Hyväosaisena kokkarina järkytyin kun kävin Myyrmäessä.
Asun hyvällä alueella ja liikun pääasiassa omieni joukossa omalla autolla. Nyt menin julkisilla Myyrmäkeen ja olihan se aikamoinen shokki. Etenkin se asemanseutu ja Myyrmannin aukio!
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Joo, sama juttu. Asuin Myrtsissä opiskeluaikana 25-30v sitten, ja olihan alueesta tullut varsinainen slummi.
02100 Espoo
No mieluummin Myyrmäki kuin joku Espoo... toki taidat olla sellainen Espoon tyyppiasukas...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työläistaustaiset alueet näyttävät... no, työläistaustaisilta. Samanlaista se on Suomessa niissä pienissä teollisuuskunnissa, joissa ei ole akateemista väestöä. Alkoholi, päihteet ja häiriökäyttäytyminen kulkevat käsi kädessä matalan koulutustaustan kanssa.
Valitettavasti poliisilla, sossuilla, lääkäreillä jne on vaitiolovelvollisuus, voisivat kertoa melko yllättäviä juttuja ns. parempiosaisten kotielämästä...
Tietysti, mutta ero onkin siinä, etteivät hyväosaiset aiheuta käytöksellään ongelmia sivullisille eikä rähise. Ei minua kiinnosta tuon taivaallista jonkun hyväosaiset kokaiinin käyttö tai perheen sisäiset ongelmat.
Sulla taitaa olla paha asenneongelma... Sulle ei siis ole mitään väliä, jos "j
Mitäpä jos et olisi itse niin asennevammainen kusipää, etkä laittaisi sanoja toisen suuhun?
Ihan tarpeeksi on tullut nähtyä näitä rähinäporukoita omassa työssä, kuten myös hyväosaisia avuntarvitsijoita. Olen nimenomaan se henkilö, jolla on vaitiolovelvollisuus. Hyväosaisten ongelmat eivät leviä koko yhteiskunnan naamalle, ja vakavat väkivallan teot ovat hyvin harvinaisia hyväosaisten keskuudessa. Rähinäporukoissa väkivaltaa on koko ajan ja siinä voi sivullisiinkin osua. Ei näitä porukoita voi mitenkään verrata.
Mikäs siinä, jos jaksat oikeasti uskoa siihen että ihmiset ovat tässäkin suhteessa täysin samalla viivalla. Lapsenuskossa on hyvä elää.
Myyrmäestä on tullut hirveä paikka viimeisen 10-15v aikana. Jo junassa sai nähdä ties mitä kaasuja imppaavia ja ihan sekaisin olevia tyyppejä jotka useimmiten poistuivat Myyrmäen asemalla.
Pahimmillaan aseman seudulla saattaa tulla porukkaa uhkailemaan puukolla yms. Lisäksi kaikki mitä ollaan saatu lehdistäkin lukea.
Toivottavasti ei tarvitse sinne muuttaa enää ikinä. Surullista miten alueet muuttuvat nykyisen asuntopolitiikan ja monen muun yhteiskunnallisen asian takia. Kylmä totuus on se, että ennen siellä oli lähes pelkkiä omistusasuntoja, nykyään kaikkea sekaisin ja valitettavasti ongelmat ovat tulleet sen myötä.
Olen itse asunut koko lapsuuteni kaupungin vuokrakämpässä, joten en ole mikään varakkaan perheen kasvatti ja lapsuudessakin näin juoppoja pihapiirissäkin. Silti Myyrmäen meno alkoi hirvittää. Lapsuudessani ne kaupungin kämpissä asuvatkin olivat enemmän suht normaalia työssä käyvää väestöä. Myyrmäessä saa sellaisen kuvan, että vuokra-asujissa työssä käyvät ihmiset ovat vähemmistöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs läksit, ehe ehe ehe.
Voisiko noille alueille järjestää ryhmämatkoja, bussilla? kun kaikki ei tiedä näistä paikoista.
Elämysmatka Koivukylään, ehe ehe.
Asun itse Helsingin keskustassa, mutta onhan se Koivukylä kulttuurishokki. Nistit piikittää keskellä päiväsaikaa koulujen edessä bussipysäkeillä. Olin aiemmin töissä, jossa piti tuollakin käydä. Lopetin, koska totesin, että ei mun tarvitse tuollaista paskaa katsella työpäivänäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työläistaustaiset alueet näyttävät... no, työläistaustaisilta. Samanlaista se on Suomessa niissä pienissä teollisuuskunnissa, joissa ei ole akateemista väestöä. Alkoholi, päihteet ja häiriökäyttäytyminen kulkevat käsi kädessä matalan koulutustaustan kanssa.
Valitettavasti poliisilla, sossuilla, lääkäreillä jne on vaitiolovelvollisuus, voisivat kertoa melko yllättäviä juttuja ns. parempiosaisten kotielämästä...
Parempiosaisten kotielämän sosiaaliset ongelmat eroavat Myyrmäen jengin ongelmista kuin yö ja päivä. Kyllä niitä on, mutta ne ovat hyvin erilaisia.
Millaisia kotielämän ongelmia parempiosaisilla on? Siis niin, että menevät viranomaisten tietoon.
Tottumiskysymys. Asun itse Lepuskissa, vaikka varat riittäisi paremmille asuinalueille. Vaikka välillä tulee sekavaa sakkia vastaan, suurin osa ihmisistä mukavia verrattuna niihin nousukkaisiin ja maailmanomistajiin jossain Haukilahdessa, Tapiolassa ja Larussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on monikulttuuria, yksikään vihreä tai demari ei siellä asu. Ne asuu meren rannalla.
Itseasiassa Myyrmäki on vanhaa työläisaluetta, joten kyllä, siellä asuu edelleen demareita äänestäviä ihmisiä paljon.
Varmaan juu äänestävät SDP, kun eivät seuraa aikaansa. Jos tietäisivät, että SDP ensisijaisesti ajaa ma mujen etuja ja haluaa näitä lisää Suomeen, voisi äänestyskäyttäytyminen muuttua. Ainakin vanhemmalla sukupolvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempiosaisten kotielämän sosiaaliset ongelmat eroavat Myyrmäen jengin ongelmista kuin yö ja päivä. Kyllä niitä on, mutta ne ovat hyvin erilaisia.
Millaisia kotielämän ongelmia parempiosaisilla on? Siis niin, että menevät viranomaisten tietoon.
Kyllä se toimitusjohtajakin voi alkoholisoitua. Ero on se, että he eivät rähinöi kaduilla ja tappele toisten känniläisten kanssa julkisilla paikoilla. Useimmiten sieltä miljoonakodin työhuoneesta löytyy vain sellainen turvonnut tissuttelija.
Erän lapsenkasvoinen kokoomuksen tuore kansanedustaja ihmetteli aikoinaan ettei Helsingissä ole värikkäitä basaareja. Tämä Munkkiniemen hyn perheen tyttö ei ollut koskaan käynyt Itä-Helsingin Puotilassa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä järkytyin? Käyn tuolla monta kertaa viikossa ja olen myös hyvätuloinen kokoomuslainen. Ihan normaalia elämää.
0/5
Asuin Helsingin puolella kun Myyrmanni avattiin 1994 mutta se oli lähin iso ostari johon oli vaivatonta kaartaa autolla tekemään isot ostokset.
Vaikka muutin Espooseen jo 1990-luvun puolella on tuolla tullut käytyä tasaisesti pari kertaa vuodessa harrastusten takia.
Tuo on juuri sopiva tahti ettei tule sokeaksi muutoksen suunnalle ja nopeudelle. Melkoista pulkkamäkeä mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Se on monikulttuuria, yksikään vihreä tai demari ei siellä asu. Ne asuu meren rannalla.
Itse asiassa Myyrmäki on äänestysalueena kauttaaltaan punainen Kilterin aluetta lukuun ottamatta. Siis sitä, jossa on paljon uutta omistusasuntoa. Kokkarithan ne siellä meren rannalla asuvat ja ap:n tavoin todellisuudesta irrallaan päättävät asioista. Luulo korvaa tiedon päätöksenteossa, ja sen kyllä huomaa.
Asun Myyrmäessä ja kyllä siellä kaikenlaista ihmiskohtaloa näkee. Minusta on ihan tervettä nähdä läheltä, mitä leikkelypolitiikasta seuraa. Nämä eivät nimittäin ole mitään hyvien kotien kasvatteja, jotka olisi lellitty pilalle. Ei kukaan tuollaista elämää tietoisesti valitse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olut karmea jo vuosia. Manneja ja mu tuja pilvin pimein.
Voisi sanoa että näitä oli paljon. Lisäksi päihdekäyttäjiä keskellä kirkasta päivää.
ap
Aivan. Minäkin join juuri tölkillisen energiajuomaa sekä kupillisen espressoa pähkinäsuklaan kera. Kerään voimia, että jaksaisin komentaa nukkuvan nuorison omenien ja marjojen poimintaan.
Tosin asun pääkaupunkiseudun äärirajoilla ja pyörähdän joskus julkisilla Myyrmäessä. Kukaan ei ole mitään väkisin myynyt minulle siellä. Kiva paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa Myyrmäki on vanhaa työläisaluetta, joten kyllä, siellä asuu edelleen demareita äänestäviä ihmisiä paljon.
Varmaan juu äänestävät SDP, kun eivät seuraa aikaansa. Jos tietäisivät, että SDP ensisijaisesti ajaa ma mujen etuja ja haluaa näitä lisää Suomeen, voisi äänestyskäyttäytyminen muuttua. Ainakin vanhemmalla sukupolvella.
Persut on suurin työväenpuolue. Sitten kokoomus. SDP tulee vasta kolmantena.
SDP on köyhien ja kouluttamattomien puolue.
Vierailija kirjoitti:
Käyn Myyrmannissa joka päivä enkö ole kokenut mitään ongelmaa ikinä. Onhan siellä niitä lorviporukoita ja nistejä ja ma.muja mutta eivät he kaikki mitään rikollisia ole!
En vaan ymmärrä miksi me otetaan näitä ma tuja Suomeen, kun meillä omasta takaa elätettäviä lokkeilijoita näin paljon. Lisäksi ma tut tuottavat Suomeen huumeita ja meidän oma heikompi aines retkahtaa kaidalta polulta elätiksi.
Laitettaisi paukkuja eli veroeuroja omien päidekäyttäjien parantamiseksi.
"Mitäpä jos et olisi itse niin asennevammainen kusipää, etkä laittaisi sanoja toisen suuhun?
Ihan tarpeeksi on tullut nähtyä näitä rähinäporukoita omassa työssä, kuten myös hyväosaisia avuntarvitsijoita. Olen nimenomaan se henkilö, jolla on vaitiolovelvollisuus. Hyväosaisten ongelmat eivät leviä koko yhteiskunnan naamalle, ja vakavat väkivallan teot ovat hyvin harvinaisia hyväosaisten keskuudessa. Rähinäporukoissa väkivaltaa on koko ajan ja siinä voi sivullisiinkin osua. Ei näitä porukoita voi mitenkään verrata.
Mikäs siinä, jos jaksat oikeasti uskoa siihen että ihmiset ovat tässäkin suhteessa täysin samalla viivalla. Lapsenuskossa on hyvä elää. "
"Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"
P.s. jokainen syntyy alasti, joutuu käymään vessassa ja kuolee joskus. Eli onko eroa köyhällä ja rikkaalla?
Asun Myyrmäessä ja olen piilojuoppo.
Äänestän kokoomusta.
Liikun vain omieni joukossa eli käytännössä
yksin.
Se asemanseutu on todella hurja. Esimerkiksi Itäkeskus on Myyrmäen asemaseutuun verrattuna turvallisen tuntuinen ja vilkas paikka.
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen ahaa-elämys oli itselleni, kun jouduin kerran tulemaan jostain idästä metrolla. Aloin ymmärtää miten valtavat erot asuinalueiden välillä on pk-seudulla. Itse olen asunut koko ikäni ns. kultahammasrannikolla enkä ole liikkunut idässä koskaan.
Täytyypä käydä tuolla. En ole koskaan käynyt, ei ole ollut mitään asiaa.
No ei sinne kannata mennä. Itse olen käynyt yhden kerran Helsingin Itäkeskuksessa. Oli tietenkin semmoinen tavallinen ostoshelvetti, mutta se porukka siellä...
Täytyykin alkaa olla ylpeä siitä, että "pärjään" kuin kala vedessä alueella kuin alueella. Juuri mikään ei minua hämmästytä, mutta olenkin esim. työni kautta oppinut erilaisuutta ja realiteetteja. Kuljen Myyr Yorkin läpi aika usein viereiseltä omakotitaloalueelta. Itse kuulun keskiluokkaan (ehkä jopa ylempään, hups), mutta en ole ajatellut antaa sen nousta ns. hattuun.