Yle on näköjään antanut potkut Lloyd Libisolle
Libiso kertoi totuuden Ylen DEIstä, eli siitä, että Yle pakottaa työntekijät osallistumaan monimuotoisuus koulutukseen. Ylellä ollaan aiemmin kielletty tuo pakotus, on valehdeltu julkisuuteen että se olisi ollut vapaaehtoista. Nyt kun Libiso kertoi totuuden, häntä on estetty käyttämästä työpaikkansa sähköpostia. Libiso kertoi tästä Instagramissa.
Näyttää että totuuden kertominen Ylestä tuo Libisolle potkut.
Kommentit (1623)
YLE uskovaiset ja vihervasemmisto taas siirtämässä keskustelua sivuraiteilleen. Yllätys.
Vierailija kirjoitti:
"Voi kuule, kun eri firmassa töissä tekevä ei ole ikinä alainen. Ei vaikka kuinka persu niin haluaisi.
Se, että hän olisi alainen, vaatisi sen, että hänellä olisi esimies Ylellä töissä. Mutta kun ei ole."
Kyllä sinunkin mielipiteet muuttuvat, kun menet joskus töihin. Ehkä sinun ei kannata jatkaa tätä keskustelua teoreettiselta pohjalta.
t. eri
Ihan konkreettisesti olen ollut 30 vuotta töissä, toisin kuin te trollitehtaan "mielipidevaikuttajat", vai miten te työpaikkanne äidille kuvailettekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voi kuule, kun eri firmassa töissä tekevä ei ole ikinä alainen. Ei vaikka kuinka persu niin haluaisi.
Se, että hän olisi alainen, vaatisi sen, että hänellä olisi esimies Ylellä töissä. Mutta kun ei ole."
Kyllä sinunkin mielipiteet muuttuvat, kun menet joskus töihin. Ehkä sinun ei kannata jatkaa tätä keskustelua teoreettiselta pohjalta.
t. eri
Ihan konkreettisesti olen ollut 30 vuotta töissä, toisin kuin te trollitehtaan "mielipidevaikuttajat", vai miten te työpaikkanne äidille kuvailettekaan.
Itse olen myös töissä joissa on alaisia kymmenestä eri organisaatiosta alinhankintana. Luulen tietäväni asian paremmin kuin sinä. Menehän pesemään niitä vessoja.
Onhan nuo hölmöjä kun suostuvat eliitin marioneteiksi ja hulluus woketuksen koulutettaviksi marxsilaiseen kulttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Itse olen myös töissä joissa on alaisia kymmenestä eri organisaatiosta alinhankintana. Luulen tietäväni asian paremmin kuin sinä. Menehän pesemään niitä vessoja.
LUULET näköjään aika paljon... 😂
Taitaapi olla niin että tekoäly kirjoittelee paremmat jutut ja nopeammin.
"LUULET näköjään aika paljon... 😂"
Hyvin argumentoitu. Pistit näköjään kaiken peliin. Kiva että tuo ei ole kuitenkaan rajoittanut sinun työelämääsi, vaan olet ollut ahkerasti töissä vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
""kehoaktivisti" Tytti Sheimeikka on Libison esikeho :D"
Tuo kommentti veti suupielet ylös. Enää ei tarvitse keskustella onko hän esimies vai esihenkilö. Kuvahaku vahvisti tunnelmaa.
Toivottavasti keholla on huumonrintaju, eikä keho loukkaantunut :D
Woke tekoäly,nämä marxsistit pistää robotillekin vielä muotoillen sanat suuhun.Eipä ole luottoa enään tämän maailman hullutuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Siivoojat ovat ihan turhia. Kouluttamattomia eivätkä tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Freelancereiden kanssa on sama juttu kuin tarvittaessa töihin kutsuttavien tai vuokrafirman työntekijöiden kohdalla. Ei tarvitse antaa potkuja, ei vain anneta työtä.
Libiso tekikin viimeisen palveluksensa maksaville asiakkailleen, ei työnantajalleen.
Ylellä ollut sisäisessä verkossa dei-koulutuksen videomatsku kaikkien yleläisten saatavilla nyt salasanojen takana. Pelkäävät varmaan, että joku vuotaa videoita? 🤔
Eihän hän ole voinut saada potkuja, kun ei ole edes työsuhdetta.
Yle on ostanut hänen firmansa palveluita, jonka osakkaana hän on ja palvelun ostaja päättää kenen palveluja ostaa ja käyttää.
Vai kuvitteletko ap. jos minä tarjoan sinulle vaikka siivouspalveluita firmani kautta, olen teillä työsuhteessa.
Siinä on pieni ero.
Vierailija kirjoitti:
""kehoaktivisti" Tytti Sheimeikka on Libison esikeho :D"
Tuo kommentti veti suupielet ylös. Enää ei tarvitse keskustella onko hän esimies vai esihenkilö. Kuvahaku vahvisti tunnelmaa.
Tuollainen esikeho voi aiheuttaa monelle yleläiselle närästystä ja kamelinselkä katkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Freelancereiden kanssa on sama juttu kuin tarvittaessa töihin kutsuttavien tai vuokrafirman työntekijöiden kohdalla. Ei tarvitse antaa potkuja, ei vain anneta työtä.
Libiso tekikin viimeisen palveluksensa maksaville asiakkailleen, ei työnantajalleen.
Pitää nostaa hattua rohkeudesta. Moni on jättänyt tuon tekemättä ja ollut vaan hiljaa ja katsonut kuinka julkisella ja yksityisellä puolella ollaan ajauduttu aivan hulluihin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Niin. "väärien mielipiteiden" takia
syrjintäähän se, vaikka sitä kutsutaan positiiviseksi syrjinnäksi. Olkoon mitä vaan syrjintää, niin se on negatiivista ja syrjintä on syrjintää.
Teillä ei ole ilmeisesti koko keissin faktoista hallussa puoliakaan. Ihmetyttää myös, miksi ip-lehdet eivät niistä uutisoi. Tai siis ei ihmetytä, koska tietysti haluavat loata Ylen mainetta.
Libiso jakoi julkisella sometilillään videon SISÄISESTÄ sähköpostista, jossa näkyi vastaanottajien tietoja, kuten nimi ja sähköpostiosoite. Mielestäni sisäisen sähköpostin jakaminen omaan someen on aika paha rike joka ikisessä työpaikassa ja toisi varmasti potkut monista paikoista.
Kyse ei siis enää tässä kohtaa ole vain Libison paljastuksista siinä Podcastissa.
Enkä ihan muutenkaan ymmärrä, miksi monimuotoisuudesta luennointi on väärin. Tätähän tapahtuu monilla työpaikoilla. Yleläiset olivat ilmeisesti myös saaneet valita useasta vaihtoehdosta itseään eniten kiinnostavat.
Mielestäni on aivan normaalia, että työnantaja järjestää pakollisia koulutuksia, ja yleensä niistä kieltäytyminen aiheuttaa seurauksia.
YLEN hallintoneuvostossa on yhteensä 21 jäsentä, joista viisi kokoomuksesta, sdp:stä ja persuista, kaksi jäsentä keskustasta sekä yksi jäsen vasemmistoliitosta, vihreistä, rkp:stä ja kristillisistä. Että semmonen "vasemmisto" siellä.