Kuinka moni on tilannut omakannan lokitiedot ja paljastuiko ylläreitä?
Kommentit (236)
Mitä enemmän valitat tiedoistasi ja etsit syyllisiä, sitä enemmän tietojasi luetaan... Mitkään päättäjät, esihenkilöt, kenties poliisit, tuomarit ja muut asianosaiset eivät voi ottaa kantaa väitteisiisi lukematta tietojasi. Mieti sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän valitat tiedoistasi ja etsit syyllisiä, sitä enemmän tietojasi luetaan... Mitkään päättäjät, esihenkilöt, kenties poliisit, tuomarit ja muut asianosaiset eivät voi ottaa kantaa väitteisiisi lukematta tietojasi. Mieti sitä.
Urkkijoiden selvitys ei todellakaan vaadi potilastietojen lukemista🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
En tiedä viittaatko kommentillasi esim kertomaani siitä,että n.1500-2000 erillistä hlöä on käsitellyt salassa pidettäviä suurelta osin paikkansa pitämättömiä tietoja monen osalta ilman riittävää perustetta. Nämä käsittelyt on toteutettu hyvin pienellä aikaikkunalla ja kuten kerroin, erään vuoden aikana oli tietoja käsitelty yli 340 päivänä. Sinun mielestäsikö tällaisesta ei saa vaatia selvitystä,kun tietoja käsitelleiden esimiehet ovat myöntäneet suoraan,että kohdallamme on tehty tietoisesti ja tahallisesta vahingoittamistarkoituksessa rikos eikä vain yksi vaan useita. Eli minun tulisi vain olla hiljaa,jottei kukaan saa tietää totuutta? Et taida käydä täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omakannasta mitään lokitietoja tilata, vaan ne pitää jokaiselta siihen liittynelltä toimijalta tilata hieman erilaisilla lomnakkeilla, ja tietoja voi olla satoja sivuja ja sopivasti printattuna pdf muotoon tms. jotta analysointi olisi hankalaa. tietojen käsittelijöinä paljon myös ei henkilöitä eli "automaatio" nimisiä henkilöitä. Eli tuota tietyoa on mahdoton selvittää onko siellä joku katsellut tietoja vai ei, ellei etsi jotain määrättyä nimeä sieltä.
Tämä väite on täyttä valetta
Kerrotko mikä tässä väitteensä on valetta? Ei ole kokemusta lokeista. T.eri
Ei tarvitse etsiä ketään määrättyä henkilöä nimeltä. Kaikki tulostuu automaattisesti aikajärjestyksessä kuka on tiedoissasi käynyt ja mitä siellä tehnyt
Tilaappa THL'n "Omien tietojen tarkastuspyyntölomake" jotta todella näet mitä sinusta on tallennettu. Näet minkälaisia tietoja FinData sinusta myy kaikille vastaantulijoille keneltäkään kysymättä. FinData toimittaa sinunkin kaikki terveystietosi kysymättä kirjaimellisesti aivan kenelle tahansa kysymättä rahaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tilaappa THL'n "Omien tietojen tarkastuspyyntölomake" jotta todella näet mitä sinusta on tallennettu. Näet minkälaisia tietoja FinData sinusta myy kaikille vastaantulijoille keneltäkään kysymättä. FinData toimittaa sinunkin kaikki terveystietosi kysymättä kirjaimellisesti aivan kenelle tahansa kysymättä rahaa vastaan.
Mielenkiintoista. Minne tuo lomake tulee sitten toimittaa,THLään ilmeisesti postitse vai voiko laittaa sähköisesti?
Vierailija kirjoitti:
Mitä oikein tarkoitat? Eihän voi olla noin.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin maailmaa tulee automaattisesti ilmoitus, jos joku on käynyt katsomassa potilastietojani, jos kyseessä on joku muu kuin sellainen, jolle olen antanut luvan. Ja ilmoitukseen pitää vastata, onko henkilö ollut oikeutettu vai ei. Esim. kerran omalääkärini ollessa lomalla olin yhteydessä sijaislääkäriin tarvitessani reseptin uusimista ja sen jälkeen sain ilmoituksen.
Suomi on pudonnut ihan täysin terveysalan digisovelluksissa. Takamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Minne tuo lomake tulee sitten toimittaa,THLään ilmeisesti postitse vai voiko laittaa sähköisesti?
Jos on THL, se muuten kestää pikkusen jos toteutuu koskaan!
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut. Vaikea tulkita. Hyvin monet katsoneet tietoja, pitäisi muistaa ta:n puhelimeen vastanneiden nimetkin, jotta tietäisi ovatko asiattomia urkkijoita vai vain puhelinvaihteessa tiedot esille ottaneita.
Ei kai ne voi työntekijöitten nimiä kertoa ihan tostanoin? Jokuhan saattas alkaa häiriköimään niitä.
Kannattaa ainakin laittaa OmaKantaan tietojen luovutuskielto (suostumuksen peruutus) noin aluksi, jos tietojen urkinta on huolena. Se estää edes sen että toisella alueella ei tirkistellä tietoja. Terveysalan ammattilaiset tekee niin ja neuvoivat minuakin.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä suosittelen jokaista vähänkään järkevää kansalaista olemaan kiinnostunut omien tietojensa käytöstä ja tilaamaan ne lokitiedot kulloiseltakin rekisterinpitäjältä eli esim. nykyään omalta hyvinvointialueeltaan. Ohjeet lokitietojen pyytämiseen löytyvät hyvinvointialueen verkkosivuilta. Käytännöt vaihtelevat alueittain.
Samoin kannattaa toimia yksityisten palveluntuottajien kanssa eli jos käy Mehiläisessä, Terveystalossa tmv. on niistäkin mahdollista pyytää omat lokitiedot tarkastettavaksi kahdelta edeltävältä vuodelta.
Vain saamalla kiinni urkkijat ja tekemällä heistä rikosilmoituksen, saadaan alalta kitkettyä tätä laitointa uteliaisuutta toisten salassa pidettäviä tietoja kohtaan.
Ja urkkijahoitsut sossukavereineen taas alapeukuttamassa tällaista,täysin faktapitoista kommenttia. Mikä teitä vaivaa?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä suosittelen jokaista vähänkään järkevää kansalaista olemaan kiinnostunut omien tietojensa käytöstä ja tilaamaan ne lokitiedot kulloiseltakin rekisterinpitäjältä eli esim. nykyään omalta hyvinvointialueeltaan. Ohjeet lokitietojen pyytämiseen löytyvät hyvinvointialueen verkkosivuilta. Käytännöt vaihtelevat alueittain.
Samoin kannattaa toimia yksityisten palveluntuottajien kanssa eli jos käy Mehiläisessä, Terveystalossa tmv. on niistäkin mahdollista pyytää omat lokitiedot tarkastettavaksi kahdelta edeltävältä vuodelta.
Vain saamalla kiinni urkkijat ja tekemällä heistä rikosilmoituksen, saadaan alalta kitkettyä tätä laitointa uteliaisuutta toisten salassa pidettäviä tietoja kohtaan.
Ja urkkijahoitsut sossukavereineen taas alapeukuttamassa tällaista,täysin faktapitoista kommenttia. Mikä teitä vaivaa?!?
Sossut joutaa urkkimaan, tosi on.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ainakin laittaa OmaKantaan tietojen luovutuskielto (suostumuksen peruutus) noin aluksi, jos tietojen urkinta on huolena. Se estää edes sen että toisella alueella ei tirkistellä tietoja. Terveysalan ammattilaiset tekee niin ja neuvoivat minuakin.
Jos käyn toisella hyvinvointialueella lääkärissä (julkinen) eikö siellä nähdä kotihyvinvointialueella tehtyjä merkintöjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut. Vaikea tulkita. Hyvin monet katsoneet tietoja, pitäisi muistaa ta:n puhelimeen vastanneiden nimetkin, jotta tietäisi ovatko asiattomia urkkijoita vai vain puhelinvaihteessa tiedot esille ottaneita.
Ei kai ne voi työntekijöitten nimiä kertoa ihan tostanoin? Jokuhan saattas alkaa häiriköimään niitä.
Työntekijöiden nimet kuuluvat potilaan tietoon,sillä kyse on yksiselitteisesti hänen oikeusturvastaan ja oikeudestaan YKSITYISYYDENSUOJAAN,jottei mitään tietoja voi mikään taho alkaa käyttää häntä vastaan vahingoittamistarkoituksessa tai hyötyäkseen. Et taida olla penaalin terävimmästä päästä? Jos minulla on hoitosuhde lääkäriin a muttei lääkäriin b,niin lääkäri b EI SAA ILMAN pätevää,ajantasaista,riidattomasti hoidollista syytä mennä minun tietoihin,tajuatko? Tämä on hyvin yksinkertaista. Jos et tahdo ongelmia,älä riko lakia ja tietosuojaa tai potilaan oikeusturvaa,sotelainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kouluterveydenhoitaja oli käynyt tiedoissani
Varmaan ihan aiheellisesti lapsesi edun vuoksi. Vai onko sinulla jotakin salattavaa? Itse en pitäisi tällaista pahana. Lapsen etu on tärkein.
Ai käynyt tutkimassa gynekologisia vaivoja, onko flunssia usein, entä mielenterveysongelmia? Vai onko vain kiinnostunut siitä, että miten niin fiksuja lapsia kasvaa, millaisilla ja ilmeisen varakkailla vanhemmilla?
Vaikka kuinka koette kiusallisiksi nuo gynekologiset vaivanne (usea maininnut), niin ihan sama se on terveyden huollolle onko kyse alapäästänne vai vaikka korvatulehduksesta. Ei kiinnosta yhtään sen enempää eikä ole mikään iso juttu. Niitä alapäitä näkee jos minkälaisia ihan jokainen työpäivä. Vaivoja niissäkin hoidetaan kuten m
En kyllä arvostanut, kun menin lääkärille keuhkoputkentulehduksen vuoksi ja hän ensin lueskeli kantaani ja mainitsi jotain taannoisesta HSV2-tartunnastani. Mielestäni täysin asiatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseisen pdf'n mukaan turvapostina tai printattuna fyysisesti. Pdf'n löytäminen on tosin tehty todella hankalaksi enkä löydä linkkiä. Etsi "Henkilötietojen tarkastuspyyntö" jne. Eikä tämä muuta sitä jotta FinData myy kaikki terveystietosi ihan siitä riippumatta mitä tietoja THL sinusta tallentaa. Mutta FinDatan ainoa tarkoitushan onkin myydä kansalaisten terveystietoja koskaan asiakkailta kysymättä.
Mulle väitti yths-hoitaja ettei voi varata mulle aikaa lääkärille koska oon kieltänyt tietojen luovutuksen. Seuraava hoitaja tähän kuitenkin kummasti pystyi...
Kerrotko mikä tässä väitteensä on valetta? Ei ole kokemusta lokeista. T.eri