Onko tämä passiivis-aggressiivista käytöstä?
Ystäväni on eronnut. Siitå on jo vuosia aikaa, mutta ero on ollut vaikea huoltajuuskiistoineen jne. Olen kertonut hänelle vaikeuksistani oman puolisoni kanssa. Hän tokaisi tässä eräänä päivänä vähän yöstä, että Mitä tosta sinun ja X:nkin avioliitosta oikein tulee. Menin ihan sanattomaksi tästä kommentista. Mitä olisitte sanoneet minun sijassani? Tajusin vasta jälkeenpäin että tämä loukkasi minua aika pahasti.
Kommentit (9)
Ei tuo ole passiivis-aggressiivista. Mitä olisin sanonut? Kiitos kommentistasi. Hän ilmaisi siinä mielipiteensä suhteestasi. Vedä siitä omat johtopäätöksesi.
En oikein valita suhteestani vaan olen viime aikoina avautunut ongelmistamme, mitä teen oikeastaan tosi harvoin. Mielestäni tuo kommentti oli ajattelematon ja ilkeä.
Oletko tyhmä ? Ketään ei kiinnosta sinun vaikeudet, tuommoinen ruikuttaja olisi jo esto listalla
Tuon voi sanoa parillakin eri tavalla, eri äänensävyllä. Kummastakohan oli kyse?
Päivittely ei ole välttämättä pahantahtoista, vaikka sanat olisi tökeröt. Kertoo silloin, että asia kiinnostaa ja siitä voi puhua.
Jos taas sanoo ilkeällä äänensävyllä hiljentääkseen toisen, niin silloin se on töykeästi sanottu. Siihen voisi sanoa suorat sanat saman tien. Muuten antaa olla, jos siitä on jo aikaa.
Mutta mieti mitä sanot seuraavan kerran, jos vielä sanoo niin. Opettele sanomaan nopeammin vastaan äläkä anna ystävän puhua sinusta/miehestä mitä sattuu.
En tiedä. Minä olen naisena kurkkuani myöten täynnä naisia, jotka hakeutuvat suhteisiin ja sitten alkavat kuormittamaan lähipiiriään miehensä väkivallalla. Onko pakko hakeutua siihen suhteeseen, jos se aiheuttaa koko ajan draamaa ja kuormaa itselle ja läheisille? Etkö halua olla läheisillesi hyvä, miksi hankit heille ongelmia? Jotkut naiset kuvittelevat, että se on "normaalia" hankkia vähän "ongelmainen" mies ja suhde ja kyllä tyttökaverit sitten laastaroivat kun mies vähän hakkaa. No minä en ainakaan laastaroi. Opetelkaa olemaan yksin ja suhteeseen sitten, kun se suhde on hedelmällinen ja tuottaa ILOA eikä mitään draamaa ja ongelmia
Eräskin kaveri on suhteessa mieheen, joka on käyttänyt häntä vuosikausia taloudellisesti hyväksi. Nainen on maksanut enemmän vuokria, hän vastaa perheen autosta. Mies mustasukkainen ja nainen valittaa tästä. Nainen halusi yhteisen lainan, naisen äiti sanoi että olisko kuitenkin erilliset. Itse tulin tänä aikana pahasti hyväksikäytetyksi ja myös omat miessukulaiset kaltoinkohtelivat. Mutta tämä yksi sankari edelleen haluaa uskoa, että häntä taloudellisesti hyväksikäyttävän miehen kanssa kannattaa ottaa yhteinen laina, ja että heillä on hyvä suhde. Se vaan ei ole miehen luonto huolehtia ja välittää naisesta. Ihan turha naisten projisoida tätä ominaisuuttaan mieheen
Ap, tuo ystävän tokaisu riippuu ja kiinnittyy siihen, mitä olet omasta avioliitostasi hänelle kertonut.
Mikäli olet kertonut vain kaikki huonot asiat: Riitelyn, mahdollisen väkivaltaisuuden, alkoholin käytön, pettämiset. Ja muut asiat, kyllä itsekin ihmettelisin, miksi olette edelleen avioliitossa.
Ap, kertoitko missään vaiheessa hyvistä ja myönteisistä asioista liitossanne.
Sovinnon tekemisestä. Siitä, että nyt menee paremmin, ja siksi olemme päättäneet pysyä toistaiseksi yhdessä.
Ja siitä, miten molemmat muuttuivat tietyllä tavalla, muutoin liitto olis ohi.
Se on todella niin, että sitä saa, mitä tilaa.
Jos toistuvasti haukkuu, pilkkaa ja halveksii puolisoasn, niin tottahan muille jää käsitys, että tuo liitto on huono ja riitainen. Hajoamis pisteessä.
Kuka jaksaa kuunnella ainaista valitusta, kun valittaja ei tee asialle mitään?