Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään yhtä työkaveriani

Vierailija
30.03.2025 |

Kyseinen työkaveri olettaa aina kaikki virheet minun tekemikseni ja toki ne toisinaan myös ovat minun tekemiäni. 

Hän lähestyy minua vihamielisesti ja olenkin alkanut pelätä kohtaamista hänen kanssaan tai jos hän laittaa viestiä tai soittaa. Ajattelen jo valmiiksi, että mistähän hän tällä kertaa syyttää.

Itse yritän lähestyä asiaa ratkaisukeskeisesti, että miten voisimme korjata virheen tai miten voisimme estää niiden tapahtumisen. Oli se sitten minun tai jonkun toisen tekemä. En yleensä lähde kiistämään, ettei virhe olisi minun tekemä, koska en pysty välttämättä todistamaan sitä. 

Tämä kollega syyttää minua myös toisen työntekijän tekemistä virheistä, että minä olisin neuvonut häntä väärin. En välttämättä muista neuvoneeni asiaan liittyen ollenkaan, mutta en jaksa väittää vastaan, koska siitä ei ole mitään hyötyä. 

Olen harkinnut irtisanoutumista useampaan kertaan, koska tämän yhden kollegan asennoituminen minua kohtaan ahdistaa minua.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaan "talk to the hand" ja näytä kädelläsi puhuvaa suuta.

Vierailija
2/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä tuosta olisi?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme saa sinun keskittymisesi noin herpaantumaan että teet jatkuvasti virheitä? Miten olet kehittänyt itseäsi että et teksi jatkuvasti virheitä?

Ymmärrän kyllä sen ärsyyntymisen sinua kohtaan jos jatkuvasti muut joutuvat korjailemaan sinun jälkiä kun et halua/suostu tekemään töitäsi kunnolla. Onhan se nyt aika väärin että sinä saat samaa palkkaa kuin muut ja muut joutuu tekemään sinun työt. Vai maksatko omasta palkastasi muille osuuden kun ne tekee sinun työt? 

Vierailija
4/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kiusaamista.Ota ja puhu pomon ja liiton kanssa. Lähetä kirje tai mail sekä johtajalle, tälle kolleegalle että liittoon. Älä sano itseäsi irti . 

Vierailija
5/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä työsuojeluun ja nosta kissa pöydälle.

Vierailija
6/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä tuosta olisi?

Ap

Saisit työkaverin ärsyyntymään enemmän.

Vierailija
7/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia vain eikä mitään totuutta näissä teidän kokemuksissanne joita käytätte aseena muita vastaan.

Vierailija
8/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten esimiehesi suhtautuu asiaan?

Vierailija
9/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä sitä kuokkaan.

Vierailija
10/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme saa sinun keskittymisesi noin herpaantumaan että teet jatkuvasti virheitä? Miten olet kehittänyt itseäsi että et teksi jatkuvasti virheitä?

Ymmärrän kyllä sen ärsyyntymisen sinua kohtaan jos jatkuvasti muut joutuvat korjailemaan sinun jälkiä kun et halua/suostu tekemään töitäsi kunnolla. Onhan se nyt aika väärin että sinä saat samaa palkkaa kuin muut ja muut joutuu tekemään sinun työt. Vai maksatko omasta palkastasi muille osuuden kun ne tekee sinun työt? 

miksi sinä et ymmärrä kirjoitettua tekstiä...onko pahakin lukihärö, muut joutuvat näitä sinun aivopierujasi ihmettelemään, häpeä jos osaat...

Vierailija
11/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieniä virheitä sattuu kaikille. Kontrolloiva työkaveri paisuttelee ja hakemalla hakee niitä. Ikään kuin järjestää tilaisuuksia niitä aikaan saadakseen. 

Vierailija
12/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin, että kollega syyttää lähtökohtaisesti minua myös muiden tekemistä virheistä, koska olettaa ne minun tekemikseni.

Toisinaan hän pitää virheenä myös erilaista ratkaisua, kuin millaisen hän haluaisi. Hän suhtautuu virheisiin tai näkemyseroihin vihamielisesti, enkä jaksa sanoa hänelle vastaan. Tehdään siis, kuten hän haluaa.

Muutkin tekevät virheitä, mutta itse yritän huomauttaa niistä työkavereille ystävällisesti asettamatta ketään häpeäpaaluun. 

Voihan työnantaja aina antaa minulle myös potkut, jos ei ole tyytyväinen minuun. 

Ja ei, en saa samaa palkkaa kuin ko. Kollega, joka on ollut firmassa 15 vuotta, minä vasta kaksi.

Ap

Vierailija
13/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen parempaa keskittymistä työhösi, niin luulisi virheiden vähenevän. Vai etkö ole alan ammattilainen ollenkaan.

Vierailija
14/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen parempaa keskittymistä työhösi, niin luulisi virheiden vähenevän. Vai etkö ole alan ammattilainen ollenkaan.

Älä jaksa. Oletko samanlainen kiusaaja kuin ap:n työ"kaveri"?

Vierailija
15/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille seuraavalla kerralla neutraalin jämäkästi, että huomaat hänen jostain syystä panevan usein sinun kontollesi asioita, jotka eivät sinuun liity. Ja se saisi loppua. (Et ala itse nimeämään virheiden tekijöitä tai muutakaan.) Lopetat keskustelun sillä erää siihen. 

Vierailija
16/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kiinnostaa se, miten työpaikallasi sallitaan kollegasi käytöstä. Sekin kertoo ilmapiiristä, koska varmasti muutkin ovat enemmän tai vähemmän huomanneet kollegasi käytöksen.

Sen sijaan,että annat pelollesi vallan, puhu esimiehellesi ja pyydä yhteistä keskustelua hänen sekä kollegan kanssa. Älä syytä, uhriudu, vaan pyydä rehellistä palautetta onko työsi todellakin niin kehnoa kuin kollegasi koko ajan muistuttaa. Jos työsi on niin huonoa , virheitä täynnä, voitko sitten saada apua tehdäksesi asiat enemmän oikein. 

Kollegasi valittelu ei ratkaise asiaa niin kuin sinä oletkin järkevästi ajatellut, joten korosta ratkaisukeskeistä ominaisuutta sinussa. Vaikutat järkevältä ja jopa reilulta, joten ratkaise tämä tilanne kokonaisvaltaisemmin kuin hankalan kollegan kanssa. Tilanteesi on hankala, mutta suoruus ja rehellisyys on yhä hyvä keino selvitä elämässä.

Vierailija
17/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi ottaa niskoillesi myös toisten virheitä. Sanot suoraan, että en ole tehnyt virhettä x, joten älä siitä minulle nalkuta. Jos et puolusta itseäsi, ei sitä kukaan muukaan tee. Pahimmillaan tämä työkaveri saa muut sekä pomon uskomaan, että kaikki virheet todella ovat aina sinun syytäsi.

Vierailija
18/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monesti kyse on firman käytännöistä tai tavoista tehdä jokin asia, niitä ei oikein ole kuvattu missään. Eivät välttämättä varsinaisesti liity alan koulutuksessa opittuihin asioihin. 

Olen hakenut myös jatkokoulutukseen, mutta en ole päässyt kunnolla suorittamaan opintoja, koska työ vie kaiken energian ja työpäivät venyvät.

Ap

Vierailija
19/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seikkaperäisesti esihenkilölle tieto käytöksestä ja miten uupunut olet siihen, sitten alat pitää puoliasi. Noin sairaasta ihmisestä kun kyse niin jos esihenkilö on yhtä seko ei mikään välttämättä auta, mutta älä nyt hyvä ihminen irtisanoudu ensimmäisenä ratkaisuna. Kyllä puolensa täytyy pitää.

Vierailija
20/54 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliselta ja katkeralta vaikuttaa.