Uskovaiset, selittäkää yksi asia taivaaseen pääsystä
Jos taivaaseen pääsevät vain Jumalaan uskovat, niin tulisin todennäköisesti olemaan siellä ilman ketään läheisiä ihmisiäni. Miksi toivoisin sinne pääsyä, jos en saisi tavata siellä rakkaitani? Olen aina kokenut ajatuksen jälleennäkemisestä lohdullisena, mutta eihän mitään jälleennäkemistä ole tulossa, koska läheiseni eivät ole uskossa ja todennäköisesti elävät muutenkin sellaista elämää jota ei katsota kristilliseksi. Olisin siis joutumassa eroon kaikista rakkaimmista ihmisistäni.
Voisiko joku uskova avata tätä asiaa? Kysymys on aitoa pohdintaa ilman pilkallisuutta, olen etsikkovaiheessa ja yritän ymmärtää.
Kommentit (842)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottelemalla voi. Jos et usko niin tapahtuu sitä ja tätä. Aikaisempana olevaan vastaukseen viitaten, Onko oikein, että Jumalan pitää hyväksyä toisten ihmisten tappaminen jotta hänet löydetään ja muistetaan?
Jumala näkee meidän jokaisen sydämeen, missä tilassa se on ja onko siellä aitoa uskoa. Pakottamalla saadaan vain ihmisauktoriteetin silmänpalvojia eli kyseisen auktoriteetin aikana uskovaisen esittämistä, minkä Jumala näkee, ettei ole aitoa uskoa. Jumalaa ei pysty kukaan huijaamaan vaikka ihminen kaikessa ylimielisyydessään kuvittelee niin pystyvänsä tekemään.
Miksi ristiretkiä tehtiin jos pakottamalla ei saada oikeita uskovaisia?
Ristiretket olivat poliittisia verhottuna kristinuskolla. Miekalla ei aitoa uskoa levitetä.
Vierailija kirjoitti:
"Jeesus on Jumalan inkarnaatio, tietysti Jeesus teki ihmeitä. Ihme se on tämä maapallokin kaikkine elämänmuotoineen."
Vau mitkä todisteet.
Uskotko itse evoluutioteoriaan, koska koulussa opettettiin, että Darwin oli luotettava tiedemies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tullut huomattua että monille kristinuskovaisille Jeesuksen opetukset ovat sanahelinää. Itsekkyyttä, tuomitsevuutta ja kaksinaismoralismia löytyy paljon sieltä suunnalta.
Jos tuomitsee teot, kuten esimerkiksi toisen ihmisen hengen riistämisen, tai seksuaalirikoksen, onko väärien tekojen tuomitseminen itsekkyyttä, tuomitsevuutta vai kaksinaismoralismia (olettaen, ettei ole itse tehnyt näitä ja pitää vääränä)? Raamatussa ei hyväksytä näitä tekoja.
Entä homoseksuaalisuus tai naispappeus? Nekin kielletään Raamatussa. Jos joku ei hyväksy näitä tekoja, tarkoittaako se sitä, että että hän on itsekäs, tuomitseva vääriä tekoja tehneitä ihmisiä kohtaan, vai onko hän kaksinaismoralisti? Olettaen, että pitäytyy itse Raamatussa eikä toimi näissä Raamatun opetusten vastaisesti.
Ei ta
Vapaus on aika vaikea käsite, miten määritellä oikea vapaus, tekeekö se "vapaus" onnelliseksi, ja oletko varma, että tiedät olevasi vapaa? Meitä huijataan monella tavalla, ja meille sanotaan, että me elämme demokratiassa, ja että me olemme vapaita. On monia todisteita siitä, että emmepä taida ollakaan niin vapaita kuin olemma kuvitelleet. Vertaa esim. verotus, sitähän oli jo keisareitten aikaan. Eli vanha metodi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea vaikka Wikipedian artikkeli Jehovan todistajista, niin ymmärtää ongelmakohdat kristinuskon näkökulmasta. Fundamentalismi ruokkii ihmisen turvallisuuden tunnetta, sen vuoksi ehdottoman totuuden opit vetää aina niin laajasti ihmisiä puoleensa. Ihmisellä on halu tietää kaikki tarkasti. Kaikkea ei tarvitse tietää tarkasti, Jeesus on ainoa totuus, joka ihmiselle on tarpeellista tietää, muu on turhuutta ja epätietoisuuteen nojaavia mielipiteitä.
Jehovan todistajat EIVÄT OLE KRISTITTYJÄ!
mitä he ovat?
Jehovan todistajia, jotka eivät lue Raamattua eivätkä usko Jeesukseen. Heillä on aivan omat lehtiesensä, joita jakavat ihmisille. Joku kristitty oli ollut heidän kokouksessa läsnä kysyttyään ensin lupaa tulla. Siellä laulettii heidän omia lauluja ja luettiin omia tekstejään. Sepä kristitty ei sitten millään meinannut päästä heistä eroon.
Jehovien mukaan Taivas on jo täynnä niitä Jehovia, jotka olivat muita parempia. Muut jäävät kuoltuaan hautaan.
Voi herrajumala teidän kanssa. Tekisi mieli nauraa ja naurankin. Uskotteko satukirjaan, no ei se mitään, minä uskon myös, Kalevalaan. Siellä on totuus!!! Pöntöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minkä ihmeen lahkolaisten kanssa olet ollut tekemisissä? Ei tietenkään isojen kirkkokuntien jäsenet tee mainitsemiasi asioita vaan elävät kaikessa rauhassa kaikkien kanssa. Minä ev.luttina en koe yhtään mitään tarvetta halventaa tai haukkua ketään. Mene pois tuollaisten ihmisten seurasta. He eivät todellakaan edusta kaikkia uskovaisia."
Voi kuule, olen saanut sellaista paskaa niskaani ihan tavallisilta kirkon jäseniltä, ettei ole tosikaan. Mutta joo, sen tiedän, että eivät kaikki uskovaiset ole samanlaisia. Kuten emme me "syntisetkään".
Olen todella pahoillani sinun huonosta kohtelusta. Samalla he pilasivat mahdollisen halusi yhteyteen Jeesuksen kanssa. Todella ikävää!
No en minä yhteyttä Jeesukseen joka tapauksessa halua, toivon vain että voisi elää rauhassa.
"Eksyttäjät keksivät tuollaisia tarinoita, jotta Raamatun sanoma vesittyisi. "
Minä en anna sinun eksyttää minua.
Minulle tulee tästä mieleen kaksi asiaa, ehkä kolmekin...
Ensinnäkin se että Jumala tulee kutsumaan jokaisen ihmisen nimeltä. Mikä tuo nimi voisi olla? Nykyään arvelen että se on DNA. Kuka oikeasti on kenenkäkin perhettä on vaikeasti määriteltävissä jos se ei olekaan niin että maallinen äitisi on sinun oikea äitisi... tai jotain - en ole kehitellyt ajatusta loppuun mutta vähän ihmellyt sitä kun tuntuu että jotkut ihmiset tulevat tippumaan pois... DNA määrityksessä esimerkiksi veljeni tytär näyttää olevan minun lapsenlapseni mitä hän ei ole... siis jospa on niin että emme tiedä... Raamatussahan on sekin kohta että toinen otetaan ja toinen jätetään TAI JOTAIN, EN MUISTA...
Sitten tulee mieleen se kun Jeesuksesta sanotaan, että Hyvä paimen tuntee omansa... hän ei luovuta ennen kuin on löytänyt viimeisenkin eksyneen lampaansa... ja hän on kanssamme päiviemme loppuun saakka...
Sinun kannattaa varmaan jättää tämä asia ihan Jumalan huomaan. Jumala huolehtii sukulaisistasi parhaalla mahdollisella tavalla. Hänellä saattaa olla heille joku oma suunnitelma jota emme tiedä emmekä edes ymmärrä. Juutalaisille joilla ei ole Jeesusta on oma suunnitelma ja myös nk pakanoille jotka eivät ole koskaan kristinuskosta kuulleetkaan...
Ihmiset jotka ovat kuulleet kristinuskon sanomasta - siis oikeastaan kaikki ihmiset täällä - eivät voi tulla pakanoiksi vaan he ovat nk luopuneet uskosta, luopuneita, ja se taitaa olla pahinta mitä voi olla...
ET VOI KANTAA MITÄÄN HUOLTA NÄIN VAIKEISTA ASIOISTA. YRITÄ TULLA TOIMEEN SUKULAISTESI KANSSA JA HUOLEHTIA VAIN ITSESTÄSI. Et voi tietää yhtään mitään siitä mitä kenenkään muun päässä kuin omassasi pyörii ja JUMALA NÄKEE KAIKKIEN AJATUKSET JA SYDÄMEN ASIAT... Älä sano heille mitään pahaa tai rumaa, älä koskaan tuomitse heitä koska kukaan ei voi olla täällä toisen tuomari. Muista että se mikä menee suusta sisälle ei saastuta ihmistä mutta se mikä tulee ulos (sanat) on sydämestä ja kieli on todella paha ja vaarallinen... ANNA SIIS JUMALAN HOITAA SUKULAISESI...
Jos olisin sinä niin kirjoittaisin päiväkirjaa kaikista mietteistäni. Se helpottaa ja selkeyttää ja jälkeenpäin voit nähdä mitä ajattelit ja miten asiat ovat sittemmin kehittyneet.
Kaikkea hyvää sinulle Ap. Tuskin olet yksin vaan kaltaisiasi on tämä maa täynnä. Aivopestyjä ovat ne jotka täällä halveksivat Jumalaa ja Raamattua ja pitävät muita itseään tyhmempinä. Tämä on kyllä KOULULAITOKSEN VIKA... Tuntuu että me emme enää elä kristityssä maassa vaan täällä on heittäydytty ateisteiksi... huonoa ei ole ne joilla on Jumala kuten juutalaiset, muslimit ja kristityt vaan ne joilla EI OLE MITÄÄN JUMALASUHDETTA... ja tämän lisäksi KAIKKI NE JOTKA VÄÄRINKÄYTTÄVÄT NÄITÄ JUMALAUSKONTOJA ERILAISIIN OMIIN TARKOITUSPERIINSÄ ESIM pitävät toisia pelolla vallassaan ja käyttävät noiden uskontojen pyhiä kirjoja tämmöiseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jeesus on Jumalan inkarnaatio, tietysti Jeesus teki ihmeitä. Ihme se on tämä maapallokin kaikkine elämänmuotoineen."
Vau mitkä todisteet.
Uskotko itse evoluutioteoriaan, koska koulussa opettettiin, että Darwin oli luotettava tiedemies?
Miksi pitäisi uskoa jompaan kumpaan pakonomaisesti? Voi elää elämäänsä ja katsoa miten lopulta käy.
"Vapaus on aika vaikea käsite, miten määritellä oikea vapaus, tekeekö se "vapaus" onnelliseksi, ja oletko varma, että tiedät olevasi vapaa? Meitä huijataan monella tavalla, ja meille sanotaan, että me elämme demokratiassa, ja että me olemme vapaita. On monia todisteita siitä, että emmepä taida ollakaan niin vapaita kuin olemma kuvitelleet. Vertaa esim. verotus, sitähän oli jo keisareitten aikaan. Eli vanha metodi on."
Jumala ja raamattuko antaa vapauden lukuisilla säännöillään ja ohjeillaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea vaikka Wikipedian artikkeli Jehovan todistajista, niin ymmärtää ongelmakohdat kristinuskon näkökulmasta. Fundamentalismi ruokkii ihmisen turvallisuuden tunnetta, sen vuoksi ehdottoman totuuden opit vetää aina niin laajasti ihmisiä puoleensa. Ihmisellä on halu tietää kaikki tarkasti. Kaikkea ei tarvitse tietää tarkasti, Jeesus on ainoa totuus, joka ihmiselle on tarpeellista tietää, muu on turhuutta ja epätietoisuuteen nojaavia mielipiteitä.
Jehovan todistajat EIVÄT OLE KRISTITTYJÄ!
mitä he ovat?
Jehovan todistajia, jotka eivät lue Raamattua eivätkä usko Jeesukseen. Heillä on aivan omat lehtiesensä, joita jakavat ihmisille. Joku kristitty oli ollut heidän kokouksessa läsnä kysyttyään ensin
Jehovan Todistajat on hyvin nuori uskonto. Perustettu 1800-luvun lopulla, eli noin 150 vuotta vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ehhh... Kaanon päätettiin 300-luvulla ja kirkko jakautui 1000-luvulla, eikä tapaukset liity toisiinsa kuinkaan"
Ihan hyvin se alkuperäinen kirkko saattoi olla harhaoppinen.
Jeesus itse asetti alkuseurakunnan, joten unohda puheet harhaoppisuudesta. Ihmiset ennemmin antoivat mestata itsensä kuin luopuivat Jeesuksesta, mukaanlukien hänet maanpäällä tunteneet, Pietari oli näiden joukossa ja ristiinnaulittiin. Tässä mielessä uskovaisten vainot todistavat siitä, että he ovat oikeassa ja saatanalla on hätä ja kiire saada mahdollisimman paljon ihmisiä mukanaan kadotukseen.
Se alkuseurakunta edelleen jaukautui, höhlä.
Vai höhlä? Kun argumentit loppuu, alkaa haukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
"Eksyttäjät keksivät tuollaisia tarinoita, jotta Raamatun sanoma vesittyisi. "
Minä en anna sinun eksyttää minua.
Olet itse asiassa ihan oikeassa. Jumala sanoo, että älä luota yhteenkään ihmiseen maan päällä, minuunkaan, vaan pane toivosi yksin Jumalaan. Trust no man. Ihminen on erehtyväinen.
"Jehovien mukaan Taivas on jo täynnä niitä Jehovia, jotka olivat muita parempia. Muut jäävät kuoltuaan hautaan."
Parempi haudassa kuin siellä teidän kaikki rakastavan ja armahtavan Jumalan helvetissä.
"Aivopestyjä ovat ne jotka täällä halveksivat Jumalaa ja Raamattua ja pitävät muita itseään tyhmempinä. Tämä on kyllä KOULULAITOKSEN VIKA... Tuntuu että me emme enää elä kristityssä maassa vaan täällä on heittäydytty ateisteiksi... huonoa ei ole ne joilla on Jumala kuten juutalaiset, muslimit ja kristityt vaan ne joilla EI OLE MITÄÄN JUMALASUHDETTA... ja tämän lisäksi KAIKKI NE JOTKA VÄÄRINKÄYTTÄVÄT NÄITÄ JUMALAUSKONTOJA ERILAISIIN OMIIN TARKOITUSPERIINSÄ ESIM pitävät toisia pelolla vallassaan ja käyttävät noiden uskontojen pyhiä kirjoja tämmöiseen... "
Katso peiliin kaksinaismoralisti. Itse pilkkaat ja tuomitset pakanallisuuteni. Sinunko halujen mukaan täällä pitäisi elää? Helvetissä tavataan sinun kaltaisesti kanssa, se on varma. Itse väärinkäytät omaa uskoasi ahdistellaksesi muita.
Vierailija kirjoitti:
"Tottakai kristinusko on tasavertainen naisten ja miesten välillä. Ymmärrätkö kuinka loputtoman paksu Raamatusta olisi tullut, jos siinä olisi kerrottu vielä merkittävistä naisista enemmän kuin on kerrottu unohtaen Raamatun perussanoman?"
Naisia vaaditaan raamatussa Paavalin toimesta luopumaan sananvapaudesta seurakunnassa ja itsemääräämisoikeudesta aviomiehen kanssa.
Miehiä ei vaadita luopumaan ainoastakaan ihmisoikeudesta.
Meillä näyttäisi olevan kanssasi kovin erilainen käsitys siitä mitä sana "tasavertainen" tarkoittaa.
Lisäksi: Ajatus jostain ikuisesta taivaasta on yhtä ahdistava kuin ajatus helvetistäkin. Jälleensyntyminen (joka muuten löytyy vanhasta testamentista ja joka vasta Konstantinopolin kirkolliskokouksessa 552 j.a.a. määriteltiin harhaopiksi) on paljon mukavampi ja järkevämpikin ajatus.
Mutta se ei anna papistolle mahdollisuutta käyttää maallista vallanhal
Paavalia puheet ovat Paavalia puheita. Ehkä häntä häiritsi naisten supina ja hälinä jumalanpalveluksissa, en tiedä. Suomessakin ennen vanhaan sanottiin, että morsian menee miehelään. Morsiamella oli kapioarkku ja hän muutti miehensä luokse.
Kiistaton tosiasia on, että edelleenkin mies on perheen pää. Mutta hänen tulee olla oikeudenmukainen ja tasapuolinen. Naisten vaikeneminen seurakunnassa ei toteudu ja hyvä niin. Jeesushan ei kehottanut naisia vaikenemaan, mutta niin silloin ja niin tänään mies on perheen pää ja tuki. Tai ainakin pitäisi olla sen verran miestä, että osaa hoitaa hänelle kuuluvat tehtävät kunnialla alistamatta muita ilkeyttään sekä puolustamaan perhettään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ehhh... Kaanon päätettiin 300-luvulla ja kirkko jakautui 1000-luvulla, eikä tapaukset liity toisiinsa kuinkaan"
Ihan hyvin se alkuperäinen kirkko saattoi olla harhaoppinen.
Jeesus itse asetti alkuseurakunnan, joten unohda puheet harhaoppisuudesta. Ihmiset ennemmin antoivat mestata itsensä kuin luopuivat Jeesuksesta, mukaanlukien hänet maanpäällä tunteneet, Pietari oli näiden joukossa ja ristiinnaulittiin. Tässä mielessä uskovaisten vainot todistavat siitä, että he ovat oikeassa ja saatanalla on hätä ja kiire saada mahdollisimman paljon ihmisiä mukanaan kadotukseen.
Se alkuseurakunta edelleen jaukautui, höhlä.
Vai höhlä? Kun argumentit loppuu, alkaa haukkuminen.
Niin, sinähän olet puhunutkin minulle niin kiltisti ja armollisesti. Saat sitten siellä taivaassa kyllä nauraa kun minä olem helvetissä. Ja miten niin argumentit loppui? Sinulla ne loppui, kun et halua nähdä totuutta että alkuseurakunta jakaantui.
"Kiistaton tosiasia on, että edelleenkin mies on perheen pää. Mutta hänen tulee olla oikeudenmukainen ja tasapuolinen. Naisten vaikeneminen seurakunnassa ei toteudu ja hyvä niin. Jeesushan ei kehottanut naisia vaikenemaan, mutta niin silloin ja niin tänään mies on perheen pää ja tuki. Tai ainakin pitäisi olla sen verran miestä, että osaa hoitaa hänelle kuuluvat tehtävät kunnialla alistamatta muita ilkeyttään sekä puolustamaan perhettään."
Tässä sitä vapautta, kun pakotetaan sellaiseenkin rooliin jota ei välttämättä koe omaksi.
Totta, tuomiovalta on vain ja ainoastaan Jumalalla. Mutta ihmiset tapaavat sanoa turhan kärkkäästi asioita ja tahattomasti loukkaavat kuulijaa. Meitä on Jeesuksen kehoituksesta varoitettava helvetistä ja kerrottava Taivaan ihanuudesta, mutta mielestäni se pitää tehdä hienotunteisesti ei tuomiten. Lisäksi mikäli keskustelukumppani kieltäytyy kuuntelemasta, puhe uskosta on lopetettava. Sitä tarkoittaa Jeesuksen vertaus, ei helmiä sioille. Ei hän kirjaimellisesti kehottanut haukkumaan ihmisiä sioiksi :)