Kuinka moni on tilannut omakannan lokitiedot ja paljastuiko ylläreitä?
Minä tilasin tänään. Kohta paljastuu, että onko urkittu..
Kommentit (236)
Ikävä kyllä terveydenhuollossa ja sosiaalihuollossa monia kiinnostaa ihan tavallisten ihmisten elämä. Urkinnasta on jäänyt kiinni niin lääkäreitä, hoitajia, vahtimestareita, sosiaalityöntekijöitä, sihteereitä...
Toiset urkkivat, koska ei ollut muutakaan tekemistä. Toiset urkkivat ilman mitään selitystä. Jotkut urkkivat sukulaisen/tuttuvan/kollegan/kumppanin tmv. puolesta.
Urkinta on aina väärin. Ja on turha luulla, että olen niin tavis, ettei kukaan urki mun tietoja. Jotkut työntekijät käyvät vain ihan systemaattisesti läpi tuntemattomien ihmisten tietoja - sehän on kuin selaisi vauva-palstaa tai iltapäivälehtiä. Aina voi löytää jonkun mielenkiintoisen jutun...
Toiset taas todella "hakevat jotain tiettyä". Eksän juttu. Nyksän juttuja. Eksän nyksän juttu. Jne.
Koska urkinta on laitonta, itse ainakin olen kiinnostunut nalkittamaan sitä tekevät. Muutenhan voisin sanoa, että varastaminenkin on ok, koska multa ei varastettu, vaan naapurilta tai kaupasta. En hyväksy sitäkään. Sekin on laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko käynyt humalassa hoidossa, jos sinne jotain yllätyksiä on ilmestynyt, ettekä itse muista?
Ketjussa puhutaan lokitiedoista, ei potilasasiakirjojsta. On puhuttu myös asiattomista kirjauksista,joita epäpätevää ja ilkeät/heikkolahjaiset hoitajat tehtailevat. Pahimpia ovat silti lääkäri tähdillä ei ole mitään vastuuta vääristelevistä kirjauksista,jotka mustamaalaavat potilasta ja aiheuttavat pahimmillaan hyvin vakavia hoitovirheitä ja ihmisoikeusloukkauksia. Ne joilla on varaa,hoidattavat itsensä aivan muualla,kuin kom..nisti Suomessa.
Missä (maassa) kannattaisi käydä hoidossa?
Kerran tilasin lokitiedot, niin naapuritalon mies oli työnsä kautta käynyt katsomassa tietoni, samoin yks 80 luvun ex- kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse töissä terveydenhuollossa toimistotehtävissä. En ole tilannut omia lokitietojani ikinä. Jos epäilisin, että joku tuttu on käynyt tiedoissani, niin sitten tilaisin. Näitäkin tapauksia toki on ja valitettavasti myös terveydenhuollon sisällä.
Meille tulee silloin tällöin lokitietopyyntöjen jälkeen lisäselvityspyyntöjä, kun ihmiset eivät tajua, keitä heille itselleen täysin tuntemattomat henkilöt ovat, jotka ovat käyneet heidän tiedoissaan, ja epäilevät siksi väärinkäytöksiä. Nämä ihmiset eivät ole mitään julkkiksia, joiden asiat ehkä voisivat kiinnostaa myös heille itselleen tuntemattomia ihmisiä.
Jokaisen olisi hyvä ymmärtää, että heidän tiedoissaan käyvät työnsä puolesta muutkin kuin juuri se lääkäri ja hoitaja, jotka ovat heidät tavanneet tai puhuneet puhelimessa heidän kanssaan. Esim. itse joudun käymään ihmisten perustiedoissa ja joskus myös potilastiedoissa erilaisiin heitä koskeviin laskui
Ei tarvitse olla julkkis. Esimerkiksi lapsen harvinainen sairaus on ollut syynä suureen urkintatapaukseen. Eli ihan juoruilu ja uteliaisuus hoitoalan ihmisten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut. Vaikea tulkita. Hyvin monet katsoneet tietoja, pitäisi muistaa ta:n puhelimeen vastanneiden nimetkin, jotta tietäisi ovatko asiattomia urkkijoita vai vain puhelinvaihteessa tiedot esille ottaneita.
Ei kai ne voi työntekijöitten nimiä kertoa ihan tostanoin? Jokuhan saattas alkaa häiriköimään niitä.
Potilastietojen lokitietoraportissa lukee tietoja katsoneen/käyttäneen/luovuttaneen henkilön koko nimi (myös henkilön mahdolliset toiset ja kolmannet nimet), ammattinimike, tarkka kellonaika kun tiedot on avattu, tietojen käytön/katselun toimipaikka ja käyttötapa (luku, luonti, päivitys, poisto ym.). Olen pari päivää läpikäynyt omien potilastietojen lokitietoraporttia ja kyllähän niissä on epäilyttäviä tapahtumia.
On urkittu Oma Hämeen hyvinvointialueella. Kannattaa tilata lokitiedot, jos olet asioinut kyseisen alueen terveydenhuollossa.
Ei tarvitse tietää muuta kuin että on tilannut, takuuvarma mt-potilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voisi saada sairaalan kirjaukset? Leikkauksen jälkeen osastonlääkäri tiesi kertoa leikkauksesta monia asioita, joita ei lue kannassa. Osastosihteeri lähetti saman tekstin, joka oli kannassakin. Miten saan luettavakseni sen tekstin, joka on jollain kirurgian sivulla tms.?
Soita sairaalan potilasasiamiehelle.Se neuvoo.On sen pääasiallinen duuni näet.
Saat ne hyvinvointialueen kirjaamosta! Potilastiedot potilastietoarkistosta.
Normaalilokitietoraportista ei näe tarkemmin missä välilehdillä on käyny. Pyytäkää tarkemmat lokitietoraportit.
Ei paljastunut, koska tehty rikoksia eli ei kirjattu kaikkea mitä tehty. Jossain nekin on kirjattu, mutta ei siellä potilaan virallisissa tiedoissa mitkä hänen nimeltään löytyy.
Ohly in Finland I hope?
Voi pojat mikä kohu olisi jos tuollaisesta tihkuisi tietoja joillekin? Mistä sitä tietää, ehkä suurin osa niin kurjia, että salaisivst tuollaiset (jopa ne akateemiset ah muka kunnon ihmiset) vaikka tietäisivät? Salaisivst jopa asianosaisilta itseltään.
Melko kurjaa toimintaa. Ja rikollistakin.
Vierailija kirjoitti:
'Ei paljastunut, koska tehty rikoksia eli ei kirjattu kaikkea mitä tehty. Jossain nekin on kirjattu, mutta ei siellä potilaan virallisissa tiedoissa mitkä hänen nimeltään löytyy.'
'Only in Finland I hope?Voi pojat mikä kohu olisi jos tuollaisesta tihkuisi tietoja joillekin? Mistä sitä tietää, ehkä suurin osa niin kurjia, että salaisivst tuollaiset (jopa ne akateemiset ah muka kunnon ihmiset) vaikka tietäisivät? Salaisivat jopa asianosaisilta itseltään.
Melko kurjaa toimintaa. Ja rikollistakin.'
Ei minulta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse tietää muuta kuin että on tilannut, takuuvarma mt-potilas.
Tässä yksi urkkija🤭
Tule nyt ap kertomaan miten kävi