Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväosaisena kokkarina järkytyin kun kävin Myyrmäessä.

Vierailija
01.08.2024 |

Asun hyvällä alueella ja liikun pääasiassa omieni joukossa omalla autolla.  Nyt menin julkisilla Myyrmäkeen ja olihan se aikamoinen shokki. Etenkin se asemanseutu ja Myyrmannin aukio!

Kommentit (195)

Vierailija
61/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä järkytyin? Käyn tuolla monta kertaa viikossa ja olen myös hyvätuloinen kokoomuslainen. Ihan normaalia elämää. 

0/5

Asuin Helsingin puolella kun Myyrmanni avattiin 1994 mutta se oli lähin iso ostari johon oli vaivatonta kaartaa autolla tekemään isot ostokset.

Vaikka muutin Espooseen jo 1990-luvun puolella on tuolla tullut käytyä tasaisesti pari kertaa vuodessa harrastusten takia.

Tuo on juuri sopiva tahti ettei tule sokeaksi muutoksen suunnalle ja nopeudelle. Melkoista pulkkamäkeä mennyt.

Espoon nimbypäällikkökin päässyt mukaan keskusteluun👍

Joko on tämän syksyn auto ostettu ja vaihdettu sisustus kotona uuteen? Vai onko osakkeet laskusuhdanteessa?

Vierailija
62/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työläistaustaiset alueet näyttävät... no, työläistaustaisilta. Samanlaista se on Suomessa niissä pienissä teollisuuskunnissa, joissa ei ole akateemista väestöä. Alkoholi, päihteet ja häiriökäyttäytyminen kulkevat käsi kädessä matalan koulutustaustan kanssa. 

Valitettavasti poliisilla, sossuilla, lääkäreillä jne on vaitiolovelvollisuus, voisivat kertoa melko yllättäviä juttuja ns. parempiosaisten kotielämästä...

Tietysti, mutta ero onkin siinä, etteivät hyväosaiset aiheuta käytöksellään ongelmia sivullisille eikä rähise. Ei minua kiinnosta tuon taivaallista jonkun hyväosaiset kokaiinin käyttö tai perheen sisäiset ongelmat. 

Se Myyrmäen syrjäytynyt voi olla entinen hyväosainen. Eivät ne kaikki ole syntyneet sinne tuollaisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyrmäestä on tullut hirveä paikka viimeisen 10-15v aikana. Jo junassa sai nähdä ties mitä kaasuja imppaavia ja ihan sekaisin olevia tyyppejä jotka useimmiten poistuivat Myyrmäen asemalla.

Pahimmillaan aseman seudulla saattaa tulla porukkaa uhkailemaan puukolla yms. Lisäksi kaikki mitä ollaan saatu lehdistäkin lukea.

Toivottavasti ei tarvitse sinne muuttaa enää ikinä. Surullista miten alueet muuttuvat nykyisen asuntopolitiikan ja monen muun yhteiskunnallisen asian takia. Kylmä totuus on se, että ennen siellä oli lähes pelkkiä omistusasuntoja, nykyään kaikkea sekaisin ja valitettavasti ongelmat ovat tulleet sen myötä.

Olen itse asunut koko lapsuuteni kaupungin vuokrakämpässä, joten en ole mikään varakkaan perheen kasvatti ja lapsuudessakin näin juoppoja pihapiirissäkin. Silti Myyrmäen meno alkoi hirvittää. Lapsuudessani ne kaupungin kämpissä asuvatkin olivat enemmän suht normaalia työssä käyvää väestöä. Myyrmä

No tuonnehan ne valtion rahat menevät kun tuommoisia pitää elättää.

Vierailija
64/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työläistaustaiset alueet näyttävät... no, työläistaustaisilta. Samanlaista se on Suomessa niissä pienissä teollisuuskunnissa, joissa ei ole akateemista väestöä. Alkoholi, päihteet ja häiriökäyttäytyminen kulkevat käsi kädessä matalan koulutustaustan kanssa. 

Valitettavasti poliisilla, sossuilla, lääkäreillä jne on vaitiolovelvollisuus, voisivat kertoa melko yllättäviä juttuja ns. parempiosaisten kotielämästä...

Parempiosaisten kotielämän sosiaaliset ongelmat eroavat Myyrmäen jengin ongelmista kuin yö ja päivä. Kyllä niitä on, mutta ne ovat hyvin erilaisia. 

Sitä parempaa kurjuutta. 

Vierailija
65/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä järkytyin? Käyn tuolla monta kertaa viikossa ja olen myös hyvätuloinen kokoomuslainen. Ihan normaalia elämää. 

0/5

Ravintolatarjontakin muuta kuin halvan kaljan räkälää siinä mannin ympärillä. 

Vierailija
66/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen ahaa-elämys oli itselleni, kun jouduin kerran tulemaan jostain idästä metrolla. Aloin ymmärtää miten valtavat erot asuinalueiden välillä on pk-seudulla. Itse olen asunut koko ikäni ns. kultahammasrannikolla enkä ole liikkunut idässä koskaan. 

Täytyypä käydä tuolla. En ole koskaan käynyt, ei ole ollut mitään asiaa.

Tee myös retki Suvelaan ja Espoon keskukseen. Hienoa seutua.

Vierailija
67/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun eivät jätä. Ei se ole rauhaan jättämistä että joutuu kuuntelemaan näiden aggressiivista "keskustelua" tai väistelemään toisiaan jahtaavia nistejä. En minä mene heidän viereensä huutamaan omiani tai pakota heitä väistelemään itseäni."

No ei ole kyllä koskaan itselle käynyt noin, vaikka jatkuvasti liikun ympäri pk-seutua. En kyllä kiinnitä huomiota siihen,  mitä muut tekevät,  joten oisko siinä sitten syy...

Vierailija
68/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, mutta ero onkin siinä, etteivät hyväosaiset aiheuta käytöksellään ongelmia sivullisille eikä rähise. Ei minua kiinnosta tuon taivaallista jonkun hyväosaiset kokaiinin käyttö tai perheen sisäiset ongelmat. 

Sulla taitaa olla paha asenneo

Eivät leviä? Onko se sitten oikein, että levittävät omiin piireihinsä (Katiska -tapaus  esimerkiksi)?

Ja kyllä ne valuvat lopulta muiden niskaan sieltäkin. Sinunhan se pitäisi ymmärtää.

Vierailija
69/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin viime viikolla Myyrmäessä ja kauhistuin samoin kuin ab. Aseman seudulle ja Myyrmannin ympäristöön on kerääntynyt epämääräistä joukkoa, myös suomalaisia.  Itse asun Pakkalassa lähellä Jumboa. Täällä ei ole mitään huumejengejä ja alkoholisteja kaduilla.  Toivon, että Vantaan kaupunki hoitaa Myyrmannin ympäristön ja kaikkien asemien seudun kuntoon. 

Vierailija
70/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät aiheuta ongelmia sivullisille?

No mitähän nämä kokkarit tekevät nytkin köyhille, lapsiperheille ja työläisille, jos eivät aiheuta ongelmia? Hyväosaiset heitä äänestävät ja luovat asenneilmapiiriä jota kokkarit nyt toteuttaa.

Vierailija
71/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä  avauksen tehnyt kapitalisti luuli tekevänsä Myyrmäen kaltaisessa paikassa?

Vierailija
72/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ongelmat vain lisääntyvät kun

otetaan köyhiltä

pois hallituksen toimesta. Hyvä antaa vähästäkin paha ei paljostaankaan.

Vierailija
73/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä  avauksen tehnyt kapitalisti luuli tekevänsä Myyrmäen kaltaisessa paikassa?

Teki mielikuvitusmatkan, jotta osaisi kirjoittaa uskottavan provon, mutta epäonnistuminen oli taattu jo ennen kirjoittamista. Ei ole helppoa keksiä uskottavaa provosoi, jos ei ole todellista elämänkokemusta siitä, mitä kirjoittaa...

Vierailija
74/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartuin ja kävin kouluni Myyrmäessä kasarilla ja ysärin alussa. Silloin alue oli yksi Vantaan parempia ja rauhallisempia lähiöitä. Kiva paikka kasvaa. Tämän vuosituhannen puolella siitä on tullut uppoava laiva. 

Vierailija
75/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti varmaan meistä kaikki ajattelevat, että Suomessa ei pitäisi olla kenellekään no Go -alueita. Jos Joku Myyrmäki alkaa muuttua sellaiseksi, niin onhan se ongelma. Itse pidän Myyrmäen asemaa myös vastenmielisenä. Siellä on lähinnä ihan kantasuomalaista wt -porukkaa, ränsistynyttä rakennuskantaa ja koen alueen turvattomaksi. Toki siellä on myös terveyskeskus ja sosiaalitoimisto ihan asemalla. Kertoo heidän asiakkaistaan paljon. 

Vierailija
76/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti varmaan meistä kaikki ajattelevat, että Suomessa ei pitäisi olla kenellekään no Go -alueita. Jos Joku Myyrmäki alkaa muuttua sellaiseksi, niin onhan se ongelma. Itse pidän Myyrmäen asemaa myös vastenmielisenä. Siellä on lähinnä ihan kantasuomalaista wt -porukkaa, ränsistynyttä rakennuskantaa ja koen alueen turvattomaksi. Toki siellä on myös terveyskeskus ja sosiaalitoimisto ihan asemalla. Kertoo heidän asiakkaistaan paljon. 

Kertoo enemmän sinusta,  että puhut "no Go -alueista".

Vierailija
77/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1960-luvulla kävin Myyrmäessä koska vain. Nyt en uskalla mennä.

Vierailija
78/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon uusia taloja tullut tuonne.Olisi sopivan kokoisia (Helsingissä kortilla 4h kerrostaloasunnot). Mutta alue ei tosiaan houkuta yhtään. Lapsi käy uimakoulussa tuolla ja itse lenkkeilen aina sen ajan ympäristössä. Ilman isoa koiraa en pimeällä edes uskaltaisi. 

Vierailija
79/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkeet ovat hyvätasoisia. Niissä haluaa moni käydä.

Vierailija
80/195 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen ahaa-elämys oli itselleni, kun jouduin kerran tulemaan jostain idästä metrolla. Aloin ymmärtää miten valtavat erot asuinalueiden välillä on pk-seudulla. Itse olen asunut koko ikäni ns. kultahammasrannikolla enkä ole liikkunut idässä koskaan. 

Täytyypä käydä tuolla. En ole koskaan käynyt, ei ole ollut mitään asiaa.

Miten ihmeessä joku ei tunne omaa lähiseutuaan? Asuu missä tahansa, luulisi edes vähän kiinnostavan, mitä löytyy parinkymmenen kilometrin säteeltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän