Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä on uskomatonta! Suomessa 293 000 työtöntä, mutta marjapoimijat pitää hakea maapallon toiselta puolelta.

Vierailija
31.07.2024 |

Ei ole sanoja enempää. Kertokaa te, mitä ajattelette.

Kommentit (284)

Vierailija
101/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta loppuu työ ja raha ja syntyy kansainvaellus rikkaaseen Aasian. Vuonna jotain 2040

Kaikkea se Kela ja Temu saa aikaan. 

Vierailija
102/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kun kerään metsästä ne marjat itse ja myyn ne suoraan niin saan 50€/10l ja jos menen jollekin töihin niin saan samasta määrä 2€/kg. Kumpikohan kannattaa? Lisäksi se on itse kerättynä ja myytynä verotonta tuloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN 

33 kansanedustajaa on nyt sopeutumisrahalla. Miksi työ ei kelpaa heille. Hyvä ja satoisa kesä on. Vai onko heille eri lait. 

Vierailija
104/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on uskomatonta! Suomessa ei haluta maksaa palkkaa suomalaisille!

Vierailija
105/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työssäkäyvät ei käy marjassa vapaapäivinään?

Vierailija
106/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauda nyt taas, tämkin ketju täynnä suomalaisten haukkumista ja kuka viddu niitä viestejä yläpeukuttaa?? Suomessa on pohjoismaiden alhaisimmat tuet, se on suomalaisen työttömän vika. Suomalaiset firmat EIVÄT palkkaa suomalaisia(varsinkaan marjafirmat), se on suomalaisen työttömän vika. Työstä maksetaan orjapalkaa ja suomalainen ei halua tehdä ilmaistyötä, se on suomalaisen työttömän vika. Firmat roudaavat halpatyövoimaa toiselta puolelta maapalloa kepulikonstein ja sekin on suomalaisen työttömän vika.

Nyt täytyy kysyä, koska puhumme kuitenkin helkkarin isosta määrästä aikuisia ihmisiä, kuka tätä suomivihamielistä pascaa tuuttaa joka päivä. Oli aihe mikä vaan, alkaa sama lässytys kuinka suomalaiset työttömät laiskoja yhyy. En ole tavannut minkään muun maan keskusteluissa näin sairasta oman maan kansalisten syyttelyä siitä että on työtön.

Turpaan pitäisi vetää jokaista louskuleukaa joka haluaa orjuuttaa tätä kansaa. Miksi vidussa meidän pitäisi tehdä töitä orjapalkalla, kuka edes haluaa vaatia moista omilta kansalaisiltaan?? Kyseessä täytyy olla ruski-trollit, taas. 

Vierailija
107/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne korjaantuu välittömästi sen jälkeen, kun makaamisesta maksaminen lopetetaan. Voin lyödä siitä mitä tahansa vetoa, että marjanpoiminta ja ns paskaduunit alkavat kiinnostaa suomalaista paatunutta asennetyötöntäkin kun oleskelurahaa ei enää tipukaan tilille joka kuukausi.

Juuri näin. USA:ssa, jossa työttömyyskorvaukset pieniä ja vaikeasti saatavilla, työttömyys vain 3%.

Suomessa 8,3% .

Thaimaassa noin 1% (0,9% vuonna 2022).

Vierailija
108/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin kävin. 

Ap

Vierailija
109/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 2010 työtön vastavalmistuneena, niin että en saanut mitään tukea koska puolison tulot olivat muutaman euron rajan yli. Marjoja poimin itselleni ja sukulaisille kyllä, en myyntiin. Mutta en päässyt haastatteluihinkaan muuta kuin oman alan töihin. Mansikkapellolle en kelvannut, vaikka nuorena olin monena kesänä. Silloin kun suomalaisia nuoria vielä otettiin. 

Vierailija
110/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän suomalaiset ja Suomessa asuvat ulkomaalaiset poimivat marjoja, mutta myyvät ne suoraan ostajille ja saavat moninkertaisesti enemmän rahaa.

Asiantuntija

Vierailija
111/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne korjaantuu välittömästi sen jälkeen, kun makaamisesta maksaminen lopetetaan. Voin lyödä siitä mitä tahansa vetoa, että marjanpoiminta ja ns paskaduunit alkavat kiinnostaa suomalaista paatunutta asennetyötöntäkin kun oleskelurahaa ei enää tipukaan tilille joka kuukausi.

Juuri näin. USA:ssa, jossa työttömyyskorvaukset pieniä ja vaikeasti saatavilla, työttömyys vain 3%.

Suomessa 8,3% .

Kansanedustajat ja ministerit näyttävät mallia olemalla vuosia sopeutumassa. Samalla pyörittävät omia bisneksiään. Eikä korppi korpin silmää noki. 

Vierailija
112/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa 8,3% .

"Tilanne korjaantuu välittömästi sen jälkeen, kun makaamisesta maksaminen lopetetaan. Voin lyödä siitä mitä tahansa vetoa, että marjanpoiminta ja ns paskaduunit alkavat kiinnostaa suomalaista paatunutta asennetyötöntäkin kun oleskelurahaa ei enää tipukaan tilille joka kuukausi."

"Juuri näin. USA:ssa, jossa työttömyyskorvaukset pieniä ja vaikeasti saatavilla, työttömyys vain 3%.

Suomessa 8,3% .

Thaimaassa noin 1% (0,9% vuonna 2022)."

No mitens te kaksi vajaata ajattelitte sitten tulla toimeen? Ettehän te ole olleet töissä vielä päivääkään:) Taitaa taas olla ulilaudan peruskastia, parikymppinen himassa makaava kundi joka sai tekaistua eläkepaperit "masennuksellaan" Kotoota onkin hyvä aukoa turpaa oikeille ihmisille ja leikkiä jotain nettiloordia kun elämässä ei ole mitään muuta. 

No mitens te kaksi vajaata ajattelitte sitten tulla toimeen? Ettehän te ole olleet töissä vielä päivääkään:) Taitaa taas olla ulilaudan peruskastia, parikymppinen himassa makaava kundi joka sai tekaistua eläkepaperit "masennuksellaan" Kotoota onkin hyvä aukoa turpaa oikeille ihmisille ja leikkiä jotain nettiloordia kun elämässä ei ole mitään muuta. 

Vierailija
113/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin kävin. 

Ap

Mitä työtä tekee niin tyhmä, joka luulee ettei suomalaiset poimi ollenkaan? Taidat olla marjayrittäjä itse. Kaikki älyllisesti normaalit tietävät että suoraan kulutttajille myymällä saa paremmin.  Miksi KUKAAN poimisi välittäjille yhtäkään kiloa? Ei täällä vakinaisesti olevat thaikutkaan, kuten jo sanottu, poimi välittäjille. 

Vierailija
114/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN 

Sopeutumassa olevat pudokkaat näyttänevät esimerkin. 

Vierailija
115/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis kysehän on siitä, ettei nämä firmat halua suomalaisia poimijoita, koska heille pitää maksaa ihan oikeaa palkkaa. Johan se paljastui korona-aikaan, kun ei Ukrainalaisia poimijoita saatu maahan, niin suomalaiset olisi tulleet tilalle, vaan kun ei marjatilallisille kelvanneet. Keksittiin vaikka mitä tekosyitä laiskuudesta lähtien, ettei kotimaisia tarvi palkata. Voittoja maksimoidaan orjatyövoimalla, se on sitä raakaa kapitalismia, josta kokoomus näkee märkiä päiväunia.

No onhan nämä ihmiskauppa jutut ja muut törkeät syytteet marjafirmoja kohtaan paljastaneet, minkä takia suomalainen poimija ei heille kelpaa.

Vierailija
116/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerännyt 100 litraa ja myynyt ne 500 eurolla.

Uskon. Veljen työtön kaveri on poiminut 130 litraa mustikoita ja lisäksi vadelmia.  Pääsi nyt töihin palkkatuella loppuvuodeksi, joten poimii enää vain viikonloppuisin. 

Vierailija
117/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin 2010 työtön vastavalmistuneena, niin että en saanut mitään tukea koska puolison tulot olivat muutaman euron rajan yli. Marjoja poimin itselleni ja sukulaisille kyllä, en myyntiin. Mutta en päässyt haastatteluihinkaan muuta kuin oman alan töihin. Mansikkapellolle en kelvannut, vaikka nuorena olin monena kesänä. Silloin kun suomalaisia nuoria vielä otettiin. 

Minua ei  haluttu palkata mihinkään siistimpiin hommiin, kun valmistuin. Mitäs olin tehnyt ns paskaduuneja kesäisin. Luulin, että kaikki työkokemus on hyväksi. Tyvestä puuhun jne No tämä maisteri ei koskaan päässyt sinne puuhun. Olen silti tosi kiitollinen, että on edes jotain töitä, mutta kalliksihan tämä ylikoulutus pienelle maalle tulee.

Vierailija
118/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suomalaisislta poimijoilta ei voi vähentää palkasta 150€/yö parakki majotuksesta, eikä vastaavia summia ruuasta, kuljetuksista, ämpärivuokrista yms. ja voi tulla vieläs sanomista jos 10l ämpäristä maksatkin vaan 7l mukaan.

ja saattavat ilkeämieliset suomalaiset vielä kaiken hyväksi myydä keräämäsä marjat jotakin muuta kautta 8€/l hinnalla eteenpäin sen sijaan että saisivat niistä 2€/l marjanpoiminta yrityksiltä.

Vierailija
119/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen työtön on maailman laiskin ja kuspäisin ihminen! Suomalaiselle työttömälle ei kelpaa työ ja työttömien takia suomen talous on syöksykierteessä ja työläiset verotetaan hengiltä!

Menkää töihin senkin vassarit! 

Vierailija
120/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa edes pääsee suomalainen poimimaan. En ole koskaan nähnyt avointa marjanpoimijan paikkaa netissä.

On kyllä ollut ainakin pari vuotta sitten jopa TE- toimiston sivuilla joitakin paikkoja. Vaimo (kaksoiskansalainen) laittoi hakemukset kahdelle läheiselle (alle 15 kilsan päässä olevalle) marjatilalle. Oli innoissaan, lupasin viedä ja hakeakin hänet sieltä jos pääsee töihin. Sanoi että voi pyöräillä hyvällä säällä. Eipä tullut mitään vastauksia. No kuultiin ettei ne suomalaisia ota koska osaavat pyytää kunnon palkkaa ja työehtoja. Voisin lähteä itsekin vaikka omenoita tai vadelmia keräämään ja aika halvalla mutta enpä taida kelvata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi