Mies ei suostu lähtemään mihinkään juhliin mukaan
Lähisukulaisteni häät, viisikymppiset, lasten rippijuhlat, valmistujaiset, nimenantojuhlat, yksivuotissynttärit ym. Tällaisia on 1-3 kpl vuodessa. Osa pieniä rentoja juhlia, osa isoja juhlia. Mies ei suostu mihinkään niistä mukaan. Eli menen yksin tai vain meidän lasten kanssa. Sama koskee ystävieni juhlia. Miehelläni ei tietääkseni ole mitään näitä ihmisiä vastaan. Mutta ei silti suostu mukaan. Hänen suvun puolelta ei ole ollut yksiäkään juhlia koko 13 vuoden aikana mitä olemme olleet yhdessä, hän ei edes tapaa koskaan muita sukulaisiaan kuin vanhempiaan. Jotenkin vain harmittaa mennä juhliin, pieniinkin, kuin olisi sinkku tai yh. Kaikki aina kyselee miksi tulit yksin.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi tuollaiseen. Olen joskus jonkun toisen aloituksen innoittamana sitä miettinyt. Pariskunta on pariskunta, ja suhteeseen itselläni kuuluu myös ns. edustaminen ja seuran pitäminen toiselle juhlissa jotka eivät itselle tärkeitä ole. Onneksi mieheni on samoilla linjoilla.
Teillä lienee mukava edustus suhde
Vierailija kirjoitti:
En minäkään mielelläni lähde, mutta kyllä jaksan vaimolle sen verran olla mieliksi.
Onko vaimo koskaan sinulle mieliksi missään asiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi tuollaiseen. Olen joskus jonkun toisen aloituksen innoittamana sitä miettinyt. Pariskunta on pariskunta, ja suhteeseen itselläni kuuluu myös ns. edustaminen ja seuran pitäminen toiselle juhlissa jotka eivät itselle tärkeitä ole. Onneksi mieheni on samoilla linjoilla.
Teillä lienee mukava edustus suhde
No, pääasiassa tehdään ihan muuta kuin edustetaan. Juhlissakin yleensä lopulta on kivaa, vaikkei välttämättä aluksi niin kiinnostaisi lähteä vain toisen seuraksi.
Oma puolisoni ei myöskään lähde mihinkään tällaisiin. Ei pidä muodollisuuksista ja on täysi introvertti. Tämä on täysin ok.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään mielelläni lähde, mutta kyllä jaksan vaimolle sen verran olla mieliksi.
Sinä oletkin herrasmies 👍
Jos mies on assi piirteinen ja introvertti, hän inhoaa tuollaisia tapahtumia.
Hän ei tarvitse eikä kaipaa ihmisiä ympärilleen. Hän ei osaa olla ihmisten kanssa.
Kun assi piirteisenä ei osaa puhua small talkiia ollenkaan. Ainoastaan asia juttuja.
Huumorintaju vähäistä, ei aina oivalla vitsejä.
On niitä muitakin samanmoisia miehiä ja naisia.
Normaalit ihmiset käyvät aina läheisten perusjuhlissa. Se kuuluu käytöstapoohin.
Itsehän oot ap puolisosi valinnut.
Näyttää että koko hänen sukunsa on täynnä asseja ja introvertteja, kun mitään ei koskaan juhlita, kenenkään läheisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olisikin jännää jos Stubbin vaimo sanoisi kaikkiin rientoihin en mä viitsi.
Eihän hänen pakko olisi mennä? Voihan presidentti olla vaikka sinkku.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä sitten? Aikuisella ihmisellä on oikeus päättää menemisistään."
Tietenkin mutta aikuisen ihmisen pitää myös ymmärtää että hänen päätöksillää on vaikutusta myös muihin ihmisiin ja parisuhteeseen.
Saahan sitä vaikka muumioitua sohvalle jos haluaa mutta silloin se kumppani saattaa jossain vaiheessa lähteä jonkun hieman enemmän seuraa tarjoavan matkaan.
Onneksi ei tarvitse olla noin toksisessa suhteessa jossa pakotetaan eron uhalla sosiaalisiin aktiviteetteihin. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Oma puolisoni ei myöskään lähde mihinkään tällaisiin. Ei pidä muodollisuuksista ja on täysi introvertti. Tämä on täysin ok.
Ei se ihan ok ole.
Lähinnä kiusallista. Moni luulee että juoppo mies, ei pysty tulemaan krapulassa juhliin. Tai muutoin outo tyyppi, ei,koskasn näyttäydy.
Johan tuo on ihan perseestäkin, jos juhlat ovat kauempana sukulaisissa. Joutuu itse ajamaan pitkän reissun, mennen tullen.
Huh, kaikkien hullujen kanssa ne ihmiset pariuutuukin.
Vierailija kirjoitti:
Tästä kommentista pystyi suorastaan haistamaan todella ummehtuneen ja vanhanaikaisen ajattelutavan. Hyi helvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lähtee juhliin, joka juhlista haluaa nauttia ja nauttii. Ei ole vaikeaa. Kyselijöille voi kertoa miehen olevan nyt liian kiireinen osallistumiseen.
Ei ne usko, että mieheni on kiireinen yli 10 vuoden ajan jokaikinen kerta kun jollain on juhlat. Pari kertaa tuo selitys menee läpi, mutta ei sen enempää. Ja lapset kertoo kyselijöille siinä heti että ei kun isi on kotona kattomassa telkkaria. Ap
Olen pahoillani puolestasi. Miehesi kuulostaa jonkin asteiselta miesvauvalta vailla käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä kommentista pystyi suorastaan haistamaan todella ummehtuneen ja vanhanaikaisen ajattelutavan. Hyi helvata.
Onko näin? Ehkä olemme vanhanaikaisia, onneksi molemmat samalla tavalla. Meidän suhteessamme ei toimita niin että olen aikuinen, teen mitä haluan, toisen toiveista ja tunteista viis.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Aikuisella ihmisellä on oikeus päättää menemisistään. Me ollaan sovittu että kumpikin saadaan itse päättää lähdetäänkö vai eikö lähdetä mukaan jos toisella on esim. jotkut suvun juhlat, häät tms. Yleensä ei lähdetä, vaan mennään yksin (jos on aivan pakko, yleensä ei lähde kumpikaan).
Suurin osa juhlista on typerää teeskentelyä ja ajanhukkaa muutenkin ja vieraita kutsutaan lähinnä lahjojen takia. Moni kesäviikonloppu menisi pilalle jos mentäisiin aina kun kutsutaan.
Jos teidän sukujen juhlissa on typerää teeskentelyä niin sehän kertoo vain teidän suvustanne.
Vierailija kirjoitti:
Se lähtee juhliin, joka juhlista haluaa nauttia ja nauttii. Ei ole vaikeaa. Kyselijöille voi kertoa miehen olevan nyt liian kiireinen osallistumiseen.
Miksi valehdella? Miksi ei voi vaan suoraan sanoa, ettei se halunnut/ei sitä kiinnostanut? Hävettääkö sittenkin käytös?
Tää ketju on taas hyvä esimerkki siitä, miten kusipäisyyttä ja keskenkasvuisuutta selitellään introverttiydellä. Mikä helkutin kultti introverteistä on tullut, kun sitä voidaan käyttää perusteluna mihin tahansa typerään ja välinpitämättömään käytökseen? Ja sitten itketään miksi introverteistä ei pidetä?
Olen käynyt ties missä juhlissa lasten kanssa jo 15 vuoden ajan, kertaakaan ei ole kysytty, miksi mies ei ole mukana. Vastaavasti mies on käynyt jopa kaverinsa häissä lasten kanssa ilman minua eikä sielläkään vaadittu puolison läsnäoloa.
Miten pienet piirit teillä on, jos ette saa mennä juhliin ilman puolisoa tai syntyy puheita?
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on assi piirteinen ja introvertti, hän inhoaa tuollaisia tapahtumia.
Hän ei tarvitse eikä kaipaa ihmisiä ympärilleen. Hän ei osaa olla ihmisten kanssa.
Kun assi piirteisenä ei osaa puhua small talkiia ollenkaan. Ainoastaan asia juttuja.
Huumorintaju vähäistä, ei aina oivalla vitsejä.
On niitä muitakin samanmoisia miehiä ja naisia.
Normaalit ihmiset käyvät aina läheisten perusjuhlissa. Se kuuluu käytöstapoohin.
Itsehän oot ap puolisosi valinnut.
Näyttää että koko hänen sukunsa on täynnä asseja ja introvertteja, kun mitään ei koskaan juhlita, kenenkään läheisten kanssa.
Mieheni on kyllä kova puhumaan ystäviensä kanssa. Ei mikään puhumaton assi. Ja hänen suvussa ei kai asseja ole. Voihan suvulla olla juhlia, joista en vain tiedä, koska mies ei niistä koskaan mitään sano eikä niihin mene. Ap