Eikö teitä julkisilla profiileilla somettavat häiritse, että KUKA TAHANSA voi seurata elämäänne?
Kuka tahansa voi seurata elämäänne täysin anonyymisti.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi sä höyryät somessa siitä, että muut ovat somessa? Mitä saat siitä"
Ei kai se mitään höyryämistä ole, kun ihmettelee jotain asiaa täällä anonyyminä. Täällä ei onneksi kukaan tiedä kuka olen, etkä sinäkään voi jaella niitä huomiokuviasi tänne.
Etpä sinäkään tiedä muista kirjoittajista keitä he ovat ja julkaisevatko he kuvia. Ihan omaa mielikuvituksesi tuotetta taas tuollainen "sinun huomiokuvasi" mesoaminen.
No täällähän sinäkin siitä aiheesta nyt mieltäsi pahoitat. Kerro miksei tämä aihe sopisi keskustelupalstalle ruodittavaksi? Minusta sopii oikein hyvin.
Ap:n ja muiden huolestuneiden huojennukseksi voin todeta, ettei somessa mitään huomiota saa enää tänä päivänä, vaikka olisi julkinen tili suositusta aiheesta.. Algoritmit on säädetty niin, että vain supersuosittujen tilien julkaisut nousevat kenenkään näkyville. Jonkun taviksen, jolla on muutama kymmenen seuraajaa, julkaisuja ei kukaan edes näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi sä höyryät somessa siitä, että muut ovat somessa? Mitä saat siitä"
Ei kai se mitään höyryämistä ole, kun ihmettelee jotain asiaa täällä anonyyminä. Täällä ei onneksi kukaan tiedä kuka olen, etkä sinäkään voi jaella niitä huomiokuviasi tänne.
Etpä sinäkään tiedä muista kirjoittajista keitä he ovat ja julkaisevatko he kuvia. Ihan omaa mielikuvituksesi tuotetta taas tuollainen "sinun huomiokuvasi" mesoaminen.
No täällähän sinäkin siitä aiheesta nyt mieltäsi pahoitat. Kerro miksei tämä aihe sopisi keskustelupalstalle ruodittavaksi? Minusta sopii oikein hyvin.
En ole sanonut missään ettei aihe sovi tänne. Lähinnä ihmettelen, miksi keksi kuvitteellisia asioita ja meuhkaat niitä sitten muille kirjoittajille.
Vaan jos on älykäs , niin laittaa osoitteen salaiseksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osuipas arkaan paikkaan. Te v-tä suoltavat ihmiset haluatte aika paljon huomiota. Ootte niin räväköitä omasta mielestänne.
Ok, Veeti. Voitko nyt jo rauhoittua ja antaa jokaisen tehdä somessa niin kuin haluaa?
No miten minä sitä olen voinut estää tähän astikaan, karen? Tee ihmeessä mitä haluat, levitä vaikka anaalisi levälleen osoitteen kera, omat on hautajaisesi.
Kiihotutko kovastikin ajatuksesta, että näkisit anaalini levällään? Aika jännä,että juuri anaali tuli sinulle mieleen. Naamasta ihminen on kuitenkin helpompi tunnistaa kuin anaalista.
Ei todellakaan kiihota. Se nyt vaan kuvastaa niin hyvin tätä nykyajan somekulttuuria, että huomiota pitäö saada hinnalla millä hyvänsä, levittää kaikki muillw päin pläsiä vaikka väkisin. Huomion vuoksi.
Miksi nykyajan tavistallukka haluaa huomiota niin kuin joku julkkis? Ei ennen somea käyttäydytty näin. Kylän pientareet eivät olleet täynnä pyllisteleviä naamaansa tuputtavia narsisteja. Kylähulluja oli aina yksi, sekin teki jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osuipas arkaan paikkaan. Te v-tä suoltavat ihmiset haluatte aika paljon huomiota. Ootte niin räväköitä omasta mielestänne.
Ok, Veeti. Voitko nyt jo rauhoittua ja antaa jokaisen tehdä somessa niin kuin haluaa?
No miten minä sitä olen voinut estää tähän astikaan, karen? Tee ihmeessä mitä haluat, levitä vaikka anaalisi levälleen osoitteen kera, omat on hautajaisesi.
Kiihotutko kovastikin ajatuksesta, että näkisit anaalini levällään? Aika jännä,että juuri anaali tuli sinulle mieleen. Naamasta ihminen on kuitenkin helpompi tunnistaa kuin anaalista.
Ei todellakaan kiihota. Se nyt vaan kuvastaa niin hyvin tätä nykyajan somekulttuuria, että huomiota pitäö saada hinnalla millä hyvänsä, levittää
Miksi sinä katselet kuvia, jotka ahdistavat sinua noin paljon? Eihän siellä somessa ole pakko roikkua, jos muiden kuvat ahdistavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kiihota. Se nyt vaan kuvastaa niin hyvin tätä nykyajan somekulttuuria, että huomiota pitäö saada hinnalla millä hyvänsä, levittää
Huomiohooria on ollut kautta maailmansivun. Aina on ollut niitä, jotka hakevat huomioita hinnalla millä hyvänsä. Ennen se tehtiin Esson baarissa, nyt somessa. Ei mitään uutta tässäkään asiassa.
Mikä pakko sinne yksityiseenkään someen on tunkea kaikki omat ja lasten kuvat, mustikkasankot, kahvikupit, jalat, sairaudet, erot, kuolemat, riidat, ahdistukset, ym, ym, ym.
Välillä tuntuu että some on tyhmentänyt ihmiset ja sometili tarkoittaa että sinne pitää tuutata kaikki ja ellei nämä kaikki näy somessa niin niitä ei ole olemassa.
Ap: Hirveä ulina siitä, että joku julkaisee kuvia somessa
Myös ap: Roikkuu päivittäin somessa katsomassa muiden kuvia
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko sinne yksityiseenkään someen on tunkea kaikki omat ja lasten kuvat, mustikkasankot, kahvikupit, jalat, sairaudet, erot, kuolemat, riidat, ahdistukset, ym, ym, ym.
Välillä tuntuu että some on tyhmentänyt ihmiset ja sometili tarkoittaa että sinne pitää tuutata kaikki ja ellei nämä kaikki näy somessa niin niitä ei ole olemassa.
Ei mikään pakko. Somen käyttö ja kuvien laittaminen on täysin vapaaehtoista. Montako kertaa tämä pitää sinulle kertoa, että menee perille?
Olen ihmetellyt samaa kuin ap.
Esim. työyhteisöissä kiertävät juorut lähtevät usein liikkeelle näin. Joku seuraa jotakuta joka postaa jotain hölmöä ja sitten siitä kerrotaan muille.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Esim. työyhteisöissä kiertävät juorut lähtevät usein liikkeelle näin. Joku seuraa jotakuta joka postaa jotain hölmöä ja sitten siitä kerrotaan muille.
Miten tuo eroaa siitä, että entisaikaan joku teki jotain hölmöä ja sitten siitä kerrottiin (usein liioiteltuna ja väritettynä versiona) muille?
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Miten tuo eroaa siitä, että entisaikaan joku teki jotain hölmöä ja sitten siitä kerrottiin (usein liioiteltuna ja väritettynä versiona) muille?
Siten, että nyt siitä on todisteet. Eli ikäviä juttuja ei voi kuitata kuulopuheena. Ne asiat myös jäävät talteen. Niistä otetaan kopioita ja ne voivat lävähtää naamalle vuosien päästä.
Mielestäni esim. itsetuhoisuudesta tai seksijutuista ei mielestäni tarvitsisi puhua työyhteisössä. Kyllä siinä menee uskottavuus.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä täällä vauhkotaan?
Ainakin itse laitan lomakuvat, en siis jaa tiedotetta someen etukäteen että joo, olen nyt seuraavat 2 viikkoa lomalla. En myöskään julkaise ennakkoilmoituksia lenkkeilyreiteidtäni tai muista paikoista missä olen käynyt. Somekuvat tulee jälkikäteen.
Jaat lomakuvat julkisesti. Voi hyvää päivää. Miksi?
Miksi en? Lähinnä maisemakuvia kauniista paikasta missä olen käynyt.
Kuinka monen ajattelet olevan kiinnostunut lomakuvistasi. Kokisitko ettet elä jos et jakaisi jatkuvasti niitä kaikille?
No palautteen perusteella aika monen. Koen, että kauniiden asioiden jakaminen on hyvästä eikä ole pois keneltäkään.
Sääliksi käy ne jotka joutuu ikäänkuin väkisin kommentoimaan sun typeriä kuviasi ja jakelemaan sydämiä jatkuvalla, syötöllä. Näitä tossukoita on paljon, jotka kokevat sen velvollisuudekseen, kun sinä kuvia laitat. Sinä teeskentelet, ne teeskentelevät, kukaan ei voi hyvin.
"Huomiohooria on ollut kautta maailmansivun. Aina on ollut niitä, jotka hakevat huomioita hinnalla millä hyvänsä. Ennen se tehtiin Esson baarissa, nyt somessa. Ei mitään uutta tässäkään asiassa."
No ei todellakaan ole ollut tässä mittasuhteessa kuin nykyään.
Ennen somea tyrkkyihmisiä pidettiin kylähulluina, tai muuten hulluina, jotka teki itsestään numeron. 😂 Nyt kuka tahansa tavismamma ja tavisisä esiintyy kuin olis isompikin julkkis, kaikki jaetaan mihin kädet riittää, ja ai kun ollaan niin erikoista ja mielenkiintoista omasta mielestään. Variksetkin nauraa näille oman elämänsä supertähdille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei kukaan ole somessa anonyymi, ei vaikka kuinka olisi nimimerkitön."
Miten niin ei ole? Ei sinne mikään pakko ole koko nimeä ja kotikaupunkia sekä passikuvaa laittaa.
Ei ole pakko laittaa edes osaa nimestään. Minäkin seuraan useita tilejä, joiden ylläpitäjästä en tiedä edes etunimeä. Nimemerkit ovat tyyliä "mammalukee" tai "mammamatkustaa" tai "mammanparhaatreseptit".
Onko sulla joku mammafetissi?
Kyllähän tuollasten nimet äkkiä selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole? Ei sinne mikään pakko ole koko nimeä ja kotikaupunkia sekä passikuvaa laittaa.
Aika moni kyllä facebookissakin laittaa kotikaupungin, nimen, naamakuvan jne. Siinä sitä on jo kaikki tarvittava tieto rikolliselle, kun jaat vielä jatkuvalla syötöllä muita asioita elämästä ja menoistasi.
Jos Facessa, ei jaa naamakuvaa tai kaupunkia, aika äkkiä tämmöiset huomiohorot käy faceryhmissä syyttämään trolliksi. Oikeilla trolleilla on aina täydellinen naamakuva (jonkun toisen) ja tavanomainen nimi. Kuinka tyhmiä ihmiset oikein ovat, jos eivät tätäkään tajua siellä.
Kerrotko vielä millä tavalla se vaikuttaa sinun elämääsi, jos esimerkiksi minä esiinnyn Facebookissa omalla nimelläni ja naamakuv
Monen rikollisen elämään se vaikuttaa suotuisasti.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut stalkkerin jo sillä että naamani näkyi tietyssä tilanteessa joka arkipäivä työmatkallani enkä ole edes somessa. Olen joskus miettinyt että mitä jos olisin, jos tuo hyypiö löytäisi lisäksi naiivit julkiset päivitykseni arjestani niin miksi ikinä antaisin hänelle tuollaisen aseen? Ko henkilö on jo nyt ihan tarpeeksi tietoinen liikkeistäni saati että itse jakaisin niitä hänelle suoraan. Ällöttävä ajatuksenakin.
Kovinkaan moni ei ajattele tällaista mahdollisuutta riskinä ennen kuin napsahtaa omalle kohdalle. Sen lisäksi on pakko mainita, että jos saa yhtään valveutuneemman sekopään riesoikseen, ei näitä mitkään yksityisasetukset pitele hetkeäkään. Nykyisin suollan juttujani alter egona, enkä kuvittele hetkeäkään, ettei minua siitä huolimatta tarkkailtaisi. Mulle riittää ettei kukaan enää koskaan ilmesty elämääni irl tsekkaamaan tilannetta.
Nimimerkillä mun kuvatiedostot selattiin salasanan takaa alta aikayksikön kun eksyin Huonoon Seuraan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni kyllä facebookissakin laittaa kotikaupungin, nimen, naamakuvan jne. Siinä sitä on jo kaikki tarvittava tieto rikolliselle, kun jaat vielä jatkuvalla syötöllä muita asioita elämästä ja menoistasi.
Jos Facessa, ei jaa naamakuvaa tai kaupunkia, aika äkkiä tämmöiset huomiohorot käy faceryhmissä syyttämään trolliksi. Oikeilla trolleilla on aina täydellinen naamakuva (jonkun toisen) ja tavanomainen nimi. Kuinka tyhmiä ihmiset oikein ovat, jos eivät tätäkään tajua siellä.
Kuka facebookia enää nykyään käyttää?
On olemassa muitakin someja kuin face.