Olen kateellinen parikymppisenä lapsen hankkineille
Olisin itsekin halunnut lapsen jo varhain mutta ei sattunut miestä kohdalle. Nyt 30v. olen kade heille jotka perustivat perheen nuorena, vahinkolapsen saaneillekin olen kade. Itse olen nyt huonossa parisuhteessa, jossa mies ei lapsia halua nyt vaan ura on tärkein.
Kommentit (125)
Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen alle 30-vuotiaana. Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.
https://www.menshealth.com/health/a26868313/when-does-your-brain-fully-…
Jaaha jätä ehkäisy jalat levällään ja ihan 50 vuotiaaksi asti voit synnyttää jos ukko lähtee ota henkilötiedot saat elatusmaksut.Monella ilolla on jo lapsia eikä se haittaa jos teet lisää sille.Monilla miehillä on monien kanssa on myös naisia jotka tekee monien eri miesten kanssa tietoisesti ja saa kaikista elatusmaksut Asuu lasten kanssa.Älä nyt yhtään jää siihen mihin moni että itsesääliin ! Ehkäisy pois etkä puhu mitään sille uskolle joka sun vartaloa käyttää siittiöpussina.
En pysty kyllä yhtään samastumaan. Itsellä oli parikymppisenä mielessä täysin muut asiat ja ajatuskin raskaaksi tulemisesta tuntui kauhistukselta. Nyt 35v iässä on seesteinen ja kiiretön olo, voi täysillä keskittyä äitiyteen, ei ole mitään kaipuuta enää vapauteen kun kaikki mitä kaipasi on koettu. Aiemmin olisin ollut vaan levoton ja koko ajan menossa, tuntenut jääväni jostain paitsi.
Itse ole päälle 50 ja aika pienet lapset. En osaa sanoa, johtuuko tämä mistä, mutta saman ikäisten ystävien elämät näyttävät hajoavan kaaokseen ja katkeruuteen. Alkoholisimia ja muita ongelmia myös. Erityisesti avioliitot. En yhtään kadu, että näin "vanhana" sain vielä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain lapset 23- ja 28-vuotiaana. Kannatti. Kyllä lapsiperhe aika kuuluu alle kolmekymppisille.
Mikä sinä olet sanomaan mihin vaiheeseen lapsiperheaika kenelläkin kuuluu? Yksilöllinen asia johon ei ole yhtä vastausta, miten tätä voi olla niin vaikeaa ymmärtää...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä vielä ehdit hyvin. Ei lapsia kannata liian nuorena tehdä. Kaikki tuntemani pariskunnat, jotka tekivät nuorina parikymppisinä lapsia, ovat eronneet ja suurin osa heistä jo ennen kuin lapset oli koulussa.
Ai jaa. Tein lapset parikymppisenä ja liitto on kestänyt jo yli 20 vuotta.
Totuushan on ettei vanhana jaksa enää hoitaa lapsia, etenkin jos haluaa useamman. Ja isovanhemmat niin iäkkäitä ettei heistä ole enää avuksi. Tämä on totuus mikä aina halutaan pimittää valkoihoisilta naisilta. Etenkin naistenlehtien toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Itse ole päälle 50 ja aika pienet lapset. En osaa sanoa, johtuuko tämä mistä, mutta saman ikäisten ystävien elämät näyttävät hajoavan kaaokseen ja katkeruuteen. Alkoholisimia ja muita ongelmia myös. Erityisesti avioliitot. En yhtään kadu, että näin "vanhana" sain vielä lapsia.
Tuon ikäisenä sinun kuuluisi olla jo isovanhempi.
Onneksi naisilla on nykyään elämässä muitakin tavoitteita kun lisääntyminen mahdollisimman nuorena. Ei eletä enää 1950-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi naisilla on nykyään elämässä muitakin tavoitteita kun lisääntyminen mahdollisimman nuorena. Ei eletä enää 1950-luvulla.
Kerros lisää näistä "tavoitteista"
Vierailija kirjoitti:
Totuushan on ettei vanhana jaksa enää hoitaa lapsia, etenkin jos haluaa useamman. Ja isovanhemmat niin iäkkäitä ettei heistä ole enää avuksi. Tämä on totuus mikä aina halutaan pimittää valkoihoisilta naisilta. Etenkin naistenlehtien toimesta.
Ei se ole mikään yleispätevä totuus, olemme yksilöitä erilaisilla tilanteilla. Jos sinä et jaksa niin ei tarkoita etteivät muut jaksa. Moni jaksaa vallan loistavasti ja elämäntilanne muutenkin parempi kuin nuorempana olisi ollut. Mitä isovanhempiin tulee, niin monella isovanhemmat on vielä aktiivisesti työelämässä ja menevät omia menojaan, ei heistäkään iloa lastenhoidossa ole. Eikä isovanhemmilla ylipäätään ole velvollisuutta auttaa lasten kanssa. Perheet myös asuvat nykyisin etäällä toisistaan, satojenkin kilometrien päässä.
Lapsille geriatrisessa iässä 35 + synnyttänyt vanhempi on suuri stressin aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerros lisää näistä "tavoitteista"
Eikö sinulle todellakaan tule mieleen mitä muita tavoitteita elämässä voisi olla?
Äitini sai minut ollessaan 18. Ei koskaan osannut olla minulle turvallinen äiti kun oli itse ihan pentu vielä. En suosittele lisääntymään liian aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisenä sinun kuuluisi olla jo isovanhempi.
Kenen mukaan kuuluisi? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä vielä ehdit hyvin. Ei lapsia kannata liian nuorena tehdä. Kaikki tuntemani pariskunnat, jotka tekivät nuorina parikymppisinä lapsia, ovat eronneet ja suurin osa heistä jo ennen kuin lapset oli koulussa.
Ai jaa. Tein lapset parikymppisenä ja liitto on kestänyt jo yli 20 vuotta.
Ai jaa. No tuossa ei puhuttukaan sinusta. Totta kai yksittäisiä poikkeustapauksia löytyy aina, mutta tilastollinen fakta on se, että nuorena pariutuneet ja lisääntyneet eroavat usemmakin kuin ensin juoksut juosseet ja vasta sitten asettuneet. Klassinen "kasvettiin erilleen" tapahtuu helpommin jos on vakiinnutti jo nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvalla 30-40-vuotiaalla on erityisen iäkkäät vanhemmat. 60-70v ei vielä ole mikään ikäloppu joka ei jaksa mitään.
Miksi täällä jankutetaan aina, mikä on paras ikä? :D Onko oikeasti olemassa universaali totuus tälle asialle? Vanhemmat äidit kaakattavat miten koulut jää kesken ja ero tulee. No, tilastojen valossa ei nuo eroamiset näytä 22-vuotiaalla ja 32-vuotiaalla äidiksi tulleella edes kovin suurelta erolta. Nuoret kaakattaa, miten vanhemmat ei jaksa mitään jne. Näyttää kyllä hyvin jaksavan, kun ystäviä katsoo.
lopettakaa tuo lapsellinen väninää.
itse sain lapset parikymppisenä, ja 35-vuotiaana olen johtoasemassa sekä korkeasti koulutettu. Minulle sopi parhaiten nuori äitiys, ja onneksi uskalsin sen toteuttaa. Huom, siis minulle se sopi parhaiten. Se ei silti ole mikään yleinen totuus, mitä kaikkien pitäisi seurata.
lopettakaa ikäsyrjintä, kaikenikäiset vanhemmat mahtuvat kyllä tänne. Ihan samat asiat oppii 20v ja 40v äidiksi tuleva, kumpikin on ihan ekaa kertaa siinä ihmeissään. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvalla 30-40-vuotiaalla on erityisen iäkkäät vanhemmat. 60-70v ei vielä ole mikään ikäloppu joka ei jaksa mitään.
On eri asia tehdä omia töitään omassa tahdissa kuin vahtia pieniä lapsia.
Osa on parikymppisenä jo täysimittaisesti työelämässä. Kaikki kun eivät hanki korkeampaa koulutusta, vaan menevät peruskoulun jälkeen suoraan ammattikouluun.