Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä on uskomatonta! Suomessa 293 000 työtöntä, mutta marjapoimijat pitää hakea maapallon toiselta puolelta.

Vierailija
31.07.2024 |

Ei ole sanoja enempää. Kertokaa te, mitä ajattelette.

Kommentit (284)

Vierailija
61/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruvetkaa työttömät sitten itse marjayrittäjiksi kun se poiminta ei suju. Ei sekään. On täälläkin palstoilla kerrottu kuinka rahaa tulee ovista ja ikkunoista. 

Vierailija
62/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse ajatella mitään. Riittää TIETO siitä, että suomalaiset poimivat suoraan tutuilleen ja sukulaisilleen ja näiden tutuille ja sukulaisille, koska siitä saa vähintään kaksinkertaisen hinnan kuin välittäjiltä. Suomalaiset eivät poimi välittäjille. Minä TIEDÄN useita työttömiä, jotka poimivat. Yksi ei tosin nyt poimi, syy: sai töitä huomisesta 1.8 alkaen. Ajattlen myös, että jokaisenoikeuksien käyttämien bisnekseen tekoon on niiden VÄÄRINKÄYTTÖÄ. 

70-luvulla pojat saivat ostettua mopon marjanpoimintarahoillaan. Minä ostin itselleni 80-luvulla television omaan huoneeseen ja maksoin kaikki lukion koulukirjat ja vaatteet mansikka- ja metsämarjarahoilla.  

Itse poimin itselle ja lähipiirille veloituksetta. Kukaan ei ole koskaan tullut kysymään olenko työtön vai en ja mikä kansallisuuteni on. Kerran oli sienestäjiä samoilla apajilla, muuten olen aika yksin ollut. Thaikut eivät omien havaintojeni mukaan lähde/edes saa lähteä kovin kauaksi tien varresta, että ovat mahdollisimman tehokkaita. Eivät siis poimi puhtaita marjoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät rupea orjiksi!

Vierailija
64/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuoda kiinalaisia poimimaan marjat? Temu voisi sitten myydä halvalla marjat suomalaisille.

Vierailija
65/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruvetkaa työttömät sitten itse marjayrittäjiksi kun se poiminta ei suju. Ei sekään. On täälläkin palstoilla kerrottu kuinka rahaa tulee ovista ja ikkunoista. 

Suomeen saatava työnhakuvelvoitteen lisäksi yrittäjävelvoite, jos muuten ei työtä löydy.

Vierailija
66/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne ukrainalaiset ollut ahkeria poimijoita, tulivat ennen ainakin poimimaan mansikoita. Kumma ettei yhtäkkiä poimisikaan kun ovat jo valmiiksi täällä. Ellei kyse ole siitä, että niistä saatavalla palkalla ei täällä elä, vaikka matkarahat säästyykin.

Moni työtön poimii itselleen, kun ei ole ostajia lähellä. Lapsia ei voi helposti jättää jos lähtee johonkin syrjään useaksi viikoksi.

Vierailija
67/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poimijoille maksetaan tuntipalkkaa, silloin se pitää olla veronalaista toimintaa. Se ei enää kuulu jokaisenoikeuksiin. On se väärin, että yksityisen metsiä saa mennä käyttämään bisnekseen, varsinkin kun thaikut roskaa ja pilaa niitä tallomalla taimia ym ja menevät miltei pihapiireihin. 

Vierailija
68/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuoda kiinalaisia poimimaan marjat? Temu voisi sitten myydä halvalla marjat suomalaisille.

Tämä voj olla totta. Naurettavaa mutta mahdollista. Kuka vielä uskoo että hyvinvointivaltio olisi tällä menolla kovinkaan pitkäikäinen?

Vierailija
69/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selkeät merkit suomalaisen elintason romahtamisesta. Velka jo yli 160 miljardia. Työttömyyskorvaukset maksetaan valtion velkarahalla.

Vierailija
70/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo data iski jälleen.

Vierailija
71/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne thaikut kelpaa kassallekin kun ei suomalaiset tule toimeen niillä max. 10 30h/viikko soppareilla. Lööpeissä huuti että ihmettelevät miksi ei saa tehdä enempää tunteja. S-ryhmähän ei muunlaisia soppareita tarjoa. Täällä hakivat s-ryhmän siivoustyön esimiestä, tunteja reilut 25h/viikko, vakityö ja työajat vaihteli aamusta iltaan ma-su. Ihan naurettavaa. 

Vierailija
72/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Halonen hakee koko ajan myyjiä. Aina osa-aikaisia. 

Vierailija
73/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne ukrainalaiset ollut ahkeria poimijoita, tulivat ennen ainakin poimimaan mansikoita. Kumma ettei yhtäkkiä poimisikaan kun ovat jo valmiiksi täällä. Ellei kyse ole siitä, että niistä saatavalla palkalla ei täällä elä, vaikka matkarahat säästyykin.

Moni työtön poimii itselleen, kun ei ole ostajia lähellä. Lapsia ei voi helposti jättää jos lähtee johonkin syrjään useaksi viikoksi.

Kun Kela-piikki aukeaa, niin hanskat kädestä putoaa.  Ei enää maistu työ.

Vierailija
74/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen saatava työnhakuvelvoitteen lisäksi yrittäjävelvoite, jos muuten ei työtä löydy.

Alan yrittäjäksi heti, kun lupaat käyttää tarjoamiani palveluja.

Vierailija
75/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan työmarkkinakorvausta melkein 600€/kk ja asuntotuki 700€/kk. Kaikki palvelut vieressä, kaupat, baarit ja muut. Miksi kukaan menisi töihin? Sinkkuna pärjää aivan hyvin. 

Vierailija
76/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen poimija, työtön, eläkeläinen, opiskelija tai työssäkäyvä EI MYY MARJOJA MARJAYHTIÖLLE!

Miksikö? No siksi että saa paremman tienestin myymällä suoraan kuluttajille.

Ihmiset eivät ole niin hölmöjä, että myisivät marjayhtiöille.

Vierailija
77/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös me kaikki itselle myyntiin keräävät olla?

Mitä sä horiset?

Vierailija
78/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan yrittäjäksi heti, kun lupaat käyttää tarjoamiani palveluja.

Vaihda jo alaa kun et usko nykyiseen. Ei se mahdotonta ole. Minäkin olen sen tehnyt jo kahdesti.

Vierailija
79/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten marjanpoiminnasta tietävät ne, jotka on joskus lapsena poimimeet äidin ämpäriin mukillisen kun oli hyvä ilma. Unohtaneet että siellä oltiin monta tuntia. 

Itselläni on vakiopaikka 15 km päässä. Se on niin pieni ja sen verran metsässä, ettei se thaikuille välittäjineen kelpaa. Saan itse asiassa mustikat, vatut ja puolukat suht. pieneltä alueelta. 

Jos välittäjät alkavat maksaa 45-60 euroa/kilolta kuten kuluttajat maksavat, niin varmasti löytyy poimijoita heillekin. 2,30/kg tarjosivat täällä. Ensimmäinen kerta vuosikausiin kun näen kenenkään välittäjän ilmoituksen niin että suomalaisten poimimat kelpaa.  

Vierailija
80/284 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ostajavelvoite, jos ei asiakkaita muuten löydy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi