Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu työkaverien outo käytös?

Vierailija
27.07.2024 |

Tämä sama on toistunut todella monta kertaa eri työkavereiden kanssa eri (uusissa) työpaikoissa? Eli esittelen itseni uudelle kollegalle ja teemme sen päivän/vuoron töitä yhdessä, menee tosi hyvin! Pidämme toisistamme, vitsailemmekin. Keskustelu sujuu, olen iloinen kun pitkästä aikaa tulee mukava ihminen työrintamalla vastaan.

Kollegakin vaikuttaa tyytyväiselle ja kertoo että on tosi kiva saada minut työkaveriksi jne. Että tervetuloa taloon.

Sitten kun näemme seuraavan kerran, kollega onkin tosi vaisu, ei katsele minua päin edes vaan kengänkärkiään? Vastailee kysymyksiin joo tai ei muttei puhu mitään muuta? Vaikea tehdä jopa töitä yhdessä kun toinen on niin vaikeana (työni on parityötä). Kerran jopa eräs sanoi että meidän on parempi tehdä töitä erikseen se päivä.

Mitä tässä välillä oikein tapahtuu?! Osaako kukaan selittää?

Yritän aina olla kaikille tosi ystävällinen jne. En koe että olisin loukannut tai mitään? Joskus joltain kysyin että olenko jotenkin loukannut ja hän vastasi suorastaan hämmentyneenä että et tietenkään?

Alan olla tosi väsynyt tähän ilmiöön.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuullut "salaisuudestasi"

Vierailija
2/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisetko homeelle tai muuten pahalle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuullut jotain juoruja sinusta

Vierailija
4/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei minulla ole mitään salaisuuksia? Olen ihan tavallinen nainen, en minkään näköinen. Ei mitään erityistä minussa? Ikisinkku olen mutta muuta outoa en itsestäni keksi. Suorastaan tylsä elämä minulla.

Ap

Vierailija
5/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kaikki tietävän salaisuutesi, eli olet vähän niin kuin kakkoskastia...

Vierailija
6/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudessa työpaikassa jossa juuri aloittanut?

Vierailija
7/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei minulla ole mitään salaisuuksia? Olen ihan tavallinen nainen, en minkään näköinen. Ei mitään erityistä minussa? Ikisinkku olen mutta muuta outoa en itsestäni keksi. Suorastaan tylsä elämä minulla.

Ap

Kyllä jopa minä tiedän "salaisuudestasi". Lisäksi sinulla oli vessapaperia tarttuneena kengänpohjaasi.

Vierailija
8/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisetko homeelle tai muuten pahalle? 

Olen kysynyt ystäviltäni useamman kerran että haisenko jollekin kun minua kartellaan töissä? En kuulemma haise edes millekään vaan olen kuulemma hajuton ja mauton hiirulainen :)

Ap

Vierailija
9/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko ihmiset avautumaan asioistaan herkästi? Katuvat seuraavana päivänä ja ottavat etäisyyttä.

Tai olet liian sosiaalinen heti ensi kättelyssä (itse olen). Olen opetellut olemaan hiukan rajoittuneempi, vaika ei ole itseäni. Mutta joskus pitää vähän himmata 🙂.

Vierailija
10/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudessa työpaikassa jossa juuri aloittanut?

Google kyllä toimii. Yleensä kun hakutulosten joukossa on linkit ylilaudalle tai murhainfoon, niin se ei tiedä mitään hyvää.

Vierailija
11/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kirous. Kaikki alkaa ennemmin tai myöhemmin vihata sinua ilman mitään järkevää syytä.

Vierailija
12/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut saman, juoruavat sinusta tai jostain läheisestäsi pahaa. Itse mieheni oli siihen aikaan vankilassa, ei siihen muuta tarvittu kun minua alettiin karttamaan.

Vierailija
13/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä sukunimi, väärä ulkonäkö, väärä koulu, väärä asuinalue... Riippuu toki piireistä, mutta joillekin riittää joku näistä. Tai ihan yleisesti polttomerkki-efekti. 

Vierailija
14/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut saman, juoruavat sinusta tai jostain läheisestäsi pahaa. Itse mieheni oli siihen aikaan vankilassa, ei siihen muuta tarvittu kun minua alettiin karttamaan.

Ei minulla ole kumppania eikä elossa olevia läheisiä. En ole sosiaalissa mediassa ollenkaan eikä googlaamalla löydy mitään?

Ap

Vierailija
15/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärrä omaa rooliasi ja paikkaasi sinulle uudessa työyhteisössä, ne muut ovat olleet siellä jo vuosia 

Vierailija
16/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole kumppania eikä elossa olevia läheisiä. En ole sosiaalissa mediassa ollenkaan eikä googlaamalla löydy mitään?

Ap

Joillekin voi olla ongelma jo tuo, ettei ole somessa. Ei pysty kaivamaan tietoa selän takana. Somettomuus on nykyään ehkä hieman outoa, vaikken itsekään ole.  

Vierailija
17/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut mitä sinun nimeäsi googlaamalla löytyy?

Vierailija
18/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havahtuvat, että olet pidetty henkilö heti kättelyssä ja ovat kateellisia, kun itse ovat olleet vuosia talossa?

Vierailija
19/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että rupattelit niin paljon, että työkaverin oli vaikea keskittyä töihin ja hän ehkä tunsi uupumusta kovan puhumisen seurauksena? Hän ehkä lähti mukaan jutteluun ettei olisi epäkohtelias mutta ei jaksa tehdä "toista työpäivää" jatkuvalla juttelulla. Introverteille voi olla uuvuttava kokemus kuunnella ja vastailla koko päivä. 

Vierailija
20/65 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yrität liikaa olla ystävää. Se ahdistaa joitakin, jos vaikuttaa päällekäyvän tuttavalliselta.