Kuinka moni on tilannut omakannan lokitiedot ja paljastuiko ylläreitä?
Kommentit (236)
Olen ollut kouluterveydenhoitajana. Lapsen vanhemman tietoihin merkittiin joitakin kyselylomakkeiden tuloksia, en enää tarkalleen muista mitä. Laki määritti, että niitä ei saanut kirjoittaa lapsen tietoihin, mutta kaikki kerätty tieto piti kirjata kuitenkin - >laitettiin vanhemman tietoihin.
No, aloittaja on tainnut hylätä aloittamansa ketjun,mutta he jotka ovat tietonsa tilanneet,tai sitä aikovat,voisivat kommentoida kokemuksiaan.
Minulle tuli yllärinä että Purra oli käynyt. Omakantaan olikin kirjoitettu jostain leikkauksesta. Tunnistin kyllä oitis valheellisen kirjauksen, ja tein tutkintapyynnön.
Urkkija tulee vain huonolaatuisemmaksi eikä pääse itsetuntovaivoistaan.
Oletteko käynyt humalassa hoidossa, jos sinne jotain yllätyksiä on ilmestynyt, ettekä itse muista?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko käynyt humalassa hoidossa, jos sinne jotain yllätyksiä on ilmestynyt, ettekä itse muista?
Ketjussa puhutaan lokitiedoista, ei potilasasiakirjojsta. On puhuttu myös asiattomista kirjauksista,joita epäpätevää ja ilkeät/heikkolahjaiset hoitajat tehtailevat. Pahimpia ovat silti lääkäri tähdillä ei ole mitään vastuuta vääristelevistä kirjauksista,jotka mustamaalaavat potilasta ja aiheuttavat pahimmillaan hyvin vakavia hoitovirheitä ja ihmisoikeusloukkauksia. Ne joilla on varaa,hoidattavat itsensä aivan muualla,kuin kom..nisti Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reseptitietojen kyttäilyn voi myös estää omakannassa laittamalla kiellon päälle. Terveysalan tutut neuvoivat ja on helppo juttu.
Ei voi. Niitä ei saa mitenkään piiloon.
Saa reseptitietojen hallinnasta. Laita vaan ruksi lääkkeen kohdalle jonka haluat piilottaa. Jätän yleensä vain rasvat näkyviin (ihottumaan). Ennen apteekkia otan ruksin pois. Kerran unohdin ottaa pois ja apteekki sanoi, että lääkettä ei ole määrätty. Lääkärissä sanotaan vaan että jaahas, olet piilottanut tiedot. Se tieto näkyy lääkärille, ei muuta. Lääkäri tämän keinon minulle alunperin neuvoikin ja hyvin toimii!
Vastuullinen Lääkäri ei kyllä sitten määrää yhtään mitään lääkettä tällaiselle henkilölle jonka täytyy jotain lääkkeitä piilotella. Ainakin pkv-lääkkeiden kohdalla tulisi olla niin että niitä ei voisi määrätä jos merkintöjä on piilotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reseptitietojen kyttäilyn voi myös estää omakannassa laittamalla kiellon päälle. Terveysalan tutut neuvoivat ja on helppo juttu.
Ei voi. Niitä ei saa mitenkään piiloon.
Saa reseptitietojen hallinnasta. Laita vaan ruksi lääkkeen kohdalle jonka haluat piilottaa. Jätän yleensä vain rasvat näkyviin (ihottumaan). Ennen apteekkia otan ruksin pois. Kerran unohdin ottaa pois ja apteekki sanoi, että lääkettä ei ole määrätty. Lääkärissä sanotaan vaan että jaahas, olet piilottanut tiedot. Se tieto näkyy lääkärille, ei muuta. Lääkäri tämän keinon minulle alunperin neuvoikin ja hyvin toimii!
Vastuullinen Lääkäri ei kyllä sitten määrää yhtään mitään lääkettä tällaiselle henkilölle jonka täytyy jotain lääkkeit
Pkv-lääkkeiden näkymistä ei voi estää. Itsellä pkv-lääkkeitä ja saan reseptit vaivatta vaikka muut lääkkeet ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin lääkäri, en kirjoittaisi tai uusisi yhtään reseptiä, jos en tietäisi mitä muita lääkkeitä on käytössä. Sairasta tällainen peittely. Jos menetät tajuntasi ja sinut viedään sairaalaan, olisi todella tärkeää, että lääkäri pystyisi katsomaan sairaskertomuksestasi muut sairautesi ja lääkityksen.
Jokainen päättää itse näistä asioista, ei lääkäri. Ailkuista ihmistä ei tarvitse holhota.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kouluterveydenhoitajana. Lapsen vanhemman tietoihin merkittiin joitakin kyselylomakkeiden tuloksia, en enää tarkalleen muista mitä. Laki määritti, että niitä ei saanut kirjoittaa lapsen tietoihin, mutta kaikki kerätty tieto piti kirjata kuitenkin - >laitettiin vanhemman tietoihin.
Ei noita lomakkeita ole edes pakko täyttää.
Sen jälkeen, kun mun vastaamotiedot vuoti nettiin, ei minua ole hetkauttanut enää mikään urkinta. Se oli pahinta mitä ihmiselle voi käydä ja kun siitä järkytyksestä selvisi, niin olen vain vahvempi. Naurattaa vain jos joku käy lukemassa mun tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kirjoitellaan nyt hölynpölyä.
Et pysty näkemään kuka tietojasi on käynyt katsomasa. Tässä on juuri omakannan ongelma, sinne pääsevät kaikki sairaanhoitajista ja optikoista sosiaalitanttoihin, ilman jälkiä.
Näet vain kysymällä erikseen siltä organisaatiolta jonka luulet tietojasi katsoneen.
Omakannan potilastietojen luovutuslupa kannattaa kieltää.
Ne lokitiedot näet sieltä omakannasta, ei tarvi tilata mistään.
Ei sieltä kaikkea näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kirjoitellaan nyt hölynpölyä.
Et pysty näkemään kuka tietojasi on käynyt katsomasa. Tässä on juuri omakannan ongelma, sinne pääsevät kaikki sairaanhoitajista ja optikoista sosiaalitanttoihin, ilman jälkiä.
Näet vain kysymällä erikseen siltä organisaatiolta jonka luulet tietojasi katsoneen.
Omakannan potilastietojen luovutuslupa kannattaa kieltää.
Ne lokitiedot näet sieltä omakannasta, ei tarvi tilata mistään.
Ei sieltä kaikkea näe.
Tätä olen todella ihmetellyt pitkään miksi ihmisillä on harhaluulo siitä että kannasta näkyisivät kaikki pt-tietojen käsittelyt, erityisesti,jos koko potilashistoriaakaan ei ole kantaan tuotu? Eivätkö ihmiset ymmärrä,mitä lokitiedot ovat, miten potilastietoja voidaan asiattomasti käydä tutkimassa vai mistä kiikastaa? Todelliset lokit saat vain ja ainoastaan tilaamalla ne suoraan jokaiselta sinua hoitaneelta yksiköltä. Sekään ei tosin takaa,että luovutetut tiedot olisivat todenmukaiset. Nim.kokemusta on
Kaikki kiellot päälle vaan. Näin on parasta. En oikein luota kehenkään.
Jos nämä laittomat tietojen tarkastelut tarkistettaisiin, monelta lääkäriltä loppuisivat työt ja he joutuisivat oikeuteen.