Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö teitä julkisilla profiileilla somettavat häiritse, että KUKA TAHANSA voi seurata elämäänne?

Vierailija
01.08.2024 |

Kuka tahansa voi seurata elämäänne täysin anonyymisti.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Tuntuu naurettavalta että jotkut pitävät profiilinsa yksityisenä. Mitä luulette että tapahtuu, jos jollekin selviää että olette käyneet pitsalla ja Espanjassa? 

Miksi jonkun pitäisi nähdä että olet käynyt epsanjassa tai pizzalla. Tunnetko itsesi suureksi tähdeksi kun kuvailet tämmöisiä taphtumia someesi?

Miksi kenenkään pitäisi tämmöisiä nähdä. Mikä teitä someaddikteja oikein vaivaa. 

Miksi jonkun pitäisi nähdä noita sinun oksennuksiasi täällä av-palstalla. Tämähän on myös sosiaalinen media eli some. Yllättikö?

t. eri

Vierailija
42/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat vain kuvia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän ne juuri minut löytäisi? Toki on tsäänssit että joku seuraa kotiin vaikka kauppareissulta, mutta kyllä ihmiset somessa ihan omalla tyhmyydellään ja välinpitämättömyydellään antavat avaimet helpompaan fantasiointiin ja stalkkaamiseen. Itse en koe sitä tarpeelliseksi.

---

Miksi sinun persettäsi kutittaa noin paljon ihmisten sometilit? Halutessaan kun ihmistä voi stalkata vaikka hän ei koskaan kävisi missään somekanavissa. Ei stalkkerit ole mikään uusi asia, vaan niitä on ollut jo kauan ennen kuin somea on keksittykään. Esimerkiksi sinun naapurissasi voi asua stalkkeri, joka pitää kirjaa liikkeistäsi ja ottaa sinusta kuvia, kun poistut kotoasi ja rnkkaa niille kuville. Ei se sen enempää vaadi. 

Miksi niille stalkkereille ja rikollisille pitäisi antaa vielä lisää työkaluja, kuuluttamalla tekemisensä somessa.

Miksi kuulutatte asioitanne somessa, mitä saatte siitä? Yleensä nämä asioistaan kirjottajat ja kuvia alati postaavat on hieman yksinkertaisia tai jotenkin narsistisia. Huomiota täytyy saada vaikka kiven alta. Miksi???

Ja mitä se tarkottaa kun otetaan omasta naamasta jatkuvalla syötöllä kuvia? Kertokaa. 

Vierailija
44/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kerron somessa elämästäni vain sen minkä haluan ja mitään kovin henkilökohtaista siellä ei ole. Esimerkiksi tänään postasin kuvan kukkimaan alkavista kanervista. Eilen laitoin muutaman aiemmin heinäkuussa otetun lomakuvan.

Vierailija
45/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Tuntuu naurettavalta että jotkut pitävät profiilinsa yksityisenä. Mitä luulette että tapahtuu, jos jollekin selviää että olette käyneet pitsalla ja Espanjassa? 

No nimenomaan ei selviä ulkopuolisille että kämppä on nyt tyhjänä sinne vaan ryöstämään. Tai että tykkäänpäs kovasti lenkkeillä tuossa lähimetsässä tulkaa kaikki stalkkerit sinne kannustamaan.

Ei siihen somekuvia tarvita, että varas saa selville kenen kämppä on tyhjä tai stalkkeri tulee lenkkipolulle. Kyllä ne tiensä löytää sinun elämääsi jos haluavat vaikka sinulla ei olisi lainkaan sometilejä. Turha tehdä somesta mörköä. 

Mistäköhän ne juuri minut löytäisi? Toki on tsäänssit et

Aika helppohan sun osoite on selvittää nimen ja kaupungin ja kuvien perusteella. 

Vierailija
46/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän ne juuri minut löytäisi? Toki on tsäänssit että joku seuraa kotiin vaikka kauppareissulta, mutta kyllä ihmiset somessa ihan omalla tyhmyydellään ja välinpitämättömyydellään antavat avaimet helpompaan fantasiointiin ja stalkkaamiseen. Itse en koe sitä tarpeelliseksi.

---

Miksi sinun persettäsi kutittaa noin paljon ihmisten sometilit? Halutessaan kun ihmistä voi stalkata vaikka hän ei koskaan kävisi missään somekanavissa. Ei stalkkerit ole mikään uusi asia, vaan niitä on ollut jo kauan ennen kuin somea on keksittykään. Esimerkiksi sinun naapurissasi voi asua stalkkeri, joka pitää kirjaa liikkeistäsi ja ottaa sinusta kuvia, kun poistut kotoasi ja rnkkaa niille kuville. Ei se sen enempää vaadi. 

Miksi niille stalkkereille ja rikollisille pitäisi antaa vielä lisää työkaluja, kuuluttamalla tekemisensä somessa.

Miksi kuulutatte a

Miksi sä höyryät somessa siitä, että muut ovat somessa? Mitä saat siitä? 

Vierailija
47/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helppohan sun osoite on selvittää nimen ja kaupungin ja kuvien perusteella. 

---

Niinkö? No kerropa ihmeessä, mikä minun osoitteni on. Tässä sinulle vihjeet, joita saat sometililtäni:

Nimi: tyyliä "matkustan ympäri maailmaa"

Kaupunki: profiilissani ei ole tietoa

Kuvat: matkakuvia eri puolilta maailmaa, joskus harvoin muutama maisemakuva Suomesta

Vierailija
48/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut stalkkerin jo sillä että naamani näkyi tietyssä tilanteessa joka arkipäivä työmatkallani enkä ole edes somessa. Olen joskus miettinyt että mitä jos olisin, jos tuo hyypiö löytäisi lisäksi naiivit julkiset päivitykseni arjestani niin miksi ikinä antaisin hänelle tuollaisen aseen? Ko henkilö on jo nyt ihan tarpeeksi tietoinen liikkeistäni saati että itse jakaisin niitä hänelle suoraan. Ällöttävä ajatuksenakin.

Vierailija
49/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinasteinen narsismius vaaditaan tai huono itsetunto. Ensinmainitussa nämä yhdistyy, vaikka maskaavatkin muuta. Suuret ylimitoitetut kuvitelmat itsestään on myös yksi syy. 

Se on tapa myydä itseään. Ja ahneet myy perheenäsenensäkin lapsiaan myöten.

Kumpi on pitkällä aikavälillä tuhoisampaa, myydä persettään vai persoonaansa, niin riippyy yksilöstä. Itsensämyyjille ei julkisen terveydenhuollon tulisi tarjota palveluita mielenterveysasioissa, jotka itse aiheutettu.

Vierailija
50/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiohorot nauttivat jakamisesta. Jotkut kauniit naiset varmasti kokevat, että kauneus menee hukkaan ellei omaa persvakoa jaa koko maailman kanssa. 

Vierailija
51/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut stalkkerin jo sillä että naamani näkyi tietyssä tilanteessa joka arkipäivä työmatkallani enkä ole edes somessa. Olen joskus miettinyt että mitä jos olisin, jos tuo hyypiö löytäisi lisäksi naiivit julkiset päivitykseni arjestani niin miksi ikinä antaisin hänelle tuollaisen aseen? Ko henkilö on jo nyt ihan tarpeeksi tietoinen liikkeistäni saati että itse jakaisin niitä hänelle suoraan. Ällöttävä ajatuksenakin.

Uutinen sinulle: sinun ei ole mikään pakko julkaista kuvia somessa. Yllättikö?

Vierailija
52/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku lukutaidoton ääliö?

Vierailija
53/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suinkaan. Ihan vain vastasin kysymykseesi, joka kuului "Miksi ikinä antaisin hänelle tuollaisen aseen?" 

Vierailija
54/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suinkaan. Ihan vain vastasin kysymykseesi, joka kuului "Miksi ikinä antaisin hänelle tuollaisen aseen?" 

Äly hoi älä jätä...

Vierailija
55/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat vain kuvia. 

Joita kukaan ei ole kiinnostunut näkemään. Tiedän useita jotka ovat poistuneet näistä sovelluksista tai suunnittelevat sitä vain koska eivät jaksa laittaa jatkuvia tykkäyksiä pakollisille ystäville ja heidän tylsille julkaisuilleen. Monet tekevät noissa itsestään idiootin höperehtiessään elämästään. 

Vierailija
56/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä täällä vauhkotaan?

Ainakin itse laitan lomakuvat, en siis jaa tiedotetta someen etukäteen että joo, olen nyt seuraavat 2 viikkoa lomalla. En myöskään julkaise ennakkoilmoituksia lenkkeilyreiteidtäni tai muista paikoista missä olen käynyt. Somekuvat tulee jälkikäteen.

Vierailija
57/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse laitan lomakuvat, en siis jaa tiedotetta someen etukäteen että joo, olen nyt seuraavat 2 viikkoa lomalla. En myöskään julkaise ennakkoilmoituksia lenkkeilyreiteidtäni tai muista paikoista missä olen käynyt. Somekuvat tulee jälkikäteen.

Jaat lomakuvat julkisesti. Voi hyvää päivää. Miksi?

Vierailija
58/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt osuit naulan kantaan. Onhan tuo sinun mouhaamisesi nyt ihan älytöntä. Sinun kun ei edelleenkään ole mikään pakko julkaista yhtään mitään somessa. 

Vierailija
59/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaat lomakuvat julkisesti. Voi hyvää päivää. Miksi?

Miksi en? Lähinnä maisemakuvia kauniista paikasta missä olen käynyt.

Vierailija
60/129 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin artikkeli, mies kuvaa naisia uimarannoilla ja julksisee niitä YouTubeen. Näin myös voi joutua kuvatuksi, uimarannalla.

Osa olettaa, että motiivi on tirkistely. Ei välttämättä. Mies lataa videoita YouTubeen ja saa niistä klikkauksia. Klikkauksilla saa mainostuloja itselleen eli ihan rahan hankkimista tuo on. Sama kuin Yli laudalla, luvatta kuvattuja ja julkaistuja kuvia ja videoita, joista ylläpito sitten saa kultatilien tai mainosklikkaysten mukaan tuloa itselleen. Salakuvatut aiheuttavat enemmän klikkauksia joten enemmän tuloa ylläpitäjälle.

Se, että joku kysyy luvan saako kuvata vai ei ja siihen vastaa, että ei saa kuvata, niin ei estä vielä kuvaamista. Henkilö voi kuvata kysyipä lupaa tai ei, saiko lupaa tai ei. Kysymisellä ei välttämättä ole mitään merkitystä lopputuloksen kannalta. Henkilö kuvaa ja julkaisee jos itse haluaa, tahdotpa sinä itse sitä tai et.