Tilasin Temulta
Tilasin eilen ekaa kertaa Temulta. Tuotteet eivät ole siis vielä tulleet, joten en voi 100% kehua.
Mutta ainakin nyt olen vielä tyytyväinen!
Mitään ns. tärkeää/kallista en sieltä tilaisi! Kuten esim. hääpukua, kallista elektroniikkaa, vitamiineja jne. Mutta ainakin itse löysin muutamalla kympillä ison kasan tuotteita, joita oikeasti tarvitsen. Ja jotka maksaisivat normikaupassa paljon enemmän. Eikä niiden laatu (esim. Prismasta/Cittarista) ostettuna olisi yhtään sen parempi. Siis tyyliin pakastepussit, kissanruokakuppi, hammasharja.
Lisäksi löysin lapselle lippiksen tietyllä erikoisella logolla/tekstillä. Tällaista ei saa mistään, paitsi ehkä tilaamalla kalliilla. Lapsi on tällaista halunnut jo pidemmän aikaa! Tähän menisi arvioni mukaan vähintään yli 40€. Nyt maksoi about 4€
Kuulisin mielelläni muiden omakohtaisia kokemuksia Temun tuotteista!
Kommentit (365)
Nauttikaa myrkyllisistä kemikaaleista ja raskasmetalleista! On se sen arvoista kun halvalla saa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut temusta ruohonleikkurin,moottorisahan,mopon,trimmerin,polkupyörän,yms osia.Kaikki on ollut samaa tavaraa mitä suomen liikkeet ,myyvät mutta moninkertaiseen hintaan.Siksi tilaan ne sieltä.
Samaa tavaraa. Sulla on tietty tehtaan sijainti tiedossa, kun temusta tilaat?
Nämä 80äo ulisijat valittavat Kiinan kommunistisen puolueen tukemisesta, mutta silti ostavat lampaan tavoin suomalaisesta kivijalasta kiinalaista jonka tuotot valuvat ihan yhtä lailla keskushallinnon pohjattomaan ulkomaanvarantoon.
Ovat myös muka niin huolissaan uiguuripoloisten työoloista ja palkoista vaikka Suomessa samat yrittäjänpaskakikkareet yrittävät lakitasolla heikentää suomalaisen duunarin työehtoja ja palkkausta.
Tappâkaa itsenne, kokkariyrittäjät. Tilaan Temusta loppuelämäni ja
Oot nolo. Äo on kengännumero...
"Mutta sulle kelpaa suomalainen koulutus, terveydenhuolto, turvallisuus ja kaikki muu mitä eteesi on tehty? Niinhän?"
En ole se jolle laitoit tuon viestin. Mutta voin todeta että koko maapallo tai Suomi ei kaadu siihen että joku Pirkko ja Erkki tilaa 2 kertaa Temusta. Moni rahakas tilaa jo ulkomailta vaikka mistä ja mitä, usein, varmaan suuremmilla summilla. Ja kauppiaat myös tilaavat Kiinasta ja muualta aika isolla summalla. Että sellaista peliä.
"Mutta sulle kelpaa suomalainen koulutus, terveydenhuolto, turvallisuus ja kaikki muu mitä eteesi on tehty? Niinhän?"
Otan rusinat pullasta ja tilaan halpaa muovia Kiinasta. Mikä tässä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa myrkyllisistä kemikaaleista ja raskasmetalleista! On se sen arvoista kun halvalla saa ;)
Juuri oli tutkimus jonka mukaan tavara on pääosin samaa mitä saa kotimaisista halpaliikkeistä ja tavarataloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut temusta ruohonleikkurin,moottorisahan,mopon,trimmerin,polkupyörän,yms osia.Kaikki on ollut samaa tavaraa mitä suomen liikkeet ,myyvät mutta moninkertaiseen hintaan.Siksi tilaan ne sieltä.
No ei ole mutta laatu on ihan samaa mistä joutisi maksamaan suomessa maltaita.Ja kuka sen sanoo että suomalainen yritys ei tilaa sitä samaa tavaraa ja myy niitä 300%voitolla?
No miksi sitten väität sitä samaksi tavaraksi, juntit uskoo heti kaiken. Tai no ethän sä näistä ymmärrä mitään, kun kerta temusta tilailet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinan valtio tukee kiinalaista teollisuutta ja kauppaa. Siksi korkeat tullit on paikallaan.
Temu ja Kiina ei kilpaile reilusti kotimaan ja Euroopan kanssa.
Tästä on kysymys. Ja siitä, halutaanko säilyttää teollisuutta Suomessa. Edes se mitä jäljellä.
Suomen protektionismiin on jo kansa kyllästynyt. Kaksi sanaa: liikenne, alkoholi. En suosittele yhdistämään, mutta nuo ovat pahimmat lypsykoneet, joilla valtio kansalaisiaan "rokottaa".
Olen tilannut useamman kerran, sisustustuotteita ja joitain vaatteita. Tekokukat on olleet oikein laadukkaita, vain yhdessä kimpussa oli paha haju, muut hajuttomia ja olen ostanut näitä PALJON.
Vilttejä olen ostanut, kaikki hyvälaatuisia. Yhden sateenkaarivärisen karvaviltin lapselle päiväpeitoksi, sellaisia kuplakarvavilttejä pari kappaletta. Toinen haisi, joten piti tuulettaa ja myöhemmin pestä, ja toinen oli ihana ja päätyi omaan sänkyyni. Se sateenkaariviltti on käynyt läpi mahataudit, taaperon oksennukset, pissit ja monet pesut ja edelleen oikein hyvä.
Sohvanpäälliset (vaaleanpunaiset samettimaista materiaalia) kestää hyvin paikallaan ja pesua myös, kun koneessa pesee. Useamman kerran olen pessyt. Ei näytä yhtä hyvältä enää kuin ihan uutena, mutta kun kaikki on pesty, ei eroa huomaa.
Pari mattoa olen ostanut, kaikki on kevyitä ja vilttimäisiä, koneessa pestäviä. Laatu ei päätä huimaa, paitsi lasten hopskotch-matossa, jossa kaunis kuvio ja pehmeä materiaali. Pari muuta karvamattoja, jotka ajaa asiansa 20e hintaan. Hyvin harva karva, jos läheltä katsoo, on ommeltu johonkin vaahtomaiseen kankaaseen kiinni, jonka toisella puolella olevat nystyrät helpottaa paikallaan pysymistä, mutta kauempaa katsottuna oikein kaunis. Lähinnä siis kuitenkin lattialla olevia vilttejä. Ei hajuja, eikä ihoärsytystä.
Siivousvälineitä olen tilannut, mikrokuituliinat on erinomaisia enkä käytä enää muita kuin noita. Pesukoneessa peseytyvät muiden pyykkien seassa. Kylppärin siivousharjasta katkesi varren muovinen kahva ekassa käytössä, mutta oli enemmän omaa syytä kun innostuin vähän liian rajusti pienellä harjalla jynssäämään. Olis siinä katkennut Sinikin (nimimerkillä Kokemusta on).
Muutama pehmolelu on tilattu, kaikki mitä pitikin. Lasten leluissa oli asianmukaiset EU-vastuuviranomaiset ja CE-merkinnät. Omissa itselle tilatuissa (jättimäinen ankka, printtitulostettu norppa) ei kumpaakaan, mutta eivät olekaan lasten leikeissä.
Muutamat kengät olen ostanut, joista ballerinat oli parempilaatuisia kuin täällä esim. CM:n kengät, ja bonuksena halvemmat. Oli pehmustetut pohjat ja puolikkaita kokoja. Sain viimein oikeankokoiset kengät, joita olenkin käyttänyt paljon.
Tossut on ollut ok, lapsille ostettu "crocsit" molemmille ja sandaalit. Hyvät olleet jalassa.
Vaatteet on vähän hitti ja huti. Muutaman kesämekon ostin itselle ja puolissa ihan kiva kangas ja puolet on kuin vetäisisi suihkuverhot päälle :D Olen kotioloissa käyttänyt silti näitäkin, mukavan viileitä helteellä.
Sukkahousut on olleet paljon parempia kuin Suomessa myytävissä kaupoissa ja paljon halvemmat. On parit talviversiot ja parit syksyyn sopivat, joiden käyttöä odotan. Harvoin löytää näin hyvin venyviä, jotka EI repeä käytössä tai valu alas.
Viimeisinpänä ostin pari uima-asua. Kokouimapuvun kiinnitys napsahti rikki ekaa kertaa sovittaessa, mutta jos olisi ollut paremmin ommeltu, niin olisi ollut kaunis. täytyy katsoa osaanko ommella takaisin kiinni. Bikineissä myös ihan hyvä kangas, mutta outo istuvuus yläosassa. Kupit on valmiiksi muotoillut sen sijaan, että olisi pehmustetut, eikä ole mitään kuminauhaa ylhäällä mutta niin napakanmuotoinen kuppi, että kestää kyllä päällä. Nyt olen helteillä käyttänyt. Ihan kokeiluun ostin, että voi vaihdella mitä käyttää.
Mutta sulle kelpaa suomalainen koulutus, terveydenhuolto, turvallisuus ja kaikki muu mitä eteesi on tehty? Niinhän?
No käyn toki töissä ja maksan veroja millä nuo kustannetaan. Ei sillä että jotain terveydenhuoltoa pääsisi koskaan käyttämään. Valitettavasti vain näiden jälkeen en pysty tukemaan enää suomalaista tehtaanpatruunaa, jyväjemmaria tai kauppiasta enempää kuin on pakko. Ei riitä pätäkkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli tutkimus jonka mukaan tavara on pääosin samaa mitä saa kotimaisista halpaliikkeistä ja tavarataloista.
Sulla on varmaan tavaralle joku hi...eikun väitteellesi jokin linkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mutta laatu on ihan samaa mistä joutisi maksamaan suomessa maltaita.Ja kuka sen sanoo että suomalainen yritys ei tilaa sitä samaa tavaraa ja myy niitä 300%voitolla?
No miksi sitten väität sitä samaksi tavaraksi, juntit uskoo heti kaiken. Tai no ethän sä näistä ymmärrä mitään, kun kerta temusta tilailet.
No et sinäkään toisin voi väittää vai mitä?? Sinäkään et kykene todistamaan että se tavara mitä myyt siinä halpahallissasi tulisi jostain erityistehtaasta??
-eri
En tilais kyllä Kiinasta muovipusseja, johon säilötään elintarvikkeita. Enkä astioita enkä kosmetiikkaa enkä vaatteita. Enkä pussilakanoita tai tyynyliinoja, jotka koskee ihoon. Ihan oman terveyden takia. Niissä temun halpiksissa on vaikka mitä myrkkyjä. Suomessa eivät pääsisi myyntiin asti kiellettyjen kemikaalien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kun temusta tilaavat joutuvat keksimään valheita. Kiinan kommunistisen ahllinon tekemä tutkimus, ei ole tutkimus, vaan kusetus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa "temu toxic" löytyy paljon tutkimuksia joissa on todettu temutuotteiden sisältävän ties mitä myrkkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin tehty tutkimus! T. Ek
Minä tilailen ja voitan, länkyttäjät länkyttää. Tyytyväisiä mollemmat ;-)
Moni palstalla itkee Tiimarin perään, Anttila, Seppälä ja muut sellaiset. Miettikää mistä ne tuotteet tulivat, osa on ollut just Aasiasta yms? Mistä siis? Vaikka osa olisi ollut muualta. Entä nykyiset kaupat. Alkaako kasvoja kuumottaa.
Miksi lihottaa kivijalkakelmiä joka tilaa samaa tavaraa konteittain ja vain kertoo hinnan kymmenellä ;-)
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut useamman kerran, sisustustuotteita ja joitain vaatteita. Tekokukat on olleet oikein laadukkaita, vain yhdessä kimpussa oli paha haju, muut hajuttomia ja olen ostanut näitä PALJON.
Siis ostat (muovisia) tekokukkia maapallon toiselta puolelta? Mikä teitä oikein vaivaa? Miksi?
Kaikki mikä on perustuslaissa säädetty? Kyllä.
-eri