Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaiset, selittäkää yksi asia taivaaseen pääsystä

Vierailija
31.07.2024 |

Jos taivaaseen pääsevät vain Jumalaan uskovat, niin tulisin todennäköisesti olemaan siellä ilman ketään läheisiä ihmisiäni. Miksi toivoisin sinne pääsyä, jos en saisi tavata siellä rakkaitani? Olen aina kokenut ajatuksen jälleennäkemisestä lohdullisena, mutta eihän mitään jälleennäkemistä ole tulossa, koska läheiseni eivät ole uskossa ja todennäköisesti elävät muutenkin sellaista elämää jota ei katsota kristilliseksi. Olisin siis joutumassa eroon kaikista rakkaimmista ihmisistäni.

Voisiko joku uskova avata tätä asiaa? Kysymys on aitoa pohdintaa ilman pilkallisuutta, olen etsikkovaiheessa ja yritän ymmärtää.

Kommentit (842)

Vierailija
481/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaako taivaassa kauniit neitsyet?

Vierailija
482/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aivopestyjä ovat ne jotka täällä halveksivat Jumalaa ja Raamattua ja pitävät muita itseään tyhmempinä. Tämä on kyllä KOULULAITOKSEN VIKA... Tuntuu että me emme enää elä kristityssä maassa vaan täällä on heittäydytty ateisteiksi... huonoa ei ole ne joilla on Jumala kuten juutalaiset, muslimit ja kristityt vaan ne joilla EI OLE MITÄÄN JUMALASUHDETTA... ja tämän lisäksi KAIKKI NE JOTKA VÄÄRINKÄYTTÄVÄT NÄITÄ JUMALAUSKONTOJA ERILAISIIN OMIIN TARKOITUSPERIINSÄ ESIM pitävät toisia pelolla vallassaan ja käyttävät noiden uskontojen pyhiä kirjoja tämmöiseen...  "

Katso peiliin kaksinaismoralisti. Itse pilkkaat ja tuomitset pakanallisuuteni. Sinunko halujen mukaan täällä pitäisi elää? Helvetissä tavataan sinun kaltaisesti kanssa, se on varma. Itse väärinkäytät omaa uskoasi ahdistellaksesi muita.

Miksi sitten roikut tässä ketjussa, jos se kerran ahdistaa sua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooman ja Kreikan Jumalat ovat alkuperäisiä. Sitten tuli Jeesus ja sotki kaiken.

Vierailija
484/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi sitten roikut tässä ketjussa, jos se kerran ahdistaa sua?"

Pitäisikö minun siis vain olla mielestäsi hiljaa ja syrjäytyä teidän täydellisten uskovaisten edessä?

Vierailija
485/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset itki että olympialaiset syrjii heitä. Nyt he itse harjoittavat samaa täällä.

Vierailija
486/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun argumentit loppuu niin käsketään häipymään.

Vierailija
487/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko kolmiyhteiseen Jumalaan ja te parannus synneistäsi niin pelastut kadotukselta!

Vierailija
488/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö minun siis vain olla mielestäsi hiljaa ja syrjäytyä teidän täydellisten uskovaisten edessä?

Toistan:

miksi seuraat uskovaisten kirjoittelua, jos se ahdistaa sinua? Haluatko ahdistaa takaisin?

Kukaan uskovista kirjoittelijoista ei ole sanonut olevansa täydellinen, päinvastoin. He kirjoittavat, mitä Jumala sanoo, eivät, mitä itse ajattelevat. Täällä vastataan ap:n kysymykseen, ja yritetään pohtia asiaa sen tiedon varassa, mitä kullakin uskovalla asiasta on. On yritetty auttaa ap:ta häntä vaivaavan kysymyksen parissa. Jumala on täydellinen ja jos siteerataan Jumalan Sanaa, niin silloin voi halutessaan väittää toisen olevan täydellinen uskova (ilmeisesti negatiivisessa mielessä).

En näe mitään mieltä siinä, että jos olet eri mieltä uskon asioista, niin vänkäät näistä asioista uskovien kanssa. Mitä yrität todistaa ja kenelle? Ei uskovien pää täällä käänny, vaan saavat vaan vahvistusta uskolleen täällä, muiden uskovien kirjoittelun kautta.

Vierailija
489/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa kohtaa raamattua, 3. Mooseksen kirjassa, jossa kielletään  homoseksuaalisuus, kielletään myös kahdesta eri kuiudusta tehtyjen vaatteiden käyttäminen. Syntitaso sama, rangaistus sama eli kuolemantuomio.

Että löytyykös homouden syntisyydestä kohkaavien vaatetuksesta esim. puuvilla-polyesteri sekoitekankaita? =)

On kirsikanpoimintaa ja itsensä jumalan asemaan asettamista, jos noudattaa vain yhtä käskyä ja jättää ne muut huomiotta...

Kristityt noudattavat Uutta Testamenttia, jossa Jeesus antaa uusia käskyjä noudatettaviksi. Vanha Testamentti ei meillä enää päde. Se on juutalaisten kirja satoine käskyineen.

Vierailija
490/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset itki että olympialaiset syrjii heitä. Nyt he itse harjoittavat samaa täällä.

Olympiakisat oli alunperin uskonnollilnen urheilukilpailu, siellä palvottiin Zeusta. Onko sanoma muuttunut nykyolympialaisissa?

Vierailija
491/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää ottaa huomioon, että Raamatussa mainittu maailman luominen kuuden päivän aikana ja Jumalan lepopäivä mukaan laskien yhteensä seitsemän päivää, Jumalan päivä ei ole välttämättä meidän tuntema 24 tuntia vaan voi olla kymmeniä tuhansia vuosia taikka miljardeja. Meillä ei ole varmaa tietoa tästä.

Paljon on meiltä salattu, eikä läheskään kaikkia asioita ole Raamatussa kuvattu. Ne selviävät meille Taivaassa.

Toisaalta maailman Luojalta ei tee tiukkaakaan järkätä ihmisille arkeologisia löydöksiä eri aikakausilta ja erilaisista eläimistä. Jumala antaa ihmisille pähkinöitä purtavaksi.

Yksi typerimmistä selityksistä ikinä. No onhan noita muitakin. Tähtiä ei ole olemassa koska ne ovat vain kuvia taivaankannessa jne.

Eikö ymmärryksesi riitä siihen, että Jumalalla on oma aikakäsitys, joka on Raamattuun muotoiltu ihmisen ymmärrettäväksi?

Vierailija
492/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samassa kohtaa raamattua, 3. Mooseksen kirjassa, jossa kielletään  homoseksuaalisuus, kielletään myös kahdesta eri kuiudusta tehtyjen vaatteiden käyttäminen. Syntitaso sama, rangaistus sama eli kuolemantuomio.

Että löytyykös homouden syntisyydestä kohkaavien vaatetuksesta esim. puuvilla-polyesteri sekoitekankaita? =)

On kirsikanpoimintaa ja itsensä jumalan asemaan asettamista, jos noudattaa vain yhtä käskyä ja jättää ne muut huomiotta...

Kristityt noudattavat Uutta Testamenttia, jossa Jeesus antaa uusia käskyjä noudatettaviksi. Vanha Testamentti ei meillä enää päde. Se on juutalaisten kirja satoine käskyineen.

Jumala teki uuden liiton ihmisen kanssa Kristuksen sovitustyön kautta, mutta sanoi, että käskyt pitäkää (Mooseksen 10 käskyä VT:ssa)

Vierailija
493/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toistan:

miksi seuraat uskovaisten kirjoittelua, jos se ahdistaa sinua? Haluatko ahdistaa takaisin?

Kukaan uskovista kirjoittelijoista ei ole sanonut olevansa täydellinen, päinvastoin. He kirjoittavat, mitä Jumala sanoo, eivät, mitä itse ajattelevat. Täällä vastataan ap:n kysymykseen, ja yritetään pohtia asiaa sen tiedon varassa, mitä kullakin uskovalla asiasta on. On yritetty auttaa ap:ta häntä vaivaavan kysymyksen parissa. Jumala on täydellinen ja jos siteerataan Jumalan Sanaa, niin silloin voi halutessaan väittää toisen olevan täydellinen uskova (ilmeisesti negatiivisessa mielessä).

En näe mitään mieltä siinä, että jos olet eri mieltä uskon asioista, niin vänkäät näistä asioista uskovien kanssa. Mitä yrität todistaa ja kenelle? Ei uskovien pää täällä käänny, vaan saavat vaan vahvistusta uskolleen täällä, muiden uskovien kirjoittelun kautta."

Miksi itse seuraat pakanallisten keskusteluja? Nekin varmaan ahdistavat sinua. Itsekin täällä vänkäät koko ajan minua vastaan. Mitä itse yrität todistaa? Että sinun uskosi on tärkeintä tässä maailmassa ja muiden pitää tanssia sen mukaan? Minun syyni ovat suoraan sanottuna siinä, että viime aikoina uskovaiset ovat taas tuoneet oikean luonteensa esille, mm. Israelin sodan, Irlannin euroviisuesityksen ja olympialaisten avajaisten kohdalla. Tuo itsekkyys ja kaksinaismoralismi on niin ärsyttävää, että kyllähän siitä haluaa tuoda mielipiteensä esille. Lisäksi on todella kuvottavaa, että vastuu omasta käytöksestä sysätään Jumalalle tai omalle uskonyhteisölle. Minä en pakanallisena tätä käytöstä siedä. Minulle on aivan sama mihin te uskotte, mutta lopettakaa tuo muiden elämäntavoista ja kuvastosta valittaminen, se ei kuulu teille pätkääkään. Silloin minunkaan ei tarvitse kitistä teidän uskostanne.

Vierailija
494/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleensyntyminen (joka muuten löytyy vanhasta testamentista ja joka vasta Konstantinopolin kirkolliskokouksessa 552 j.a.a. määriteltiin harhaopiksi)  

Mistäs tuon tiedon olet saanut? Mikäli se olisi ollut Vanhassa Testamentissa, se olisi myös Jeesuksen opetuksissa Uudessa Testamentissa, eikö vaan?!

Vierailija
495/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisten edessä pitää alistua eikä saa puolustautua.

Vierailija
496/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi heti uskoa että jehovien tuomiopäivässä syntiset pääsevät helpommalla.

Vierailija
497/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toistan:

En näe mitään mieltä siinä, että jos olet eri mieltä uskon asioista, niin vänkäät näistä asioista uskovien kanssa. Mitä yrität todistaa ja kenelle? Ei uskovien pää täällä käänny, vaan saavat vaan vahvistusta uskolleen täällä, muiden uskovien kirjoittelun kautta."

Miksi itse seuraat pakanallisten keskusteluja? Nekin var

"Vänkäät MINUA vastaan" - just just, näet tämän keskustelun olevan hyökkäys sinua vastaan. Minä vastaan, kun sinä hyökkäät kirjoituksiani tai toisten aidosti auttamishaluisten kirjoituksia vastaan.

Tämä ketju ei ole sinusta, vaan siitä, että ap oli huolissaan, pääseekö hänen läheisensä taivaaseen, kun hän on ainoa perheessä, joka uskoo Jumalaan. Usko Jumalaan on siis lähtökohtaisesti jo tämän ketjun keskustelun ytimessä. Mitä tarvetta koet arvostella hänen uskoaan? Mikset luo uutta ketjua, missä voit keskustella sinua kiinnostavista aiheista. 

Jos olet pakana, niin se on sinun valintasi, Jumala on antanut meille vapauden valita. Mutta on asiatonta valittaa kitisevistä uskovista, kun se on ihan tuon otsikon aihekin.

Vierailija
498/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on vaikea aihe"

Se on vaikea aihe koska uskovilla ei ole tarjota järkeviä vastauksia oikein mihinkään.

Itse uskon henkisiin ja spiritualistisiin asioihin ja siihen että elämä jatkuu henkimaailmassa. Siellä missä on rakkautta, niin on aina myös jälleennäkeminen.

Vierailija
499/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TIETO on tosi uskomus.

USKO on aina vain subjektiivista. 

Uskomus on synonyymi luulolle, uskomushoidot, jne.

Vierailija
500/842 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka vastustaa Jumalaa esim. siksi, että omainen joutuu helvettiin, ei vielä ymmärrä Jumalan hyvyyttä, eikä Jumalan suhdetta syntiin ja hänen tuomioitaan synnin suhteen. Ilmestyskirjan 19. luvussa on kohta, jossa pyhät (pelastetut uskovat) ylistävät Jumalaa hänen tuomioistaan. Raamattu myös kertoo, että Jumalan tuomiot ovat aina oikeat ja totuudenmukaiset. Siis hyviä tuomioita. Pelastuneet ihmiset eivät siis tuomioiden tullessa näe Jumalaaa vihaisena Jumalana, joka haluaa rankaista, vaan oikeudenmukaisena tuomarina. He näkevät asiat ja tuomitut silloin Jumalan omasta pyhyyden näkökulmasta. Siis samalla tavalla kuin Jumala ne näkee. Jos siis olet nyt eri mieltä Jumalan kanssa asioista, se tarkoittaa sitä, että et ymmärrä vielä Jumalaa ja hänen täydellisiä tuomioitaan. (Ote erään pastorin videolta.)