Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ja naisen välinen ystävyys

Vierailija
29.07.2024 |

Jos nyt jätetään pois tämän hetkiset työkaverit/opiskelukaverit ja ystävien puolisot, niin onko sinulla ystävänä toista sukupuolta oleva henkilö, johon et ole koskaan tuntenut mitään seksuaalista vetoa (tai joka ei ole elätellyt toiveita sinun suuntaasi mikäli tiedät asiasta)?

Nyt aivan rehellisiä vastauksia toivon ja varsinkin miehiltä.

Tämä asia tuli vastaan toisesta ketjusta, jossa puhuttiin tutkimuksesta (https://www.scientificamerican.com/article/men-and-women-cant-be-just-f…) jonka mukaan erityisesti miehet elättelevät toiveita kaverinaisten suhteen useammin kuin toisin päin. Samoin oli yleistä, että oma parisuhdestatus jätettiin kertomatta tai vähäteltiin suhteen laatua toista sukupuolta oleville ystäville.

Tutkimuksen mukaan myös vaikeudet omassa parisuhteessa lisäsivät seksuaalista kiinnostusta toista sukupuolta olevaa ystävää kohtaan.

Tämä jotenkin vahvistaa ns. haaremiteoriaa, jossa ihminen kerää (ehkä tiedostamattaan) parisuhteessa ollessaankin "kavereita" joista mahdollisen eron tullessa on helpompi hankkia uusi kumppani tai potentiaalista seksiseuraa.

Kommentit (438)

Vierailija
61/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee kaverikategoriaan juuri ne miehet joihin en tunne vetoa ja jännitettä. 

Mutta miehillä tuntuu olevan toisin, että se kaveruus on tila jonka suorastaan odotetaan muuttuvan jossain kohtaa joksikin muuksi.

Nuorempana tunsin itseni usein petetyksi, kun olin kertonut miehelle todella paljon itsestäni ja sitten hän ei ystäväni ollutkaan ollenkaan. Jotkut näistä jopa suuttuivat kun ihastuin johonkin toiseen mieheen johon tunsin vetoa. 

Vahingosta viisastuneena testasin miehet. Esitin kännistä ja halusin muka suudella, jos mies oli innolla mukana ja valmiina etenemään, poistin hänet elämästäni. Jos taas ei, pahoittelin omaa käytöstäni ja uskoin enemmän tähän ystävyyteen. Tämä oli erittäin harvinaista.

Vanhemmiten olen tajunnut että aitoa ystävyyttä voi olla siitä seksuaalisesta jännitteestä huolimatta, mutta siinä täytyy vaan olla tarkkana ettei päädy poluille jonne ei halua mennä.

Aika usein saa lukea esim. julkkiksista jotka alkavat eron tullen tai puolison kuoltua suhteeseen pitkäaikaisen ystävänsä kanssa.

Vierailija
62/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on mulla kyllä. Olen ehkä poikkeava mies tai jotain. Mulla on töiden kautta jäänyt 3 naista keiden kanssa pidän säännöllisen epäsäännöllisesti yhteyttä ja yhteenkään en tunne minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa, en siis pienintäkään. Mukavia tyyppejä, fiksuja sellaisia, niin tulee käytyä lounailla ja on käyty viihteelläkin. Sitten mulla on neljäs, myös töiden kautta jäänyt naispuolinen ystävä, johon kyllä tunnen voimakastakin seksuaalista vetovoimaa. En tietenkään ole siitä naiselle mitään maininnut, enkä mitään tule tekemään. Olen siis avioliitossa elävä perheen isä ja pettämishommat on ehdoton no-no. Mutta tätä neljättä naispuolista ystävää toki kaikkein mieluiten näen ja hänen kanssaan en ole viihteellä käynytkään. Ihan vain lounastamassa päiväsaikaan. En nyt pelkää että mitään tapahtuisi, mutta se ei ajatuksena ole mukava, että olisin viihteellä kahdestaan sellaisen naisen kanssa.

Aloituksessa toivottiin, että jätetään tästä keskustelusta pois työkaverit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka kuvittelee, että toiset ovat vain seksin perässä on ihminen, jolla ei ole muuta kuin seksiä tarjota.

Sitten on ihmisiä, joilla on tarjota aitoa ystävyyttä, välittämistä, empatiaa, halua olla yhteydessä, keskustella, vaihtaa ajatuksia, punnita mielipiteitä ja paljon muuta. Heidän ei tarvitse tätä toimintaa rajoittaa kenenkään sukupuolen vuoksi.

Vierailija
64/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yksikään mies lähestynyt kaverin puutteessa, ihan on muuta ollut jokaisella mielessä. Että en oikein usko näihin kaverisuhteisiin. Enkä itse yritä miehestä kaveria, kyllä se jossain kohtaa menisi seksihommiksi kuitenkin. 

Vierailija
65/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on miehiä tuttavina ja yksi kaveri, mutta ei yhtään ystävänä. En ole ollut kaveristani koskaan kiinnostunut muuten kuin kaverina. Hän ei ole osoittanut olevansa minusta kiinnostunut ja hänellä on myös useita muita naiskavereita.

Vierailija
66/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on miehiä tuttavina ja yksi kaveri, mutta ei yhtään ystävänä. En ole ollut kaveristani koskaan kiinnostunut muuten kuin kaverina. Hän ei ole osoittanut olevansa minusta kiinnostunut ja hänellä on myös useita muita naiskavereita.

Tai siis kaverinainen kai pitäisi sanoa?

Vierailija
67/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka kuvittelee, että toiset ovat vain seksin perässä on ihminen, jolla ei ole muuta kuin seksiä tarjota.

Sitten on ihmisiä, joilla on tarjota aitoa ystävyyttä, välittämistä, empatiaa, halua olla yhteydessä, keskustella, vaihtaa ajatuksia, punnita mielipiteitä ja paljon muuta. Heidän ei tarvitse tätä toimintaa rajoittaa kenenkään sukupuolen vuoksi.

Mulla on kyllä tarjota tuota kaikkea ystävyyspuolta, mutta vain samaa sukupuolta oleville. Kyllä minä saan olla tätä mieltä ja pitää oman rajani tässä mihin olen elämänkokemukseni myötä nähnyt sen hyväksi laittaa. Myös sinulla on oikeus omaan mielipiteeseesi.

Vierailija
68/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ystävystyä miesten kanssa, mutta liian monet haluavat seksiä vaikken ole vihjannutkaan mitään sellaiseen. 

Vierailija
69/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä jos eroaisin niin mulla on 4 naispuolista ystävää. Yrittäisin yhtä lukuunottamatta saada jonkun heistä suhteeseen. Kaikki nää 3 on alkaneet siitä et olen ihastunut ja koska olen parisuhteessa en voi viedä asiaa eteenpäin. Mutta pidän heitä reservissä.

Nuo naiset eivät taida tietää suunnitelmastasi. Kiva niille naisille. Epäileeköhän kukaan, että sulla taitaa olla tuollaisia suunnitelmia?

Vierailija
70/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vastaavasti naiset ihastu miehiin töissä ja harrastuksissa. Tästä ketjusta saa sen kuvan että miehet suunnilleen ovat saalistusmatkalla arjessa ja naiset elävät jossain kuplassa tästä tietämättöminä. 

On riistaa ja sitten on myös vapaata riistaa, saalistamista riittää.

Mies

Vierailija
71/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yksikään mies lähestynyt kaverin puutteessa, ihan on muuta ollut jokaisella mielessä. Että en oikein usko näihin kaverisuhteisiin. Enkä itse yritä miehestä kaveria, kyllä se jossain kohtaa menisi seksihommiksi kuitenkin. 

Lähestyykö sua sitten usein naiset kaverin puutteessa ja ystävyytesi alkavat siten? Mua lähestyy ihmiset muuten vaan ja heidän kanssaan tekemisissä ollessa sitten suhteet joko eivät edisty minnekään tai edistyy kavereiksi ja jotkut ihan ystäviksi asti. Ihan sukupuolesta riippumatta.

Toisaalta torppaan kaikki ihmiset, jotka lähestyvät mua jonkun asian puutteessa, koska mun rajat menee aina siinä, että en ole käytettävissä toisen puutteiden tyydyttämiseen, vaan ihmissuhteet on vuorovaikutuksellisia kaikin tavoin.

Vierailija
72/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vastaavasti naiset ihastu miehiin töissä ja harrastuksissa. Tästä ketjusta saa sen kuvan että miehet suunnilleen ovat saalistusmatkalla arjessa ja naiset elävät jossain kuplassa tästä tietämättöminä. 

Naiset kiinnostuvat niin harvoista miehistä, että voivat helpostikin olla miesten kavereita. Useinhan juuri naiset laajamittaisesti puolustelevat miehen ja naisen välistä kaverisuhdetta.

Vierailija
73/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan kaveeraisi naisten kanssa? Itse katkaisen välit samantien, jos alkaa jotain frienzone-höpötystä tulemaan, jostain syystä naiset loukkaantuvat tästä.

Vierailija
74/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä jos eroaisin niin mulla on 4 naispuolista ystävää. Yrittäisin yhtä lukuunottamatta saada jonkun heistä suhteeseen. Kaikki nää 3 on alkaneet siitä et olen ihastunut ja koska olen parisuhteessa en voi viedä asiaa eteenpäin. Mutta pidän heitä reservissä.

Nuo naiset eivät taida tietää suunnitelmastasi. Kiva niille naisille. Epäileeköhän kukaan, että sulla taitaa olla tuollaisia suunnitelmia?

Ei varmaankaan tajua. Mitään romanttista ei ole tapahtunut. Tiedostan kyllä manipuloivani heitä jo valmiiksi. Esimerkiksi kerron kaikki kivat asiat mitä teen vaimolle, vaimon puolesta.. Olenkin kuullut usein heiltä että vaimosi on kyllä onnellinen kun saanut sinut ym.

Vierailija
75/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty olemaan kaveri miehen kanssa. Ensinnäkin, olen ystävällinen vain hyvännäköisille miehille. Toisekseen, en ole koskaan ystävällinen heille ilman takaa-ajatuksia. Haluan heiltä seksiä.

Näin ollen en huoli miestä ystäväksi, sillä tahdon säilyttää avioliittoni.

Vierailija
76/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kaveruus ilman jonkinlaisia toiveita "enemmästä" onnistuu vain, jos nainen on jotenkin luotaantyöntävä seksuaalisessa mielessä. Selkeä liikalihavuus, liian suuri ikäero suuntaan tai toiseen, mummomaisuus, isot ja näkyvät tatuoinnit, hälytysvärit hiuksissa tms. ovat tällaisia ulkoisia turn-off juttuja. Luonteenlaadusta ja arvoista löytyy toki sitten toinen mokoma, kuten "ismit" ja DEI-jutuista paasaaminen.

Lihavuus on kuitenkin selkeästi merkittävin no-can-do-juttu kun itse olen solakka ja liikunnallinen mies, jolla parrassa jo harmaata, mutta jolta vielä 2020-luvulla on kaupassa kysytty papereita.

Vierailija
77/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan kaveeraisi naisten kanssa? Itse katkaisen välit samantien, jos alkaa jotain frienzone-höpötystä tulemaan, jostain syystä naiset loukkaantuvat tästä.

Miksi kaveeraat miesten kanssa? Oma kokemukseni on, että ihmiset, jotka eivät kykene olemaan vastakkaisen sukupuolen kanssa kavereita, ovat aika paskoja kavereita omallekin sukupuolelleen. Yleensä näitä, joilla on jonkunlainen hyötynäkökulma kaikkiin ihmisiin. Eivät kykene empatiaan, ystävyys on yksipuolista, soittelen kun tarvin sulta jotain tai on tylsää yksin-tyyppistä.

Vierailija
78/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty olemaan kaveri miehen kanssa. Ensinnäkin, olen ystävällinen vain hyvännäköisille miehille. Toisekseen, en ole koskaan ystävällinen heille ilman takaa-ajatuksia. Haluan heiltä seksiä.

Näin ollen en huoli miestä ystäväksi, sillä tahdon säilyttää avioliittoni.

Toisin sanoen olet yksi näitä naisia johon tuolla joku viittasikin, sulla ei ole miehille muuta kuin pilu annettavana. Tämmöiset yleensä kyllä valittavat eniten siitä, että miehet ei halua kuin sitä yhtä, joten propsit sulle siitä, että olet rehellinen ja toteat, että naisia on tätä lajia, vain yhdestä asiasta kiinnostuneita.

Vierailija
79/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä kaveruus ilman jonkinlaisia toiveita "enemmästä" onnistuu vain, jos nainen on jotenkin luotaantyöntävä seksuaalisessa mielessä. Selkeä liikalihavuus, liian suuri ikäero suuntaan tai toiseen, mummomaisuus, isot ja näkyvät tatuoinnit, hälytysvärit hiuksissa tms. ovat tällaisia ulkoisia turn-off juttuja. Luonteenlaadusta ja arvoista löytyy toki sitten toinen mokoma, kuten "ismit" ja DEI-jutuista paasaaminen.

Lihavuus on kuitenkin selkeästi merkittävin no-can-do-juttu kun itse olen solakka ja liikunnallinen mies, jolla parrassa jo harmaata, mutta jolta vielä 2020-luvulla on kaupassa kysytty papereita.

Ei tää luotaantyöntävyyskään oikein ole tae mistään.. täällä pyöri keskustele ennen poistoa missä puhuttiin seksuaalisuudesta. 

Miehet rakastelee omaa kättään. Heille riittää pelkästään mielikuvitus tässäkin tilanteessa seksuaalisen huipun saavuttamiseksi. Vaikka olis kuinka lihava/ luotaantyöntävä niin seksuaalisessa tilanteessa kyllä tää nainen pystyy Miehen tyydyttämään.

Vierailija
80/438 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksesta olen saanut muutaman hyvän naisystävän (olen mies) eikä ole mitään seksuaalista kiinnostusta heitä kohtaan. Ylipäätään en koe minkäänlaista vetoa kaikkia naisia kohtaan vaikka kivoja olisivatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän