Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kirpputorien "taso" jotenkin laskenut?

Vierailija
02.08.2024 |

Kävin äsken kirpputorilla enkä löytänyt mitään ostettavaa. Kauhea määrä huonokuntoista roinaa ja vaatetta, kalliita muumimukeja ja marimekon kuppeja. Yhden neljä euroa maksavan paidan oisin ostanut, mutta takana oli reikä 🤔 Löydättekö te ostettavaa kirpputoreilta?

Kommentit (339)

Vierailija
321/339 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein itse asiassa eilen tämän ketjun inspiroimana tällaisen aloituksen:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5684573/arvostele-mun-kirppishinnat

Kun tässä viimeisillä sivuilla taas sanotaan, että kirpputoritavarat eivät mene kaupaksi vain jos ovat huonoja ja ylihinnoiteltuja, niin miten olisitte hinnoitelleet nuo esimerkkitavarat?

Ne olisivat varmaan menneet kaupaksi jos olisin alentanut kaikki hinnat 50 senttiin/kappale, mutta suoraan sanottuna minulle olisi tullut siitä huijattu olo, joten jätin alentamatta.

Minun teoriani on, että tavaraa on kaikilla yksinkertaisesti LIIKAA. Miksi kukaan ostaisi 6 eurolla käyttämättömiä Palladiumin tennareita, jos kotona on jo valmiiksi useammat käyttämättä jääneet tennarit.

En käynyt aloituksessasi, mutta veikkaan että siellä on marimekkoa ja arabiaa. Kirppare

Mutta eihän se Adidaksen huppari maksanutkaan kuin 2 euroa ja Marimekon kippa 4 euroa. Se kai se aloituksen pointti olikin, että kuinka alas nuo hinnat pitäisi laskea.

Vierailija
322/339 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään kauhistelin kirjojen hintoja. Voisin jonkun roskaromaanin kesälukemiseksi hankkia, mutta en ala siitä 5 euroa pulittamaan. 

Joo. Oma nyrkisääntö on, että pokkarit 0,50 euroa, kovakantiset max 2 e / kpl. Jotkin harvinaisuudet tietysti erikseen, mutta ne onkin keräilijöitä varten, ei mitään kesälomalukemistoa. 

Nuo on ihan ok hinnat vähän vanhemmille kirjoille, mutta aika epärealistista odottaa saavansa uutuuskirjoja noilla hinnoilla.

Minä olen siis myynyt pari vuotta vanhoja kirjoja juuri noilla hinnoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/339 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään kauhistelin kirjojen hintoja. Voisin jonkun roskaromaanin kesälukemiseksi hankkia, mutta en ala siitä 5 euroa pulittamaan. 

Joo. Oma nyrkisääntö on, että pokkarit 0,50 euroa, kovakantiset max 2 e / kpl. Jotkin harvinaisuudet tietysti erikseen, mutta ne onkin keräilijöitä varten, ei mitään kesälomalukemistoa. 

Nuo on ihan ok hinnat vähän vanhemmille kirjoille, mutta aika epärealistista odottaa saavansa uutuuskirjoja noilla hinnoilla.

Minä olen siis myynyt pari vuotta vanhoja kirjoja juuri noilla hinnoilla. 

Ihan hyvä hinta pari vuotta vanhoille hittikirjoille. Tietysti saman vuoden uutuuksille (varsinkin ns. suosituille nimille, tyyliin Kinnunen, Rytisalo yms) hinta voi hyvinkin olla sen 5 e / kpl

Vierailija
324/339 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako joku vielä kirjoja kirpparilta? Oma kokemus on, että ne jää taatusti pöytään. Lastenkirjat menee, ehkä, jos ovat ihan priimakuntoista Muumia tms. Mutta nekin vain muutamalla eurolla. 

Vierailija
325/339 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorivaatteet on aina niin pientä kokoa ettei ne mahdu päälle. Siitä huomaa että se on nuorten harrastus. Vanhempi väki ei kirppistele. Ostankin vaatteeni kaupan alemyynnistä. Esim.nyt saa halvalla kesävaatteita kun syksy tulee. Keväällä saa taas halvalla talvivaatteita. 

Vierailija
326/339 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaako joku vielä kirjoja kirpparilta? Oma kokemus on, että ne jää taatusti pöytään. Lastenkirjat menee, ehkä, jos ovat ihan priimakuntoista Muumia tms. Mutta nekin vain muutamalla eurolla. 

Minä ostan! Mutta en sellaisia haisevia, likaisia, joissa on käytetty meetvurstia kirjanmerkkinä. 

Vierailija
327/339 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on se, että pienten paikkakuntien kirppikset ovat helmiä! Isoissa kaupungeissa pöytävuokrat ovat niin korkeita, että myyjät joutuvat pyytämään ylihintaa tuotteistaan. Kannattaa siis suunnata pikkupaikkakunnille. Sieltä tekee oikeat löydöt! 

Vierailija
328/339 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä! Ja lehtiä varsinkin kunhan on hinnoittelu kohdallaan.

Vierailija
329/339 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut vaatteita kirppiksiltä, lähinnä esineitä.

Nykyään naurattaa miten kirppismammat kuola valuen katsovat huutokauppojen ja liikkeiden hintoja, luullen saavansa saman KIRPPUtorilla.

Eivät raukat tajua, että ne liikkeen hinnat sisältävät kaikki kulut ja palkat, sekä tuotteet ovat täysin virheettömiä ja usein myös signeerattuja.

En todellakaan maksa tusina-Nuutajärvestäsi kuin korkeintaan kympin tai alle.

Vielä kymmenisen vuotta sitten myyjillä oli järki päässä.

Vierailija
330/339 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylihinnoittelussa on sekin puoli, että itseltä se syö etsimisen ilon. Monesti menen kirpparille, katson muutaman pöydän hintoja, järkytyn, haaveilen vähän aikaa ja lähden pois tutkimatta paikkoja sen paremmin. Tulee sellainen oletus, että kaikkialla on sama meno, vaikka hyviä, asiallisesti hinnoiteltuba pöytiä on varmasti seassa. En vaan "näe" niitä, kun kuraa on niin paljon. Näin ne ylihinnoittelijat syö kaikkien leipää.

Kaikki eivät toimi samoin kuin sinä. Monilla riittää mielenkiintoa käydä koko kirppis läpi. Onhan se tietysti nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus että 2 minuuttia on maksimi keskittymiskyky, nuorilla etenkin.

Vierailija
331/339 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt laitoin kirppispöydän pystyyn. Olin todella tarkka siitä, että pöytään menee vain laadukasta tavaraa. Laitoin hinnat alas. Tämä kerta on koetinkiveni. Jos tästä ei saa pöytävuokraa kummempaa käteen, luovutan. 

Vierailija
332/339 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt laitoin kirppispöydän pystyyn. Olin todella tarkka siitä, että pöytään menee vain laadukasta tavaraa. Laitoin hinnat alas. Tämä kerta on koetinkiveni. Jos tästä ei saa pöytävuokraa kummempaa käteen, luovutan. 

Päivitystä: ensimmäisenä päivänä kirppispöydän myynti oli yli 100 euroa. Ilmeisesti tällä hinnoitteluperiaatteella tavara tekee kauppansa. Tässä esimerkkihintoja: 

Lasten toppavaatteet: n. 5-6 euroa

Perusmerkkien (Lindex, Kappahl, Mywear) vaatteet: 1-2 euroa

Nosh, Paapii, Marimekko: n. 5 e / vaate

Kengät (Reimat, Kuomat yms): 4-5 euroa

Vanhat lasiesineet: 1-5 euroa (Huom! Samoja lasiesineitä myydään antiikkiliikkeissä hintaan 5-30 euroa) 

Kovakantiset kirjat: 2 e / kpl 

Lasten lelut: 1-4 euroa 

Näillä hinnoilla ehjä, siisti ja ajanmukainen tavara näkyy tekevän kauppansa. Tiedän jo ensimmäisen päivän jälkeen saavani pöytävuokran + pientä vaivanpalkkaa. Se riittää. Satoja euroja en tällä myyntitaktiikalla havittele. 

Vierailija
333/339 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitystä: ensimmäisenä päivänä kirppispöydän myynti oli yli 100 euroa. Ilmeisesti tällä hinnoitteluperiaatteella tavara tekee kauppansa. Tässä esimerkkihintoja: 

Vanhat lasiesineet: 1-5 euroa (Huom! Samoja lasiesineitä myydään antiikkiliikkeissä hintaan 5-30 euroa) 

Näillä hinnoilla ehjä, siisti ja ajanmukainen tav

Minusta tässä on esimerkki järkevästä hinnoittelusta. Kaikkea ei tarvitse antaa ilmaiseksi, mutta riistohintojakaan ei pyydetä. Ostaisin itsekin näillä hinnoilla, jos koko / kuosit olisivat sopivia. 

Vierailija
334/339 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että ns. erikoistavaran menekki kirpparilla on ihan tuurista kiinni. Esimerkiksi askartelu- ja käsityötavarat ovat sellaisia, että vaikka hinta olisi kohdallaan, ne eivät liiku, jos harrastajat eivät satu pöytään. 

Vierailija
335/339 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo! Jos hintataso olisi tämä ja laatu hyvä, mikäs siinä. Itse etsiskelin juuri toppapukua lapselle. Pyydetään kahtakymppiä kulahtaneista toppavaatteista! Herraisä. 

Vierailija
336/339 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivälehdet tekevät juttujaan ja jopa omia liitteitä tyyliin "löytyykö tämä aarre kaapeistasi? Se voi olla satojen eurojen arvoinen." Ja sitten väki luulee, että ihan mikä tahansa 80-luvun lasikippo on arvokas. Ja kirpparihinnat sen mukaisia. Se, että tavara on vanha, ei yksistään tee siitä arvokasta.

Vierailija
337/339 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltapäivälehdet tekevät juttujaan ja jopa omia liitteitä tyyliin "löytyykö tämä aarre kaapeistasi? Se voi olla satojen eurojen arvoinen." Ja sitten väki luulee, että ihan mikä tahansa 80-luvun lasikippo on arvokas. Ja kirpparihinnat sen mukaisia. Se, että tavara on vanha, ei yksistään tee siitä arvokasta.

Ja hyvän hinnan saa vain priimakuntoisesta lasikiposta. Siinä ei saa olla tummentumia, lohkeamia tms. 

Vierailija
338/339 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että ns. erikoistavaran menekki kirpparilla on ihan tuurista kiinni. Esimerkiksi askartelu- ja käsityötavarat ovat sellaisia, että vaikka hinta olisi kohdallaan, ne eivät liiku, jos harrastajat eivät satu pöytään. 

Ja toisinpäin: jos askartelu/käsityöharrastaja osuu paikalle, hän tyhjentää koko pöydän.

Vierailija
339/339 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat on ainakin nousseet. Halpiskauppojen rytkyistä jotkut pyytää jopa useamman kympin. Pari euroa on sopiva hinta. Mitä järkeä kantaa tavaraa ees taas, eikai kukaan noilla hinnoilla osta. Itse laitan edulliset hinnat kun haluan vaatteista eroon, vaikka laitankin myyntiin laadukasta vintagea ja hyviä merkkejä. Jotkut keräilyastiat ym. voi laittaa isommalla hinnalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme