Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ja naisen välinen ystävyys

Vierailija
29.07.2024 |

Jos nyt jätetään pois tämän hetkiset työkaverit/opiskelukaverit ja ystävien puolisot, niin onko sinulla ystävänä toista sukupuolta oleva henkilö, johon et ole koskaan tuntenut mitään seksuaalista vetoa (tai joka ei ole elätellyt toiveita sinun suuntaasi mikäli tiedät asiasta)?

Nyt aivan rehellisiä vastauksia toivon ja varsinkin miehiltä.

Tämä asia tuli vastaan toisesta ketjusta, jossa puhuttiin tutkimuksesta (https://www.scientificamerican.com/article/men-and-women-cant-be-just-f…) jonka mukaan erityisesti miehet elättelevät toiveita kaverinaisten suhteen useammin kuin toisin päin. Samoin oli yleistä, että oma parisuhdestatus jätettiin kertomatta tai vähäteltiin suhteen laatua toista sukupuolta oleville ystäville.

Tutkimuksen mukaan myös vaikeudet omassa parisuhteessa lisäsivät seksuaalista kiinnostusta toista sukupuolta olevaa ystävää kohtaan.

Tämä jotenkin vahvistaa ns. haaremiteoriaa, jossa ihminen kerää (ehkä tiedostamattaan) parisuhteessa ollessaankin "kavereita" joista mahdollisen eron tullessa on helpompi hankkia uusi kumppani tai potentiaalista seksiseuraa.

Kommentit (438)

Vierailija
21/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiäkin on varmaan erilaisia, mutta itse en voi helposti suhtautua naiseen epäseksuaalisesti vaikka haluaisinkin. Selkeästi vanhempien naisten kohdalla se onnistuu, mutta ei muuten.

Sama juttu. Tää ehkä onnistuu kun itsellä menee hyvin, saan parisuhteessani tarpeeksi seksiä tai ei ajauduta kaverin kanssa otolliseen paikkaan.. Kuten vaikka mökille pienessä humalassa.  Puutteessa ollessani yritän täysiä vaikka naapurin mummoa.

Vierailija
22/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI jätetään pois työkaverit/opiskelukaverit ja ystävien puolisot? Miksi yksi suuri romanttinen sosiaalinen ryhmä ei ole poisluettu, siis kaunottaret jotka ovat sukua naimakaupan kautta?

Rajaus sen takia, että lähes kaikilla työssäkäyvillä tai opiskelevilla on molempia sukupuolia kaverina näiden parista, mutta ns. puolipakollisesti.

Sellaiset ystävyydet toki lasketaan jotka ovat alkaneet vuosia aiemmin työn tai opiskelujen parista ja jatkuvat edelleen. Ystävien eri sukupuolta olevia puolisoita harvemmin tavataan yksin ilman sitä omaa kumppania (tai ainakin se olisi hieman erikoinen kuvio).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla. Olen itse ollut jossain vaiheessa ihastunut melkein jokaiseen miespuoliseen ystävääni. Niihin joihin en ole, he ovat minuun. Mulla näkyy olevan taipumus ihastua myös naisiin, kun ystävyydestä tulee todella syvää, vaikka olenkin hetero. Ihastuminen ei ole kuitenkaan koskaan sotkenut ystävyyttä, paitsi silloin kun vastapuoli on käyttänyt sitä hyväksi ottamalla fyysistä kontaktia ilman vastaamaan kiinnostusta. Mutta he eivät sitten olleetkaan aitoja ystäviä. Oikeat ystävät ovat tehneet alusta asti selväksi, että vain ystävyys on mahdollinen ja pitäneet siitä kiinni.

Vierailija
24/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut lukuisia mieskavereita. Töistä, opinnoista. Ja jossain vaiheessa yleensä olen katkaissut nopeasti vuosienkin kaveruuden jälkeen välit kun miespuolinen kaveri yrittänyt lähennellä joko fyysisesti tai suoralla ehdotuksella vaikka on tietänyt minun olevan parisuhteessa

Nykyisin pidän enää muutamaa läheistä naispuolista ystävää osana elämääni sukuni lisäksi

Vierailija
25/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole pelkkänä yksittäisenä ystävänä.

Löytyy kyllä kaksi naista, joista kummatkin ovat minua yli 10v vanhempia, toinen on parhaan ystäväni puoliso joten ei tule kuuloonkaan, koska arvostan tätä ystävääni sen verta. Toinen on työkaveri, myöskin suhteessa joten ei tule kuuloonkaan. Ei ole myös fyysisesti sellainen josta innostuisin mutta korvien välissä on ajatukset samalla tasolla, että synkkaa hyvin.

Vierailija
26/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana elin enemmän omasta ymmärryksestäni käsin ja tällöin oli miespuolisia kavereita. Yksi kerrallaan sitten halusivat suhteeseen, vonkasivat, vähintään kaveriseksiä jos ei muuta. Jos saivat seksiä ilman suhdetta niin suhdetta ei tullut. Kokemattomat halusivat ensin yleensä suhteen. Jopa vanhat ukot 40v ikäerolla

En uskalla olla enää edes ystävällinen miehelle. Tiedossa on, mikä heidän luontonsa on. Mies on siittäjä ja se siitä. Ammattiroolissaan toimivan miehen kanssa hoidan työhön liittyvät asiat ja heitäkin välttelen parhaani mukaan. Lounas mieskollegan kanssa? Ei kiitos

Lisäksi tähän, kun sain ensimmäisen lapseni, minua huonosti kohdelleet miessukulaiset alkoivat yhtäkkiä puhumaan synnytyksestäni. Koin tämän todella ahdistavana, seksuaalisena ahdisteluna. En ole tekemisissä enää heidänkään kanssa. Jotkut miehet raiskaavat siskojaan ja jopa raamatussa on tarinoita siitä, kuinka "tyttäret makaav

No nyt on paksua juttua. Yleistät vähän liikaa. Ehkä olet tuollaisten miesten magneetti. Et ole löytänyt muunlaisia. Itse olen mies ja naisia on ystävinä ja mitään seksuaalista jännitettä ei meidän välillä ole. Joidenkin kanssa toki voi olla ja se on oma valinta jatkaako ystävinä, vai katkaiseeko välit niihin.

Vierailija
27/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi hyvää, naispuolista ystävää. Entisiä opiskelukavereita. En ole kumpaakaan koskaan ajatellut romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä.

Entisiä naispuolisia työkavereita, joita tapaan silloin tällöin lounaalla tai after workillä on muutama. Kivoja tyyppejä, mutta en ole koskaan ajatellut romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä.

Harrastuskavereita useampia, mutta näitä tapaan vain harrastuksen merkeissä ja pari kertaa vuodessa harrastusporukan illanvietossa. Jälleen ei romanttista tai seksuaalista kiinnostusta.

Sitä en tietenkään osaa sanoa, kuinka moni mahdollisesti on ollut minusta kiinnostunut. Yksi näistä entisistä työkavereista osoitti kiinnostusta jossain vaiheessa, mutta on jo siirtynyt siitä eteenpäin.

m40

Vierailija
28/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl se vaan niin on että harvassa on pyyteetön ystävyys mies nainen setissä...

Monesti sanotaan just ettei se ystävyys katso kenen kanssa. Mut miten se sit kuitenkin katsoo?

Harva kaunis nainen on ystävä 50v harvahampaisen Pentin kanssa. Tai 20v Lauri 50v Sirpan kanssa. 

Harva kaunis nainen kaveeraa lihavan beta miehen kanssa joka ei ole naista saanut ikinä.

Vierailija
29/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillunhimo on suurin syy kiinnostua naisista.

t. mies

Vierailija
30/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavassa keskustelussa tuli hauska psykiatrin heittämä kommentti..

Rehellisesti mitä sinulla on nainen joka kiinnostaa miestä, niin paljon että hän haluaa olla sinun kanssa tekemisissä?

90% naisista ei ole kuin genitaali-alue se mikä kiinnostaa.

Tämä oli kyllä aika mielenkiintoinen lausuma. Ajattelen itseäni niin ei mulla kyllä todella ole mitään yhteistä miespuolisien kavereideni kanssa. Minä olen hyvin naisellinen ja miehet taas perus äijiä.

Vierailija
31/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän on tämä klassikko video.

Totuus on se, että heterot miehet ja naiset eivät voi koskaan olla täysin pelkkiä ystäviä keskenään. Aina tulee tunteet väliin ja kun toisella on romanttisia tunteita, ei se ole enää pelkkää ystävyyttä.

Vierailija
32/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaavassa keskustelussa tuli hauska psykiatrin heittämä kommentti..

Rehellisesti mitä sinulla on nainen joka kiinnostaa miestä, niin paljon että hän haluaa olla sinun kanssa tekemisissä?

90% naisista ei ole kuin genitaali-alue se mikä kiinnostaa.

Tämä oli kyllä aika mielenkiintoinen lausuma. Ajattelen itseäni niin ei mulla kyllä todella ole mitään yhteistä miespuolisien kavereideni kanssa. Minä olen hyvin naisellinen ja miehet taas perus äijiä.

Miten te ylläpidätte ystävyyttä?

Mistä te juttelette tai teettekö te asioita yhdessä?  Jotenki itsestä tuntuu et perus bensa lenkkari äijät ei viihtyis tai keksisi mitään syytä olla sun kaltaisen naisen kaveri. Paitsi seksi.

Vierailija
33/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se, että heterot miehet ja naiset eivät voi koskaan olla täysin pelkkiä ystäviä keskenään. Aina tulee tunteet väliin ja kun toisella on romanttisia tunteita, ei se ole enää pelkkää ystävyyttä.

Silti monet (niin naiset kuin miehet) ottaa aivan järjettömät pultit siitä, jos tätä aletaan kyseenalaistamaan esim. puolison toimesta.

Jokaisella on oikeus valita omat ystävänsä, mutta ei kannata pahoittaa mieltään siitä jos kumppani kyseenalaistaa asiaa. Omalla kohdalla ex-kumppani ei halunnut missään tilanteessa että olisin päässyt tutustumaan tällaiseen "hyvään ystävään" vaikka naiivisti kuvittelin että olisin itsekin voinut saada hänestä kaverin.

Vierailija
34/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl se vaan niin on että harvassa on pyyteetön ystävyys mies nainen setissä...

Monesti sanotaan just ettei se ystävyys katso kenen kanssa. Mut miten se sit kuitenkin katsoo?

Harva kaunis nainen on ystävä 50v harvahampaisen Pentin kanssa. Tai 20v Lauri 50v Sirpan kanssa. 

Harva kaunis nainen kaveeraa lihavan beta miehen kanssa joka ei ole naista saanut ikinä.

No mä olen kaveerannut vanhempien mahakkaiden miesten kanssa. Virhe! Ne vasta odottavatkin saavansa seksiä jossain vaiheessa. Kannattaa siis kaveerata vain miesten kanssa, joista eka ajatus on "panisin".

Vierailija
35/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti monet (niin naiset kuin miehet) ottaa aivan järjettömät pultit siitä, jos tätä aletaan kyseenalaistamaan esim. puolison toimesta.

Jokaisella on oikeus valita omat ystävänsä, mutta ei kannata pahoittaa mieltään siitä jos kumppani kyseenalaistaa asiaa. Omalla kohdalla ex-kumppani ei halunnut missään tilanteessa että olisin päässyt tutustumaan tällaiseen "hyvään ystävään" vaikka naiivisti kuvittelin että olisin itsekin voinut saada hänestä kaverin

Miksi ei saisi pahoittaa mieltään siitä, että kumppani kyseenalaistaa asiaa? - Eikö se ole sama kuin sanosi kumppanilleen, että epäilen, että salaiet minulat jotan, enkä voi luottaa sinuun sen johdosta. -Tietystu hälytyskellot ymmärrettävästi voivat soida, jos tietää, että tosiella on kaveri tai ystävä, ja kumppani tekeen kaikkensa, ettei koskaanesittelsi teitä tosillinne tai edes näkisi mahd. kuvaa hänestä ja tai muutoin pyrksii salaamaan hänen olemssa olonsa ja veilä mahdollsiesti vähättelisi aikaa, jonka käyttää hänen kanssaan millään tavoin.

Itse en aikanaan haluunut edetä pidemmälle parisuhteessa kun "kumppani" tuntu haluavan välttää kaikkia mahdollsia tilanteita, joissa hän joutuisi olemaan minun kanssani yhdessä. - Tai edes niin, että minä olsin etäämpänä ja näksin kun hän olsi mahdollisesti yhdessä omien läheitensä parissä

Esimerkiksi sen sijaan, että olsimme menneet syömään mäkkiin (ja samalla odottaneetm jos vaikka sade taukoaisi niin hän mieluummin halusi ottaa annokset mukaan vaikka olsimme olleet jalan liikkeellä. (Jos olimme autolla, niin esiti, että emmekö vosi syödä ne vaikka autossa). Ta kun olimme ostoksille lkauppakeskuksesa ja aikeissa, että vosimme käydä siellä sitten vaikka välipalalla sinne vasta abvatussa uudessakahvilassa

Törmsimme kuitenkin sattumalta ystävääni, joka opiskelee samaa alaa/ samassa paikassa kuin kumppanini ja ainakin etäsiesti tietää kumppanini, joka kysyi, että kiinnostaisiko meitä lähteä kohta yhdessä kakkukahveille kun hänen kumppaninsa pian tulee kun hänellä oli joku lahjakortti jolla voisi tarjota itselle ja omalle parille että kahdelle ystävälle mutta tuo lahjakortti ei ole enää montaa päivää voimassa.

Kumppanini alkoi kovasti selittämään, että menkää te vain, että hän kyllä mieluummin katselee vielä kauppakeskusta sillä aikaa itsekseen...

Tai kun tulimme syömään pienehköön kiinalaiseen ravintolaan syödäksemme seisovasta pöydästä. - Kun maksoimme niin erä minun ja miehen tuttu pariskunta heilutti meillle yhdestä päydätä näyttäen, että heillä olsi tilaa pöydässä. Kumppanini kysyi, että vai ottaisimmeko kuitenkinannokset mukaan. Tai vosimmeko mennä kahdestaan toiseen pöytään, kun sellaienn ehkä vapautuisi kohta kun hänestä näyttäisi kuinka yksi pariskunta saattaisi kohta tehdä lähtöä kun on jo syömässä jälkiruokaa.- samalla tekemättä elettäkään, että olisi huomannut tutun pariskunnan tervehdyksen vaikka varmasti sen huomasi..

Vierailija
36/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut seksuaalinen jännite mukana, ihan lapsesta asti, mikä on uskoakseni on luonnollista. En halua olla ystävä miesten kanssa, koska siinä herää aina tunteet puolin tai toisin tai molemmilla.

Vierailija
37/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiäkin on varmaan erilaisia, mutta itse en voi helposti suhtautua naiseen epäseksuaalisesti vaikka haluaisinkin. Selkeästi vanhempien naisten kohdalla se onnistuu, mutta ei muuten.

Suhtaudun suurimpaan osaan naisista epäseksuaalisesti, vain hyvin pieni osa on sillä tavalla kiinnostavia. Itse esim taistelen liikunnalla menestyksekkäästi ylipainon kanssa ja kaikki ylipainoiset naiset ei siksi kiinnosta seksuaalisesti lainkaan, käytännössä silloin puhutaan hyvin suuresta osasta naisia. Menee kaverilinjalla.

Vierailija
38/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on ollut seksuaalinen jännite mukana, ihan lapsesta asti, mikä on uskoakseni on luonnollista. En halua olla ystävä miesten kanssa, koska siinä herää aina tunteet puolin tai toisin tai molemmilla.

Ja samalla logiikalla olet varmaan sitä mieltä, että biseksuaalit tulee tuomita yksinäisiksi ja elämään vailla yhtään läheistä ihmissuhdetta kun seksiä ne kuitenkin vain haluavat ja odottavat saavansa kunhan vain sopiva paikka ja hetki tulee kohdalle,,,'

Yliopisto-opiskelija

Vierailija
39/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut miehen 42 vuotta. Olen 47v nainen naimisissa. Ainoa ihminen kehen luotan on tämä mies. En luota edes omaan mieheen niin kuin häneen. Ikinä ei ollut mitään, vaikka aikoinaa moni niin luuli ja varmaan osa luulee vieläkin, että meillä on tai ollut jotain.. Ei ole ollut.

Vierailija
40/438 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on mulla kyllä. Olen ehkä poikkeava mies tai jotain. Mulla on töiden kautta jäänyt 3 naista keiden kanssa pidän säännöllisen epäsäännöllisesti yhteyttä ja yhteenkään en tunne minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa, en siis pienintäkään. Mukavia tyyppejä, fiksuja sellaisia, niin tulee käytyä lounailla ja on käyty viihteelläkin. Sitten mulla on neljäs, myös töiden kautta jäänyt naispuolinen ystävä, johon kyllä tunnen voimakastakin seksuaalista vetovoimaa. En tietenkään ole siitä naiselle mitään maininnut, enkä mitään tule tekemään. Olen siis avioliitossa elävä perheen isä ja pettämishommat on ehdoton no-no. Mutta tätä neljättä naispuolista ystävää toki kaikkein mieluiten näen ja hänen kanssaan en ole viihteellä käynytkään. Ihan vain lounastamassa päiväsaikaan. En nyt pelkää että mitään tapahtuisi, mutta se ei ajatuksena ole mukava, että olisin viihteellä kahdestaan sellaisen naisen kanssa.

Itsellä sama juttu. Eri elämäntilanteista jäänyt myös naispuolisia hyviä ystäviä. Yksi oli aikoinaan ihastus, loput sellaisia joihin en ole minkäänlaista seksuaalista latausta kokenut vaikka muuten ollaan hyvinkin läheisiä. Se on jopa vähän erikoista, eräskin näistä on monessakin mielessä erittäin viehättävä nainen mutta silti mitään platonista ystävyyttä kummempaa en voisi ikinä kuvitellakaan hänen kanssaan.

Avoliitossa näiden naispuolisten ystävien kanssa ajanviettäminen tietyllä tapaa kiusallista, mutta onneksi voi aina nykyisen puolison ottaa mukaan ja muitakin yhteisiä kavereita on niin ei tarvitse antaa millekään huhuille ja luuloille jalansijaa kahden aikaa viettämällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi