Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni on tilannut omakannan lokitiedot ja paljastuiko ylläreitä?

Vierailija
27.07.2024 |

Minä tilasin tänään. Kohta paljastuu, että onko urkittu..

Kommentit (284)

Vierailija
241/284 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut. Vaikea tulkita. Hyvin monet katsoneet tietoja, pitäisi muistaa ta:n puhelimeen vastanneiden nimetkin, jotta tietäisi ovatko asiattomia urkkijoita vai vain puhelinvaihteessa tiedot esille ottaneita.

Ei kai ne voi työntekijöitten nimiä kertoa ihan tostanoin? Jokuhan saattas alkaa häiriköimään niitä.

Potilastietojen lokitietoraportissa lukee tietoja katsoneen/käyttäneen/luovuttaneen henkilön koko nimi (myös henkilön mahdolliset toiset ja kolmannet nimet), ammattinimike, tarkka kellonaika kun tiedot on avattu, tietojen käytön/katselun toimipaikka ja käyttötapa (luku, luonti, päivitys, poisto ym.). Olen pari päivää läpikäynyt omien potilastietojen lokitietoraporttia ja kyllähän niissä on epäilyttäviä tapahtumia. 

No ei todellakaan lue mitään koko nimiä. 

Miten voi tietää onko ollut laillista, jos ei nimiä saa tietää tai välttämmättä edes sitä kuinka kauan tietoja on katsottu ja miksi? Ei siitä kauheasti voi päätellä, jos on merkinnät tasoa päivämäärä ja tietojasi on katsottu klo 15.37 (alkaen). Kyllä urkkijoilla on kissanpäivät!

Vierailija
242/284 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalilokitietoraportista ei näe tarkemmin missä välilehdillä on käyny. Pyytäkää tarkemmat lokitietoraportit. 

Ei suostuta antamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/284 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta aina ajankohtainen aihe.

Eihän noista potilastietojen urkkimisista ole huolissaan kuin vain vainoharhaiset, hullut ja ne joilla on noloja sairauksia kuten mielenterveysongelmat. 

Itse olen siis huoleton tämän asian tiimoilta. Jos joku haluaa urkkia tylsiä terveystietojani niin siitä vaan. Ei oo mitään jännää eikä noloa. Ketään ei kiinnosta 13 v sitten leikattu syöpäni eikä edes virtsatietulehdukseni. 

Vierailija
244/284 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo tilattiin ? En muista enään. Onhan niitä tapauksia joita kiinnoosta toisten asiat.

Vierailija
245/284 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljastunut. Ei ne niistä omista rikoksista kirjottele. 
Joskus kirjoitan vielä oman  vastineen niistä jutuista.

Älykkäät tajuaa niistä. että terveydenhuollossa on tehty rikoksia.  Jehheh mikö häpeä HUS:lle! 

Vierailija
246/284 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kiellot päälle vaan. Näin on parasta. En oikein luota kehenkään. 

Kerro olevasi mt-tapaus, kertomatta että olet mt-tapaus. :)

Vierailija
247/284 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä on typerää porukkaa ja täysin väärää tietoa mitä lokitietojen ja omien pt as kirjojen ynnä muiden viranomaistietojen tilaamiseen tulee. Ei tällaisiin jaksa edes vastata enää,vastaukset kun poistetaan ylläpidon toimesta aina. Etsikää tietonne itse,älkääkä kysellä täällä. Oikeusmurhia,hoitovirheitä,tietourkintaa,mustamaalaamista, ihmisoikeusrikoksia jne tässä maassa Sote henkilöstön ja muiden viranomaistahojen toimesta riittää yllin kyllin. Vastuuseen et saa ketään,jos et ymmärrä,miten asiat tulee hoitaa ja olet niin naiivi että kuvittelet sotelaisen ja viranomaisen noudattavan lakia. Lokitietoja myös muokataan/tuhotaan luovuttamattajättämisen lisäksi tietosuojavastaavien toimesta ja yksikönjohtajien käskystä,täysin yleistä mmHUSissa,lastensuojelussa,terveydenhuollossa,poliisissa,kelassa jne. Valehdellaan suoraan päin naamaa ja lyödään luurit korvaan tai aletaan huutaa päin näköä kun onkin näyttää pitävät todisteet. Voi kunpatietäisitte,mutta tänne ei asioita voi kertoa -ilmeisesti joku näistä rikollisista sotelaisista toistuvasti poistattaa faktatiedot viranomaisten laittomasta toiminnasta.

Oikeusmurhien, hoitovirheiden,  ihmisoikeusrikosten jne listaamiesi lisäksi näyttää olevan paljon mielenterveysongelmia, soiko hampaasi paikassa YLE X vai Radio Nova?

Vierailija
248/284 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tilasin. Kysyttiin nimeltä ketä hoitajaa epäilen. Ei suostuttu antamaan tietoja kun en halunnut nimiä mainita.

Laitonta. Niin luovuttamatta jättäminen kuin nimien kyselykin. Kertoo siitä että on käyty urkkimassa. Kannattaa tilata tiedot kirjaukset jne kaikista paikoista joissa ikinä olet asioinut elämäsi aikana. Tilaus siis arkistosta ja tietosuojavastaavalta, ei miltään hoitajilta tai pelkkiä omakanta kirjauksia,vaan aivan koko potilashistoriasi,joko digitaalisena tai mieluummin paperisina. Itselläni kertynyt läpi käytävää paperiaineistoa n. 10 täyttä banaanipavilaatikollista,eikä kaikkia tietoja edes luovutettu. Elämme lämpimädässä maassa. Ja joo,lopetin lääkäri käynnit jo v2019 juuri tämän massiivisen ja törkeän mustamaalaamiseni ja urkinnan vuoksi. Aina Vo:lle nauhuri mukaan ja ne puhelut tallennetaan.

Olet onnekas - tai tyhmä - jos et ole käynyt viiteen vuoteen lääkärissä.

Selvästi et ole myöskään sairas. Vielä. 

Minun valelääkärinä antama diagnoosi on, että viiraa ja pahasti.

Vierailija
249/284 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon on löytynyt että keski-suomen hva ei suostu enää tietoja luovuttamaan. Erään pienen paikkakunnan fysioterapeutti on selaillut tietojani 2 tuntia ja kun pyysin selvitystä mitä hän on katsonut niin sain vain selityksen että luultavasti tiedot ovat vahingossa jääneet auki. 

Lain mukaan potilaalle pitää esittää todisteet. Kaikestahan jää jälki, jokaisesta avatusta sivusta, päivämäärä, kellon aika, kuka on katsonut, kauanko tietoa on katseltu. Onko selattu diagnooseja tai reseptitietoja.

Ja tämä siis vain ihan viimeisin tapaus.

Kukaan ei ole kuitenkaan koskaan mitään rangaistusta saanut. Osa ei edes tiedä jääneensä kiinni, osan kanssa esimies on "keskustellut". 

Sullehan on esitetty, että on kaksi tuntia ollut tiedot auki. Fiksumpi ymmärtäisi sanomattakin, että on vahingossa jäänyt auki, mutta et usko, vaik

Kyllä sinulla on heikot tiedot siitä,mihin sotessa käytetään aikaa. Siellä todellakin voidaan tiettyjen henkilöiden kohdalla käyttää vaikka vapaapäiviä siihen että urkitaan tietoja. Ihan omakohtaisesti kokemuksesta puhun. En tiedä onko asia ollut näin tässä kahden tunnin tapauksessa,mutta kun mitään hoidollista yhteyttä ei tietojen käsittelyyn ole ja tietoja on käsitelty esim. loma-aikoina tai väitetty hlön olevan pois töistä ja sitten ilmeneekin,että 'poissaoleva'  tutkinut kirjauksia tuntitolkulla,ei siinä ole mitään epäselvyyttä enää,että kyseessä on rikollinen ja tietoinen toiminta. Joten lopetahan nuo turhat selittelysi.

Säälittää sote-ihmiset, jotka joutuvat näiden harhaisten kohteeksi. Kuinka paljon Suomessa kuluukaan rahaa ja työaikaa näihin idioottikyselyihin? Ei ihme, että julkisella joutuu jonottamaan. En alalla ole mutta ei vähempää voisi kiinnostaa jonkun Ritvan tai Kalevin ummetukset tai masennukset.

Vierailija
250/284 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävätär joutui äkisti ambulanssilla sairaalaan, niin tuttavansa kävi urkkimassa mitä oli tapahtunut ja uteli ystävättäreltä vielä tarkennuksia. Ei edes yrittänyt piilotella, että penkoi tuttunsa tietoja vain uteliaisuuttaan.

Vierailija
251/284 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän noista potilastietojen urkkimisista ole huolissaan kuin vain vainoharhaiset, hullut ja ne joilla on noloja sairauksia kuten mielenterveysongelmat. 

Itse olen siis huoleton tämän asian tiimoilta. Jos joku haluaa urkkia tylsiä terveystietojani niin siitä vaan. Ei oo mitään jännää eikä noloa. Ketään ei kiinnosta 13 v sitten leikattu syöpäni eikä edes virtsatietulehdukseni. 

Ketään ei kiinnosta.... ei vakuutusyhtiöitä... ei potentiaalista työnantajaa... ei pankkia... 

Vierailija
252/284 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ole kiinnostunut sinun peräpukamista.

Mistä sitten johtuu lasten hihitys pihalla? 

Vierailija
253/284 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo tilattiin ? En muista enään. Onhan niitä tapauksia joita kiinnoosta toisten asiat.

Terveydenhuollon yksiköstä. 

esim:

"HUS-yhtymän potilasrekisterin lokitietopyynnön voit tehdä seuraavasti:

1. Huom! Ennen sähköisen lomakkeen avaamista, tutustu kohtaan Ohje sähköisen suomi.fi-palvelun käyttöön.
Avaa sähköinen lomake: HUS-yhtymän potilasrekisterin lokitietopyyntö(Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)

2. Paperisella lomakkeella, joka sinun tulee tulostaa, allekirjoittaa ja postittaa lomakkeella olevaan osoitteeseen.

3. Vapaamuotoisella kirjeellä, jonka tulee sisältää samat tiedot kuin mitä lomakkeella kysytään. Kirje tulee postittaa lomakkeella näkyvään osoitteeseen."

https://www.hus.fi/potilaalle/opas-potilaalle/oikeutesi-potilaana#hus-y…-

Vierailija
254/284 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tilannut. Jokakerta jos kela tai sossu on halunnut sinne päästä olen sanonut et menkää vain. Ihan sama. Nopentaa vain päätösten tekoa. Eikä se minua vähemmän hulluksi tee vaikka kakki net tiedot sais kouraansa.

Vierailija
255/284 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkeiden lisäksi poliisi tutkii kuka tunkeutuu luvatta . 

Vierailija
256/284 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mut työkkärissä käy naputteli koneilla. 

Vierailija
257/284 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kiellot päälle vaan. Näin on parasta. En oikein luota kehenkään. 

Kerro olevasi mt-tapaus, kertomatta että olet mt-tapaus. :)

Venäläinen tuttava hakkeroi ne hetkessä kun opiskeli lähihoitaja tietojuttujen osaajaksi. 

Vierailija
258/284 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin mielenkiintoinen aihe. GDPR ja potilastietolaki ovat hyvin tiukkoja. Lääkäreissä on paljon narsistisia tapauksia, jotka eivät laeista välitä. En nyt viralta kuitenkaan vaatisi. 

Vierailija
259/284 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heität kyllä tosi vitsiä nimittäin POTILASTURVALLISUUS . ON LAIN MUKAAN YKSITYISYYDEN SUOJA . ET SÄ VOI VAARANTAA POTILAIDEN TERVEYTTÄ SUN TYHMYYDELLÄ.  SEHÄN ON NÄHTY ETTÄ USKONTOJEN VAINOOJAT TAPPAA IHMISIÄ JA MYRKYTTÄÄ OIKEASTI EIKÄ KUVITELLUSTI.  JONKUN PUOLISO VOI VAINOTA JOTAIN TAI UHKAILLA JA SÄ VAAN HEITTELET TOTA PASKAN VÄLIÄ JUTTUA.  JOKU ON VÄKIVALLAN UHRI JA SUN MIELESTÄ SEKÄÄN EI OLE MITÄÄN . TOIVOTAAN ETTÄ PÄÄSET KUNNON KOKEMUKSIIN ITSE . 

Vierailija
260/284 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös suojeltava lapsia kuulkaa te olette vähän tyhmiä nyt . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi