Iranin sota ja öljykriisi. Miten selviät, kun Suomessa ruoan hinta ja kaikki muukin kallistuu taas ihan hirveästi? 😢😢😢😢😢
Erityisesti Suomessa kauppiaat ovat erittäin innokkaita nostamaan hintoja, kunhan vain joku syy keksitään. No nyt on Iranin sota ja öljyn hinta noussut.
Ukrainan sodan alkaminen nosti hintatason Suomessa todella kovaksi ja seuraavaksi Iranin/Lähi-idän sota tekee saman.
Riittääkö rahasi, jos hintataso Suomessa nousee nykyisestä nopeasti 20%?
Meillä menee ruokaan ja päivittäistavaroihin tällä hetkellä n. 1200 euroa kuukaudessa. Tuntuu kamalalta, jos jostain pitää äkkiä saada 240 euroa lisää rahaa per kuukausi... Kyllä nyt loppui kaikki mahdollinen ei-välttämätön rahankäyttö meidänkin perheeltä! Sorry vaan yrittäjät, jotka menette konkurssiin ja työntekijät joutuvat työttömiksi...
Kommentit (48)
Osaan metsästää, kalastaa, viljellä maata, ommella vaatteita, jne.
Meidän perheessä tuo aiheuttaa ainoastaan henkistä tuskaa. Rahaa jää vain sitten kuukausittain säästöön vähemmän eli mitään hätää meillä ei ole. Tuo 20% hinnannousu ei ole kyllä realistinen eli sen suhteen voit olla rauhassa.
Ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta, eikä autoa.
Tunnistin jo 90-luvulla ne elämän realiteetit enkä kilpavarustellut elämää josta luulen kaikkien olevan kateellinen.
Selvittiin Talvi- ja Jatkosodasta ja sotakorvausten maksamisesta, selvitään me myös tästäkin.
Hyvin, käyn töissä. Suosittelen samaa palstalaisillekin
Minä olen se se betonikuutiossa asuva luuseri joka on höylännyt ranteitaan auki aamusta iltaan teidän mammojen puheissa , enkä se ole nyt minä jonka betoniin valettu hiekkakakku on murenemassa. Vahingonilo on iloa puhtaimmillaan. Sitä niittää mitä kylvää..
Hups, tuliko elettyä yli varjojen kun kuvittelit hyvien aikojen olevan ikuiseksi ajoiksi ansaittuja?
En oikeasti jaksa enää panikoida yhtään mistään. Maksakoon ruoka ja bensa iham mitä vaan, sitten en syö enkä aja autoa.
Vierailija kirjoitti:
Selvittiin Talvi- ja Jatkosodasta ja sotakorvausten maksamisesta, selvitään me myös tästäkin.
Se periksiantamattomuus on kuolemassa paskat housuissa yksin palvelutalon siivouskomeron lattialla.
Minulla on edellytykset kyllin hyvään elämään jossa on suoja, vaateet ja ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon aikaa ihmiset olivat tottuneet ruumiilliseen työhön, eikä autoja ollut vaan lihasvoimalla painettiin eteenpäin. Nykyään suuri osa ovat ylipainoisia tai vähintään fyysisesti niin passiivisia, etteivät tulisi selviämään todellisessa kriisitilanteessa jossa pulaa tulee olemaan diabetes- ja verenpainelääkkeistä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se periksiantamattomuus on kuolemassa paskat housuissa yksin palvelutalon siivouskomeron lattialla.
Ja sinä siellä jossakin neukkukuutiossa tekemässä samaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrititkö nyt jotenkin loukata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, me neukkukuutiossa asuvat kuollaan kaikki yksin 😭, kun ei olla levitetty jalkojamme jollekin miehelle..😭
Hirvenlihaa pakastin täynnä. Töihin täytynee ajaa pikkuteitä, et menis enemmän sähköllä ja löpöä säästyy. Enemmän pitää itse leipoa. Tosin olen vuosia sitten jättänyt monetkin tuotteet jatkossa ostamatta,joita ennen ostin. Naurattaa, että ei lähde tuote tohon hintaan mun mukaan enää. Jääköön kauppaan. Hintavertailua. Joskus se halpamerkki ei ole se halvin vaihtoehto.