Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietittekö sieniä, tai oletteko alkaneet pelätä sieniä uuden...

Vierailija
01.02.2023 |

sarjan myötä?!

Itselläni on "sienikaveri-yhteisö" jonka olen antanut kasvaa rauhassa tuolla lenkkipolun varrella. Taidan antaa tästä eteenkin päin. Sienet on mielenkiintoisia ja osin myös kauniita. Tulee mieleen taannoisina vuosina orava joka nakersi sienen jalkaa oksalla.

Lapsena kävin äidin mukana sienessä paljonkin mutta en ole itse aikuisella iällä sienestänyt. Annan niiden kasvaa rauhassa ja ravita luontoa ja sen väkeä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään jolle sienet merkitsee jotakin? -ap

Vierailija
2/14 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään jolle sienet merkitsee jotakin? -ap

Sienet merkitsevät mulle hyvää ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sarjan?

Vierailija
4/14 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sienet oksettaa

Yök

Kaikki rihmastot tulisi polttaa

.

Sienien ystävät ei oo mun ystäviä

Mä vihaan niitä

.

VIHAAN!!

Vierailija
5/14 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mistä uudesta sarjasta puhut, mutta sienen itiöemän poimiminen haittaa itse eliötä yhtä vähän kuin omenan poimiminen puusta haittaa omenapuuta. Se sienirihmastohan on valtavan iso ja maan alla, meidän näkemämme sienet ovat vain sen hedelmiä.

Vierailija
6/14 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärrä

Vierailija
7/14 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienet ovat kaikkialla

Vierailija
8/14 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä sarjan?

Last of Us. Siinä sienet valtaa ihmisten kehot ja tekee niistä tappavia zombeja.

Vierailija
9/14 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä sarjan?

Last of Us. Siinä sienet valtaa ihmisten kehot ja tekee niistä tappavia zombeja.

En katso tuollaisia sarjoja.

Vierailija
10/14 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä sarjan?

No höh, ajattelin että Yle Areenassa tai jossain on joku uusi, upeasti kuvattu, kenties David Attenboroughin juontama sarja sienten ihmeellisestä elämästä. Mutta jotain feikkiscifiroskaa, pthyi!

Muille pettyneille lohdutuksena tämä:

Vierailija
11/14 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sarja nyt niin kaukaa ole haettu. 

Esim.

"Sieni-infektio tekee hyönteisistä zombeja – Uhkaako sienipandemia meitä seuraavaksi?

The Last of Us -sarjasta tuttu sieni-infektio, joka tekee ihmisistä zombeja, ei ole mielikuvituksen tuotetta."

(lainaus Iltalehti 30.1.2023)

Vierailija
12/14 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Candida auris -infektio ei tee ihmisestä zombia, mutta on erittäin vaarallinen päästessään ihmiskehon sisään. Maailman terveysjärjestö WHO:n mukaan sienellä on korkea resistenssi monille lääkeaineille, sen aiheuttamaa infektiota on vaikea tunnistaa ja se on osittain resistentti myös desinfektioaineille.

Sieni-infektio on vaarallinen etenkin niille henkilöille, joiden immuunipuolustus on heikentynyt. Jopa puolet candida auris -infektioon sairastuneista kuolee.

Suomessa candida auris -sientä löydettiin THL:n mukaan ensimmäistä kertaa vuonna 2021."

(lainaus Iltalehti 30.1.2023)

Vierailija
13/14 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienet on puutarhurin kavereita ja välttämättömiä myös metsäluonnolle. Yritän olla hyvissä väleissä kaikkien sienten kanssa.

Jättimalikan kehiä ja isoa puistopökkösieniesiintymää on oikein Suomen sieniseuran jäsen käynyt pihassamme varta vasten valokuvaamassa.

Vierailija
14/14 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sienet on puutarhurin kavereita ja välttämättömiä myös metsäluonnolle. Yritän olla hyvissä väleissä kaikkien sienten kanssa.

Jättimalikan kehiä ja isoa puistopökkösieniesiintymää on oikein Suomen sieniseuran jäsen käynyt pihassamme varta vasten valokuvaamassa.

Oi, nyt olen kateellinen! Itse olen bongannut kotipihan vierestä kevätkaunolakkeja, ja kerran elämässäni olen löytänyt kurttusienen sekä männyntuoksuvalmuskan eli matsutaken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän