Hyväosaisena kokkarina järkytyin kun kävin Myyrmäessä.
Asun hyvällä alueella ja liikun pääasiassa omieni joukossa omalla autolla. Nyt menin julkisilla Myyrmäkeen ja olihan se aikamoinen shokki. Etenkin se asemanseutu ja Myyrmannin aukio!
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen ahaa-elämys oli itselleni, kun jouduin kerran tulemaan jostain idästä metrolla. Aloin ymmärtää miten valtavat erot asuinalueiden välillä on pk-seudulla. Itse olen asunut koko ikäni ns. kultahammasrannikolla enkä ole liikkunut idässä koskaan.
Täytyypä käydä tuolla. En ole koskaan käynyt, ei ole ollut mitään asiaa.
Syntyperäisenä stadilaisena olen kovin hämmentynyt siitä, missä tämä myyttinen "kultahammasrannikko" on. Suurin osa Helsingin rantaviivasta on idässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ninhan se polarisaatio etenee, kuten kuppikunnat, ollaan omassa kuplassa, empatia on nolla, eikä omaa nenäänsä pidemmälle nähdä eikä haluta nähdä. syytetään yksilöitä ja edellistä,toisen jakauman hallitusta oista virheistä.
No sehän on nimenomaan yksilön virhe. Ei kukaan pakota vetämään viinaa kurkusta alas tai piikittämään. Ei mulla ainakaan ole empatiaa näille, jotka tekevät kerta toisensa perään typeriä valintoja ja syyttävät yhteiskuntaa kaikesta.
Tyypillinen kokkare. Aika monia näistä on omat vanhemmat ohjeistaneet piikittämään.
Joku vielä arvostaa maailman paskasinta merta, juu ei kiitos
Rys^s*t saisiva keikautta muutaman öljytenkkerin "vahingossa" itämereeen niin saataisiin lopullinen sinetti itämeren tulevaisuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Isoissa keskuksissa on katukuvassa paljon epäakateemista ainesta. Samaa näkyy mm. Kampissa, vaikka neliöhinnat ovat tapissa.
Tämä. Sijainnillisesti ja laadullisesti asunto voi olla unelma ja hinta sen mukainen, mutta kannattaa miettiä millainen sakki siinä alueella viihtyy. Ei kannata miettiä kampin hintoja, jos Hakunilan hörhöt pyörii kulmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs läksit, ehe ehe ehe.
Voisiko noille alueille järjestää ryhmämatkoja, bussilla? kun kaikki ei tiedä näistä paikoista.
Elämysmatka Koivukylään, ehe ehe.
Asun itse Helsingin keskustassa, mutta onhan se Koivukylä kulttuurishokki. Nistit piikittää keskellä päiväsaikaa koulujen edessä bussipysäkeillä. Olin aiemmin töissä, jossa piti tuollakin käydä. Lopetin, koska totesin, että ei mun tarvitse tuollaista paskaa katsella työpäivänäni.
Tarkoitat Koivukylällä varmaan Havukoskea? Liikun päivittäin alueella, enkä oli ikinä törmännyt kuvaamaasi tilanteeseen. Avointa huumeidenkäyttöä sen sijaan näkyy juurikin mainitussa Myyrmäessä ja He
Yritän miettiä missä Koivukylässä on koulu. Niin on siellä se joku ammatillinen opisto vai mikä mut sit en kyllä muuta muista. Harvemmin niitä omakotialueilla onkaan.
Vierailija kirjoitti:
"Mitäpä jos et olisi itse niin asennevammainen kusipää, etkä laittaisi sanoja toisen suuhun?
Ihan tarpeeksi on tullut nähtyä näitä rähinäporukoita omassa työssä, kuten myös hyväosaisia avuntarvitsijoita. Olen nimenomaan se henkilö, jolla on vaitiolovelvollisuus. Hyväosaisten ongelmat eivät leviä koko yhteiskunnan naamalle, ja vakavat väkivallan teot ovat hyvin harvinaisia hyväosaisten keskuudessa. Rähinäporukoissa väkivaltaa on koko ajan ja siinä voi sivullisiinkin osua. Ei näitä porukoita voi mitenkään verrata.
Mikäs siinä, jos jaksat oikeasti uskoa siihen että ihmiset ovat tässäkin suhteessa täysin samalla viivalla. Lapsenuskossa on hyvä elää. "
"Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"
P.s. jokainen syntyy alasti, joutuu käymään vessassa ja kuolee joskus. Eli onko eroa köyhällä ja rikkaalla?
Hmmm
on eroa
On eroa venäläisellä nuorella etnisellä miehellä= joutuu sotaan
On eroa heikkolahjaisella nuorella miehellä:=kirjoittelee MYRTSISTÄ tänne
Itse olen kaunis älykäs nainen köyhästä perheestä
Tein luokkanousun, stockkalle kävelen 5:ssä minuutissa..
Suuriin osa ihmisistä minun taustallani ulisisi ja vetäisi huumeita.
Jos aikuinen asuu myyrmäessä..niin mikä on syy?
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä tarinan opetus, arvoisa kokkari. Vastedes liiku vain omalla autolla ja omiesi joukossa. Tiedä, minkä tartunnan voit tuolla maailman laitapuolella ja rahvaiston joukossa saada, ettet vain olisi saanut jo. Sinuna kiiruhtaisin kipin kapin Pihlajalinnan sairaalaan eristykseen ja testeihin. Ei kannata poistua omalta aidatulta ja kameroin valvotulta alueelta. Noin siinä sitten käy. Kyllä se oma karsina on kaikkein turvallisin paikka maailmassa.
Miksi sinä asut Myyrmäessä/lähiössä
Vastaus : pienipalkkainen työ tai työttömyys.
Surullista;(
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen on nykyhallituksen päätöksistä huomannut, ettei kokkareilla ole mitään käsitystä siitä, miten ihmiset tässä maassa joutuvat elämään.
Joutuu narkkaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen on nykyhallituksen päätöksistä huomannut, ettei kokkareilla ole mitään käsitystä siitä, miten ihmiset tässä maassa joutuvat elämään.
Niin, että vuosi oikeistohallitusta ja sen vuoksi julkisilla paikoilla venyy rapanistejä ja puliukkoja? Ei kyllä ihminen niin nopeaan niin surkeaan kuntoon mene.
Ymmärsit kommenttini väärin. En sanonut, että on tilanne hallituksen syy, vaan, että heidän päätöksistään huomaa, etteivät tiedä, millaisissa tilanteissa ihmiset elävät ja että nämä päätökset vain syventävät heidän ahdinkoaan. Myrtsin rapajuoppoa ei auta kehotukset töihin menemisestä.
Sekö auttaa, että kaadetaan vastikkeetonta rahaa yhä enemmän ilman mitään velvoll
Niimpä.Lisää rahaa vaan huumeisiin ja muuhun.Raha suoraa käyttäjille ei näitä ongelmia ratkaise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko noille alueille järjestää ryhmämatkoja, bussilla? kun kaikki ei tiedä näistä paikoista.
Asun itse Helsingin keskustassa, mutta onhan se Koivukylä kulttuurishokki. Nistit piikittää keskellä päiväsaikaa koulujen edessä bussipysäkeillä. Olin aiemmin töissä, jossa piti tuollakin käydä. Lopetin, koska totesin, että ei mun tarvitse tuollaista paskaa katsella työpäivänäni.
Kävin Koivukylässä muutaman kerran ysärillä, kun eräs tuttu asui siellä. Silloin jo istui jengiä kadulla piikittämässä. Millainenhan nykyisin lienee, talot ovat jo paljon vanhempia ja jo silloin oli slummi. Ilmeisesti Myyrmäki samanlainen, en ole käynyt.
Kun käy töissä ja hoitaa asioitaan eteläisessä Helsingissä, niin ei ole ollut mitään tarvetta käydä noissa paikoissa. Eihän siellä ole mitään, jossa pitäisi käydä, ei ravintolaa tai muutakaan huvitusta.
Hyvä se on välillä piipahtaa tavallisten kansalaisten paikoissa. Kas kun uskalsit Prinsessalinnastasi poistua......arvostan!
Vierailija kirjoitti:
Olut karmea jo vuosia. Manneja ja mu tuja pilvin pimein.
Eikös ne ole kulttuurin rikkautta ? Taisteleeko keskenään niinkuin Afrikassa hutut ja tutsit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen ahaa-elämys oli itselleni, kun jouduin kerran tulemaan jostain idästä metrolla. Aloin ymmärtää miten valtavat erot asuinalueiden välillä on pk-seudulla. Itse olen asunut koko ikäni ns. kultahammasrannikolla enkä ole liikkunut idässä koskaan.
Syntyperäisenä stadilaisena olen kovin hämmentynyt siitä, missä tämä myyttinen "kultahammasrannikko" on. Suurin osa Helsingin rantaviivasta on idässä.
Eiköhän googlella löydy, jos et tiedä. Asun ns. pyhällä maalla, olen asunut täällä koko ikäni (paitsi kun asuimme ulkomailla) eli kotiseudusta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin Koivukylässä muutaman kerran ysärillä, kun eräs tuttu asui siellä. Silloin jo istui jengiä kadulla piikittämässä. Millainenhan nykyisin lienee, talot ovat jo paljon vanhempia ja jo silloin oli slummi. Ilmeisesti Myyrmäki samanlainen, en ole käyny
Koivukylä on vanha omakotitaloalue. Tarkoitat todennäköisesti vieressä olevaa Havukoskea. Se on mainettaan parempi.
Jestas, miten ylimielisiä jotkut ovat täällä. Jotkut joutuvat asumaan huonolla alueella tahtomattaan kun rahat ei riitä muuhun, eivätkä ole päihdeongelmaisia ja haaveilevat rauhasta, turvallisuudesta ja siisteydestä. Myös Helsingin keskusta on nykyään hirveä ja levoton läävä. Sillä, että asuu Helsingin keskustassa ja ei sieltä pois koskaan lähde ei ole mitään syytä ylpeillä tai oikeutta kuvitella olevansa niitä lähiöissä tai slummeissa asuvia parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä joku ei tunne omaa lähiseutuaan? Asuu missä tahansa, luulisi edes vähän kiinnostavan, mitä löytyy parinkymmenen kilometrin säteeltä.
Ihmiset liikkuvat omien työpaikkojensa ja asioidensa tarvitsemissa paikoissa. Pikkukaupungeissa lähiseudut varmaan tulevatkin tutuiksi, mutta pk-seudulla on tosiaan paljonkin lähiöitä, joissa en ole milloinkaan käynyt. Kukaan ystävistä ei ole siellä asunut eikä ole ollut muutakaan asiaa. Teini-ikäisenä kävin ekan kerran Järvenpäässä, missä asui silloisen poikaystävän äiti.
Mutta tästähän saisi hyvän kulttuurielämyksen kiertämällä eksoottisia paikkoja kotiseudulla sen sijaan, että lähtee matkoille. Tosin matkoillakin sitä alkaa olla jo todella urautunut. Samat kaupungit, hotellit ja ravintolat... koska ne on hyviksi havaittu. Pitäisi panostaa siihen, että muuttaa näkökulmaa. Ehdottomasti käyn Myyrmannissa joku päivä. Nimi on tuttu ikävistä merkeistä, luin pommi-iskun tehneen nuoren miehen isän kirjan aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat Koivukylällä varmaan Havukoskea? Liikun päivittäin alueella, enkä oli ikinä törmännyt kuvaamaasi tilanteeseen. Avointa huumeidenkäyttöä sen sijaan näkyy juurikin mainitussa Myyrmäessä ja He
Koivukylä asema on Havukosken puolella. Aseman länsipuolinen alue on Koivukylää, itäpuolinen Havukoskea. Koivukylä on pääosin omakotitaloalue. Havukoskella on ne vuokratalot ja vanha ostari, joihin todennäköisesti viittaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat Koivukylällä varmaan Havukoskea? Liikun päivittäin alueella, enkä oli ikinä törmännyt kuvaamaasi tilanteeseen. Avointa huumeidenkäyttöä sen
Näinpä. Koivukylän koulu -niminen koulu on Rekolassa.
Hirveää yleistystä siitä, että kaikki köyhät ja työttömät ovat päihdeongelmaisia ja mielenterveysongelmia muita häiritseviä häiriköitä, jotka ovat muka ansainneet kurjuutensa ja itse syyllisiä kurjuutensa ja sen muka ansainneet. Tällaiset kommentit edustavat täysin sitä nykyajan Suomen ilmapiiriä ja tuloerojen kasvua sekä sitä, kuinka vieraantuneita omasta mielestään paremmat ihmiset ovat huonommassa asemassa olevien todellisuudesta. Tätähän nykyinen hallitus toki haluaa ja kasvattaa tätä eroa entisestään tekemällä täysin tietoisesti ja suunnitellusti järkyttäviä leikkauksia sosiaaliturvaan tavoitteenaan tuhota tietyt ihmisryhmät, kuten mm. köyhät, työttömät, sairaat, yh:t, opiskelijat, lista on pitkä järjestelmällisesti ja lopullisesti antamatta mitään apua tai mahdollisuuksia selviytyä edes kaikkein välttämättömästä.
No sehän on nimenomaan yksilön virhe. Ei kukaan pakota vetämään viinaa kurkusta alas tai piikittämään. Ei mulla ainakaan ole empatiaa näille, jotka tekevät kerta toisensa perään typeriä valintoja ja syyttävät yhteiskuntaa kaikesta.