Onko totta, että naisen seksihalukkuus on korkeimmillaan silloin, kun hänellä on paras mahdollisuus tulla raskaaksi?
Kommentit (11)
Ei ollut mulla. Oli heti kkn jälkeen ja loppuaika odoteltiin seuraavia. Luonnon oma ehkäisykeino sikiävälle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mulla. Oli heti kkn jälkeen ja loppuaika odoteltiin seuraavia. Luonnon oma ehkäisykeino sikiävälle ihmiselle.
Sama. Tai itse asiassa ainoa aika kuukaudesta, kun ylipäätään on haluja, on menkkojen loppuvaiheilla vuodon vielä jatkuessa. Muuhun aikaan kuukaudesta istuu mieluummin jalat ristissä, mulla esim. puolivälissä kiertoa on selvästi kivuliain jakso (ovulaatio?), jolloin ei kävisi pienessä mielessäkään harrastaa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli e-pillereitä syödessä niin, että halut oli suuret menkkojen aikaan..
Kyllä ne sekotti pään ja kropan.
Onneksi nyt 30v sentään tiedän, mikä on ovispanetus. Piti vaan jättää ne steroidit hyllyyn..
Kyllä keskimäärin mutta toki tässä on paljon yksilöiden välisiä eroja ja halukkuuteen vaikuttaa niin moni asia. Mutta tuohon on ihan hormonaalinen mekanismi olemassa.
Joo ja menopaussin jälkeen seksihalua ei sitten juuri enää oo, vai? Kun ei oo kuukautisiakaan.
Ehkä seksissä on kyse muustakin.
Se on aina kun minä tulen lähialueelle
Iso Jorma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli e-pillereitä syödessä niin, että halut oli suuret menkkojen aikaan..
Kyllä ne sekotti pään ja kropan.
Onneksi nyt 30v sentään tiedän, mikä on ovispanetus. Piti vaan jättää ne steroidit hyllyyn..
Olen joskus nuorena syönyt hetken pillereitä ja hormonikierukka oli kolmannen lapsen jälkeen 1.5v kunnes raskauduin siitä huolimatta. Joten se niistä.
Ei minulla ainakaan ole ollut haluja silloin, kun en ole voinut tulla raskaaksi. Eli raskaana ollessa (pl. ensimmäinen raskaus, kai siinä luonto yritti pitää kumppanista kiinni?), imettäessä, kierukan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja menopaussin jälkeen seksihalua ei sitten juuri enää oo, vai? Kun ei oo kuukautisiakaan.
Ehkä seksissä on kyse muustakin.
On tietenkin menopaussin jälkeenkin, just siksi, että haluissa ei ole kyse pelkistä hormoneista/luonnosta, mutta kyllä tuo oviksen aikainen halukkuuspiikki pitää monilla paikkansa (ellei ole hormonaalista ehkäisyä).
Totta on, ja täsmälleen samoin on luomakunnan kaikilla muillakin lajeilla joiden naarailla on kohtu. Siis pian sen jälkeen kun tyttölapsi tulee naiseksi (menarche), ovulaation alkupuolella.
Kyllä, on tieteellisesti todistettu. Silke ei voi mitään.