Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin asuvat ihmiset, millaisia aamu- ja iltapaloja syötte? Kun ei viitsisi ostaa kauheaa tarvikearsenaalia kaappiin vanhentumaan :(

Vierailija
03.08.2024 |

Niin ei tule sitten syötyä oikein mitään. Joskus ostan niitä valmiiksi viipaloituja juustoja pienimmän paketin mutta siitäkin jää käyttämättä todella helposti osa. Karjalanpiirakkapusseja olen laittanut pakastimeen mutta siihen olisi joku "päällinen" hyvä saada, leikkeleitä taas on paketissa liian paljon enkä oikein tiedä niiden pakastamisesta. Kurkut, salaatit jne jäävät myös osaksi huonoksi. Joku yksi tomaatti nyt voisi mennäkin mutta ei se oikein riitä? Lähinnä suolapuolta nyt mietin, jogurtteja ym myydään annoskokoisina valmiiksi.

Kommentit (242)

Vierailija
41/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku syömishäiriöisen humble brag siitä, kuinka vähän hän syö?

Juustoa ja leikkeitä voi pakastaa. Päivässä pitäisi syödä vähintään 500g vihanneksia joten ihan varmasti saa sen paprikan tai kurkun syötyä (itse syön aamiaisella kokonaisen paprikan tai kolmasosan kurkkua). Munista voi tehdä munakkaan tai vaikka pyttipannua iltaruoaksi.

Syömishäiriöissä sitten taas auttaa terapeutti. 

Ei mulla ole syömishäiriötä enkä yritä sillä brassaillakaan. Suurin osa ruokailusta tapahtuu työpaikalla. Miksi tänne vastaa jotkut suurperheen äidit jotka eivät ymmärrä mitä kysytään???

Vierailija
42/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpiirakoihin sopii munavoi parhaiten, olen joskus keittänyt yhden munan, kun kaveri tulee kahville enkä enempää tarvi. Ensin munaleikkurilla leikkaan munan, haarukalla margariinin kanssa möuhennän, vähän suolaa.

Mutta mulla käy usein niinkin että ostan sen 6 kpl kananmunapaketin ja sitten käytän sieltä sen 1-2 munaa ja löydän sen myöhemmin jääkaapista jo päiväys menneenä. Eli noita tuotteita ei vaan kerta kaikkiaan tule käytettyä koko myyntipakkauksen verran ennen kuin päiväys menee.

Kananmuna on tyyppiesimerkki tuotteesta, jonka parasta ennen -päiväys on kaikkea muuta kuin käytettävä ennen -päivä. Ostan suoraan tuottajalta kerralla kaksi kennoa (60 kpl) kananmunia ja syön ne yleensä kahden kuukauden kuluessa. Säilytän huoneenlämmössä.

Toinen on jogurtti, jonka purkissa lukeva päiväys ei todellakaan tarkoita viimeistä käyttöpäivää. Jogurttia voi syödä yleensä vähintään viikon purkissa olevan päiväyksen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on sulla ongelma. Älä ostaa liikaa ja pakastimeen voi laittaa ruokia.

Huoh. Kun ei pakastimeen juuri laita mitään juustoja tai leikkeleitä, kurkkuja, paprikoita... Tämä se ongelma on mistä kysyin!!!

No jo on!

Mulla menee viisi kurkkua viikkoon, aamulla ja illalla puolikas. Tomaatteja kilo!

Juustoja ostan pikkupaketeissa ja SYÖN!

Ala laittaa jugurteista tuorepuuroa, netti on pullollaan ohjeita.

KUN OSTAT, SYÖ!

Vierailija
44/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähes joka aamu sama aamiainen:

Kaurapuuro + mansikat ja mustikat (pakaste)

Keitetty kanamuna

Jogurttia (1dl maustamatonta ja 1dl joku maustettu) + chiansiemenet

Iltapalalla:

2 siivua leipää + juustoa

Hedelmä

Vierailija
45/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aikuiset syö aamupalaa tai iltapalaa.

Normaali aikuinen syö vain lounaan.

🖕

Vierailija
46/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lähes joka aamu sama aamiainen:

Kaurapuuro + mansikat ja mustikat (pakaste)

Keitetty kanamuna

Jogurttia (1dl maustamatonta ja 1dl joku maustettu) + chiansiemenet

Iltapalalla:

2 siivua leipää + juustoa

Hedelmä

Et syö siis mitään kasviksia?

Näytä aiemmat lainaukset

Mikromunakas on yksi helppo ja nopea. Mikron kestävään mukiin 1 kananmuna, 1 tl maitoa (tai kermaviiliä, maustamatonta jugurttia tms), mausteita maun mukaan ja sitten melkein mitä vaan jämiä, mitä kaapeista löytyy. Vaikka se vika kinkkuviipale, maustekurkun viipale , kirsikkatomaatti tms paloiteltuna. Sekoitetaan haarukalla, minuutiksi mikroon ja valmista.  

Vierailija
48/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku syömishäiriöisen humble brag siitä, kuinka vähän hän syö?

Juustoa ja leikkeitä voi pakastaa. Päivässä pitäisi syödä vähintään 500g vihanneksia joten ihan varmasti saa sen paprikan tai kurkun syötyä (itse syön aamiaisella kokonaisen paprikan tai kolmasosan kurkkua). Munista voi tehdä munakkaan tai vaikka pyttipannua iltaruoaksi.

Syömishäiriöissä sitten taas auttaa terapeutti. 

Tämä aloitus on juurikin sitä. 

Ei kukaan omillaan elävä voi olla noin avuton. 

Vierailija
49/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään esimerkiksi leipäpalan jossa viipale juustoa, (Turunmaa pakkaus viipaleina) tomaatti, salaatinlehti, kahvia, kananmuna, avomaankurkku ja vielä hieman savulohta joka eiliseltä ruualta. Salaatit eivät itselläni koskaan jää huonoksi koska teen vaikka töistä kotiin tultuani salaattia sekä lisäksi leivän päälle menee usein. Kurkkujen sekä tomaattien yms kanssa sama asia. Tähän aikaan vuodesta itselläni menee kasviksia todella paljon. Kilo tomaatteja esimerkiksi ei riitä kuin kolmeksi päiväksi. 

Asun yksin mutta ystäviä käy luonani ja tokihan hekin jotain syövät. Ap kannattaa varmaan ulkoistaa aamiainenkin kodin ulkopuolelle niin ei liian vaikeaa. Provohan tämä aloitus kyllä oli.

Vierailija
50/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pienempiä pakkauksia. Leikkeleitä myydään jopa alle 100g pakkauksissa. Metwurstit ja salamit säilyy kauan. Juustoakin voi ostaa hyvin pieninä paloina, kun ostaa muuta kuin ison valmistajan valmispakkauksia. Karjalanpiirakoita saa ostettua ihan yksitellenkin. Paprikaa ostaessa voi valita pienen paprikan ja sen voi leikellä siivuiksi purkkiin, sitä voi syödä sitten monta kertaa ja käyttää vaikka ruoanlaittoon osan. Meillä tehdään paljon wokkeja.

Juuston pakastamista en suosittele muuten kuin valmiiksi raastetttuna, että sen voi käyttää sitten ruoanlaittoon. Juustot kyllä säilyvät kauan jääkaapissakin, kunhan et näpelöi sitä käsilläsi, jolloin siihen rupeaa tulemaan helpommin hometta. Homehtuneesta juustosta voi kuoria homekohdan pois. Juusto on varmaan ainoita tuotteita, mitä voi syödä poistamalla homehtuneen kohdan. Jos taas ongelmana on kuivuminen, niin kannattaa pakata se juusto pakkauksessaan vielä tiiviisti suljettuun muovipussiin. Ylimääräisestä kurkusta ja salaatista voi tehdä ihan ruokasalaattiakin. Leivälle ei ole pakko laittaa mitään kurkkua ja salaattia. Suola/maustekurkku liemessään taas säilyy kauan jääkaapissa, kunhan aina ottaa puhtaalla välineellä sieltä purkista.

Sinulle on varmaan yksinkertaisin vaihtoehto olisi syödä puuroa aamuin illoin. Mikrossa saa tehtyä nopeasti yhden annoksen tai sitten voi tehdä tuorepuuron aina hyvissä ajoin jääkaappiin odottamaan syömistä.

Vierailija
51/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Breaking news: samoja ruokia voi syödä muulloinkin kuin vain spesifisti aamiaisella. Eivät vanhene pilalle. Huoh.

Se vaan ei ole pidemmän päälle ravitsemuksellisesti kovinkaan järkevää jos pupeltaa jotain voileipää aamupalaksi, lounaaksi, välipalaksi, päivälliseksi ja iltapalaksi ja skippaa oikean ruoan kokonaan.

Älä liioittele.

Vierailija
52/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpiirakoihin sopii munavoi parhaiten, olen joskus keittänyt yhden munan, kun kaveri tulee kahville enkä enempää tarvi. Ensin munaleikkurilla leikkaan munan, haarukalla margariinin kanssa möuhennän, vähän suolaa.

Mutta mulla käy usein niinkin että ostan sen 6 kpl kananmunapaketin ja sitten käytän sieltä sen 1-2 munaa ja löydän sen myöhemmin jääkaapista jo päiväys menneenä. Eli noita tuotteita ei vaan kerta kaikkiaan tule käytettyä koko myyntipakkauksen verran ennen kuin päiväys menee.

Useat elintarvikkeet on ihan käyttökelpoisia päiväyksen jälkeenkin.

Vierailija
53/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunat, jugurtti ja juusto säilyvät hyvin, niissä parasta ennen -päiväys ei ole lähelläkään viimeistä käyttöpäivää. Kananmunat säilyvät kuukausia, juusto useita viikkoja ja jugurtti avattunakin helposti yli viikon. Näiden lisäksi syön sellaisia kasviksia ja hedelmiä, joista pidän. Kurkkua, tomaattia ja omenoita esimerkiksi. Ostan kasviksia ehkä kilon verran ja syön ne 2-3 päivän aikana sellaisenaan. Leipää syön harvemmin, joten sen säilytän yleensä pakastimessa ja sulatan viipale kerrallaan. Jos jostain syystä jotain on vaarassa mennä vanhaksi, teen aineksista aterian ja syön sen, teki juuri silloin mieli sellaista ruokaa tai ei. En heitä ruokaa roskiin. Syön hyvin usein myös yhtä ja samaa pääruokaa kaikilla päivän aterioilla, mikään sääntö ei kiellä syömästä makaronilaatikkoa aamupalaksi, päivälliseksi ja iltapalaksi. 

Vierailija
54/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munia voi hyvin käytää sen päiväyksen jälkeenkin. Joskus olen käyttänyt jopa parin kuukauden päästä siitä. Pilaantuneen kananmunan kyllä tunnistaa. Sen kerran kun sattui pilaantunut kohdalle, oli päiväystä vielä paljon jäljellä.

Vierailija
55/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla syön kunnon kaurapuuroa koska tykkään siitä ja olen aina tykännyt.   Siihen marjoja päälle. Mustaa sokeritonta kahvia, ehkä muutama pikkutomaatti.

Illalla usein täysjyväcroissantti ja kahvi kuten aamulla.  Joskus hieman jäätelöä.  Olen pienituokainen, en jaksa mättää mitään valtavia määriä.

Se mikä minua ihmetyttää kun luen näitä mitä ihmiset syövät että olenko jotenkin epänormaali? Kun minusta tuntuu että ihmiset syö kauhean paljon!  On leivät ja jogurtit ja kinkut ja juustot ja mitä kaikkea. Mihin mahaan?  En ikinä pystyisi ahtamaan sitä kaikkea vatsaani, huono olohan tuosta tulisi.

Olen yksin asuva nainen.

Vierailija
56/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 muna kahden ihmisen munavoihin???

Vierailija
57/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsestäsi huoli-ilmoitus, jos et selviydy itsenäisesti arjen toiminnoista.

Vierailija
58/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1 muna kahden ihmisen munavoihin???

Niin? Mikä ongelma sulla?

Vierailija
59/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munat ei mene pilalle silloin, kun päiväys menee. Kyllä tuo nyt kuulostaa olevan sinun päässäsi tuo ongelma. Onko sinulla kaikki noin vaikeaa?

Sinä tietenkin seurata jääkaapin sisältöä. Käytät ne munat johonkin. Jos et käytä munia, älä osta. Etkö muka leivo koskaan? 

Kukaan ei oikein ymmärrä kysymystäsi, koska tuo on niin omituinen ongelma. Oletko nepsy?

Vierailija
60/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla syön kunnon kaurapuuroa koska tykkään siitä ja olen aina tykännyt.   Siihen marjoja päälle. Mustaa sokeritonta kahvia, ehkä muutama pikkutomaatti.

Illalla usein täysjyväcroissantti ja kahvi kuten aamulla.  Joskus hieman jäätelöä.  Olen pienituokainen, en jaksa mättää mitään valtavia määriä.

Se mikä minua ihmetyttää kun luen näitä mitä ihmiset syövät että olenko jotenkin epänormaali? Kun minusta tuntuu että ihmiset syö kauhean paljon!  On leivät ja jogurtit ja kinkut ja juustot ja mitä kaikkea. Mihin mahaan?  En ikinä pystyisi ahtamaan sitä kaikkea vatsaani, huono olohan tuosta tulisi.

Olen yksin asuva nainen.

Kun käy töissä ja tekee fyysisesti raskasta työtä. On nälkä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi