Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä julkisilla profiileilla somettavat häiritse, että KUKA TAHANSA voi seurata elämäänne?

Vierailija
01.08.2024 |

Kuka tahansa voi seurata elämäänne täysin anonyymisti.

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä täällä vauhkotaan?

Ainakin itse laitan lomakuvat, en siis jaa tiedotetta someen etukäteen että joo, olen nyt seuraavat 2 viikkoa lomalla. En myöskään julkaise ennakkoilmoituksia lenkkeilyreiteidtäni tai muista paikoista missä olen käynyt. Somekuvat tulee jälkikäteen.

Jaat lomakuvat julkisesti. Voi hyvää päivää. Miksi?

Aika monista ihmisitä on mukava katsella toisten lomakuvia. Ei pitäisi olla sinulta millään tavalla pois, jos joku julkaisee kuviaan. Eli voit rauhoittua ja elää sometonta elämää eli poistua täältä av-palstaltakin. Tämähän on myös some. 

Vierailija
62/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse laitan lomakuvat, en siis jaa tiedotetta someen etukäteen että joo, olen nyt seuraavat 2 viikkoa lomalla. En myöskään julkaise ennakkoilmoituksia lenkkeilyreiteidtäni tai muista paikoista missä olen käynyt. Somekuvat tulee jälkikäteen.

Miksi en? Lähinnä maisemakuvia kauniista paikasta missä olen käynyt.

Kuinka monen ajattelet olevan kiinnostunut lomakuvistasi. Kokisitko ettet elä jos et jakaisi jatkuvasti niitä kaikille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monista ihmisitä on mukava katsella toisten lomakuvia. Ei pitäisi olla sinulta millään tavalla pois, jos joku julkaisee kuviaan. Eli voit rauhoittua ja elää sometonta elämää eli poistua täältä av-palstaltakin. Tämähän on myös some. 

Täällä ollaan anonyyminä. Siinä on hieman eroa siihen että kuvittelisin ketään kiinnostavan lomakuvani tai pärstäni edestä ja takaa. 

Vierailija
64/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen ajattelet olevan kiinnostunut lomakuvistasi. Kokisitko ettet elä jos et jakaisi jatkuvasti niitä kaikille?

No palautteen perusteella aika monen. Koen, että kauniiden asioiden jakaminen on hyvästä eikä ole pois keneltäkään.

Vierailija
65/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ollaan anonyyminä. Siinä on hieman eroa siihen että kuvittelisin ketään kiinnostavan lomakuvani tai pärstäni edestä ja ta

Somessa voi olla myös ihan niin anonyymi kuin haluaa. Esimerkiksi itsestäni on näkyvissä vain kutsumanimi, jota ei pelkän nimen perusteella voi edes yhdistää mihinkään tiettyyn valtioon. Kuvastakaan harva tunnistaa.

Vierailija
66/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan anonyyminä. Siinä on hieman eroa siihen että kuvittelisin ketään kiinnostavan lomakuvani tai pärstäni edestä ja takaa. 

---

Ei siinä kyllä ole mitään eroa. Ei instassakaan mikään pakko ole omalla nimellään olla. Hyvin moni on sielläkin ihan anonyymina. Etkö oikeasti tiennyt tätä?

Vierailija
67/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut stalkkerin jo sillä että naamani näkyi tietyssä tilanteessa joka arkipäivä työmatkallani enkä ole edes somessa. Olen joskus miettinyt että mitä jos olisin, jos tuo hyypiö löytäisi lisäksi naiivit julkiset päivitykseni arjestani niin miksi ikinä antaisin hänelle tuollaisen aseen? Ko henkilö on jo nyt ihan tarpeeksi tietoinen liikkeistäni saati että itse jakaisin niitä hänelle suoraan. Ällöttävä ajatuksenakin.

Uutinen sinulle: sinun ei ole mikään pakko julkaista kuvia somessa. Yllättikö?

Oletko joku lukutaidoton ääliö?

En suinkaan. Ihan vain vastasin kysymykseesi, joka kuului "Miksi ikinä antaisin hänell

Ennen vanhaan kun ei vielä ollut kännykoitä eikä somea niin itse ainakin lapsena jouduin kuvatuksi Linnanmäellä, Särkänniemessä ja vaikka uimarannalla tai vesiliukumäessä. Kuvien ottajat olivat niin miehiä kuin naisia. Sitä ei koskaan tiedä missä joutuu kuvatuksi ja minne kuvat leviää ja kenelle niitä myydään. Yleensä ihmiset kuvaavat ihan ansaintamielessä, ennen vanhaankin. Pelkkä tirkistelijä tyytyy vain katselemaan, tumputtamaan ja tirkistelemään, kameran käyttö viittaa ansaintatarkoituksessa olevaan toimintaan.

Vierailija
68/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ollaan anonyyminä. Siinä on hieman eroa siihen että kuvittelisin ketään

Ei kukaan ole somessa anonyymi, ei vaikka kuinka olisi nimimerkitön.

Vierailija
69/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Tuntuu naurettavalta että jotkut pitävät profiilinsa yksityisenä. Mitä luulette että tapahtuu, jos jollekin selviää että olette käyneet pitsalla ja Espanjassa? 

Miksi jonkun pitäisi nähdä että olet käynyt epsanjassa tai pizzalla. Tunnetko itsesi suureksi tähdeksi kun kuvailet tämmöisiä taphtumia someesi?

Miksi kenenkään pitäisi tämmöisiä nähdä. Mikä teitä someaddikteja oikein vaivaa. 

Mitä sä riehut? Ei sun ole pakko somessa olla. Eikä se kuulu sinulle vttukaan, jos joku haluaa someen kuviaan laittaa. Jokaisen oma asia. 

Osuipas arkaan paikkaan. Te v-tä suoltavat ihmiset haluatte aika paljon huomiota. Ootte niin räväköitä omasta mielestänne. 

Vierailija
70/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuipas arkaan paikkaan. Te v-tä suoltavat ihmiset haluatte aika paljon huomiota. Ootte niin räväköitä omasta mielestänne. 

Ok, Veeti. Voitko nyt jo rauhoittua ja antaa jokaisen tehdä somessa niin kuin haluaa?

Vierailija
71/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti aika moni on kiinnostunut.

Vierailija
72/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kukaan ole somessa anonyymi, ei vaikka kuinka olisi nimimerkitön."

Miten niin ei ole? Ei sinne mikään pakko ole koko nimeä ja kotikaupunkia sekä passikuvaa laittaa.

Vierailija
73/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lomakuvani eivät juuri sinua kiinnosta, ei sinun ole mikään pakko niitä katsella. Katselukertojen ja seuraajien perusteella aika monia ne kiinnostavat enkä keksi yhtään syytä, miksi minun pitäisi jonkun kiukuttelevat someahdistusta kokevan yksilön takia lopettaa kuvien jakaminen. 

Vierailija
74/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole? Ei sinne mikään pakko ole koko nimeä ja kotikaupunkia sekä passikuvaa laittaa.

Ei ole pakko laittaa edes osaa nimestään. Minäkin seuraan useita tilejä, joiden ylläpitäjästä en tiedä edes etunimeä. Nimemerkit ovat tyyliä "mammalukee" tai "mammamatkustaa" tai "mammanparhaatreseptit". 

Vierailija
75/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi sä höyryät somessa siitä, että muut ovat somessa? Mitä saat siitä" 

Ei kai se mitään höyryämistä ole, kun ihmettelee jotain asiaa täällä anonyyminä. Täällä ei onneksi kukaan tiedä kuka olen, etkä sinäkään voi jaella niitä huomiokuviasi tänne. 

Vierailija
76/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se mitään höyryämistä ole, kun ihmettelee jotain asiaa täällä anonyyminä. Täällä ei onneksi kukaan tiedä kuka olen, etkä sinäkään voi jaella niitä huomiokuviasi tänne. 

Aika kierroksilla tuo yksi meuhkaaja (=sinä?) käy. Hirveä parku siitä, jos joku julkaisee kuvia somessa. Mistä muuten tiedät huomiokuvistani, jos et käy niitä instagramissa katsomassa? 

Vierailija
77/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etpä sinäkään tiedä muista kirjoittajista keitä he ovat ja julkaisevatko he kuvia. Ihan omaa mielikuvituksesi tuotetta taas tuollainen "sinun huomiokuvasi" mesoaminen. 

Vierailija
78/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni kyllä facebookissakin laittaa kotikaupungin, nimen, naamakuvan jne. Siinä sitä on jo kaikki tarvittava tieto rikolliselle, kun jaat vielä jatkuvalla syötöllä muita asioita elämästä ja menoistasi.

Jos Facessa, ei jaa naamakuvaa tai kaupunkia, aika äkkiä tämmöiset huomiohorot käy faceryhmissä syyttämään trolliksi. Oikeilla trolleilla on aina täydellinen naamakuva (jonkun toisen) ja tavanomainen nimi. Kuinka tyhmiä ihmiset oikein ovat, jos eivät tätäkään tajua siellä. 

Vierailija
79/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, Veeti. Voitko nyt jo rauhoittua ja antaa jokaisen tehdä somessa niin kuin haluaa?

No miten minä sitä olen voinut estää tähän astikaan, karen? Tee ihmeessä mitä haluat, levitä vaikka anaalisi levälleen osoitteen kera, omat on hautajaisesi. 

Vierailija
80/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni kyllä facebookissakin laittaa kotikaupungin, nimen, naamakuvan jne. Siinä sitä on jo kaikki tarvittava tieto rikolliselle, kun jaat vielä jatkuvalla syötöllä muita asioita elämästä ja menoistasi.

Jos Facessa, ei jaa naamakuvaa tai kaupunkia, aika äkkiä tämmöiset huomiohorot käy faceryhmissä syyttämään trolliksi. Oikeilla trolleilla on aina täydellinen naamakuva (jonkun toisen) ja tavanomainen nimi. Kuinka tyhmiä ihmiset oikein ovat, jos eivät tätäkään tajua siellä. 

Kerrotko vielä millä tavalla se vaikuttaa sinun elämääsi, jos esimerkiksi minä esiinnyn Facebookissa omalla nimelläni ja naamakuvallani? Miksi se on sinulle noin iso ongelma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi