Avokeittiö vai keittiö erillisessä huoneessa?
Kummasta tykkäät enemmän? Te joilla on erillinen keittiö, syöttekö keittiössä vai kannatteko ruuan ruokapöytään esimerkiksi olohuoneeseen tai ruokailuhuoneeseen?
Kommentit (117)
Avokeittiö on ihan jees, jos on hyvä ruuanlaittaja eikä mikään saatanan roiskurasvassa silakoita tiristävä maalainen.
Maalaisille oma keittokota pihan perälle.
Tämähän on täysin teoreettinen kysymys teille joilla ei koskaan ole varaa omaan asuntoon. Tehän joudutte ottamaan vuokramarkkinoilta sitä mihin rahanne riittävät
Avokeittiö, makuuhuone ja wc suljettua tilaa.
Taas sama kysymys. Avokeittiö on perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Avokeittiö on ihan jees, jos on hyvä ruuanlaittaja eikä mikään saatanan roiskurasvassa silakoita tiristävä maalainen.
Luuletko, etteivät maalla asuvat osaa laittaa ruokaa? Osaavat paljon paremmin kuin jotkut kaupunkihifistelijät jotka luulevat olevansa hyviäkin kokkeja.
Oma keittiö, niin on enemmän seinätilaa. Voisin kaataa seinän keittiön ja olohuoneen välistä, mutta en niin halua tehdä, koska seinää vasten on senkki ja iso taulu.
Mulla on erillinen keittiö, mutta se on niin pieni, ettei sinne mahdu kunnollista ruokapöytää. Jos vieraita on enemmän kuin yksi tai kaksi niin he eivät mahdu keittiöön ja en pysty keskustelemaan heidän kanssa ruokaa laittaessani, joten avokeittiö olisi minusta kivempi. Erillisestä huoneesta on siinä iloa, että saa oven kiinni kun herään aamuyöstä touhuilemaan keittiössä. Me nukutaan nimittäin olkkarissa miehen kanssa, koska siellä on para ilma. Ei mies tosin herää edes pommiin, joten hyvin voisin touhuilla samassa huoneessakin.
Vierailija kirjoitti:
Maalaisille oma keittokota pihan perälle.
Maaseudulla todellakin on monella pihalla tuo kota jota kaupunkilaiset kateuksissaan arvostelevat. Ei siellä koko ajan kokata, se on lähinnä kesäkäyttöön mutta kyllä siellä tarkenee talvellakin.
Syövätkö erillisen keittiön omaavat siellä keittiössä?
Minä syön telkkarin edessä sohvapöydällä, joten en hahmota tätä muiden tapaa syödä, osittain siksi kysyin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on erillinen keittiö, mutta se on niin pieni, ettei sinne mahdu kunnollista ruokapöytää. Jos vieraita on enemmän kuin yksi tai kaksi niin he eivät mahdu keittiöön ja en pysty keskustelemaan heidän kanssa ruokaa laittaessani, joten avokeittiö olisi minusta kivempi. Erillisestä huoneesta on siinä iloa, että saa oven kiinni kun herään aamuyöstä touhuilemaan keittiössä. Me nukutaan nimittäin olkkarissa miehen kanssa, koska siellä on para ilma. Ei mies tosin herää edes pommiin, joten hyvin voisin touhuilla samassa huoneessakin.
Onko asuntonne jokin homepommi kun nukkumapaikka täytyy valita paremman sisäilman takia?
Erillinen keittiö. Tykkäsin myös tosi paljon siitä ratkaisusta, joka oli Suomen kaunein koti ohjelman skandikodit-jakson voittajalla. Avokeittiö, jonka takana pieni ovella erotettu "tiskikeittiö" mihin likaiset astiat vietiin. Loistava oivallus, jos on rahaa toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön telkkarin edessä sohvapöydällä, joten en hahmota tätä muiden tapaa syödä, osittain siksi kysyin.
Ap
Jotkut raukat ovat niin riippuvaisia televisiosta että pitää syödäkin sen ääressä.
Meillä on erillinen keittiö, johon mahtuu kunnollinen ruokapöytä. Tykkään tästä paljon, nytkin palstailen keittiössä. Ruuat meillä syödään pöydän ääressä, mutta joskus on poikkeuksia.
Avokeittiö on meille ehdoton.
Asumme nyt jo 3. talossamme jossa iso avokeittiö saarekkeella ja tykkäämme todella. Keittiön ja olohuoneen välissä on 2-puoleinen takka
Keittiösaarekkeen ääressä syödään aamiainen ja muut ateriat ruokailutilassa mikä on keittiön ja olohuoneen yhteydessä.
Ehdottomasti avokeittiö. Tuo asuntoon avaruuden tuntua.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos sinne mahtuu iso ruokapöytä niin joo. Jos mahtuu vain pieni pöytä niin sitten on ohssa tai ruokailutilassa isompi pytä. Näin ollut minulla.
Vierailija kirjoitti:
Oma keittiö, niin on enemmän seinätilaa. Voisin kaataa seinän keittiön ja olohuoneen välistä, mutta en niin halua tehdä, koska seinää vasten on senkki ja iso taulu.
Meillä on riittävästi kaapistoja 3 seinällä avokeittiössä ja myös saarekkeessa säilytystilaa. Laatikostoja on jopa osittain tyhjillään vaikka niissä on 2x 14 hengen astiatkin.
Työtasoja 7m plus saareke, ihan riittävästi ruuanlaittoon ja leipomiseen.
17
Tykkään erillisestä keittiöstä, johon mahtuu ruokapöytä. "Salin" puolella on myös ruokapöytä, mutta olen vallannut sen omille harrastuksilleni.