Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alppilaan kaivattiin kipeästi kahvilaa, mutta sitten asukkaat osoittautuivatkin PETTUREIKSI ja kahvila joutui sulkemaan ovensa

Vierailija
27.07.2024 |

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/7310698

Todella törkeää toimintaa asukkailta. Annetaan ymmärtää, että muka halutaan kipeästi kahvilaa alueelle. Sitten käydään muutamina ensimmäisinä päivinä siellä ja sen jälkeen ei ollenkaan. Mikä ihme ihmisistä tekee tällaisia huijareita? Kahvila on nyt sulkenut ovensa tehden 5000 euron tappiot.

Kommentit (209)

Vierailija
201/209 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvila ei siis mennyt konkurssiin, eikä olisi ollut pakkoa sulkemiselle. Omistajat vaan päätti tehdä niin.

Vierailija
202/209 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisillä ole varaa käydä kahviloissa kuten ennen. Vakikävijätkin ovat vähentäneet kahviloissa käyntiä. Kahvilat kilpailevat pienenevän asiakaskunnan käynneistä. Uusien kahvilayrittäjien olisi hyvä sisäistää tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/209 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilan peruspullataikinan voi hyvin helposti tehdä vegaaniseksi, suuri osahan leipomojen pullista onkin vegaanisia. Ovat samalla laktoosittomia ja munattomia, joten sopivat myös niille, joille ei maitotuotteet ja muna sovi.

Kannattaisikohan yrittäjän tehdän tutustumisretki muihin kahviloihin, jotta selviäisi, miten muut ovat ratkaisseet nämä ongelmat?

Ja mauttomia.

Vierailija
204/209 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilan peruspullataikinan voi hyvin helposti tehdä vegaaniseksi, suuri osahan leipomojen pullista onkin vegaanisia. Ovat samalla laktoosittomia ja munattomia, joten sopivat myös niille, joille ei maitotuotteet ja muna sovi.

Kannattaisikohan yrittäjän tehdän tutustumisretki muihin kahviloihin, jotta selviäisi, miten muut ovat ratkaisseet nämä ongelmat?

Ja mauttomia.

Hyvä maku pullaan tulee sinun mielestäsi maidosta ja munasta? Itse näen enemmän pullat vehnän, sokerin ja kardemumman makuisina

Vierailija
205/209 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkonen.. miten niin yksi ihminen ei saa kahden kahvilan leipomuksia aikaiseksi?

Jäin miettimään mitä itse aloittelin kasarilla. Meitä oli kaksi eli siis leipurimestari ja mä kisällinä. Leivottiin firman omaan kahvilaan. Kahteen kauppaan leivät, pullat ja pitkot, useaan grilliin tehtiin lihapiirakat..

Meillä oli yhteensä 10 tuotetta ja tilauksesta tehtiin vielä hääkakut yms piparit juhlajutut. Hyvin saatiin aikaiseksi, vaikka mä olinkin opetteleva. Mestarin vanhemmat kävivät auttamassa kiireisimpään aikaan, jos kesäjuhlia tuli useita samalle viikonlopulle. Tai oli tapahtumia kaupungilla. He olivat jo eläköityneitä yrittäjiä.

vai oliko sillä rouvalla ongelma vegaanituotteiden tekemisessä? että ne veis aikaa? Onko niitä nyt niin paljon asiakkaissa? Tekee sitä suklaakakkuaan muutamia, siitä saa paloja leikattua. Joku marjatorttu ja kanelipullaa. Tietty jotain suolaistakin olisi kiva olla.. kasvispiirakkaa, täytettyjä sämpylöitä.. täytettäisiin paikan päällä, ettei rasitu leipomo. vaan kahvilatyöntekijätkin osais sen tehdä.

Itsehän koen, että nykyään on aivan liikaa tuotteita tiskissä. Lyhentäisi listaa, keskittyisi.

Vierailija
206/209 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mauttomia.

Hyvä maku pullaan tulee sinun mielestäsi maidosta ja munasta? Itse näen enemmän pullat vehnän, sokerin ja kardemumman makuisina

Voista tulee pullaan paras maku, tietenkin. Muna taas on tärkeä rakenteelle. Pysyy pidempään ilmavana. Maito vaikuttaa pullan väriin, mutta ilman sitä pärjää, jos saa voideltua munalla.

Vierailija
207/209 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mauttomia.

Voista tulee pullaan paras maku, tietenkin. Muna taas on tärkeä rakenteelle. Pysyy pidempään ilmavana. Maito vaikuttaa pullan väriin, mutta ilman sitä pärjää, jos saa voideltua munalla.

Sulla menee nyt kananmunan vaikutus pullaan just nurinpäin. Ammattilaiset ei yleensä laita kananmunaa pullaan just siks, että munallinen pulla kuivahtaa nopeammin. Eihän suuressa osassa pullataikinareseptejä ole muutenkaan kananmunaa.

Voi toki antaa makua, mutta enimmäkseenhän leipomoissa jokatapauksessa käytetään margariinia, oli leipomykset sitten vegaanisia tai ei. 

Vierailija
208/209 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkonen.. miten niin yksi ihminen ei saa kahden kahvilan leipomuksia aikaiseksi?

Jäin miettimään mitä itse aloittelin kasarilla. Meitä oli kaksi eli siis leipurimestari ja mä kisällinä. Leivottiin firman omaan kahvilaan. Kahteen kauppaan leivät, pullat ja pitkot, useaan grilliin tehtiin lihapiirakat..

Meillä oli yhteensä 10 tuotetta ja tilauksesta tehtiin vielä hääkakut yms piparit juhlajutut. Hyvin saatiin aikaiseksi, vaikka mä olinkin opetteleva. Mestarin vanhemmat kävivät auttamassa kiireisimpään aikaan, jos kesäjuhlia tuli useita samalle viikonlopulle. Tai oli tapahtumia kaupungilla. He olivat jo eläköityneitä yrittäjiä.

vai oliko sillä rouvalla ongelma vegaanituotteiden tekemisessä? että ne veis aikaa? Onko niitä nyt niin paljon asiakkaissa? Tekee sitä suklaakakkuaan muutamia, siitä saa paloja leikattua. Joku marjatorttu ja kanelipullaa. Tietty jotain suolaistakin olisi kiva olla.. kasvispiirakkaa, täytettyjä sämp

Teillä oli kaksi leipuria ja vielä vanhemmat kiireapulaisina ja sitten ihmettelet miksei yksi pärjää?

Vierailija
209/209 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuohan on aivan pihalla! Vegaaninen leipominen ei ole kallista eikä vaikeaa! Omassa tuttavapiirissä on vegaaneja (tae en ole) ja olen paljon tehnyt vegaanisia leipomuksia. Teen joskus itsellekin vegaanisena jos vaikka ei ole kananmunaa kotona tms. Se on yllättävän helppoa jos vain viitsii ottaa selvää.  Mutta tuossahan se luki, etteivät halua niin eipä siinä sitten kannata ihmetellä.

Yksi omasta mielestään vegaanileipurimestari näemmä spämmii palstalla sitä miten helppoa ja halpaa vegaanileivonta on. Toki tuo leipoo vain omiin bileisiinsä ja niissäkin tarjolla on joko leipomon tuotteita tai niitä likilaskuisia ja kivikovia koppuroita joita tää mestarileipuri saa aikaan oli tarkoitus tehdä sitten pullaa tai munkkeja tai juustokakkua.

Ehdotan että mestarileipuri perustaa oman vegaanikahvion ja näyttää miten sillä me

Kyllä ainakin Helsingissä puhtaasti vegaani kahvilat näyttää pärjäävän hyvin. Itse oon sekasyöjä mutta silti käyn muutamassa säännöllisesti, eiköhän huomattava osa asiakaskunnastaan oo ihan sekasyöjiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi