Uskovaiset, selittäkää yksi asia taivaaseen pääsystä
Jos taivaaseen pääsevät vain Jumalaan uskovat, niin tulisin todennäköisesti olemaan siellä ilman ketään läheisiä ihmisiäni. Miksi toivoisin sinne pääsyä, jos en saisi tavata siellä rakkaitani? Olen aina kokenut ajatuksen jälleennäkemisestä lohdullisena, mutta eihän mitään jälleennäkemistä ole tulossa, koska läheiseni eivät ole uskossa ja todennäköisesti elävät muutenkin sellaista elämää jota ei katsota kristilliseksi. Olisin siis joutumassa eroon kaikista rakkaimmista ihmisistäni.
Voisiko joku uskova avata tätä asiaa? Kysymys on aitoa pohdintaa ilman pilkallisuutta, olen etsikkovaiheessa ja yritän ymmärtää.
Kommentit (842)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää kristinuskon pelastusoppia, jonka mukaan taivaaseen pääsee jokainen, joka viimeistään kuolinvuoteellaan katuu syntejään ja pyytää anteeksi. Siis jokainen, joka toimii em tavalla, vaikka olisi miljoonia tapattanut psykopaatti. Jos Saksan Aatukin on kerennyt katua, niin taivaasehan hän on luikahtanut. Sitten tavallinen tallaaja, joka ei nyt ole kummoisia syntejä tehnyt, ei varastanut, ei tappanut, ei ollut väkivaltainen ja elänyt muutoinkin yhteiskunnan normien mukaisesti joutuu kadotukseen, jos ei pyydä syntejään anteeksi. Onko tämä oikeudenmukaista?
Jos sinä olisit se Aatu ollut ja olisit katunut tekojasi, niin kelpaisi se armo sinullekin, jos uskoisit, että helvetin portit ovat vaarassa heilahtaa.
Ja ovatkin vaarsssa heilahtaa kaikille niille, joilla ei ole synnit sovitettu. sillä Jumalan silmissä pi
Eikö Kristinuskon mukaan tuomiot jaeta vasta viimeisenä päivänä, eikä kesken kaiken. Ainakin hautauskaavassa sanotaan: Jeesus Kristus vapahtajamme herättää sinut viimeisenä
päivänä. Siihen asti kaikki vainajat nukkuu , myös se Aatu. Ymmärsinkö oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla pilkkaamatta aikuisia ihmisiä jotka uskoo satukirjaan
Oletko koskaan miettinyt, miksi pidät uskovaisia vihollisinasi aivan kuten demonit tekevät. Kuka sielussasi asuu ja laittaa suuhusi pilkkaavia sanoja? Mieti.
Minulla löytyy hyvät syyt vihata uskovaisia. He pilkkaavat ja tuomitsevat pakanallisuuteni, haukkuvat minua demonisilla ja saatanallisilla ilmauksilla eivätkä osoita minkäänlaista kunnioitusta. Ihan turha väittää että heillä itsellään olisi Jeesus sydämessään, kun eivät toteuta hänen opetuksiaan. Ja sitten uskovaiset itkevät, kun heitä kohdellaan niin pahasti että! Itsekkyys, tuomitsevaisuus ja kaksinaismoralismi vie helvettiin. Pilkkaamisen osaavat myös uskovaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että siellä mainitaan pari oikeasti historiallista paikkaa ei tee koko opuksesta totta. Monet niistä tarinoista on ihan täyttä sepitettä tai plagioitu vanhemmasta "vääräuskoisten" tarustosta.
Eikös se, että samasta asiasta, esimerkiksi vedenpaisumuksesta, kerrotaan monissa eri kulttuureissa pikemminkin vahvista asian?
Onhan sitä kaikissa uskonnoissa osa totuutta, kuten saman suuntaisi kehoituksia väkivallattomaan elämään, jne. mutta vain kristinuskolla on 100% totuus.
No ei. Geologian perusteella esim tiedetään, ettei globaalia vedenpaisumusta ole ollut ainakaan niin pitkään aikaan kun homo neanderthalis ja sapiens on tätä palloa tallannut.
Vedenpaisumustarinan alkulähde on joku paikallinen tulva tai tsunami, jossa joku lammaspaimen on luullut kotiseutuaan koko maailmaksi. Mitään merkkejä planeetanlaajuisesta tulvasta ei ole olemassakaan. Suorastaan vajaamielistä horista jostain Nooan arkista, kukaan ei ole voinut kerätä koko planeetan eläinkuntaa kaikilta mantereilta yhteen väsyneesen puulaivaan. En ymmärrä miksi moisesta edes puhutaan, ei kukaan voi olla niin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Raamatussa lukee mikä on syntiä, ei tarvitse alkaa itse veikkaamaan ja järkeilemään.
Voit elää ihan miten vain haluat, mutta edessä on ikuinen kadotus, ellet tule uskoon ja tee parannusta elämässäsi."
Voi kuule, tuota kirjaa on muokattu monia kertoja ja siitä on ihan neuvoteltukin mitä sinne laitetaan. Ehkä seurana sydämeni ääntä enkä sitä mitä jotkut ovat jossain kokouksissa sopineet.
Saisimmeko top-3 Raamatun muutokset, kun kerran tietoa näkyy olevan?
Kyllähän sitä tietoa löytyy kun hakee. :)
Raamatun muokkaus ja käännökset ovat olleet jatkuva prosessi vuosisatojen ajan. Raamatun tekstejä on säilytetty ja kopioitu käsin, ja tässä prosessissa on tapahtunut niin tahattomia virheitä kuin tahallisiakin muutoksia.
Raamattu on käännetty yli tuhanteen ki
Niin saisiko nyt ne top-3 muutokset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki ovat Jumalalle saman arvoisia ja rakkaita, niin miksi Jumala on kuitenkin laittanut israelin kansan jollekin erikoispallille?
Israelin kansa on välittäjä kansa. Yhdelle kansalle annettiin erityistehtävä välittää Jumalan tahto maailmaan, Jumalan laki, mikä on oikein ja väärin ja lupaus Messiaasta. He ovat ainostaan tässä suhteessa erityisasemassa, muuten samanarvoisia kuin kaikki muutkin ihmiset.
Miten Jeesus liittyy tähän?
Jeesus on juutalainen. Sekin kerrottiin valitulle kansalle, pelastaja Kuningas syntyy Israelin kansan keskuudessa. Koko maailman pelastaja, ei ainoastaan juutalaisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuka sen ylösnousemuksen todistaa? Ja sen että mikä osa Jeesuksella olikaan kolminaisuudessa? Paljon jäi kysymyksiä ilmaan, kun kokouksia käytiin. Vau mitä uskomista."
Haudalla käyneet naiset nyt ensimmäisenä. Jeesus osallistui kuolemansa jälkeen opetuslapsilleen ja yhteensä noin 500 todistajalle. Lue Raamattua tai googleta.
Ongelma on, ettei uskota 2000 tuhanne vuoden vanhan Raamatun tekstejä, mihin aikajanaan tuo ylösnousemuskin sisältyy, mutta uskotaan miljardien vuosien takaisin dinosauruksiin. Kannattaa aina tutustua muidenkin lähteiden todenpitävyyteen, esim. kuka omistaa vaikkapa Britannican encyclopedian jne.
No jos kerran asia on todistettu ja Jeesuskin teki opetuksensa selväksi, niin miksi sitten kristinusko ei pysynyt yhtenäisenä uskontona vaan jakautui? Mihin niitä neuvotteluja oikeasta uskosta tarvittiin?
Siksi, että antikristus asettui Jumalan valtaistuimelle. Saatanahan tekeytyy aina hyväksi, ja siellä kirkon piirissä on paljon pikkupiruja. Ei saatana ole se sarvipäinen ruma punainen otus, vaan saatana on ulkoiselta muodoltaan kaunis, jotta se saisi mahdollisimman paljon ihmisiä pauloihinsa. Jumalan valtakunta on meidän sisällämme, ei kirkkorakennuksissa. Monet kristinuskon lahkot on ihmisen keksimiä, eivät lähtöisin Jumalasta. Monet keksitty jopa niinkin myöhään kuin 1900-luvun alussa..
Kolminaisuusoppi on katoliselta kirkolta peräisin olevaa harhaa ja eksytystä. Jumala on yksi ja yksi luonne ja yksi tahto ja yksi Jumalan persoona, Jumalan kuva, Jeesus.
Herra Jeesus opettaa: "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
"Sanassa on lupaus: "kun hän (Jeesus) ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
Johannes näki Jeesuksen sellaisena kuin hän on: lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
Sellaisena kuin Hän on, ei vain ihminen ja Jumalan Poika vaan, Jeesus on suuri ylimmäinen Pappi, Jumala kaikkivaltias, sillä Jeesus sanoo:
Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
Jeesuksen tunnustamien ihmiseksi ei pelasta, vaan Jeesuksen uskominen kaikkivaltiaaksi Jumalaksi, pelastaa, sillä sellainen Hän on.
"että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
Saamme nähdä Jeesuksen sellaisena kuin Hän on: Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
"Kuka sen ylösnousemuksen todistaa? Ja sen että mikä osa Jeesuksella olikaan kolminaisuudessa? Paljon jäi kysymyksiä ilmaan, kun kokouksia käytiin. Vau mitä uskomista."
Haudalla käyneet naiset nyt ensimmäisenä. Jeesus osallistui kuolemansa jälkeen opetuslapsilleen ja yhteensä noin 500 todistajalle. Lue Raamattua tai googleta.
Ongelma on, ettei uskota 2000 tuhanne vuoden vanhan Raamatun tekstejä, mihin aikajanaan tuo ylösnousemuskin sisältyy, mutta uskotaan miljardien vuosien takaisin dinosauruksiin. Kannattaa aina tutustua muidenkin lähteiden todenpitävyyteen, esim. kuka omistaa vaikkapa Britannican encyclopedian jne.
Niitä dinosaurusten fossiileja on löydetty ja ajoitettu. Jessen ylösnousemuksen kuvaukset on kirjoitettu paljon myöhemmin. Ei ole aikalaisten kirjoittamia. Eivät siis ole yhtä pitäviä.
Vierailija kirjoitti:
Kun uskovaisilta kysyy jotain, niin vastaus on "lue raamattua tai googleta". Ja niin kun heidän itse piti jakaa sanomaansa.
Varmaan johtuu siitä ettei kaikille anonyymeille trolleille kannata alkaa kovin pitkää selostusta kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelin puolustajat, pitäisiko Ukrainan saada hyökätä Venäjään ja pyrkiä hävittämään koko Venäjän kansa?
Kyllä pitäisi. Lisäksi Ukrainahan on pommittanut mm. Venäjän öljynjalostamoja ja Belgorodia jo kauan aikaa, ja oikein tekee.
Mitä jälkimmäiseen tulee, niin on kyllä sen verran kunnianhimoinen suunnitelma ettei taida olla kovinkaan realistinen. Se on kuitenkin totta, että hyökkäävän valtion kansa saa kärsiä pahoista teoistaan, se on oikein ja kohtuullista. Saksassa pommitettiin monia kaupunkeja kivijalkaan ja Japaniin tiputettiin kaksi ydinpommia siviilikohteisiin, sekä Tokio pommitettiin perinteisin menetelmin raunioiksi. Turpaan tuli niin kovaa, että Saksa ja Japani on sen jälkeen olleet ihan kilttiä poikaa.
Sota on julmaa. Sitä ei kannata aloittaa, varsinkaan jos meinaa ottaa itse pataan.
Eli sinusta myös kaikki ne viattomat, joilla ei ole halua sotaan pitää myös tappaa? Sairasta, sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun uskovaisilta kysyy jotain, niin vastaus on "lue raamattua tai googleta". Ja niin kun heidän itse piti jakaa sanomaansa.
Varmaan johtuu siitä ettei kaikille anonyymeille trolleille kannata alkaa kovin pitkää selostusta kirjoittamaan.
Ei teidän kannata kirjoittaa horinoitanne kenellekään. Pysykää lahkoluolissanne horisemassa huuhaatanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta on mm. poistettu kuudes ja seitsemäs Mooseksen kirjoista. Yllätyt jos Googlaat mitä ne tämä päivänä ovat toiselta nimeltään.
Evankeliumeihin on jätetty vain ne, joissa tarina on yhtenäinen. Muut samankaltaiset tarinat löytyvät nk. Apokryfikirjoista. Ihmiset ovat rakentaneet raamatun. Muistaakseni mm. Napoleon oli siinä porukassa mukana. Varmasti jumala puhui ja neuvoi häntä siinä työssä eikä poliittiset ja kansan hallisemiseen liittyvät tavoitteet. Ihan varmasti.
Hahhaa, tuskin Napoleon oli Raamattua kasaamassa. Sen kokosivat Jumalan pyhät miehet Pyhän Hengen vaikutuksen alaisina eivätkä he omien mielipiteidensä mukaan sitä kasanneet kaikelle kansalle ymmärrettäväksi.
Älä yritä. Neuvotteluja käytiin ja kirkko jakaantui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kristinuskon pohjana olevasta apostolien tarinasta puuttui naishahmo, äiti?
Isä, poika, pyhä henki - onko isä, poika ja äiti? Pyhällä hengellä ja isällä on poika? Vai pyhällä hengellä ja äidillä kuten Jeesuksen syntymistarinassa?
Mariaa ei voinut keksiä pois Jeesuksen syntymisestä koska syntyminen on niin konkreettinen tapahtuma. Ei tuonut haikara vauvaa.
Kansoja yritettiin hallita tarinoilla.
Katolinen kirkko on nostanut Marian palvottavaksi, mutta Jumala ei Sanassaan näin ole käskenyt. Jeesuksen kuolema meidän syntiemme sovittamiseksi on se keskeinen Raamatun sanoma.
Katolinen kirkko ei palvo Mariaa. Kunnioittaminen ja palvonta on ihan eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten käy jos asia onkin niin, ettei kristinusko olekaan se oikea uskonto? Se joka saattaa pelastukseen. Pelastuksen tuova uskonto olikin joku vanha luonnonuskonto joka on jo kadonnut eikä maailmassa ole enää ketään joka uskoisi sen jumalaan?
Ei ole uskottavaa. Jumala, joka haluaa pelastaa luomansa ihmiset, tuo itsensä ilmi niin, että ihmiset löytävät hänet. Ei sellainen Jumala antaisi tärkeän tiedon hävitä historian hämärään.
Sano tuo niille jotka väittää, että vain Jeesukseen uskovat pääsee taivaaseen, vaikka kaikki ihmiset ei koskaan kuule Jeesuksesta.
Tässäkin on yksi hauska uskovaisten aivokuperkeikka.
Miksi sulle on niin tavattoman tärkeää todistella vääräksi joku asia johon et itse usko?
"Niin saisiko nyt ne top-3 muutokset? "
No, kun niin nätisti pyydät:
Kuningas Jaakko -käännös (King James Version, KJV): Tämä on yksi tunnetuimmista ja vanhimmista englanninkielisistä Raamatun käännöksistä, joka julkaistiin ensimmäisen kerran vuonna 1611. Käännös on tunnettu kauniista kielestään ja historiallisesta merkityksestään, ja sitä käytetään laajasti anglikaanisessa ja muissa ortodoksisissa kirkkokunnissa.
Uuden testamentin ekumeeninen käännös (UEK): Tämä on moderni suomenkielinen Raamatun käännös, joka julkaistiin ensimmäisen kerran vuonna 1984. Käännös pyrkii olemaan tarkka alkuperäisten tekstien suhteen, mutta se on myös helposti ymmärrettävä nykylukijalle. Sitä käytetään monissa suomalaisissa kirkoissa.
Novum Testamentum Graece: Tämä on Uuden testamentin kreikkalainen teksti, jota käytetään teologisissa opintoissa ja tutkimuksessa. Se ei ole käännös, vaan alkuperäinen kreikkalainen teksti, josta monet käännökset, kuten KJV ja UEK, on tehty. Tämän version avulla tutkijat voivat tarkastella alkuperäisiä sanoja ja rakenteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä dinosaurusten fossiileja on löydetty ja ajoitettu. Jessen ylösnousemuksen kuvaukset on kirjoitettu paljon myöhemmin. Ei ole aikalaisten kirjoittamia. Eivät siis ole yhtä pitäviä.
Hihhulit luulevat kaikkia asioita uskonasioiksi, aivan kuin mistään ei olisi olemassa todisteita. Siksi he varmaan satuihinsa uskovatkin, valikoivat satupankista sen sadun mistä on itselle eniten lohtua kuolemanpelkoon, paratiisipalkkiolla höystettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta on mm. poistettu kuudes ja seitsemäs Mooseksen kirjoista. Yllätyt jos Googlaat mitä ne tämä päivänä ovat toiselta nimeltään.
Evankeliumeihin on jätetty vain ne, joissa tarina on yhtenäinen. Muut samankaltaiset tarinat löytyvät nk. Apokryfikirjoista. Ihmiset ovat rakentaneet raamatun. Muistaakseni mm. Napoleon oli siinä porukassa mukana. Varmasti jumala puhui ja neuvoi häntä siinä työssä eikä poliittiset ja kansan hallisemiseen liittyvät tavoitteet. Ihan varmasti.
Hahhaa, tuskin Napoleon oli Raamattua kasaamassa. Sen kokosivat Jumalan pyhät miehet Pyhän Hengen vaikutuksen alaisina eivätkä he omien mielipiteidensä mukaan sitä kasanneet kaikelle kansalle ymmärrettä
Älä yritä. Neuvotteluja käytiin ja kirkko jakaantui.
Ehhh... Kaanon päätettiin 300-luvulla ja kirkko jakautui 1000-luvulla, eikä tapaukset liity toisiinsa kuinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, trolleille ei siis pidä Jumalan sanaa levittää. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että siellä mainitaan pari oikeasti historiallista paikkaa ei tee koko opuksesta totta. Monet niistä tarinoista on ihan täyttä sepitettä tai plagioitu vanhemmasta "vääräuskoisten" tarustosta.
Eikös se, että samasta asiasta, esimerkiksi vedenpaisumuksesta, kerrotaan monissa eri kulttuureissa pikemminkin vahvista asian?
Onhan sitä kaikissa uskonnoissa osa totuutta, kuten saman suuntaisi kehoituksia väkivallattomaan elämään, jne. mutta vain kristinuskolla on 100% totuus.
No ei. Geologian perusteella esim tiedetään, ettei globaalia vedenpaisumusta ole ollut ainakaan niin pitkään aikaan kun homo neanderthalis ja sapiens on tätä palloa tallannut.
Vedenpaisumustarinan alkulähde on joku paikallinen tulva tai tsunami, jossa
Juurikin näin. Todennäköisesti mustalla merellä tai kaksoisvirranmaassa on tapahtunut jokin massiivinen tulva joka on jäänyt elämään taruna paikalliseen perimätietoon. Gilgamesh eepoksesta se on kopioitu raamattuun.
Hahhaa, tuskin Napoleon oli Raamattua kasaamassa. Sen kokosivat Jumalan pyhät miehet Pyhän Hengen vaikutuksen alaisina eivätkä he omien mielipiteidensä mukaan sitä kasanneet kaikelle kansalle ymmärrettäväksi.