Miehen ja naisen välinen ystävyys
Jos nyt jätetään pois tämän hetkiset työkaverit/opiskelukaverit ja ystävien puolisot, niin onko sinulla ystävänä toista sukupuolta oleva henkilö, johon et ole koskaan tuntenut mitään seksuaalista vetoa (tai joka ei ole elätellyt toiveita sinun suuntaasi mikäli tiedät asiasta)?
Nyt aivan rehellisiä vastauksia toivon ja varsinkin miehiltä.
Tämä asia tuli vastaan toisesta ketjusta, jossa puhuttiin tutkimuksesta (https://www.scientificamerican.com/article/men-and-women-cant-be-just-f…) jonka mukaan erityisesti miehet elättelevät toiveita kaverinaisten suhteen useammin kuin toisin päin. Samoin oli yleistä, että oma parisuhdestatus jätettiin kertomatta tai vähäteltiin suhteen laatua toista sukupuolta oleville ystäville.
Tutkimuksen mukaan myös vaikeudet omassa parisuhteessa lisäsivät seksuaalista kiinnostusta toista sukupuolta olevaa ystävää kohtaan.
Tämä jotenkin vahvistaa ns. haaremiteoriaa, jossa ihminen kerää (ehkä tiedostamattaan) parisuhteessa ollessaankin "kavereita" joista mahdollisen eron tullessa on helpompi hankkia uusi kumppani tai potentiaalista seksiseuraa.
Kommentit (438)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on ollut seksuaalinen jännite mukana, ihan lapsesta asti, mikä on uskoakseni on luonnollista. En halua olla ystävä miesten kanssa, koska siinä herää aina tunteet puolin tai toisin tai molemmilla.
Ja samalla logiikalla olet varmaan sitä mieltä, että biseksuaalit tulee tuomita yksinäisiksi ja elämään vailla yhtään läheistä ihmissuhdetta kun seksiä ne kuitenkin vain haluavat ja odottavat saavansa kunhan vain sopiva paikka ja hetki tulee kohdalle,,,'
Yliopisto-opiskelija
En ajattele noin. Jokainen määrittelee itse omat rajansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos nuo mainitsemasi rajaukset tehdään, niin ei minulla ole koskaan ollut naispuolisia kavereita.
Toisaalta missä minä olisin heihin tutustunutkaan? No ehkä harrastuksissa, jos minulla olisi sosiaalisia harrastuksia.
Kyllä se minun kokemukseni mukaan aika harvinaista on, että mies ja nainen ovat ystäviä, eikä kumpikaan ole yhtään kiinnostunut toisesta seksuaalisesti. Siinä herää vähän kysymys, että miksi sitten tykkäävät toisistaan edes ystävinä (pitävät toisiaan hyvinä tyyppeinä?), mutta kuitenkin sen verran luontaantyöntävinä, ettei seksi tulisi mieleenkään.
Olisi kyllä ihan mielenkiintoinen kokemus omalta kannaltanikin tuollainen täysin platoninen suhde toiseen sukupuoleen.
Naiset voi useinkin olla, eräässä kyselyssäkin lähinnä miehet vastasivat että voisivat vaikka heti hypätä sänkyyn naispuolisen ystävän kanssa.
Mites sitten biseksuaalit, tällä logiikalla heillä ei voisi olla yhtään ystävää kun kaikkia täytyy panna. Ehkä heillä on sitten tarkempi kriteeri kemialle.
Ei onnistu. Miehet on eläimiä elleivät sitten ole homoja.
Työpaikalla oleva mies hakeutui hanakasti seuraani kaveeraamaan, kehui ja flirttaili. Hänestä tuli sellainen olo, että etsiikö hän sellaista kaverinaista, jonka voisi myöhemmin vaihtaa nykyiseen vaimoonsa. Myöhemmin ja työpaikkaa vaihdettuani sain tietää hänen elämäntilanteestaan, joka viittasi epäilemääni suuntaan. Oli aika hämmentävä kokemus, koska ei ollut mielestäni neutraalia kaveruutta. Miehestä paistoi läpi, että hänellä oli haku päällä ja hän halusi ottaa minusta selvää.
Mielestäni kuka tahansa voi ihastua vaikka samaa sukupuolta olevaan ystävään ja kokea vetoa häneen. Siis huomata itsessään tällaisia tunteita, vaikka ei tietoisesti hakisi sitä. Mielestäni jako heteroihin ja bi-seksuaaleihin on keinotekoinen.
Olen se, jonka mielestä jokainen määrittelee itse omat rajansa. Mielestäni kuitenkaan ei kannata toimia ja alkaa suhteisiin pelkästään tunteiden mukaan. Siitä syystä en en itse kaveeraa miesten kanssa enkä seurustele naisten kanssa. Siksi koska en halua.
Tästä on puhuttu jonkun verran kaverien kanssa. Suurin osa mieskavereista on sellaisia velityyppisiä, mihin ei todellakaan tunne vetoa, vaikka tilanne olisi mikä. Ja voin kertoa sinulle salaisuuden: koskee myöskin poikia/miehiä. Miehet liiottelee näitä asioita keskenään. Kaikki ei todellakaan tunne vetoa kaikkiin.
Onhan se imartelevaa, että mies pitää minua viehättävänä ja toisinpäin, mutta en pidä tätä hyvänä lähtökohtana ystävyydelle.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljon naisesta. Osan kanssa, jotka ovat ulkoisesti hyvinkin kauniita, voisi saunoakkin yhdessä koska ystävys on hyvällä pohjalla ja ystävyys perustuu yhteisiin asioihin. Muutaman kanssa en lähtisi edes lounaalle, koska pinnan alla kytee tunteita ja parempi ettei anna tunteille edes mahdollisuutta. Pitää muistaa että vuosien aikana tapaa paljonkin vastakkaisen sukupuolen edustajia.
Sulla on fiiliksiä useita naisia kohtaan??
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kuka tahansa voi ihastua vaikka samaa sukupuolta olevaan ystävään ja kokea vetoa häneen. Siis huomata itsessään tällaisia tunteita, vaikka ei tietoisesti hakisi sitä. Mielestäni jako heteroihin ja bi-seksuaaleihin on keinotekoinen.
Olen se, jonka mielestä jokainen määrittelee itse omat rajansa. Mielestäni kuitenkaan ei kannata toimia ja alkaa suhteisiin pelkästään tunteiden mukaan. Siitä syystä en en itse kaveeraa miesten kanssa enkä seurustele naisten kanssa. Siksi koska en halua.
Olen varma että biseksuaalisuutta on paljon enemmän kuin annetaan ymmärtää, monet eivät vaan halua tiedostaa sitä toista puolta koska se on vieläkin noloa/epämiehekästä olla muuta kuin hetero.
Mutta on myös niitä jotka ei oo. Esim. On lesbopari jotka ei selvästikään patukkaa halua ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nuo mainitsemasi rajaukset tehdään, niin ei minulla ole koskaan ollut naispuolisia kavereita.
Toisaalta missä minä olisin heihin tutustunutkaan? No ehkä harrastuksissa, jos minulla olisi sosiaalisia harrastuksia.
Kyllä se minun kokemukseni mukaan aika harvinaista on, että mies ja nainen ovat ystäviä, eikä kumpikaan ole yhtään kiinnostunut toisesta seksuaalisesti. Siinä herää vähän kysymys, että miksi sitten tykkäävät toisistaan edes ystävinä (pitävät toisiaan hyvinä tyyppeinä?), mutta kuitenkin sen verran luontaantyöntävinä, ettei seksi tulisi mieleenkään.
Olisi kyllä ihan mielenkiintoinen kokemus omalta kannaltanikin tuollainen täysin platoninen suhde toiseen sukupuoleen.
Naiset voi useinkin olla, eräässä kyselyssäkin lähinnä miehet vastasivat että voisivat vaikka heti hypätä sänkyyn naispuolisen ystävän kanssa.
En pysty yhtään sanomaan naisten- ja vielä vähemmän bi-seksuaalien puolesta.
Miehenä vaan kokemukseni on se, että usein jos pidän naisihmistä hyvänä tyyppinä, niin tuskin pidän häntä seksuaalisestikaan vastenmielisenä. Se nyt ei missään nimessä tarkoita, että jotenkin yrittäisin joka ikisen kivan naisen kanssa viedä asioita seksuaaliseen suuntaan, mutta kuitenkin jonkinlainen jännite on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljon naisesta. Osan kanssa, jotka ovat ulkoisesti hyvinkin kauniita, voisi saunoakkin yhdessä koska ystävys on hyvällä pohjalla ja ystävyys perustuu yhteisiin asioihin. Muutaman kanssa en lähtisi edes lounaalle, koska pinnan alla kytee tunteita ja parempi ettei anna tunteille edes mahdollisuutta. Pitää muistaa että vuosien aikana tapaa paljonkin vastakkaisen sukupuolen edustajia.
Sulla on fiiliksiä useita naisia kohtaan??
Kyllä. Olen naimisissa. En kerro enkä toimi mitenkään asian suhteen. Suorastaan välttelen esimerkiksi yhteisiä illanviettoja joidenkin kanssa tästä syystä. Olen saanut kaikenlaista flirttiä ja kosketteluja töissä näiltä.
Täällä oli hyvä ketju tänään kunnes poistettiin. Kuvasti hyvin miesten ja naisten eroja.. Kuinka usein mies ajattelee seksiä.
Vastauksia oli paljon ja lopputulos oli se että lähestulkoon aina kun on naisen kanssa tekemisissä. Naisen ei tarvinnut olla edes fyysisesti viehättävä.
Onnea vaan yritykseen saada pyyteetön kaverisuhde tälläisien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli hyvä ketju tänään kunnes poistettiin. Kuvasti hyvin miesten ja naisten eroja.. Kuinka usein mies ajattelee seksiä.
Vastauksia oli paljon ja lopputulos oli se että lähestulkoon aina kun on naisen kanssa tekemisissä. Naisen ei tarvinnut olla edes fyysisesti viehättävä.
Ihan luonnollistahan tuo on, ei mitenkään tuomittavaa. Silti en halua olla läheinen ystävä miesten kanssa. Siinä on se seksuaalinen jännite olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun seksuaalinen jännitys sukupuolten välillä sammuu niin lajimme loppuu maapallolta. Ja vaikka on jännitettä niin ei se tarkoita, että kaikki panee kaikkia kun silmä välttää. Ystävyys miesten ja naisten välillä voi tietysti olla vaikea asia eläimiä kun lopulta olemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun seksuaalinen jännitys sukupuolten välillä sammuu niin lajimme loppuu maapallolta. Ja vaikka on jännitettä niin ei se tarkoita, että kaikki panee kaikkia kun silmä välttää. Ystävyys miesten ja naisten välillä voi tietysti olla vaikea asia eläimiä kun lopulta olemme.
Ei se tarkoitakkaan että aina edettäisiin panemiseen asti. Mutta kyllä mua ainakin häiritsisi jos mieheni ympärillä olisi lauma seksin nälkäisiä zombeja. Jotka vaan odottavat mahdollisuutta verhoten sen kaveruuteen. Kuten selkeästi monella naisella on tilanne mies kavereiden kanssa
Kyllä vähintään hetken olen tuntenut seksuaalista vetovoimaa kaikkiin miespuolisiin tuttuihini. Tai ainakin miettinyt, millaisia ovat sängyssä. Mutta en kyllä heidän kanssaan mitään tekisi todellisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tämän sukupuolisekoilun jälkeen evoluution seuraava askel on libidoton androgyyni - se on ainoa tie selvitä. Tällöin kaikki lisääntyminen suoritetaan laboratorio-olosuhteissa ja vain ns paremman aineksen geeneistä. Suurin osa ongelmista johtuu juurikin libidosta ja seksuaalisuudesta; kun nämä ikävät ja myös aika rahvaanomaiset osat poistuvat, vapautuu seuraavassa ihmisyksilössä energiaa paljon parempaan ja ei-tuhoavaan elämänmuotoon.
Vierailija kirjoitti:
On, useita. En koe seksuaalista vetoa kaikkiin miehiin eikä miehet kaikkiin naisiin.
Jos molemmat tuntevat ystävyyttä/kaveruutta/samanhenkisyyttä, miksi sukupuolen pitäisi estää ystävyys? Ei sitä minun kohdalla tee ikä, kansallisuus tai vaikka koulutustasokaan.
Ihan uteliaisuudesta, kuinka sinä koet vaikka suhteen lankomieheesi tai ystävättäresi mieheen? Mukava, kaverillinen, mutta ei seksuaalista vetoa, eiks niin.
Näin se on mun ystävämiesten kanssa. Tunnen heidän vaimonsa ja he puolisoni eikä ongelmia. Jos viisi minuuttia seuraa vuorovaikutustamme, näkee platonisen ja mutkattoman suhteen.
Haaremiteoria nyt on tuollaisenaan mun näkökulmasta outo. Toki haluan, että jos elämässä tapahtuu kriisejä, voidaan olla puolin ja toisin tukena, mutta en kyllä ystävistä mitään varamiesreserviä tee.
Ei se nyt niin outo ole, aika moni alkaa eron tullen suhteeseen vain ystäviä-ihmisen kanssa ja myös tutkimuksissa on käynyt ilmi nämä varalle hankitut kumppaniehdokkaat.
Miehenä jos eroaisin niin mulla on 4 naispuolista ystävää. Yrittäisin yhtä lukuunottamatta saada jonkun heistä suhteeseen. Kaikki nää 3 on alkaneet siitä et olen ihastunut ja koska olen parisuhteessa en voi viedä asiaa eteenpäin. Mutta pidän heitä reservissä.