Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä julkisilla profiileilla somettavat häiritse, että KUKA TAHANSA voi seurata elämäänne?

Vierailija
01.08.2024 |

Kuka tahansa voi seurata elämäänne täysin anonyymisti.

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieroutuneisuutta osoittaa se, että joku, joka sattuu somen miljoonien profiilien joukosta jotakin bongaamaan, lähtee sitä yhtä meren pisaraa ilkeämielisyyden värein sävytettynä levittämään.

Että miljoonien joukosta. Mites ne muut miljoonien joukkoon sisältyvät.

Sinänsä sitähän voi esim yrittää kaltaisiaan ilkeämielisiä etsiä kavereiksi merkittyjen joukostakin. Onkia sitä kautta tietoja.

Mut yks asia: nää ilkeämieliset ovat elämänpiiriltään todella vähällä näkemyksellä liikkeellä... naurettavia mut ilkeyksissään ja typeryydessään jopa kriminaaliuteen sortuvia. Ja valkamkäyttö, se on tietysti myös mukana, kun tarkoitus on saada somettelu loppumaan tai ainakin menemään piiloon.

Vierailija
122/129 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieroutuneisuutta osoittaa se, että joku, joka sattuu somen miljoonien profiilien joukosta jotakin bongaamaan, lähtee sitä yhtä meren pisaraa ilkeämielisyyden värein sävytettynä levittämään.

Sinänsä sitähän voi esim yrittää kaltaisiaan ilkeämielisiä etsiä kavereiksi merkittyjen joukostakin. Onkia sitä kautta tietoja.

Mut yks asia: nää ilkeämieliset ovat elämänpiiriltään todella vähällä näkemyksellä liikkeellä... naurettavia mut ilkeyksissään ja typeryydessään jopa kriminaaliuteen sortuvia. Ja valkamkäyttö, se on tietysti myös mukana, kun tarkoitus on saada somettelu loppumaan tai ainakin menemään piiloon.

Niitä pieniä ihmisiä pienine sieluineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä täällä vauhkotaan?

Ainakin itse laitan lomakuvat, en siis jaa tiedotetta someen etukäteen että joo, olen nyt seuraavat 2 viikkoa lomalla. En myöskään julkaise ennakkoilmoituksia lenkkeilyreiteidtäni tai muista paikoista missä olen käynyt. Somekuvat tulee jälkikäteen.

Jaat lomakuvat julkisesti. Voi hyvää päivää. Miksi?

Miksi en? Lähinnä maisemakuvia kauniista paikasta missä olen käynyt.

Kuinka monen ajattelet olevan kiinnostunut lomakuvistasi. Kokisitko ettet elä jos et jakaisi jatkuvasti niitä kaikille?

En ole sama, mutta eikö matkakuvat ole noloja tänä päivänä kun lentomatkustus saastuttaa ja turismi kuormittaa monia mai

Niin, lomaillahan ei voi sellaisessa paikassa mihin ei tarvitse lentomatkustusta.

Vierailija
124/129 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kaikille avoin some-tili, niin tuntematon mies voi ladata sun kuvia ja tallentaa ne omiin r*nkkukansioihinsa. Vaikka poistaisit sen kuvan, niin sillä tyypillä voi olla se kuva hallussaan vaikka 10v päästäkin kun olit nuorempi ja nätimpi. En suosittele.

Miksi kuvittelet että kaikkien sometilit ovat jotain pylly ja tissivako tilejä? Koska itselläsi on sellainen?

Älä huoli, se ainut sometili joka minulla on on niin harvoin käytössä enkä laita sinne edes kuvia, tosin ei ole julkinen ja jopa kaverilista on piilotettu. Jää nääs enemmän aikaa elämiseen kun ei somessa vietä aikaa.

Vierailija
125/129 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse laitan lomakuvat, en siis jaa tiedotetta someen etukäteen että joo, olen nyt seuraavat 2 viikkoa lomalla. En myöskään julkaise ennakkoilmoituksia lenkkeilyreiteidtäni tai muista paikoista missä olen käynyt. Somekuvat tulee jälkikäteen.

Kuinka monen ajattelet olevan kiinnostunut lomakuvistasi. Kokisitko ettet elä jos et jakaisi jatkuvasti niitä kaikille?

nykyihmiset elää jopa lomansa kännykameran linssin läpi, eivät enää nauti mistään aisteillansa, ainoastaan jos saavat

Tuollaistako sinun loma on?

Minulla on lomalla kyllä puhelin mukana ja otan silloin tällöin kuvia muistoksi. Se kuvaaminen ei montaa sekuntia vie. Tosin en yleensä laita niitä lomakuvia someen matkalla ollessa vaan vasta kotona, sitten kun sattuu tylsempi hetki. Se 1-2 minuuttia mitä kuvan laittaminen someen vie ei kaada ainakaan minun aikataulujani.

Vierailija
126/129 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nykyihmiset elää jopa lomansa kännykameran linssin läpi, eivät enää nauti mistään aisteillansa, ainoastaan jos saavat

Miten tämä eroaa siitä kun ihmiset 70-, 80- ja 90-luvuilla kulki lomilla filmi- ja videokameroiden kanssa? Ainakin meidän isä ja isoisä.

Paitsi että puhelin on helpompi pitää mukana ja kuvaaminenkin sujuu nopeammin.

Vierailija
127/129 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt se korkki kiinni, ja some myös!

Vierailija
128/129 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa kuin ap.

Esim. työyhteisöissä kiertävät juorut lähtevät usein liikkeelle näin. Joku seuraa jotakuta joka postaa jotain hölmöä ja sitten siitä kerrotaan muille. 

Ihmisten äly on laskenut huimasti ja narsismi valloillaan. Koska some. Ei ajatella syitä eikä seurauksia, porskutetaan vain minäkeskeisesti eteenpäin ja tehdään asioita joilla saadaan huomiota ja tykkäyksiä osakseen.

Tuosta muistui mieleen eräs tapaus. Haimme uutta työntekijää ja henkilö oli liittänyt hakemukseensa julkisen somensa linkin joten kävimme katsomassa.

Ensimmäisenä sivultaan osui rivissä silmille kaverikuva minkä alla itkuhymiöitä ja särkyneitä sydämiä että miten "paras ystävä kuoli tänään pitkäaikaiseen sairauteen, lepää rauhassa rakas" ja selitykset että nyt aikoo surra ja itkeä yksikseen viikonlopun putkeen. Kahden tunnin päästä oli kuva samasta kaupungista, aivan eri menoa koska oli sydämien, drinkkien ja olutkippistysten hymiöitä rivissä teksteineen että "täällä Minä olen Minun kaikista parhaimpien kavereiden kanssa juhlimassa terassilla Meidän ihanaa kesää" ja kaikilla viidellä tai kuudella kännisellä naisella hikiset rintavaot tyrkyllä halvan näköisesti ja tekoripset viimeisen päälle aseteltuna. Sitä seurasi video josta kuului "V---u ihanaa mahtavaa me ollaan upeita mammoja ja nyt vedetään lärvit!" huutelua musiikin yli, kippistystensä lomasta, myös sometilin pitäjän suusta.

Koska työmme on ihmisläheistä, niin päätimme ettei henkilön some vastaa sellaista mielikuvaa eikä edusta niitä arvoja mitä haemme, joten ohitimme tapauksen.

Saman lainen tapaus kävi ilmi täällä meillä päin, ja siirrettin lapsemme pois päivähoidosta.

Vierailija
129/129 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, someihmiset ovat epätoivoisia ja haluavat huomiota 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme