Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä helvettiä, n. 400 000 suomalaista taloutta saa asumistukea?

Vierailija
26.07.2024 |

Minä hölmö olen maksanut asumiseni itse koko aikuisikäni ja näköjään muidenkin asumiset. Mikä v***n järki tässä on? Milloin tällainen antiikkinen järjestelmä ajetaan alas? Miksi aikuiset ihmiset eivät maksa asumistaan itse?

Samalla saadaan tervehdyttävä korjausliike asumisen markkinahintoihinkin kun lopetetaan tulonsiirrot veronmaksajien taskuista asuntosijoittajien ja pääomasijoitusyhtiöiden taskuihin. Nyt on korkea aika.

Kommentit (430)

Vierailija
321/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä,osa-aika työt ei pidä leipää pöydässä. Asumistuki paikkaa alhaisia työtunteja kautta maan. Se on siis yritystuki.

Minä sain asumistukea ihan kokoaikatyötä tehdessä yli 3000 euron bruttotuloilla.

T. Yh

Ja mä työttömänä ja 2 lapsen äitinä en saa senttiäkään asumistukea. 

Enkä minä yksinelävänä osa-aikatyöläisenä 700 euron palkalla.

Se on oma valinta, jos ei hae. En itsekään ole hakenut läheskään kaikkia tukia, joihin olisin ollut oikeutettu. Vanhempien luona asuessa en hakenut mm. työttömyyskorvausta. 

Sinä siis elit

Yli 250 hotellia ja ravintolaa on menossa tänä vuonna konkurssiin.

Työmarkkinatuki on 595, mutta sitä alentaa vuokra-,metsä-,korko- ja osinkotulot (myös osakesäästötili).

Vierailija
322/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen poisto ei alenna vuokria. Ei kannata uskoa paskaan ja olla huijattavissa kuin imbesilli

Kyllä se alentaisi. Vai meinaatko, että asuntosijoittajat haluavat pitää asuntoja tyhjillään? Nyt ihmiset asuu asunnoissa, joissa heillä ei oikeesti ole varaa asua. Miksi tällaista pitäisi tukea?

Ööh, oletko lukenut uutisia? Pk-seudulla kymmeniätuhansia tyhjiä asuntoja :D Ei lasketa vuokria vaikkei asujia saada. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järjetöntä veroeurojen tuhlausta. Pitäisi palata aikaan ennen ma tuja, vuoteen 2015. Saajia oli tasan puolet vähemmän. Eikä ihmiset taivasalla asuneet sen enempää kuin nykyäänkään.

Vuosien 2015 ja 2017 yleisen asumistuen uudistuksilla on ollut voimakas vaikutus tukimenojen kasvun osalta. Jo ennen opiskelijoiden siirtymistä yleisen asumistuen piiriin vuonna 2017 yleisen asumistuen saajaruokakuntien määrä oli 20142016 kasvanut n. 206 000 ruokakunnasta n. 267 000 ruokakuntaan. Vuonna 2021 yleisen asumistuen saajaruokakuntien määrä oli n. 392 000. Tehtyjen uudistusten lisäksi yleisen asumismenojen tason, erityisesti asustuskeskusten vuokratason, kehityksellä on ollut merkitystä menojen kasvun näkökulmasta.

Vierailija
324/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen poisto ei alenna vuokria. Ei kannata uskoa paskaan ja olla huijattavissa kuin imbesilli

Kyllä se alentaisi. Vai meinaatko, että asuntosijoittajat haluavat pitää asuntoja tyhjillään? Nyt ihmiset asuu asunnoissa, joissa heillä ei oikeesti ole varaa asua. Miksi tällaista pitäisi tukea?

Ööh, oletko lukenut uutisia? Pk-seudulla kymmeniätuhansia tyhjiä asuntoja :D Ei lasketa vuokria vaikkei asujia saada. 

Niin, koska vuokratappiot saa vähentää verotuksessa. Verorahoista maksetaan noiden asuntojen vastikkeet.

Vierailija
325/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se muuten alentaa vuokria. Kysyntä-tarjonta. Asuntojen määrä ei vähene, vuokrat laskevat. Ihan perusasioita

Vierailija
326/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia holhotaan liian suurilla veroilla. Suomalaiset eivät itse saa päättää mihin verot tosiasiallisesti menevät. 

Vierailija
327/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia holhotaan liian suurilla veroilla. Suomalaiset eivät itse saa päättää mihin verot tosiasiallisesti menevät. 

Sosiaaliturvamenoista 33 miljardia menee eläkeläisiin ja työttömyyskorvaukset 5 miljardia. Suurimman osan vie julkinen terveydenhoito.

Vierailija
328/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta ja työttömiä kolmesataatuhatta.

Vierailija
329/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eläke noin tonnin ja vuokra noin 600e pitäiskö sillä pärjätä kun ruokaankin pelkästään menee nuukalla parikolmesataa. ?

Siihen saa asumistukea lähes 500e, joten pärjää.

Sinäpä varsinainen Einstein olet. siitähän tässä juuri oli kysymys että EI pärjää ilman tukea.

Vierailija
330/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on se että vaikka se kerran kirpaisee niin valtio rakentaa EU rahoilla / EU rahoituksella aivan uudet asunnot jotka valtio vuokraa sitten niitä tarvitseville ja antaa tukea... näin saadaan yksityiset asuntosijoitus-keplottelijat pois välistä käyttämästä veronmaksajien rahoja jotka saavat nyt kun tukia maksetaan... mutta tämä asuntosijoitus-eliitti mustamaalaa tietenkin tällaista toimintaa kaikin tavoin...

Montako kertaa trollaat tämän saman typeryyden ketjuun?

Yritystuet pois kaikilta orjatyötä käyttäviltä firmoilta ja kunnon palkat niin, että ihmisillä on varaa maksaa asumisesta.

Vierailija
331/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat kunnolla alas niin ihmiset pystyvät maksamaan asumisensa itse. Onhan se hullua kuinka tavallinen työssä käyvä maksaa asuntolainansa itse ja samalla asuntosijoittajien lainat vähävaraisten asumistukien muodossa. Ei ole asumistuen saajan vika kuitenkaan. Kyllä tämä systeemi on ihan muiden tahojen vuoksi aikoinaan alulle laitettu.. 

Vierailija
332/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä ei makseta veroista kuin pieni osa, ja eläkeläiset on työuransa jo tehneet. Sossutuilla elävät kaivavat nenäänsä sohvalla ja muut hoitavat elätyksen. 

Vierailija
333/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä, n. 400 000 suomalaista taloutta saa asumistukea?

Ja näistä puolet on hesasessa erittäin huolettavaa.

Vierailija
334/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi AP et vaadi vuokrakattoa asunnoille sen sijaan, että vaadit tukien poistamista? Tukien poistaminen ei muuta vuokrien hintoja. Tämä on nähty useassa maassa.

Ainoastaan alhainen vuokrakatto auttaa vuokrien hintaan ja näin edesauttaa jokaista maksamaan vuokransa itse. 

Missään muussa maassa veronmaksajat ei maksakaan toisten asumista 

Muissa pohjoismaissa samankaltainen asumistukisysteemi, lisäksi asumistukea maksetaan edelleen myös omistusasuntoon. Omaisuusrajat ovat kyllä joka puuttui suomalaisesta asumistuesta omistusasunnossa asuville. Se oli virhe.

Vierailija
335/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

porukat asuvat liian isosti ja kalliisti. Muuttakaa pienempään, jos omat rahat eivät riitä

Vierailija
336/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä ei makseta veroista kuin pieni osa, ja eläkeläiset on työuransa jo tehneet. Sossutuilla elävät kaivavat nenäänsä sohvalla ja muut hoitavat elätyksen. 

Eläkkeet maksetaan nyt työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista 37 miljardia, vain 1/5 osa tulee sijoituksista ja aikaisemmin maksetuista eläkemaksuista. Haluatko linkin?

Vierailija
337/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ansiosidonnaista ja työmarkkinatukea maksettiin jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten.

Ei työkkäri ole uusi keksintö. Joka vuosi jää myös työttömiä 63-vuotiaita eläkkeelle.

Vierailija
338/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomelle paras päätös olisi asumistuen poisto, ihmiset muuttaisivat pois helsingistä sekä isommista keskuksista ja väestön vähennyksestä kärsivät pikkukunnat saisivat taas asukkaita

Ja niitä töitäkö on sitten siellä pikkukunnissa? No samahan se on missä sitä työttömänä on. Itse toki viihtyisin paremmin siellä maalla, ikävä kyllä työt on isossa kaupungissa. 

Miksi maalla ei olisi töitä?

Miksi luulet että maalta muutetaan pääkaupunkiseudulle? Ai et tiiä, no minäpä kerron, kun maalla ei ole töitä. Ei kohta muuallakaan kun firma toisensa jälkeen siirtyy halpoihin työntekijä maihin Joten revi siitä.

Vierailija
339/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille työttömille jotka on 63 ja pääsi eläkkeelle kävi tuuri nimittäin hallitus lopettaa ikäsidonnaisuudet työttömyystuista syksyllä eli työkkärin ei tarvitse enää hommata palkkatukityöpaikkaa 57-vuotiaana irtisanotulle, josta kertyisi uusi ansiosidonnainen.

Työmarkkinatuki on 595 netto eikä omistusasuntoon saa asumistukea enää tammikuussa.

Vierailija
340/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus heikentää vakituisten irtisanomissuojaa eli saa irtisanoa yhdestä virheestä myös julkisella. Jatkossa kaikki on ikuisella koeajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi