Tilasin Temulta
Tilasin eilen ekaa kertaa Temulta. Tuotteet eivät ole siis vielä tulleet, joten en voi 100% kehua.
Mutta ainakin nyt olen vielä tyytyväinen!
Mitään ns. tärkeää/kallista en sieltä tilaisi! Kuten esim. hääpukua, kallista elektroniikkaa, vitamiineja jne. Mutta ainakin itse löysin muutamalla kympillä ison kasan tuotteita, joita oikeasti tarvitsen. Ja jotka maksaisivat normikaupassa paljon enemmän. Eikä niiden laatu (esim. Prismasta/Cittarista) ostettuna olisi yhtään sen parempi. Siis tyyliin pakastepussit, kissanruokakuppi, hammasharja.
Lisäksi löysin lapselle lippiksen tietyllä erikoisella logolla/tekstillä. Tällaista ei saa mistään, paitsi ehkä tilaamalla kalliilla. Lapsi on tällaista halunnut jo pidemmän aikaa! Tähän menisi arvioni mukaan vähintään yli 40€. Nyt maksoi about 4€
Kuulisin mielelläni muiden omakohtaisia kokemuksia Temun tuotteista!
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinan valtio tukee kiinalaista teollisuutta ja kauppaa. Siksi korkeat tullit on paikallaan.
Temu ja Kiina ei kilpaile reilusti kotimaan ja Euroopan kanssa.
Tästä on kysymys. Ja siitä, halutaanko säilyttää teollisuutta Suomessa. Edes se mitä jäljellä.
En kyllä ole nähnyt Temun sivuilla mitään sellaista, mitä suomalainen teollisuus valmistaa. Mikähän teollisuuden ala enää tuottaa tuotteensa omissa Suomessa sijaisevissa tehtaissa? Vaatteet ommellaan Baltian maissa, Arabian ja Marimekon "tuotanto" Turkissa ja Aasian maissa.
Lähes kaikki valmistuttavat tuotteensa halvan työvoiman maissa, kylkeen lyödään vaan suomalainen tuotemerkki ja hinta pompsahtaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut useamman kerran, sisustustuotteita ja joitain vaatteita. Tekokukat on olleet oikein laadukkaita, vain yhdessä kimpussa oli paha haju, muut hajuttomia ja olen ostanut näitä PALJON.
Siis ostat (muovisia) tekokukkia maapallon toiselta puolelta? Mikä teitä oikein vaivaa? Miksi?
Edellinen viherhallitus asetti polttomoottorikiellon (v.2035), joka ei tässä maassa talvioloissa toimi. Mutta kukaan ei puutu idiootimaisiin luontoa tuhoaviin TURHIIN ostoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa myrkyllisistä kemikaaleista ja raskasmetalleista! On se sen arvoista kun halvalla saa ;)
Juuri oli tutkimus jonka mukaan tavara on pääosin samaa mitä saa kotimaisista halpaliikkeistä ja tavarataloista.
Huvittavaa kun temusta tilaavat joutuvat keksimään valheita. Kiinan kommunistisen ahllinon tekemä tutkimus, ei ole tutkimus, vaan kusetus.
Kerrotko missä maassa sinun puhelimesi, tablettisi tai tietokoneesi on valmistettu?
Temusta tilaan tarpeen mukaan, auton varaosat tulevat nykyään viron kautta tai vaihtoehtoisesti saksasta. Oikeastaan kaikki muu paitsi kodinelektroniikka (tv jne.) ulkomailta. Jostain syystä telkkarit halvempia usein täällä kuin muualla. Eli en oikeastaan osta mitään muuta kotimaasta kuin välttämättömän.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut useamman kerran, sisustustuotteita ja joitain vaatteita. Tekokukat on olleet oikein laadukkaita, vain yhdessä kimpussa oli paha haju, muut hajuttomia ja olen ostanut näitä PALJON.
Vilttejä olen ostanut, kaikki hyvälaatuisia. Yhden sateenkaarivärisen karvaviltin lapselle päiväpeitoksi, sellaisia kuplakarvavilttejä pari kappaletta. Toinen haisi, joten piti tuulettaa ja myöhemmin pestä, ja toinen oli ihana ja päätyi omaan sänkyyni. Se sateenkaariviltti on käynyt läpi mahataudit, taaperon oksennukset, pissit ja monet pesut ja edelleen oikein hyvä.
Sohvanpäälliset (vaaleanpunaiset samettimaista materiaalia) kestää hyvin paikallaan ja pesua myös, kun koneessa pesee. Useamman kerran olen pessyt. Ei näytä yhtä hyvältä enää kuin ihan uutena, mutta kun kaikki on pesty, ei eroa huomaa.
Pari mattoa olen ostanut, kaikki on kevyitä ja vilttimäisiä, koneessa pestäviä. Laatu ei päätä huimaa, paitsi lasten hopskotch-mat
Älä hyvä ihminen ainakaan lapsillesi tilaa tuolta mitään. Tässä esim artikkeli noista temun myrkyistä: https://www.thesun.co.uk/money/28197682/temu-investigation-dangerous-to…
absolutely unacceptably high levels of heavy metal antimony found in a childs leather jacket, which cost 11.09."
NÄMÄ TUOTTEET OVAT OIKEASTI VAARALLISIA, VARSINKIN LAPSILLE
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinan valtio tukee kiinalaista teollisuutta ja kauppaa. Siksi korkeat tullit on paikallaan.
Ei varmaan mene kauaa, kunnes EU laittaa tuohon rajoitteita.
Fakta nyt kuitenkin on, että aika iso osa meistä suomalaisista ostaa kaupasta tuotteita, jotka ovat halpoja tai edullisia. Ihan peruselämiseen.
Harvalla on varaa valita, että ostaako jonkun pelkästään Suomessa tuotetun ja valmistetun tuotteen; tiskiharjan, leivinpaperia, jääpalamuotteja, hiusharjan, sukkia, juomalaseja, kissan kynsileikkurin...
Niiden hinnat ovat tavallisille ihmisille ja etenkin köyhille ja pienituloisille ihan järkyttäviä! Vaikka halukkuutta tukemiseen olisi.
Me ns. tavalliset ihmiset kuitenkin ostamme marketeista näitä tavallisia tuotteita, jotka ovat ihan yhtälailla "made in china".
Mikä tekee niin pahaa ostaa niitä halvemmalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa myrkyllisistä kemikaaleista ja raskasmetalleista! On se sen arvoista kun halvalla saa ;)
Juuri oli tutkimus jonka mukaan tavara on pääosin samaa mitä saa kotimaisista halpaliikkeistä ja tavarataloista.
Huvittavaa kun temusta tilaavat joutuvat keksimään valheita. Kiinan kommunistisen ahllinon tekemä tutkimus, ei ole tutkimus, vaan kusetus.
Kerrotko missä maassa sinun puhelimesi, tablettisi tai tietokoneesi on valmistettu?
Oletteko näin tyhmiä? Ei se ole ongelma jos jotain valmistetaan Kiinassa. Vaan ketä ja miten se tuotetaan. Käyttäkää aivojanne.
Vierailija kirjoitti:
Kun täältä loppuu kaikki työt, niin onneksi Kela elättää meidät. Temu rules, jees.
Sieltä ostetaan, mistä halvemmalla saadaan. Mikähän ketju käytti tuota slogania aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut temusta ruohonleikkurin,moottorisahan,mopon,trimmerin,polkupyörän,yms osia.Kaikki on ollut samaa tavaraa mitä suomen liikkeet ,myyvät mutta moninkertaiseen hintaan.Siksi tilaan ne sieltä.
Samaa tavaraa. Sulla on tietty tehtaan sijainti tiedossa, kun temusta tilaat?
No ei ole mutta laatu on ihan samaa mistä joutisi maksamaan suomessa maltaita.Ja kuka sen sanoo että suomalainen yritys ei tilaa sitä samaa tavaraa ja myy niitä 300%voitolla?
Mä tiedän parikin tyyppiä jotka tekee tätä. Tilaavat Kiinasta ihan harakirihintaan ja sitten myyvät kotimaassa suomihinnoilla omissa nettikaupoissaan. En tiedä mistä tilaavat, mutta yhdellä ainakin on myynnissä koruja, jotka näyttää aivan 100% samalta kun Temun vastaavat. Ja temussa juuri myydään näitä tukkupusseissa. Saatat saada 100kpl eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan mene kauaa, kunnes EU laittaa tuohon rajoitteita.
Toivotaan että pian, Ranskahan ainakin jo pisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko näin tyhmiä? Ei se ole ongelma jos jotain valmistetaan Kiinassa. Vaan ketä ja miten se tuotetaan. Käyttäkää aivojanne.
ELi minun pitäisi ottaa selville missä samsungin puhelimeni on valmistettu? No mitä jos soitan sinne ja kysyn että missä juuri tämä puhelin on valmistettu ja onko käytetty varmasti eettisesti oikeita tapoja? 🙄🤣
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut temusta ruohonleikkurin,moottorisahan,mopon,trimmerin,polkupyörän,yms osia.Kaikki on ollut samaa tavaraa mitä suomen liikkeet ,myyvät mutta moninkertaiseen hintaan.Siksi tilaan ne sieltä.
No ei ole mutta laatu on ihan samaa mistä joutisi maksamaan suomessa maltaita.Ja kuka sen sanoo että suomalainen yritys ei tilaa sitä samaa tavaraa ja myy niitä 300%voitolla?
No miksi sitten väität sitä samaksi tavaraksi, juntit uskoo heti kaiken. Tai no ethän sä näistä ymmärrä mitään, kun kerta temusta tilailet.
Koska kaikki moottorisahojen ,ruohonleikkureiden osat nykyään VALMISTETAA KIINASSA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ostat (muovisia) tekokukkia maapallon toiselta puolelta? Mikä teitä oikein vaivaa? Miksi?
Ihan hullua. Toinen kertoi aiemmin että pistää tarpeettomat ostokset suoraan roskiin kun on niin halpaa.
Maailman meren ja muutkin paikata alkaa olla täynnä mikromuovia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on kysymys. Ja siitä, halutaanko säilyttää teollisuutta Suomessa. Edes se mitä jäljellä.
En kyllä ole nähnyt Temun sivuilla mitään sellaista, mitä suomalainen teollisuus valmistaa. Mikähän teollisuuden ala enää tuottaa tuotteensa omissa Suomessa sijaisevissa tehtaissa? Vaatteet ommellaan Baltian maissa, Arabian ja Marimekon "tuotanto" Turkissa ja Aasian maissa.
Lähes kaikki valmistuttavat tuotteensa halvan työvoiman maissa, kylkeen lyödään vaan suomalainen tuotemerkki ja hinta pompsahtaa...
Jep. Temussa ei ole vessapaperia, ammuksia eikä luksusristeiöijöitä kaupan.
Jonkin aikaa sitten etsin polkupyörän/skuutin ohjaustankoon kiinnitettävää lisätankoa, johon kiinnittää valoja tms. Ei löytynyt paikallisista kivijalkakaupoista. Kas, Temusta löytyi heti ja halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten väität sitä samaksi tavaraksi, juntit uskoo heti kaiken. Tai no ethän sä näistä ymmärrä mitään, kun kerta temusta tilailet.
Koska kaikki moottorisahojen ,ruohonleikkureiden osat nykyään VALMISTETA
Se siis kertoo että on samalla tehtaalla tehty, kun Kiinassa tekevät? Miten voi olla näin typerää sakkia?
Kuuma peruna tämä aihe. Tästä riittää pitkäksi aikaa keskusteltavaa ja ruodittavaa. Uusia näkökulmia tulee paljon, näköala laajenee.
Miksi teitä ei silloin ärsyttänyt, kun yritykset siirsivät tuotantoaan Kiinaan? Olitteko äänekkäästi haukkumassa yritysjohtajia idiooteiksi? Ette olleet, koska media ei teille kertonut, että pitää olla vihainen. Te vastustatte vain Temua, koska media kertoi teille, että Temu on paha. Ei teille Temun haukkujilla todellisuudessa ole mitään omia mielipiteitä, te vain toistelette, mitä media on teidän päähän istuttanut.
Kyllä. Se on hyvä huomioida mitä EI kannata tilata. Mikä taas on ns. turvallisempaa.