Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Suomen Apteekkariliiton mukaan yhä useamman reseptit jäävät uusimatta ja vakavatkin sairaudet hoitamatta, koska lääkäriin ei pääse

Vierailija
30.07.2024 |

Apteekeista haetaan yhä useammin apua, koska asiakkaat kokevat, etteivät he saa lääkäriaikaa tai edes yhteyttä terveydenhoitoon.

Näin kertoo Suomen apteekkariliiton toteuttama kysely. Kyselyssä kartoitettiin sitä, näkyykö terveydenhuollon tilanne apteekeissa.

Asiakkaat ovat usein hädissään, koska he eivät ole saaneet yhteyttä terveyskeskukseen, vastasi eräs apteekkari.

Ihmiset ovat epätoivoisia, kun eivät saa yhteyttä terveyskeskukseen tai hoidolla ei ole jatkuvuutta, kirjoitti toinen apteekkari.

Eikö Suomessa pitänyt olla maailman paras terveydenhoito ja maailman onnellisimmat ihmiset?

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suomessa MITÄÄN maailman parasta, ei kannata uskoa propagandaa

Vierailija
2/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus haluaa tuhota julkisen terveydenhoidon. Tämähän on päivänselvää. Sipilän hallitus aloitti sen valmistelun. Koulutus ja terveydenhoito ovat keskeisiä valtion tehtäviä!! Juuri ne hallitus haluaa tuhota!! Rahaa holvataan muualle mieluummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö Suomessa pitänyt olla maailman paras terveydenhoito ja maailman onnellisimmat ihmiset?"

Tää muuttuu varmaan kohta muotoon "Paras terveydenhuolto ja maailman onnellisimmat ihmiset suhteessa käytössä oleviin resursseihin".

Vierailija
4/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptin uusiminen netissä on helppoa. Tyttären lapsi auttaa, jos itse ei osaa.

Vierailija
5/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö Suomessa pitänyt olla maailman paras terveydenhoito ja maailman onnellisimmat ihmiset?"

Tää muuttuu varmaan kohta muotoon "Paras terveydenhuolto ja maailman onnellisimmat ihmiset suhteessa käytössä oleviin resursseihin".

Rahaa on mutta sitä ei käytetä terveydenhuoltoon eikä koulutukseen!! Mieluummin tehottomiin yritystukiin, veronalennuksiin rikkaille jne.jne.Ei veroteta listaamattomien yritysten osinkoja terveesti. Keinoja on mutta EI ole halua! 

Vierailija
6/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan reseptejä ei enää uusita samaan tapaan kuin ennen. Itse olen joutunut varaamaan ajan lääkärille saadakseni jatkoa lääkkeelle jota olen käyttänyt vuosia krooniseen sairauteeni. Älä siis levitä valheita

Vierailija
7/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakun kroonisiin sairauksiin olevat lääkkeet uusitaan siten, että apteekki kysyy, kun haen viimeisen pakkauksen, että laitetaanko resepti uusintaan.  

Terveyskeskuslääkäri uusii reseptim, ja siitä uusinnasta tulee tekstiviesti puhelimeen.

Vastasnotolla tarvitsee käydä vain parin vuoden välein, jos mitään ongelmia tai muutoksia ei tule.

Kerran vuodessa kontrolli näytteet verestä ja virtsasta, joiden tulokset lääkäri kertoo puhelimessa ja kyselee kunnon.  Puhelinaika tuloksista pitää tietenkin varata lääkärille.

Vierailija
8/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tarvittaessa päässyt lääkäriin. Meillä toimii takaisinsoittopalvelu terveysasemalla. Kun olen soittanut, niin takaisinsoitto on tullut vartin ja kahden tunnin välillä aina, ja kun siinä olen selittänyt asiani, olen saanut tarvitessani joko ajan vastaanotolle tai lääkärin soittoajan.

Kun töissä sattui tapaturma (liukastuminen) ja loukkasin selkääni, niin paskasta työterveydestämme ei ollut mihinkään, mutta terveysasemalle pääsin heti lääkärille ja sieltä vielä fyssarille. 

Vierailija
9/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta kaikkia lääkkeitä ei voi loputtomiin netissä uusia, joitakin ei ollenkaan. 

Vierailija
10/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä viddua apteekkarit työntää nokkansa asioihin, jotka ei heille kuulu?? 

Vierailija
11/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan reseptejä ei enää uusita samaan tapaan kuin ennen. Itse olen joutunut varaamaan ajan lääkärille saadakseni jatkoa lääkkeelle jota olen käyttänyt vuosia krooniseen sairauteeni. Älä siis levitä valheita

Olet väärässä.

Minulle ainakin  lääkäri uusii. Aina.  

Mitä siellä lääkärissä turhaan laukkaa , kun krooniset sairaudet ovat tasapainossa, ja kontrolli näytteet otetaan kerran vuoteen.

Vierailija
12/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on mutta sitä ei käytetä terveydenhuoltoon eikä koulutukseen!! Mieluummin tehottomiin yritystukiin, veronalennuksiin rikkaille jne.jne.Ei veroteta listaamattomien yritysten osinkoja terveesti. Keinoja on mutta EI ole halua! 

Kun sitä rahaa nimenomaan EI OLE.    Jos olisi, ei Suomen tarvitsisi ottaa 15 miljardia kovakorkoista uutta velkaa pelkästään yhden vuoden aikana. 

Vierailija
13/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka etsii vanhoja keskusteluja täällä, niin KOSKAAN ei suomalainen ole saanut mielestään tarpeeksi hyvää ja ilmaista ja nopeaa hoitoa.

Mitä nyt olen lähipiiristä seurannut, niin on oikeasti saatu hoitoa. Koronan takia leikkaukset myöhästyivät pahasti ja se oli tosi hankalaa esim. tuskissaan tekonivelia odottaville. Kun koronapotilaat täyttivät välillä kaikki tehohoitopaikat.

Ainakin tässä Sotessa ollaan tasa-arvoisempia naapurikuntien kanssa. Kaupungeissa oli usein jonot monta viikkoa TK:ssa, kun naapurikunnassa oli pula potilaista.

Vierailija
14/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonotin lääkärille kuusi kuukautta. Jouduin peruuttamaan ajan edellisenä päivänä, koska olin liian huonossa kunnossa lähtemään taksiin. Paaritaksi on liian kallis. Lääkäriajan siirtäminen ei onnistunut, joten yritin varata uuden ajan. Vielä ei ole soitettu takaisin, mutta vastahan tässä on reilu viikko kulunut. Saan ajan varmaankin tammikuulle.

Palkansaajana ja yrittäjänä pääsin lääkärille usein jo samana päivänä. Nyt, yhteiskunnan rutiköyhänä heittopussina, näkyy olevan ihan sama, olenko hengissä vai en.

Vierailija
15/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ensimmäistä kertaa yritin kanta.fi kautta uusia reseptiä länsi-uudenmaan hyvinvointialueella. Pari päivää meni, sitten tuli vastaus "uusimispyyntö hylätty".

Nyt sitten selvitellään että miksi...

Vierailija
16/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka etsii vanhoja keskusteluja täällä, niin KOSKAAN ei suomalainen ole saanut mielestään tarpeeksi hyvää ja ilmaista ja nopeaa hoitoa.

Mitä nyt olen lähipiiristä seurannut, niin on oikeasti saatu hoitoa. Koronan takia leikkaukset myöhästyivät pahasti ja se oli tosi hankalaa esim. tuskissaan tekonivelia odottaville. Kun koronapotilaat täyttivät välillä kaikki tehohoitopaikat.

Ainakin tässä Sotessa ollaan tasa-arvoisempia naapurikuntien kanssa. Kaupungeissa oli usein jonot monta viikkoa TK:ssa, kun naapurikunnassa oli pula potilaista.

Miten polvileikkaus ja tehohoito liittyvät toisiinsa? Polvileikkauksestahan lähetetään melkein heti kotiin, jotain on mennyt pahasti pieleen jos teholle joudut.

Vierailija
17/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä viddua apteekkarit työntää nokkansa asioihin, jotka ei heille kuulu?? 

Se näkyy. 

"Kyselyssä kartoitettiin sitä, näkyykö terveydenhuollon tilanne apteekeissa." 

Vierailija
18/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta kaikkia lääkkeitä ei voi loputtomiin netissä uusia, joitakin ei ollenkaan. 

Ei tietenkään, jos sulla ei ole pysyvää hoitosuhdetta omaan terveyskeskukseen.

Sehän nähdään sairaskertomuksesta. Eivät lääkärit noin vaan uusi reseptejä potilaalle, jota eivät tunne kunnolla.

Vahvoja särkylääkkeitä, unilääkkeitä, rauhoittavia lääkkeitä ja muita samanmoisia, ei uusita potilasta tapaamatta.

Eivät lääkärit summassa reseptejä uusi. He lukevat ensin potilaan diagnoosit, sairaskertomukset, ja katsovat milloin potilas on viimeksi on käynyt lääkärin vastasnotolla.

Minulle on uusittu aina, koska krooniset sairaudet ja hoitosuhde terveyskeskukseen. 

Vierailija
19/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs luotte ihmisille luulotauteja, sen siitä saa kun resurssit loppuvat. No onneksi jeesus paikkaa sen missä pharma feilaa, ja feilaattehan te

Vierailija
20/111 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus haluaa tuhota julkisen terveydenhoidon. Tämähän on päivänselvää. Sipilän hallitus aloitti sen valmistelun. Koulutus ja terveydenhoito ovat keskeisiä valtion tehtäviä!! Juuri ne hallitus haluaa tuhota!! Rahaa holvataan muualle mieluummin.

Joo, nykyään saa vain puhelinajan. Ainakin jos on työikäinen. Sitten olet monta viikkoa jonkun viruksen kourissa ja hoidat samalla sairaat lapset, viimein keuhkokuumeessa pääset lääkäriin. Kohta varmaan neuvola-ajatkin hoidetaan etänä...