Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä julkisilla profiileilla somettavat häiritse, että KUKA TAHANSA voi seurata elämäänne?

Vierailija
01.08.2024 |

Kuka tahansa voi seurata elämäänne täysin anonyymisti.

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei kukaan ole somessa anonyymi, ei vaikka kuinka olisi nimimerkitön."

Miten niin ei ole? Ei sinne mikään pakko ole koko nimeä ja kotikaupunkia sekä passikuvaa laittaa.

Aika moni kyllä facebookissakin laittaa kotikaupungin, nimen, naamakuvan jne. Siinä sitä on jo kaikki tarvittava tieto rikolliselle, kun jaat vielä jatkuvalla syötöllä muita asioita elämästä ja menoistasi.

Jos Facessa, ei jaa naamakuvaa tai kaupunkia, aika äkkiä tämmöiset huomiohorot käy faceryhmissä syyttämään trolliksi. Oikeilla trolleilla on aina täydellinen naamakuva (jonkun toisen) ja tavanomainen nimi. Kuinka tyhmiä ihmiset oikein ovat, jos eivät tätäkään tajua siellä. 

Kuka facebookia enää nykyään käyttää?

On olemassa muitakin someja kuin face.

Insta vasta pelleilyalusta onkin. Pari kontaktia, ja ihan kaikki henkilötiedot on selvillä alta aikayksikön.

Vierailija
102/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä täällä vauhkotaan?

Ainakin itse laitan lomakuvat, en siis jaa tiedotetta someen etukäteen että joo, olen nyt seuraavat 2 viikkoa lomalla. En myöskään julkaise ennakkoilmoituksia lenkkeilyreiteidtäni tai muista paikoista missä olen käynyt. Somekuvat tulee jälkikäteen.

Jaat lomakuvat julkisesti. Voi hyvää päivää. Miksi?

Miksi en? Lähinnä maisemakuvia kauniista paikasta missä olen käynyt.

Kuinka monen ajattelet olevan kiinnostunut lomakuvistasi. Kokisitko ettet elä jos et jakaisi jatkuvasti niitä kaikille?

No palautteen perusteella aika monen. Koen, että kauniiden asioiden jakam

Sääliksi käy ne jotka joutuu ikäänkuin väkisin kommentoimaan sun typeriä kuviasi ja jakelemaan sydämiä jatkuvalla, syötöllä. Näitä tossukoita on paljon, jotka kokevat sen velvollisuudekseen, kun sinä kuvia laitat. Sinä teeskentelet, ne teeskentelevät, kukaan ei voi hyvin.

Miksi ne joita ei kiinnostaisi kommentoisivat tai edes katsoisivat kuviani?

Minusta kivoja asioiden jakaminen on mukavaa. Harrastan valokuvausta ja olen saanut myös muiden kuvista hyviä kuvausideoita ja innostusta. Oletan että joku on voinut saada samaa minun kuvistani.

Olisiko elämä parempaa jos jokainen pitäisi vaan visusti piilossa kaikki kuvansa? Rippikuva toki olohuoneen kirjahyllyssä ja hääkuva aikanaan. Albumissa synttärikuvatbkerran vuodessa. Mutta albumia ei katsele kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole? Ei sinne mikään pakko ole koko nimeä ja kotikaupunkia sekä passikuvaa laittaa.

Aika moni kyllä facebookissakin laittaa kotikaupungin, nimen, naamakuvan jne. Siinä sitä on jo kaikki tarvittava tieto rikolliselle, kun jaat vielä jatkuvalla syötöllä muita asioita elämästä ja menoistasi.

Jos Facessa, ei jaa naamakuvaa tai kaupunkia, aika äkkiä tämmöiset huomiohorot käy faceryhmissä syyttämään trolliksi. Oikeilla trolleilla on aina täydellinen naamakuva (jonkun toisen) ja tavanomainen nimi. Kuinka tyhmiä ihmiset oikein ovat, jos eivät tätäkään tajua siellä. 

On olemassa muitakin someja k

Insta vasta pelleilyalusta onkin. Pari kontaktia, ja ihan kaikki henkilötiedot on selvillä alta aikayksikön.

Mites ne voi selvittää? Ja mitkä kontaktit?

Vierailija
104/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko sinne yksityiseenkään someen on tunkea kaikki omat ja lasten kuvat, mustikkasankot, kahvikupit, jalat, sairaudet, erot, kuolemat, riidat, ahdistukset, ym, ym, ym.

Välillä tuntuu että some on tyhmentänyt ihmiset ja sometili tarkoittaa että sinne pitää tuutata kaikki ja ellei nämä kaikki näy somessa niin niitä ei ole olemassa. 

Kyllä mun tuttavapiirissä on tuollainen käytös vähentynyt tosi paljon. Harva jakaa juuri mitään, ja jos jotain niin lähinnä jotain fiilistelykuvia. Joskus 10v sitten oli vielä ihan eri meininki. No, jokunen tuttu on jotka jakaa just niitä juttuja mistä varoitellaan: tyyliin kuvia kotipihastaan, kotitieltä, tässä lapseni koulumatkalla menossa just tähän kouluun, nyt lähdetään reissuun ja talo jää tyhjilleen, lapsista on ollut kuvia jopa potalla istuessa pienempänä jne., pitkää stooria omista ongelmista. Eikä hänellekään ole mitään sattunut, ainakaan vielä. 

Vierailija
105/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa muitakin someja k

Jokainen voi ihannitse valita mitä kertoo.

Vierailija
106/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Sannuli!

Vierailija
107/129 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No iik? Kävikö mielessä että jokainen voi ihan itse valita mitä sinne someen haluaa laittaa?

Vierailija
108/129 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein koiralleni avoimen tilin. Seuraajia on ympäri maailmaa, pääasiassa saman rodun omistajia. 

Vierailija
109/129 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
110/129 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan hirveää jos joku randomi näkee maisemakuvia, drinkeistä auringonlaskussa, kukkia maljakossa tai ruokaa lautasella. 

Miks tuommosista on kova tarve ottaa kuvia ja jakaa kaikille?!? Nuo on jo niiiiin nähtyjä viimeisimmän 10 vuoden aikana, ja ihmettelen millaiset ihmiset jaksaa yli päätään ottaa sellaisia kuvia joissa ruokaa lautasella tai drinkkejä aseteltuna, ellei ole somettaja joka jakaa ruokaohjeita ja tekee sitä työkseen.

Vierailija
111/129 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse laitan lomakuvat, en siis jaa tiedotetta someen etukäteen että joo, olen nyt seuraavat 2 viikkoa lomalla. En myöskään julkaise ennakkoilmoituksia lenkkeilyreiteidtäni tai muista paikoista missä olen käynyt. Somekuvat tulee jälkikäteen.

Kuinka monen ajattelet olevan kiinnostunut lomakuvistasi. Kokisitko ettet elä jos et jakaisi jatkuvasti niitä kaikille?

En ole sama, mutta eikö matkakuvat ole noloja tänä päivänä kun lentomatkustus saastuttaa ja turismi kuormittaa monia maita aivan liikaa, ja suurin osa vaikuttaa matkustavan ja ottavan instakuvia vain kun kuvittelevat että muut tulisivat heille kateellisiksi. Vaikka muut tuntee myötähäpeää lähinnä, ja kuvien ottaja pahottaa mielensä kun kaikki tutut ei sitten tykänneetkään kuvistaan. :D

Vierailija
112/129 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa muitakin someja kuin face.

Ainakin kaikki minun tutut käyttävät vielä facebookia. Erittäin aktiivista toimintaa on vielä. 

N54

Vierailija
113/129 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa kuin ap.

Esim. työyhteisöissä kiertävät juorut lähtevät usein liikkeelle näin. Joku seuraa jotakuta joka postaa jotain hölmöä ja sitten siitä kerrotaan muille. 

Ihmisten äly on laskenut huimasti ja narsismi valloillaan. Koska some. Ei ajatella syitä eikä seurauksia, porskutetaan vain minäkeskeisesti eteenpäin ja tehdään asioita joilla saadaan huomiota ja tykkäyksiä osakseen.

Tuosta muistui mieleen eräs tapaus. Haimme uutta työntekijää ja henkilö oli liittänyt hakemukseensa julkisen somensa linkin joten kävimme katsomassa.

Ensimmäisenä sivultaan osui rivissä silmille kaverikuva minkä alla itkuhymiöitä ja särkyneitä sydämiä että miten "paras ystävä kuoli tänään pitkäaikaiseen sairauteen, lepää rauhassa rakas" ja selitykset että nyt aikoo surra ja itkeä yksikseen viikonlopun putkeen. Kahden tunnin päästä oli kuva samasta kaupungista, aivan eri menoa koska oli sydämien, drinkkien ja olutkippistysten hymiöitä rivissä teksteineen että "täällä Minä olen Minun kaikista parhaimpien kavereiden kanssa juhlimassa terassilla Meidän ihanaa kesää" ja kaikilla viidellä tai kuudella kännisellä naisella hikiset rintavaot tyrkyllä halvan näköisesti ja tekoripset viimeisen päälle aseteltuna. Sitä seurasi video josta kuului "V---u ihanaa mahtavaa me ollaan upeita mammoja ja nyt vedetään lärvit!" huutelua musiikin yli, kippistystensä lomasta, myös sometilin pitäjän suusta.

Koska työmme on ihmisläheistä, niin päätimme ettei henkilön some vastaa sellaista mielikuvaa eikä edusta niitä arvoja mitä haemme, joten ohitimme tapauksen.

Vierailija
114/129 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuvat mitä nettiin laittaa, myös nettiin jää. Myös sinne web archive databaseen mistä voi hakea sivustoja taaksepäin historiassa. Vaikk 5 vuoden takaa.

Vierailija
115/129 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nykyihmiset elää jopa lomansa kännykameran linssin läpi, eivät enää nauti mistään aisteillansa, ainoastaan jos saavat hyvän kuvan ja sille pakkomielteiset tykkäämiset.

Vierailija
116/129 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli stalkkeri aikana ennen somea tai älypuhelimia. Niitä voi saada ihan mistä vaan jos on huono tuuri. Julkinen insta mulla on ollut vuosikaudet eikä sieltä ole tullut ongelmia. 

Vierailija
117/129 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nykyihmiset elää jopa lomansa kännykameran linssin läpi, eivät enää nauti mistään aisteillansa, ainoastaan jos saavat

Loma on hyvä vain, kun sitä peukutetaan ja fanitetaan somessa tarpeeksi. Olemme tulleet jotenkin kieroutuneesti riippuvaiseksi todistajista nauttiaksemme, tai edes kokeaksemme jotakin. Aika helvetin sairasta, eikö totta? Onko loma ilman jaettua materiaalia loma lainkaan? 

Vierailija
118/129 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle loma on ainakin pyhää, en koe että minun pitää jakaa sitä netissä ja somessa kavereiden eikä työkavereiden kanssa. Yritän välttää tietokonetta ja kännyä lomalla, ja saatan korkeintaan laittaa pari kuvaa heille sähköpostitse, jos kysyvät millaista siellä on.

Vierailija
119/129 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somekuvat ei haittaa, mutta olin äskettäin lastenhoitokeikalla. Sillä kadulla asuu vähän varakkaampaa porukkaa ja sain ohjeen seurata vieraita autoja. Taloja ja asukkaita oli kuvattu salaa. Tuli kyllä kurkittua olkapään yli.

Vierailija
120/129 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein seurailutilin harrastuksia varten, salanimellä totta kai. Tili on julkinen, mutta julkaisen lähinnä jotain kukkakuvia. En ymmärrä miksi kukaan haluaa olla somessa omalla naamalla ja kertoa asiansa koko maailmalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän