Matkustaminen ulkomaille ei enää oikein innosta
Syy: kaikki kohteet ja paikat IHAN TÄYNNÄ TURISTEJA, lähes kaikista maailman kolkista on tullut massaturismia, harmi. Suosituimmissa paikoissa voi joutua jonottamaan tiettyyn ravintolaan pääsyä jopa 1-2 tuntia, joka paikassa kamalat jonot ja häsläystä ja sähläystä kameroiden kanssa kamalassa helteessä, entinen into on hiipunut roimasti.
Kommentit (123)
Voi hyvät hyssykät.
En ole ikinä jonottanut ravintolaan missään!
Täysin omaa tyhmyyttä,
Koko Aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Turistit pyörivät Venetsiassa vain ja ainoastaan sillä saarella, jossa kaikki nähtävyydet ovat. Varsinainen kaupunki asukkaineen on mantereen puolella. Kävin itse pari vuotta sitten ja kaikki olivat todella ystävällisiä, ei aina kannata uskoa, kun uutisiin haastatellaan pientä aktivistijoukkoa mukamas yleisenä mielipiteenä.
Venetsia koostuu itse asiassa muistaakseni seitsemästä eri pikkusaaresta, joilla kaikilla on vähän omanlaisensa luonne. Oltiin pari kesää sitten AirBnb:ssä Kastellin alueella ja siellä ei paljoa turisteja näkynyt, ihan paikallista elämää, eikä mitään väentungosta. Kannattaa katsella vähän muitakin majoituspaikkoja kuin niitä suositumpia nähtävyyksien lähellä olevia, jos ei muista turisteista niin välitä.
"Yhyy käyn vain niissä suosituimmissa turisti kohteissa missä ihan kaikki muutkin turistin käyvät. Yhyy turistit ovat pilanneet massaturisti kohteet niin matkustelu on tyhmää"
Hyvänä esimerkkinä missä itse olen käynyt missä olin varmaa ensimmäinen länsimaalainen turisti yli vuosi kymmeneen oli pohjois Thaimaan maaseutu. Sitä ei todellakaan ole vielä pilattu massa turismilla ja sieltä löytyi aivan uskomattoman upeita kohteita mitä nähdä. Tuommoisissa kohteissa hyvin monelle muodostuu ongelmaksi se että ei ole kauppoja eikä ole palveluita missä pääsisi tuhlaamaan rahaa ja olemaan palveltavana