Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kirpputorien "taso" jotenkin laskenut?

Vierailija
02.08.2024 |

Kävin äsken kirpputorilla enkä löytänyt mitään ostettavaa. Kauhea määrä huonokuntoista roinaa ja vaatetta, kalliita muumimukeja ja marimekon kuppeja. Yhden neljä euroa maksavan paidan oisin ostanut, mutta takana oli reikä 🤔 Löydättekö te ostettavaa kirpputoreilta?

Kommentit (339)

Vierailija
161/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas näkee, miksi asiallisten myyjien ei kannata kivijalkakirpparille mitään viedä. 20 euroa Andiatan mekosta on liikaa (ovh yli 300 e), virheettömästä Marimekon Jokapoikapaidasta voi maksaa korkeintaan vitosen (ovh 175). Se, että pyytää hyväkuntoisesta vaatteesta noin 20 % alkuperäisestä myyntihinnasta on ihan asiallista kirppishinnoittelua! Marimekon Jokapojasta voi pyytää 15 e ja Andiatan mekosta useita kymppejä. Hyväkuntoiset Lindexin, HM:n, Cubuksen yms. vaatteet ovat noin 1-2 euron arvoisia - ja silloinkin niiden pitää oikeasti olla hyväkuntoisia, ei mitään pilalle pestyjä rytkyjä. 

Vierailija
162/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 euroa Andiatan mekosta on liikaa (ovh yli 300 e), virheettömästä Marimekon Jokapoikapaidasta voi maksaa korkeintaan vitosen (ovh 175). Se, että pyytää hyväkuntoisesta vaatteesta noin 20 % alkuperäisestä myyntihinnasta on ihan asiallista kirppishinnoittelua!

Minäpä kerron sinulle mikä on "asiallista kirppishinnoitelua."

Ostin juuri Booztin alennusmyynnistä BOSS:in hupparin. Sain valita täsmälleen minulle sopivan koon ja haluamani värin.

Ovh 120€ mikä on niin naurettava hinta etten harkitsisi tuota hetkeäkään mutta huppari oli ensin 60% alennuksessa ja tästä sai alen päätöksessä vielä 20% lisäalennus.

Uuden tuotteen hinnaksi tuli siis 38,40€ ja toimitus ilmainen kun ostin vielä pari muuta vaatetta.

Olen ihan samaa mieltä siitä että asiallinen hinta kirpputorilla on 20% uuden vastaavan hinnasta mutta tällä ei ole mitään tekemistä 120€ ovh-hinnan kanssa johon nämä kirpputorihuijarit aina vetoavat vaikka kukaan ei ole koskaan ostanut mitään ovh-hinnalla ellei ole totaalisen kädetön.

20% uuden BOSS-hupparin hinnasta on siis 7,68€ mutta pyöristetään 8€ tasarahaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen löytänyt hyvää tavaraa. Nytkin on päällä pitkä hame jossa oli laput kiinni ja maksoi vain 5 euroa

Vierailija
164/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 euroa Andiatan mekosta on liikaa (ovh yli 300 e), virheettömästä Marimekon Jokapoikapaidasta voi maksaa korkeintaan vitosen (ovh 175). Se, että pyytää hyväkuntoisesta vaatteesta noin 20 % alkuperäisestä myyntihinnasta on ihan asiallista kirppishinnoittelua!

Ostin juuri Booztin alennusmyynnistä BOSS:in hupparin. Sain valita täsmälleen minulle sopivan koon ja haluamani värin.

Ovh 120€ mikä on niin naurettava hinta etten harkitsisi tuota hetkeäkään mutta huppari oli ensin 60% alennuksessa ja tästä sai alen päätöksessä vielä 20% lisäalennus.

Uuden tuotteen hinnaksi tuli siis 38,40€ ja toimitus ilmainen kun ostin vielä pari muuta vaatetta.

Olen ihan samaa mieltä siitä että asiallinen hinta kirpputorilla on 20% uuden vastaavan hinnasta mutta tällä ei ole mitään tekemist

Tietenkin kirppishinta suhteessa siihen, mitä siitä on maksanut. Ei suhteessa siihen, mitä se saattaisi kalleimmillaan maksaa. Kaikki merkit ei vain koskaan tule tuollaiseen superaleen. Tämän pitäisi olla itsestään selvää.

Vierailija
165/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan samaa mieltä siitä että asiallinen hinta kirpputorilla on 20% uuden vastaavan hinnasta mutta tällä ei ole mitään tekemist

Merkeillä on paljon eroja. Boss ei ole nykyään kovin haluttu merkki, kuten ei esimerkiksi Calvin Kleinkaan. Sen lisäksi kaikilla "luksusmerkeilläkin" on ne vähemmän arvokkaat alakategoriansa. En tiedä, kuuluuko BOSS näihin, kun en ole seurannut tuota merkkiä ollenkaan. Joskus oli ainakin BOSS by Hugo Boss, joka oli varsinaista Hugo Bossia paljon halvempi.

Mutta tuolla sinun 38,40 euron hinnallasikin se "käypä kirppishinta" - eli 20% uuden arvosta - olisi 8 euroa. Jostain syystä se olisi kuitenkin monen kirjoittelijan mielestä ihan kiskurihinta.

-eri

Vierailija
166/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tietenkin kirppishinta suhteessa siihen, mitä siitä on maksanut. Ei suhteessa siihen, mitä se saattaisi kalleimmillaan maksaa"

Tämäkin logiikka on totaalisen virheellinen. Käytetyn tavaran "oikealla" hinnalla ei ole mitään tekemistä ovh-hinnan eikä myöskään myyjän uudesta aikoinaan maksaman hinnan kanssa.

Otetaan esimerkki joka pätee kaikkiin käytettyhin tuotteisiin vaikka ei näin kärjistetyksi.

Vain 9v sitten eli 2015 LG:n 55" OLED-television ovh-hinta oli 8000€. Tämä ei ollut edes 4k televisio vaan HD joten näin alkeellista uutta verrokkia ei ole enää edes olemassa missään hintaluokassa.

Vaikka 9v ikäiseen OLED-televisioon tulee vielä kuva jossa on hiukan sinistäkin komponenttia jäljellä, on 300€ hintainen uusi 55" 4k taulutelevisio täysin ylivertainen kaikilla tavoilla.

On erittäin kyseenalaista suostuisiko kukaan maksamaan käytetystä edes yhtä prosenttia (80€) ovh-hinnasta. 5 promilleakin voisi olla haastava hinta.

Vierailija
167/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tietenkin kirppishinta suhteessa siihen, mitä siitä on maksanut. Ei suhteessa siihen, mitä se saattaisi kalleimmillaan maksaa"

Tämäkin logiikka on totaalisen virheellinen. Käytetyn tavaran "oikealla" hinnalla ei ole mitään tekemistä ovh-hinnan eikä myöskään myyjän uudesta aikoinaan maksaman hinnan kanssa.

Otetaan esimerkki joka pätee kaikkiin käytettyhin tuotteisiin vaikka ei näin kärjistetyksi.

Vain 9v sitten eli 2015 LG:n 55" OLED-television ovh-hinta oli 8000€. Tämä ei ollut edes 4k televisio vaan HD joten näin alkeellista uutta verrokkia ei ole enää edes olemassa missään hintaluokassa.

Vaikka 9v ikäiseen OLED-televisioon tulee vielä kuva jossa on hiukan sinistäkin komponenttia jäljellä, on 300€ hintainen uusi 55" 4k taulutelevisio täysin ylivertainen kaikilla tavoilla.

On erittäin kyseenalaista suostuisiko kukaan maksamaan käytetystä edes yhtä prosenttia (80€) ovh-hinnasta. 5 pro

Ja taas joku pätee itsestäänselvyyksillä.

Vierailija
168/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koen että kirpparit alkavat olla suhteettoman kalliita. 20€ jonkun käytetyistä vaatteista, olkoonkin design tavaraa. Ne ovat silti olleet jonkun päällä, jonkun hikisiä kainaloita ja reisiväliä vasten. 

Mikä sinusta olisi sopiva hinta esimerkiksi Marimekon puuvillamekolle tai Tommy Hilfigerin jakulle, jos ajatellaan, että ne ovat puhtaita, hyväkuntoisia ja nypyttömiä? 

5€/kpl. Itse en maksa enempää.

Sama minulla on rajana 5e. Jostain superhienosta voin maksaa vähän enemmän. Etenkin Hilfigeriä on liikkeellä niin paljon, ettei maksa vaivaa ostaa tuon kalliimmalla. Samoin Marimekosta ei ole temppu eikä mikään tehdä löytöjä hyvään hintaan. Sitäkin on Suomessa liikkeellä paljon.

Vierailija
169/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilla voi olla myytävänä hassuja tavaroita, se kuuluu asiaan. Mutta miksi tuotte myytäväksi loppuunkäytetyt kengät? Ne kuuluvat roskikseen.

Vierailija
170/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt hyvällä menestyksellä itsepalvelukirppiksillä. Hinnoittelussa käytän 10% alkuperäisestä hinnasta hinnoittelua.

Kaikki ei tietenkään mene kaupaksi, mutta jään voitolle.

Kun riittävästi kiertää kirppiksiä, löytää ostettavaa.

Itsepalvelukirppiksiltä vaihtelevammin, puisto- ja konttikirppiksiltä paremmin.

Yritän maksaa merkki- ja laatuvaatteista enemmän. 

Joskus ostan myös markettimerkkejä, jos on hyväkuntoista edullisesti ja tarve.

Vierailija
171/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sikäli minua kyllä kummastuttaa, että kun ajat ovat huonot eikä ihmisillä ole varaa kuluttaa, niin luulisi kirppisten olevan uudessa nousussa. Sen sijaan ihmiset pyörivät kyllä sankoin joukoin ostoskeskuksilla ostamassa (tai ikkunashoppailemassa) uutta tavaraa, johon ei ole varaa. Omituista."

Itselläni on muutamankin kerran käynyt niin, että kaupan alennusmyynnistä löytynyt etsimäni vaate samaan hintaan/ jopa halvemmalla kuin kirppiksellä.

Olin jo teini-ikäisenä kirppiksien vakioasiakas, pienellä viikkorahalla sai ostettua vaikka mitä kivaa vaatetta, koruja, sisustusjuttuja omaan huoneeseen jne. Nykypäivänä lähden kirppiskierroksiltä yhä useammin tyhjin käsin, koska kiinnostavissakin jutuissa hinta on korkeampi, kuin mitä olen valmis maksamaan. 

Ja tässä taas pitää muistaa, että H&M:n paidalla (4 e) ja laadukkaan merkin kirppispa

Jos hakee vaikka perus t-paitaa tai farkkuja, tuolla ei ole väliä. Ne on samassa ajassa hituneita kuitenkin. Joissain kauluspaidoissa ja villapaidoissa yms alkaa ollakin eroa.

Sitten taas esim kurahousut: saan ne ostettua alesta alle 10e, joten en maksa mistään paljon käytetystä gugguusta 20e. Ne on kuitenkin käytössä vain yhden kauden.

Vierailija
172/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on täysin vääristynyt kuva uudelleenmyyntiarvosta. Kuluneesta Newbien bodysta pyydetään 12e, kuluneista Nikeista 40e jne. Myyn vuoden parin välein kaiken pienen pois. 1-3 hintaa, kaikki menee ja rahaa tulee 400-600e.

Itselläni eivät menneet kaupaksi yhden kerran käytetyt/ käyttämättä jääneet bodyt edes 1-2€ hintaan. Vein lopulta kierrätykseen n.1000€ edestä hyväkuntoista,puhdasta lastenvaatetta,aikuisten vaatteita, leluja jne. enkä todellakaan pyytänyt mistään samoja hintoja mitä esim viereisessä pöydissä pyydettiin silkasta roskasta. Omat tavarani ovat aina hyväkuntoisia,puhtaita ja edulliseen hintaan,mutta ehkä se sitten saa tyhmät kuvittelemaan että halvan hinnan takana on jokin koira haudattuna.

Vierailija
173/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpputorilla voi olla myytävänä hassuja tavaroita, se kuuluu asiaan. Mutta miksi tuotte myytäväksi loppuunkäytetyt kengät? Ne kuuluvat roskikseen.

Samoin kaikki sellainen, mitä saa markkinoilta tms. Esim kasarilla taidettiin myydä jotain sysirumaa poro/tonttupehmoa millä on neljän tuulen hattu päässä ja surulliset silmät. Näitä on nyt kirpparit piukassa. Suurin osa ei edes rahaa vastaan ota moista kotiinsa muuta kuin perintönä ehkä ja silloin siinä pitää olla kunnon tunnearvo. Sama koskee niitä ukko/akka tonttuja mitkä on alastomia. Ne ei ole retroa eikä vintagea (eikä missään nimessä antiikkia)

Sitten taas sellaiset hauskat vitsikkäät tuotteet, kuten sorsapuhelin voisi myydä, mutta nehän menee sinne perinnönsaajille.

Vierailija
174/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas näkee, miksi asiallisten myyjien ei kannata kivijalkakirpparille mitään viedä. 20 euroa Andiatan mekosta on liikaa (ovh yli 300 e), virheettömästä Marimekon Jokapoikapaidasta voi maksaa korkeintaan vitosen (ovh 175). Se, että pyytää hyväkuntoisesta vaatteesta noin 20 % alkuperäisestä myyntihinnasta on ihan asiallista kirppishinnoittelua! Marimekon Jokapojasta voi pyytää 15 e ja Andiatan mekosta useita kymppejä. Hyväkuntoiset Lindexin, HM:n, Cubuksen yms. vaatteet ovat noin 1-2 euron arvoisia - ja silloinkin niiden pitää oikeasti olla hyväkuntoisia, ei mitään pilalle pestyjä rytkyjä. 

Andiatan mekosta maksaisin vitosen, Marimekon mekosta 20e, Marimekon paidasta 10e. Yrittäisin myydä Andiataa netissä kolmellakympillä. Andiata on työvaate ja jos joku sellaisen pakosta tarvitsee, ei 30e ole paha hinta. Myyntiin voi mennä 3v. niin kuin kävi yhdelle Armanin mekolle, josta pyysin 20e netissä (ovh. 400-500e).

Vierailija
175/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki siellä ole täysin kulahtaneita.nIhan varteenotettavaa tavaraakin löytää jos jaksaa penkoa. Kannattaa varata aikaa ja tehdä olonsa viihtyisäksi lähteä vaikka perheen kesken porukalla ja voi piipahtaa vaikka kahvilla siinä kierroksen lomassa ja ottaa ihan tsillisti. Ihan käyviä kuteita sieltä voi käteen tarttua. Harvemmin merkkivaatteita sieltä tulee bongailtua ja menekki on varmaan huisin halvalla käy hyvin kauppa. Kyllä siinä pitkän pennin säästää verraten upouusiin tuotteisiin. Ei kannata haksahtaa rikkinäisiin, täytyy olla mahdollisuus testata ja todeta kunto ennen ostopäätöstä ettei lyö käsiään pskaan. Itse tulee osteltua vinyylilevyjä ja suuresti musiikin ystävänä olen tehnyt löytöjä, minua kiehtoo fyysinen ulottuvuus digitaalisen härpäkkeen sijaan, ei tee minuun vaikutusta tämä nyky teknologia, kierrän kaukaa kaikenmaailman tusina letkajenkat joita suolletaan joka tuutista, kamalaa älämölöä. Ennenvanhaa osattiin ja oli kertakaikkiaan enemmän aikaa laadukkaalle musiikille luomisprosessille. Nostalgijoijana en tyydy ykkössoittolistojen uhriksi vaan onneksi kirpputori tarjoaa mahdollisuuden valita omintakeinen tie joka saattelee ehdan ainoan musiikin maailmaan.

Vierailija
176/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä ovat laatu merkkiset nahkakengät, ne kuuluvat suutarille. Hinnoittelu tulee tietysti tehdä kunnon mukaan,mutta se joka kaipaa todellista vanhanajan laatua ja on valmis maksamaan tarvittaessa korjauksen saadakseen jalkineet seuraavaksi kahdeksikinkymmeneksi vuodeksi,ostaa kengät jos on järkevä. Nyt ei siis puhuta mistään addun tennareista tai Prisman alelaari korkkareista.

Vierailija
177/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen peräkonttikirppiksiä koittanut kytätä, mutta harvoin kuin ollut en ole ehtinyt paikalle.

Tuollaisia kaipasin lisää, niillä voisi korvata nuo muutaman päivän pöydät, mutta täällä missä asun niin ehkä 1-2 kertaa/VUOSI.

Uskon että nopeat pöydät toisivatmyös asikkaita, jos valikoima eläisi kirjaimellisesti koko ajan! Esim. 3 päivää tekisi samaan pöytään 3 viikon aikana 7 eri tavaran myyjiä, vs. nykyinen viikko per myyjä on vain 3 eri myyjää 3 viikon aikana.

Tuossa aiheutuu, että lähes kaikki haluavat pe-su paikat.

Vierailija
178/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidin pari vuotta yhdistyksen hyväksi yhtä paikkaa. Lahjoitettu tavara oli ihan hyvää ja hinnat olivat kohdallaan, mutta ihmisiä kävi tosi vähän verrattuna aikaisempiin vuosiin. Nyt näyttää taas lisääntyneen. Sitä tavaraa meni tasaisesti vähän, mutta kun kävijöitä ei ollut, myyjiäkään ei ollut ja toiset myyjät on osa sitä ostaja kuntaa. Hinnat alkoivat nousta liikaa, kuten jo mainittu, pöytävuokran lisäksi provikka. Ko.. yhdistys lopetti kokonaan itsepalvelukirppikset, liikaa vaivaa. Lisäksi nykyään kuulemma hyvää tavaraa ei enää tule. Olen nähnyt että ko. yhdistyksen vakiolahjoittavat myyvät omaan lukuunsa netissä, viittaa rahan tarpeeseen. Suurin osa tavarasta mitä tuodaan on kirpparihinnoiteltuja, eli tuodaan tavaraa, mikä ei ole mennyt kaupaksi. Joskus käydessäni vielä autan lajittelussa ja niistä kirpparillä käyneistä osa on kyllä ihan roskiskamaa. 

Vierailija
179/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos jaksaa penkoa". Minä en jaksa. Jos hyllyllä on tavaraa niin paljon, että pitää penkoa, ohitan. Joku vetonaula pitää osua silmään heti. Hylly pysyy siistinä jos käy parin päivän välein siivoamassa eikä laita tavaraa liikaa. Jos tavaraa on liikaa, sitä pengotaan ja se sotkeutuu nopeasti. Itsekin huomasin että kun tavaraa on kohtuudella, myynti on parempaa kuin että jos hylly on täpötäynnä. 

Vierailija
180/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen peräkonttikirppiksiä koittanut kytätä, mutta harvoin kuin ollut en ole ehtinyt paikalle.

Tuollaisia kaipasin lisää, niillä voisi korvata nuo muutaman päivän pöydät, mutta täällä missä asun niin ehkä 1-2 kertaa/VUOSI.

Uskon että nopeat pöydät toisivatmyös asikkaita, jos valikoima eläisi kirjaimellisesti koko ajan! Esim. 3 päivää tekisi samaan pöytään 3 viikon aikana 7 eri tavaran myyjiä, vs. nykyinen viikko per myyjä on vain 3 eri myyjää 3 viikon aikana.

Tuossa aiheutuu, että lähes kaikki haluavat pe-su paikat.

Minä pohdin taas sitä että tuoko suurin osa ihmisistä nykyään kirpparille heti ekana päivänä kaikki myytävänsä? Koska itse ainakin olen tehnyt niin että tuon joka päivä vähän jotain uutta samalla kun käyn siivoamassa pöytää, eli valikoima elää kyllä vaikka ei täysin uudistukaan muutaman päivän välein. Toisaalta taas kuinka moni asiakas käy edes muutaman päivän välein kirpparilla vs kerran viikossa niin onko silloin väliä sillä että samat myyjät pitää viikon pöytää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi