Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin asuvat ihmiset, millaisia aamu- ja iltapaloja syötte? Kun ei viitsisi ostaa kauheaa tarvikearsenaalia kaappiin vanhentumaan :(

Vierailija
03.08.2024 |

Niin ei tule sitten syötyä oikein mitään. Joskus ostan niitä valmiiksi viipaloituja juustoja pienimmän paketin mutta siitäkin jää käyttämättä todella helposti osa. Karjalanpiirakkapusseja olen laittanut pakastimeen mutta siihen olisi joku "päällinen" hyvä saada, leikkeleitä taas on paketissa liian paljon enkä oikein tiedä niiden pakastamisesta. Kurkut, salaatit jne jäävät myös osaksi huonoksi. Joku yksi tomaatti nyt voisi mennäkin mutta ei se oikein riitä? Lähinnä suolapuolta nyt mietin, jogurtteja ym myydään annoskokoisina valmiiksi.

Kommentit (242)

Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöläisenä syön kaikki ateriat kotona, joten mulla menee kyllä kurkut, paprikat jne. Leivät yleensä pakastan 1-2 viipaleen annoksina, koska nehän homehtuu aika helposti. Tosin viime aikoina olen ostanut ihan vaan näkkileipää sekä siemennäkkäriä. Erilaiset annospusseissa olevat puurot ja lisäksi keitetty kananmuna (mä kaipaan kans aamulla jotain suolaista) käy hyvin. Avaamattomina huoneenlämmössä säilyviä UHT-maitoja saa 2,5 dl purkeissa, jos haluaa tehdä puuronsa maitoon. Ihastuin taas 1970-luvulla mulle tutuksi tulleeseen kinkkupasteijaan. Säilyy avaamattomana huoneenlämmössä ja avattuna jääkaapissa ihan hyvin koko viikon eli tulee syötyä. Näitä tuubeissa olevia pasteijoita on muitakin kuin tuo kinkku. Aika paljon on leikkeleissäkin valintaa niin, että pakkauskoko on vain 150 g. 

Kurkut, paprikat jne voi myös pilkkoa palasiksi ja tehdä kermaviilistä dippikastikkeen. Syödä vaikka iltapalaksi tai miksei aamupalaksikin, jos tuntuu, että muuten ei tule käytettyä niitä. Sama palana ostetun juuston kanssa.

Vierailija
22/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi käyttää samoja tuotteita lounaaksi/ päivälliseksi/ iltapalaksi? En asu yksin, mutta jos meille ostetaan paketti karjalanpiirakoita niin siitä syödään parilla aamiaisella ja parilla iltapalalla. Jos ostaa kurkun niin syöt siitä aamiaisella ja lounaaksi teet lopusta salaatin. Sama paprikan kanssa, jos syör aamiaisella muutaman siivun paprikaa niin lopuista teet lounaaksi unkarilaista kanapataa.

Useimmiten syön töissä valmista ruokaa kun meillä on ruokala eli sinne ei tarvitse juuri raahata mitään. Viikonloppuisin toki tekee enemmän niin niitä saattaa jäädä alkuviikkoon evääksi.

Älä takerru tuohon lounaaseen, se oli vaan esimerkki. Illalla varmaankin syöt jotain kotona, käytä ylijäämät silloin.

No jos syön ison setin töissä, en välttämättä illalla syö enää mitään kuin jonkun jogurttipurkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuiset syö aamupalaa tai iltapalaa.

Normaali aikuinen syö vain lounaan.

Vierailija
24/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun aamupalani on tuoremehu, kahvi ja paahtoleipä. Vihannekset ja hedelmät eivät ole kuuluneet koskaan ruokavaliooni.

No olisi se monipuolisempaa jos söisi kasviksiakin. Mitä laitat paahtoleivälle?

Oivariinia, juustoa ja metwurstia.

Vierailija
25/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Etätyöläisenä syön kaikki ateriat kotona, joten mulla menee kyllä kurkut, paprikat jne. Leivät yleensä pakastan 1-2 viipaleen annoksina, koska nehän homehtuu aika helposti. Tosin viime aikoina olen ostanut ihan vaan näkkileipää sekä siemennäkkäriä. Erilaiset annospusseissa olevat puurot ja lisäksi keitetty kananmuna (mä kaipaan kans aamulla jotain suolaista) käy hyvin. Avaamattomina huoneenlämmössä säilyviä UHT-maitoja saa 2,5 dl purkeissa, jos haluaa tehdä puuronsa maitoon. Ihastuin taas 1970-luvulla mulle tutuksi tulleeseen kinkkupasteijaan. Säilyy avaamattomana huoneenlämmössä ja avattuna jääkaapissa ihan hyvin koko viikon eli tulee syötyä. Näitä tuubeissa olevia pasteijoita on muitakin kuin tuo kinkku. Aika paljon on leikkeleissäkin valintaa niin, että pakkauskoko on vain 150 g. 

Kurkut, paprikat jne voi myös pilkkoa palasiksi ja tehdä kermaviilistä dippikastikkeen. Syödä vaikka iltapalaksi tai miksei aamupalaksikin, jos

Noita pasteijoita voisinkin kokeilla, kiitos vinkistä!

Vierailija
26/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Breaking news: samoja ruokia voi syödä muulloinkin kuin vain spesifisti aamiaisella. Eivät vanhene pilalle. Huoh.

Vierailija
27/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta leikkeleitä lihatiskistä niin saat pienemmän määrän kerralla. En kyllä ymmärrä miten joku ei saa 100g paketillista vaikka parmankinkkua syötyä loppuun muutamana aamuna. Ei mikään tuote pilaannu heti avattaessa, kyllä niistä voi syödä useampanakin päivänä.

Vierailija
28/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole vaikeeta laittaa hellan levy ykköselle ja pikkukattilaan lautasellisen verran puuroa hautumaan siksi aikaa kun tekee aamutoimet. Viikonloppuisin teen riisipuuroo isomman satsin ja lopuista riskoja.

Mikrossa tehdään noin pieni määrä puuroa eikä missään hellalla.

Vierailija
29/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää (voi pakastaa), päälliseksi esim salaatinlehti ja tomaattia (näistä teen myös salaattia pääruoalle) ja juustoa joka säilyy kyllä hyvin kun ostaa pienen paketin. Kahvia tai teetä. 

Vierailija
30/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpiirakoihin sopii munavoi parhaiten, olen joskus keittänyt yhden munan, kun kaveri tulee kahville enkä enempää tarvi. Ensin munaleikkurilla leikkaan munan, haarukalla margariinin kanssa möuhennän, vähän suolaa.

Mutta mulla käy usein niinkin että ostan sen 6 kpl kananmunapaketin ja sitten käytän sieltä sen 1-2 munaa ja löydän sen myöhemmin jääkaapista jo päiväys menneenä. Eli noita tuotteita ei vaan kerta kaikkiaan tule käytettyä koko myyntipakkauksen verran ennen kuin päiväys menee.

No osta sellaisia tuotteita, joita sinulla myös kuluu? Itse jos ostan tuollaisen pienen 6 munan kennon, olen syönyt sen tyhjäksi kahdessa päivässä. Jääkaappini ei myöskään koskaan ole niin täysi, että sinne hukkuu mitään.

Eri

Vierailija
31/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpiirakoihin sopii munavoi parhaiten, olen joskus keittänyt yhden munan, kun kaveri tulee kahville enkä enempää tarvi. Ensin munaleikkurilla leikkaan munan, haarukalla margariinin kanssa möuhennän, vähän suolaa.

Mutta mulla käy usein niinkin että ostan sen 6 kpl kananmunapaketin ja sitten käytän sieltä sen 1-2 munaa ja löydän sen myöhemmin jääkaapista jo päiväys menneenä. Eli noita tuotteita ei vaan kerta kaikkiaan tule käytettyä koko myyntipakkauksen verran ennen kuin päiväys menee.

Kananmunat säilyy kuukausia päiväyksen ylikin. Taatusti tulee käytettyä. 

Vierailija
32/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu yksin, mutta olen ainoa, joka meillä syö aamupalaa. Leipää, jogurttia (litran tölkissä, maustamatonta), marjoja ja hedelmiä. Teetä ja kahvia. Leivän päällä pieni määrä leikkelettä ja juustoa. Eivät ehdin vanhentua, kun en osta isoa määrää ja kun säilytän jääkaapissa, joka on riittävän kylmällä.

Joskus herkuttelen karjalanpiirakoilla tai kaurapuurolla.

Iltapalaa en syö.

Vierailija
33/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Breaking news: samoja ruokia voi syödä muulloinkin kuin vain spesifisti aamiaisella. Eivät vanhene pilalle. Huoh.

Se vaan ei ole pidemmän päälle ravitsemuksellisesti kovinkaan järkevää jos pupeltaa jotain voileipää aamupalaksi, lounaaksi, välipalaksi, päivälliseksi ja iltapalaksi ja skippaa oikean ruoan kokonaan.

Vierailija
34/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta pienempi munapaketti tai vaikka yksittäisiä munia, molempia saa jos kykysi suunnitelmalliseen ruuanlaittoon on huono. Munat myös säilyy kuukausia parasta ennen -päiväyksen yli.

Vierailija
35/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on kyllä ihan jossain muualla kuin pakkauskoissa jos noin käy. Munat muuten säilyy useita viikkoja päiväyksenkin jälkeen. Tee vaikka munakas pariksi illaksi niin heti menee 6 munaa.

Vierailija
36/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole vaikeeta laittaa hellan levy ykköselle ja pikkukattilaan lautasellisen verran puuroa hautumaan siksi aikaa kun tekee aamutoimet. Viikonloppuisin teen riisipuuroo isomman satsin ja lopuista riskoja.

Mikrossa tehdään noin pieni määrä puuroa eikä missään hellalla.

Mikropuuro on pahaa! Puuro pitää hauduttaa hellalla hartaudella pitkään, silloin tulee hyvää.

Vierailija
37/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku syömishäiriöisen humble brag siitä, kuinka vähän hän syö?

Juustoa ja leikkeitä voi pakastaa. Päivässä pitäisi syödä vähintään 500g vihanneksia joten ihan varmasti saa sen paprikan tai kurkun syötyä (itse syön aamiaisella kokonaisen paprikan tai kolmasosan kurkkua). Munista voi tehdä munakkaan tai vaikka pyttipannua iltaruoaksi.

Syömishäiriöissä sitten taas auttaa terapeutti. 

Vierailija
38/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta pienempi munapaketti tai vaikka yksittäisiä munia, molempia saa jos kykysi suunnitelmalliseen ruuanlaittoon on huono. Munat myös säilyy kuukausia parasta ennen -päiväyksen yli.

Kun pakkauskokoja ei myydä niin pieniä joita tarvitsisin. Niin mistä löytää vaikka alle 6 kpl munapakkauksen? Siis mitä nämä vastaukset ovat kun just tästä avauksessa kirjoitin että leikkeleet jne ovat liian isoissa paketeissa että vanhenevat niin vastaukset ovat luokkaa "osta pienempiä pakkauksia" ... Lukutaito taas, haloo. Tuo jonkun mainitsema lihatiski oli myös hyvä, katson mitä siellä on tarjolla ensi kerralla kaupassa käydessäni.

Vierailija
39/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en syö iltapalaa, syön päivällisen n.klo19, kun olen tullut harrastuksista kotiin. Aamulla pyöräytän smoothien kahdeksi päiväksi. Laitan siihen jugurttia, marjoja, banaanin, siemeniä, pähkinöitä ja kaurahiutaleita. Lisäksi voitelen ruispalan Viola-tuorejuustolla, laitan päälle vähän Serranon kinkkua(säilyy hyvin jääkaapissa pitkään) ja viipaloin tomaatin päälle. 

On mulla pakastimessa äidin karjalanpiirakoitakin ja raakapakaste croisantteja. Niitä käytän joskus viikonloppuisin.

Lidlin serrano-kinkku on edullista ja hyvää.

Vierailija
40/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaan ei ole pidemmän päälle ravitsemuksellisesti kovinkaan järkevää jos pupeltaa jotain voileipää aamupalaksi, lounaaksi, välipalaksi, päivälliseksi ja iltapalaksi ja skippaa oikean ruoan kokonaan.

Pupeltaa-sanan käyttö ei ole sosiaalisesti kovinkaan järkevää, kun kukaan ei ota viestin sanomaa tosissaan enää tuollaisen otsasuonenräjäyttäjän jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi