Yksin asuvat ihmiset, millaisia aamu- ja iltapaloja syötte? Kun ei viitsisi ostaa kauheaa tarvikearsenaalia kaappiin vanhentumaan :(
Niin ei tule sitten syötyä oikein mitään. Joskus ostan niitä valmiiksi viipaloituja juustoja pienimmän paketin mutta siitäkin jää käyttämättä todella helposti osa. Karjalanpiirakkapusseja olen laittanut pakastimeen mutta siihen olisi joku "päällinen" hyvä saada, leikkeleitä taas on paketissa liian paljon enkä oikein tiedä niiden pakastamisesta. Kurkut, salaatit jne jäävät myös osaksi huonoksi. Joku yksi tomaatti nyt voisi mennäkin mutta ei se oikein riitä? Lähinnä suolapuolta nyt mietin, jogurtteja ym myydään annoskokoisina valmiiksi.
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on sun päivällinen. Oletko varma, että tarvitset vielä iltapalan? Ella K. kertoo tämän päivän lehdessä, että Italiassa ei syödä kuin lounas ja päivällinen, ei mitään sillä välillä.
Tätähän minäkin Italiassa asuvana olen usein täällä maininnut, kiukkuisia kommentteja ja alapeukkuja siitä saa. Italiassa juodaan se espresso klo 16-17 välillä. Lounas on kello 12-13 välillä ja se suomeksi kutsuttu päivällinen on 19-20 välillä. Lapsille ja teineille on välipalaa jos haluavat, se on merendino. Voi aikuinen juoda lasin pari vettä välipalaksi.
Minulla on lapsuuden jälkeen eli omille muutettuani ollut suunnilleen tämä sama ruokarytmi. Ainoastaan kun tein vuorotyötä välillä niin silloin piti muuttaa siksi aikaa. Työaika kun oli 6 - 14 taii 12 - 20. Nyt etätyöläisenä onnistuu ja minulle sopiva rytmi.
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi käyttää samoja tuotteita lounaaksi/ päivälliseksi/ iltapalaksi? En asu yksin, mutta jos meille ostetaan paketti karjalanpiirakoita niin siitä syödään parilla aamiaisella ja parilla iltapalalla. Jos ostaa kurkun niin syöt siitä aamiaisella ja lounaaksi teet lopusta salaatin. Sama paprikan kanssa, jos syör aamiaisella muutaman siivun paprikaa niin lopuista teet lounaaksi unkarilaista kanapataa.
En syö lounasta, en ole töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi käyttää samoja tuotteita lounaaksi/ päivälliseksi/ iltapalaksi? En asu yksin, mutta jos meille ostetaan paketti karjalanpiirakoita niin siitä syödään parilla aamiaisella ja parilla iltapalalla. Jos ostaa kurkun niin syöt siitä aamiaisella ja lounaaksi teet lopusta salaatin. Sama paprikan kanssa, jos syör aamiaisella muutaman siivun paprikaa niin lopuista teet lounaaksi unkarilaista kanapataa.
En syö lounasta, en ole töissä.
Eli syöt vain aamiaisen ja loppu päivä ohrapirtelön voimalla.
Lähikaupassa on 4 munan pakkauksia kun niitä toivottu. Itse ostan aina 12 munan kennon koska on päivittäin kulutuksessa.
Marjoja ja jogurttia yleensä. Jos ehdin saatan syödä leipää juustolla, kurkulla, salaatilla ja kananmunalla tai kaurapuuroa raejuustolla tai marjoilla. Ei ne ruuat niin äkkiä vanhene
Minä syön kuule justiinsa siihen tahtiin kun tulee nälkä ja mitä vaan tekee mieli.
Opettelin ostamaan, tekemään ja syömään sellaisia ruokia, että ei mene ruokaa roskiin.
Silloin kun ostan sellaista, mikä ei säily niin kauaa, että ehtisin käyttää itse koko pientäkään pakkausta, lopuille löytyy ottajia, kun vaan avaa suunsa.
Vierailija kirjoitti:
Keitä tai paista muna.
Kananmunat ehtivät mennä vanhaksi ennen kuin ne tulee syötyä. Olen niin pieniruokainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä tai paista muna.
Kananmunat ehtivät mennä vanhaksi ennen kuin ne tulee syötyä. Olen niin pieniruokainen.
Ap
Jos kerran olet pieniruokainen niin osta erittäin vähän. Ei tarvitse olla kahta sorttia kinkkua/makkaraa ja juustoa jääkaapissa. Opettele mikä maistuu ja ostat sen mukaan ja vähän jos kerran syöt vähemmän kuin lintu. Mulla ei mene koskaan yksin mitään hukkaan, huonoksi tai kuivaksi. En ostele muuta kuin sen minkä tarvitsen ja syön. Pakkauskoot eivät ole ongelma vaan se ongelma on sinun päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
No vastataan. Tässä aamupaloja, joita syön.
- Riisi/maissikakut hummuksella + kahvia
- Alpro Greek style -mangojugurtti ja mysliä + kahvia
- Alpro Greek style -vanilijajugurtti, leseitä ja marjoja + kahvia
- illalla jääkaappiin tekeytymään laitettu chia-kauravanukas ja marjoja + kahvia
- neljänviljan puuro, jonne rikottu keittämisen loppuvaiheessa 1 kananmuna. K-kaupan omanhilloa + kahvia
- itse tehty vihersmoothie, jossa proteiinijauhetta + kahvia
- silloin tällöin Elovena kauramuroja ja Valion mehukeittoa + kahvia
Löytyiskö näistä sulle ideoita?
Ylen kallista ulkomaista huttua mätät naamaasi, ei ole sitten mikään ihme kun nykynuoret aikuiset vegaanit ruikuttavat rahapulaansa. Mikä virka tuolla chiallakin on, kun kotimainen, huomattavasti huokeampi pellavansiemen ajaa saman asian? Samat vegaanit höyryävät ilmastosta ja ekosta, silti pitää päivittäin ahtaa naamaansa toiselta puolen maapalloa rahdattua tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä tai paista muna.
Ap
Etkö jo ole ymmärtänyt, että kananmunat säilyvät hyvinä kuukaudenkin päivämäärän mentyäkin? Sinulle siis on hyvä määrä se 4 tai 6 kappaleen kenno kuukaudessa.
No mikä tässä on se ongelma? Ei aamupalaa ole mikään pakko syödä, eikä se myöskään ole "päivän tärkein ateria". Jos olet tähänkin asti voinut hyvin ilman aamupalaa, niin miksi ihmeessä itket täällä jostain leikkelepakkauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä tai paista muna.
Ap
Joka aamu yksi muna, niin äkkiä se yksi kenno menee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä tai paista muna.
Ap
Joo joo kyllä me uskotaan että olet pieniruokainen. Hae apua sun syömishäiriöön, koska ei ole tervettä syödä niin vähän että 6kpl munia menee vanhaksi. Tai niin vähän kasviksia että paprika ehtii pilaantua Ei ole myöskään tervettä sitoa persoonaansa "pieniruokaisuuteen". Tarvitse ammattilaisen apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä tai paista muna.
Ap
Kokonainen kananmuna yhdelle leivälle on turhan suuri annos.
Ap
Niin mikä se ongelma siis on, jos olet pieniruokainen ja aamu- tai iltapala jää usein syömättä? Miksi on pakko syödä, jos ei ole nälkä?
Olen itsekin pieniruokainen ja aamiaista syön yleensä vain viikonloppuisin. Iltapalalle on harvoin tarvetta, koska päivällisen syön klo 19-23 välillä riippuen päivästä. Arkisin syön runsaan lounaan toimistopäivinä, iltapäivällä saatan syödä välipalan jos on harrastuksia tiedossa ja päivällisen syönti menee pitkälle iltaan.
Ruokahävikiltä on vaikea välttyä osto- ja syömistottumuksillani, vaikka syönkin ruokia parasta ennen -päiväyksen jälkeen. Nytkin tein itselleni aamiaista 500 g turkkilaisen jogurtin jämistä ja huomasin, että päiväys oli mennyt viime viikonloppuna.
Aamu- ja iltapalat ovat minulla hyvin samanlaisia. Itselläkin on aina kauhea miettiminen, varsinkin iltapalan suhteen, miten saisi vaihtelua niihin, koska en mistään makeista tykkää.
Leipään saa vaihtelua sillä, kun vaihtaa sitä leipää välillä muuksi. Tai ostaa paistopisteestä jonkun täytetyn suolaisen leivonnaisen.
Perinteisen suodatinkahvin voi vaihtaa välillä johonkin valmislatteen tai muuhun instant-juomaan.
Jos perinteiset leikkeleet leivällä kyllästyttävät, niin leivälle, ja myös karjalanpiirakoille, sopii kylmäsavulohi ja tilli. Tai kanamuna ja anjovis.
Joskus voi pyöräyttää vaikka (täytetyn) munakkaan. Varsinkin kylminä aamuina se on ihan hyvä lisä leivän ohessa.
Juomaksi mehua. Mehujakin kannattaa vaihdella ja kokeilla uusia makuja ja merkkejä. Sama teessä.
Joskus kyllästyin täysin siihen perinteiseen jugurttiin, jota aina söin, ja vaihdoin kreikkalaiseen jugurttiin, johon tykästyin kovasti, mutta lopulta sekin alkoi kyllästyttää ja vaihdoin sitten juotavaan jugurttiin. Jne.
Kun hakee uusia vaihtoehtoja kaupasta, niin ei uraudu niin pahasti samoihin tuotteisiin. Joillakin on kauhean piintyneet käsitykset siitä, mitä esim. aamupalalla ns. kuuluisi ihmisen syödä, mutta kyllä itse syön sitä, mikä maistuu. Jos joskus haluan pikkunakkeja paistettuna niin kuin hotelliaaamiaisella, teen sellaisia.
Joskus tilaan pizzan kotiin. Itsellä siitä riittää ainakin enemmän kuin yhdeksi kerraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä tai paista muna.
Ap
Ei tässä näköjään tuosta ole kyse. On kyse vaan siitä, että hän mainostaa olevansa pieniruokainen. Mainostus sen takia, että täällä taivastellaan ylen määrin ihmisten, erityisesti naisten, painoista ja läskeistä. Juttu muistuttaa jo vuosituhannen vaihteen paistijauhelihailimiötä. Työpaikan kahvihuoneessa mammat mainostivat käyttävänsä vain paistijauhelihaa, kas kun se oli muita jauhiksia kalliimpaa ja vähärasvaisempaa. Hei katsokaa, me syömme terveellisesti jne ja meillä on varaa kalliimpaan ruokaan. Viis siitä, että se makaronilaatikko ei onnistunut hyvin liian vähäisen rasvan takia.
Ella tietää kun siellä asuu. Minäkin tiedän kun asun Italiassa jo kauan.