Avajaisissa EI ollut kyse Viimeisestä ehtoollisesta
Olen hämmästynyt, että suomipalstalla jankutetaan vielä avajaisten "jumalanpilkasta". Oletteko tosissanne? Ettekö aidosti ymmärrä, mihin siinä viitataan? Joka jenkkien kristilliset piirit ymmärtävät erehtyneensä kontekstista.
Kyseessä on kreikkalaisen mytologian Feast/Banquet of Gods, jonka pohjalta löytyy useita taideteoksia ja muita kuvauksia, esim. linkistä löytyvä teos. DaVinci lainasi omassa teoksessaan tätä paljon vanhempaa perua olevaa kuvastoa, vähentäen vain porukan määrää Raamattuun sopivaksi. Minkä verran siellä avajaisten esityksessä sitä porukkaa olikaan? Niinpä.
https://wallpapercrafter.com/876258-banquet-of-the-gods-carlo-bellosio-…
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole Jumalaa, ei ole myöskään moraalisesti oikeaa ja väärää, on vain mielipiteitä. Kun ihmiset hylkää moraalin, seuraukset näkyvät.
Kuules kun käsitys oikeudenmukaisuudesta on jopa apinoilla, jotka saavat hepulin, jos toinen apina saa enemmän makupaloja, joten ei oikea ja väärä ole mitään kristinuskon käsitteitä.
Lauman vahvin saa siittää kaikki naaraat, kannatatko samaa myös ihmisten keskuuteen?
Minä puhun oikeudenmukaisuudesta, ja sinä haluat puhua raizkauksista? En tietääkseni sanonut haluavani, että ihmiset elää kuin apinat. Sanoin vain, että myös apinoilla on jonkinlainen käsitys oikeasta ja väärästä.
Demokratia on kaunis ajatus, ja ehkä toiminutkin silloin aikoinaan, mutta toteutuuko se oikeasti nykyaikana, vai saavatko harvat ja valitut sen varjolla edelleen valtaa? Onko se näennäisdemokratiaa, jolla huijataan massoja? Keinoja huijata löytyy, ja niitä varmasti käytetään esim. politiikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan lähti liikkeelle Elon Muskin postauksesta. Hän vaikuttaisi ainakin nimensä puolesta olevan lihaksi tullut sielunvihollinen.
https://www.is.fi/urheilu/art-2000010591847.html
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/205764c8-4ecf-4535-8179-903dbadb3f15
https://www.hs.fi/maailma/art-2000010129406.html
Hän sopii antikristukseksi ihan nimeä myöten.
El = Jumala
on = elinvoima
Musk = myski, hajuste jota käytettiin siunauksissa.
Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. 2. Tess. 2:3,4
Space = tila (
Elon Musk on näyttelijä. Jostain luin, ettei hän edes ole mikään niin rikas mies, kuin on annettu ymmärtää, mutta mediassa kaikki on mahdollista.
Elon Musk alleviivaa olevansa joku antikristus pitämällä yllään Babhometin punaista pukua, usein hänellä kuvissa. Mutta ei, pelkkä näyttelijä hän on.
Sitähän "saatana" tekee näyttelee ja kylvää riitaa.
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. Matt. 24:24
Ei niin, mutta kun tollot ei pääse peppukivustaan. Miksi viimeisellä ehtoollisella edes olisi kreikkalainen jumala Dionysos?
Mä olen nähnyt livenä ja netissä tuhansia tauluja, mutta IKINÄ en ole johonki Feast of Godsiin törmänny. Osaan lähes ulkoa länsimaisen sivistyksen klassikot.
Varomatonta touhua, tuo näyttää liikaa Viimeiseltä ehtoolliselta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nähnyt livenä ja netissä tuhansia tauluja, mutta IKINÄ en ole johonki Feast of Godsiin törmänny. Osaan lähes ulkoa länsimaisen sivistyksen klassikot.
Varomatonta touhua, tuo näyttää liikaa Viimeiseltä ehtoolliselta.
Niin, että muita maalauksiako ei saa tehdä, joissa on kuvattu joukko ihmisiä pöydän ympärillä ruokailemassa? Onpa tarkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin olikin. Jotkut vaan näkee uskontoaan sielläkin, missä sitä ei ole.
Kuten tilaisuuden järjestäjät jotka pyytävät esitystä anteeksi
https://www.reuters.com/sports/olympics/paris-2024-apologises-any-offen…
Nimenomaan pyysivät anteeksi kristityiltä: "Paris 2024 organisers apologised on Sunday to Catholics and other Christian groups"
Nimenomaan sanoivat, ettei tarkoitus todellakaan ollut loukata ketään. Mutta tietysti tämä anteeksipyyntökin tulkitaan omasta agendasta ja ideologiasta käsin.
Marxisteilla vain menee kristinusko tunteisiin. Aivan kuin ateismi hieman rakoilisi heillä.
Piispa Laajasalon mielestä pilkkaa ei pitäisi keksiä tyhjästä.
"Suosittelenkin kaikille aihepiiristä kovasti kiihtyneille koneiden kiinni laittamista, olympialaisten suorituksista nauttimista ja ehdottomasti käyntiä hiippakuntamme upeassa Pyhän Laurin kirkossa Vantaalla, jonka alttaritaulussa on yksi mukaelma siitä ihan oikeasta Viimeisestä ehtoollisesta, Laajasalo kirjoittaa päivityksessään."
Eikö piispallekaan enää mikään ole pyhää?
Piispahan ei sitä määritä, minkä itse kukin voi kokea loukkaavana. Jos miljoonat on kokeneet tuon loukkaavana, siinä ei paljon yhden suomalaisen piispan mielipide paina.
Ahaa. Ja oliko Seine se pöytä, joka oli katettu katsojille jumalten juhlaksi? Miksi ne sitten sotki sitä muuta, Ranskan historiaan liittyvää laulua ja tanssia siihen? Olisivat pitäneet teeman kirkkaana, ja pukeneet laivoilla lipuvat urheilijat eri ruokalajeiksi.
Piirrä sitten profeetta Muhamedista ihan vain sarjakuva niin henki lähtee miltei samantien.
Vierailija kirjoitti:
Pidin ranskalaisia älykkäinä mutta olin näköjään väärässä. Jos kenellekään ei tullut mieleen, ettei toi nyt oikein ole sopiva esitys, niin mitäpä tuohon enää muuta sanoisi.
Mä oon pitänyt niitä aina pervoina. Ja vaan vahvistui käsitys. Ja apua mitä viime päivinä on ollut juttua "Brigitte" Macronista!
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Paniikkiselitys. 99% ihmisistä yhdistää tuon da vincin maalaukseen viimeisestä ehtoollisesta. Mitkään selittelyt ei nyt auta.
Pientä homopoikaa rupes pelottamaan, kun ihmiset alkoivat jyrähtelemään. Otti vielä naisen siihen selittely-haastatteluun tuekseen, tai sijaissyylliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Piirrä sitten profeetta Muhamedista ihan vain sarjakuva niin henki lähtee miltei samantien.
Muhammed-hullukin palasi taas kynän kanssa.
Kuule ketään ei kiinnosta sinun taideharrastuksesi, joten piirräpä ihan itse.
Te satanistit olette ällöttäviä ja säälittäviä. Reppanoita.
No oli se Mona Lisankin nakkaaminen jokeen pyhäinhäväistys! Naisvihaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi woke yrittää nyt vakuuttaa ettei avajaiset ollut woke, vaikka kaikki sen näkivät. Sitten vähätellään muiden subjektiivista kokemusta ja mielenpahoittamista, vaikka juuri subjektiivinen kokemus on woke-ideologian keskiössä. Ideologian mukaan Päivi Räsäsellä ei saisi olla omia tunteita, eikä hän ainakaan saisi niitä ääneen sanoa. Ristiriitaa?
Näkemäni ja ministerin kommentin perusteella sanoisi ,että wokea tarvitaan edelleen aika vahvasti.
Ei tarvita, kiitos vain. Tämä määrä riittää jo.
Teidät kaikki on tunnistettu ja tunnustettu. Teille on paraatit ja juhlat, ja ne turvalliset tilat. Nyt voisitte taas tehdä tilat turvalliseksi vaihteeksi muillekin.
Piispalta kyllä hyvä ulostulo. Kannattaa lukea ihan ajatuksella https://www.is.fi/olympialaiset/art-2000010592980.html
Tämänkö takia kristillisjonservatiivit keksi että avajaiset oli Junalanpilkkaa?
Hassua kunnkatseli koko shown eikä huomannut mitään rienausta mijinkäännsuu taas. Olinjopa hienot avajaiset. Ja seuraava aamuna Vauviksella kerrotaan että avajaiset olikin wokea ja jumalanpillkkaa