Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillereiden lopettamis kokemuksia

Vierailija
31.07.2024 |

Olen 40 -vuotias nainen, olen syönyt yasmin pillereitä usean vuoden ajan ja nyt viimeisen vuoden aikana olen kokenut tosi negatiivisia sivuvaikutuksia. Aivosumua, tuntuu että olen jotenkin ulkopuolinen omassa elämässäni. Asioita tapahtuu, mutta en koe niitä, asiat vain tapahtuvat. Lisäksi olen tosi tunteellinen, itkuinen. Itken melkein joka päivä. Näitä sivuvaikutuksia on ilmennyt ajoittain myös aikaisemmin, mutta viimeisimmän vuoden aikana jotenkin erityisen paljon ja useasti.

Mulla on yksi pilleri enää jäljellä, sitten olisi kuukautisten aika ja uutta pakettia en ole hakenut apteekista ja ajattelinkin, että jos nyt vaan sit lopetan noiden syömisen...

Eniten huolettaa, että akne tulee takaisin. Pillerit ovat aika hyvin pitäneet aknen kurissa. Olen sinkku tällä hetkellä joten vaaraa raskautumisesta ei ole. Mutta jos ja kun toivottavasti löydän poikaystävän. Mitä ehkäisyksi? Ikäni puolesta voin kuitenkin vielä tulla raskaaksi vaikka se harvinaista onkin.

Mitä kokemuksia teillä on pillereiden lopettamisesta? Ovatko kuukautiset tulleet takaisin runsaampina? Ovatko tunteet tasoittuneet ja kuinka nopeasti?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin pillerit ja tulin raskaaksi.

Vierailija
2/6 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti akne tulee takaisin kun lopetat. Mutta ei täällä voi kukaan tietää kuinka kroppasi reagoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine ja pahat päänsäryt kadonneet täysin lopettamisen johdosta. Ei enää keinotekoisia hormoneja, saamme niitä ravinnosta myös...

Vierailija
4/6 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenpaine ja pahat päänsäryt kadonneet täysin lopettamisen johdosta. Ei enää keinotekoisia hormoneja, saamme niitä ravinnosta myös...

Mulla taas on Yasminella turhankin matala verenpaine ja päänsäryt (+akne) pysyy kurissa.

Vierailija
5/6 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on todettu, että e-åillereiden sivuvaikutukset ovat voimakkaimmillaan ensimmäisen puoli vuotta pillerien aloituksesta. Jos siis olet käyttänyt useamman vuoden, etsisin syytä oireillesi jostain muualta. On tärkeäähoitaa oikeaa ongelmaa, koska muu ei auta - ja taustalla voi olla jotain vakavaakin!

Mutta joo, olin jonkun verran sinua nuorempi kun lopetin pillerit. Kuukautiset ja kuukautiskivut tulivat aika rajuina takaisin. Mitään tasaantumista ei tapahtunut, koska tuo raju taso oli se oikeasti minulle luonnollinen, jollainen oli ollut myös aikanaan ennen pillerien aloittamista. Aknea ei tullut, mutta sitäkään minulle ei ollut ennen pillereitäkään. Mun tilanne parani muutaman vuoden päästä kun ne syyt, joiden takia pillerit lopetin, poistuivat, ja sain aloittaa ne uudelleen.

Vierailija
6/6 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisen vuotta meni rasittavien lopetusoireiden kanssa. Näppylöille puhkesi vuoroin naama, rinta ja selkä, kaikki siis eri aikaan. Jalat hikoilivat karmean hajuisesti ja niin runsaasti, että hikeä sai melkein kaataa kengistä. Mutta meni se sitten lopulta oli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan