Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YTK vai ammattiliitto?

Vierailija
27.07.2024 |

Kumpi on mielestänne parempi? Omasta mielestäni YTK. Ensinnäkin se tulee halvemmaksi ja toinen syy on se, että liitot menetti uskottavuutensa alkuvuoden lakkosekoilujen jälkeen. SAK:n jäsenistö on ennätysmääräisen alhainen ja syystä.

Kommentit (278)

Vierailija
21/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luottamushenkilönä tarkistan aina onko avuntarvitsija edustamani liiiton jäsen. Jos ei, sanon että pärjäile tai kysy apua sieltä ytk:sta. Useammat tulee savustetuksi pihalle tai ottamaan varoituksen tai jotain kun taas ne, jotka maksaa jäsenmaksunsa ja ovat oikeutettuja työntekijän edustajan apuun neuvotteluissa on toistaiseksi selvinneet joka kerta ilman seuraamuksia. Liitto ei siis ole pelkästään tessin ja palkkojen sopimista varten vaan auttaa myös ihan jokapäiväisissä ongelmissa työsuhteessa

Vierailija
22/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen YTK:ssa ja aina on työsopparissa lukenut "työsuhteessa noudatetaan XXX TES". Ei ne työsopparin ehdot liittoon kuulumista katso.

Teknisesti ottaen ei katsokaan, mutta kenenpä luulet neuvottelevan tes:istä, jos kaikki muutkin liittyvät ammattiliiton sijasta pelkkään kassaan?

Olet vapaamatkustaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen YTK:ssa ja aina on työsopparissa lukenut "työsuhteessa noudatetaan XXX TES". Ei ne työsopparin ehdot liittoon kuulumista katso.

Onpa harvinaisen yksinkertainen kommentti.

Aina te kommarit vaan vikisette, mutta ette osaa asettaa mitään vasta-argumentteja.

Sinun öyhötyksen informaatioarvo on nolla.

Kommarin päätön ulina sen kun jatkuu 🤭

Persuidiootin viestien informaatioarvo nollana jatkuu. Painu takaisin sinne peräkammariisi, niin äitisi ei tarvi hävetä.

Vierailija
24/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin YTKssa vuodesta 2006 viime torstaihin asti. Hyvin toimi nämä vuodet. Muutama lomautus ja työttömyysjakso osui noihin vuosiin. Palauttivat eilen 45 egee, kun irtisanouduin kesken vuoden.

Vierailija
25/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teknisesti ottaen ei katsokaan, mutta kenenpä luulet neuvottelevan tes:istä, jos kaikki muutkin liittyvät ammattiliiton sijasta pelkkään kassaan?

Olet vapaamatkustaja.

Persuilta loisiminen muiden maksamilla eduilla on heillä geeneissä.

Vierailija
26/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin YTKssa vuodesta 2006 viime torstaihin asti. Hyvin toimi nämä vuodet. Muutama lomautus ja työttömyysjakso osui noihin vuosiin. Palauttivat eilen 45 egee, kun irtisanouduin kesken vuoden.

Jatkan, että aikanaan erosin silloisesta PAMista korkean hinnan takia. Mutta olisihan siellä ollut jotain mökkijuttuja ja ne lakimiespalvelut. Ihan hyvin toimi lomautuksessa sekin.

Vierailija
27/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Laitappa joku linkki luotettavaan lähtötietoon. Muuten viestisi on pelkkää persupropagandaa ja disinformaatiota.

Vierailija
28/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä oli viestisi pointti? Julistaa tyhmä valinta kaikille?

Vierailija
29/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

No sittenhän sä voit itse neuvotella palkkasi ja työehtosopimuksesi!

Niin olen tähänkin asti tehnyt enkä näe ongelmaa. Liitot ovat mielestäni vain ovela juoni viedä tyhmien duunarien rahat.

Minkäänlaisessa työsuhderiidassa, pienessäkään, et saa ilmaista ammattiliiton apua ja isoissa riidoissa sulla ei ole ilmaista ammattiliiton lakimiestä apunasi. Kaikki oikeudellinen apu on sinun hommattava omakustanteisesti.

Miksi minun tarvisi riidellä työnantajan kanssa? 😅 En ole verta nenästä kaivava vassari 🤭

Esimerkiksi sulla vaihtuu esimies ja häntä ei sinun naamasi miellytä ja sallii työpaikkakiusaamisen, vaikka ei itse siihen alentuisi. Silloin voisi olla jopa luottamusmiehestä hyötyä. Vai oletko se lapanen, joka sanoo kaikkeen esimiehen sanomiseen joo joo, mustakin on valkoista?

Vierailija
30/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään katso mutta kun ammattiliitoissa ei ole enää tarpeeksi jäseniä, niin sillä sinun tessilläsi ei ole enää mitään virkaa, sillä sopimusten yleissitovuus poistuu eikä niitä tarvitse silloin enää noudattaa. Tätä hallitus nyt toteuttaa näkyvästi ansiosidonnaisen kerryttämisen ehtoja ja tasoa heikentämällä. Ja mitä tekee suomalainen työntekijä? Se onnessaan hehkutttaa YTK:n jäsenyyttä kun ei tajua näistä asioista yhtään mitään. En yllättyisi jos jo tällä hallituskaudella tapahtuisi tuo sopimusten yleissitovuuden poistuminen, kun ei ihmisiä kiinnosta omat työehdot lainkaan. Mutta onneksi säästin kun olin YTK:n jäsen. 

Vierailija
31/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs perusteella sun palkka, lomat, korvaukset ym. määräytyy? Sen YTK:n neuvotteleman sopimuksen mukaanko? Parempi sinulaisillesi kyllä että eroat siitä YTK:stä ja laitat senkin rahan säästöön sitä varten, kun sulla ei enää näitä sopimuksia ole enää turvana. Sen jälkeen ei enää tarvita edes sitä YTK:ta kun saneluvalta työehdoista on vain työnantajalla. Ei se yrittäjien perustama kassa enää jäseniä tarvitse kun työ on saatu päätökseen ja miksi ne enää sulle ylipäätään mitään korvausta maksaisi työttömänä?

Vierailija
32/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina te kommarit vaan vikisette, mutta ette osaa asettaa mitään vasta-argumentteja.

Sinun öyhötyksen informaatioarvo on nolla.

Kommarin päätön ulina sen kun jatkuu 🤭

Persuidiootin viestien informaatioarvo nollana jatkuu. Painu takaisin sinne peräkammariisi, niin äitisi ei tarvi hävetä.

Johan punikkia kiukuttaa 🤭 onko kenties rättipäivät? 😅

Vierailija
33/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittehän, että jos ette halua kuulua ammattiliittoon vaan ainoastaan työttömyyskassaan, on paljon muitakin vaihtoehtoja kuin YTK? 13 muuta vaihtoehtoa tarkalleen ottaen.

Kattava lista ja yhteystiedot täältä:

https://www.tyj.fi/tyottomyyskassat/tyottomyyskassojen-yhteystiedot/?pr…

Vierailija
34/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Laitappa joku linkki luotettavaan lähtötietoon. Muuten viestisi on pelkkää persupropagandaa ja disinformaatiota.

En minä sille voi minkään että sinä et lue uutisia. Mt-ongelmaisen tunnistaa aina siitä, että hän kääntää jokaisen asian persuihin.

Vierailija
35/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

No sittenhän sä voit itse neuvotella palkkasi ja työehtosopimuksesi!

Niin olen tähänkin asti tehnyt enkä näe ongelmaa. Liitot ovat mielestäni vain ovela juoni viedä tyhmien duunarien rahat.

Minkäänlaisessa työsuhderiidassa, pienessäkään, et saa ilmaista ammattiliiton apua ja isoissa riidoissa sulla ei ole ilmaista ammattiliiton lakimiestä apunasi. Kaikki oikeudellinen apu on sinun hommattava omakustanteisesti.

Miksi minun tarvisi riidellä työnantajan kanssa? 😅 En ole verta nenästä kaivava vassari 🤭

Esimerkiksi sulla vaihtuu esimies ja häntä ei sinun naamasi miellytä ja sallii työpaikkakiusaamisen, vaikka ei itse siihen alentuisi. Silloin voisi olla jop

Minä en ole heikko pas-ka joka tulisi kiusatuksi. Työntekijän on myös hyvä osoittaa arvonsa työnantajalle. Ei se työnantaja huvikseen potki ihmisiä pihalle vaan nimenomaan teidän laiskojen ja ulisevien vassarien kaltaiset sieltä ekana lähtee. Te vassarit ette ymmärrä kilpailusta hevon vit-tua. Te koette olevanne saman arvoisia vaikka joku tekisi työn teitä nopeammin ja laadukkaammin. Ei se maailma niin toimi, että kaikki ovat saman arvoisia. Se on hieman utopistinen ajatus se.

Vierailija
36/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun liittojen asemaa aikansa heikennetään, ei ole enää TESejä. Liitothan ne ovat saaneet aikaiseksi.

Vierailija
37/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun liittojen asemaa aikansa heikennetään, ei ole enää TESejä. Liitothan ne ovat saaneet aikaiseksi.

Miten ne TESsit muka yhtäkkiä lakkaa olemasta jos ne on jo kerran luotu? 😅

Vierailija
38/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittehän, että jos ette halua kuulua ammattiliittoon vaan ainoastaan työttömyyskassaan, on paljon muitakin vaihtoehtoja kuin YTK? 13 muuta vaihtoehtoa tarkalleen ottaen.

Kattava lista ja yhteystiedot täältä:

https://www.tyj.fi/tyottomyyskassat/tyottomyyskassojen-yhteystiedot/?pr…

Niin miten tämä asia auttaa siihen että yleissitovat sopimukset pysyy jatkossakin voimassa? Ei se muukaan kassa niitä sopimuksia tee eikä tarjoa sitä apua ongelmatilanteissa. 

Vierailija
39/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne TESsit muka yhtäkkiä lakkaa olemasta jos ne on jo kerran luotu? 😅

Kun paikallinen sopiminen tulee niin työnantajilla ei ole enää tarvetta järjestäytyä kuten nykyisin, tästä seuraa se että ay-liikkeillä ei ole enää ketään jonka kanssa neuvotella yleissitova tes. Ei ay yksin voi neuvotella tessejä jos ei ole toista osapuolta neuvottelemassa. Ja tiesitkö että tessit on voimassa määräajan jonka jälkeen ne neuvotellaan uudelleen. 

Vierailija
40/278 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vapaamatkustaja, liity YTK. Muutoin Ay, joka myös neuvottelee työehtosoppareista ja myös vapaamatkustajat saa samat edut.