Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selostajalegenda Tapio Suominen on kuollut

Vierailija
24.07.2024 |

Suomalaista urheiluyhteisöä kohtasi keskiviikkona järkyttävä suru-uutinen. Ylessä 30 vuoden uran toimittajana ja selostajana tehnyt Tapio Suominenmenehtyi tapaturmaisesti keskiviikkona aamulla Parolassa. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias.

https://yle.fi/a/74-20101247

Kommentit (1082)

Vierailija
701/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Tapio sai apua sairauteensa. Miksi luullaan, että kaikki mt-ongelmat olisi parannettavissa "kunhan vaan saa apua". Eivät ole, kuten eivät ole kaikki fyysisetkään sairaudet. Aina sama laulu näissä, kaikki eivät suostu edes mitään apua vastaan ottamaan. Voimia omaisille, varsinkin tyttärelle. 

Vierailija
702/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mies muuttui pyhimykseksi kun kuoli. Tuo sekopää ajeli juovuksissa ja sekoili ties mitä. Nyt pitäisi kaikkien surra tai palstamammat alkavat maalittaa!

Ei muuttunut. Eikä sinun tai kenenkään muunkaan ole mikään pakko surra. Eikä sinun tarvitse myöskään pillastua, jos jotkut arvostavat Suomisen ammatillisia tekoja ennen kuin sairaus pilasi hänen elämänsä. 

Voi NYYHKIS!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurja tapa lähteä hyppäämällä junan eteen. Todella surkeaa omaisille.

Puhumattakaan veturinkuljettajasta ja konduktööristä. Sairas ihminen ei tietysti pysty tekonsa seurauksia ajattelemaan, jotenkin pitäisi saada tuollaista tekoa ajattelevat ihmiset ymmärtämään, että teko saattaa pilata monen muun elämän ja viedä ammatin. Eikä tulos edes ole varma, sillä jopa tuolla tekotavalla osa jää henkiin.

Vierailija
704/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 40 vuotias mies joka ei voi sietää tuollaisia rattijuoppoja. Te voitte toki selitellä kaikki hyvin päin jollain mielialahäiriöllä ja tehdä miehestä pyhimyksen. Käyttäkää toki hetki tutkiaksenne miehen omia sanoja jossa hän tiedosti oman toimintansa vääryyden jota te nyt koitatte kiillotella. Oksetatte minua! Todella!

---

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Ei se kuitenkaan poista asioita, joita Suominen on tehnyt ennen kuin sairastui. Kukaan muu kuin sinä ei ole käyttänyt hänestä termiä pyhimys. Että näin. 

Vierailija
705/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurja tapa lähteä hyppäämällä junan eteen. Todella surkeaa omaisille.

Puhumattakaan veturinkuljettajasta ja konduktööristä. Sairas ihminen ei tietysti pysty tekonsa seurauksia ajattelemaan, jotenkin pitäisi saada tuollaista tekoa ajattelevat ihmiset ymmärtämään, että teko saattaa pilata monen muun elämän ja viedä ammatin. Eikä tulos edes ole varma, sillä jopa tuolla tekotavalla osa jää henkiin.

Missäänhän ei ole varmuudella todettu että kuka oli se junan alle jäänyt ihminen.

Vierailija
706/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Tapio sai apua sairauteensa. Miksi luullaan, että kaikki mt-ongelmat olisi parannettavissa "kunhan vaan saa apua". Eivät ole, kuten eivät ole kaikki fyysisetkään sairaudet. Aina sama laulu näissä, kaikki eivät suostu edes mitään apua vastaan ottamaan. Voimia omaisille, varsinkin tyttärelle. 

Kaikkihan tässä kuollaan, toiset ennemmin ja toiset myöhemmin. Jollekin wokelle tämä voi olla ihmetyksen paikka, että kaikella on aikansa...

Vierailija
707/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli ammatillisesti legenda. Pidin hänen selostuksistaan todella paljon. Myös hänen työkaverinsa kehuivat hänen monipuolista osaamista.

Kyllä hän ajoi kännissä. 

Mutta ei tuo vie hänen ammatillista osaamista pois.

Vierailija
708/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäänhän ei ole varmuudella todettu että kuka oli se junan alle jäänyt ihminen.

Kyllä se viranomaistutkinnassa on varmuudella todettu. Kaikkea vaan ei raportoida mediassa. 

Vierailija
709/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ketju.

Muistammeko ihmiset vain heidän virheistä? Joku voi myös oppia virheistään?

Vierailija
710/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 40 vuotias mies joka ei voi sietää tuollaisia rattijuoppoja. Te voitte toki selitellä kaikki hyvin päin jollain mielialahäiriöllä ja tehdä miehestä pyhimyksen. Käyttäkää toki hetki tutkiaksenne miehen omia sanoja jossa hän tiedosti oman toimintansa vääryyden jota te nyt koitatte kiillotella. Oksetatte minua! Todella!

---

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Ei se kuitenkaan poista asioita, joita Suominen on tehnyt ennen kuin sairastui. Kukaan muu kuin sinä ei ole käyttänyt hänestä termiä pyhimys. Että näin. 

Miksi jonkun perusjorman ajettua rekan keulaan te joukolla sätitte sitä ja nyt puolustelette samassa tilanteessa ollutta kaljupäätä? Oletteko kenties hieman kaksinaismoralisteja?

Ei kukaan ole Suomisen viimeistä valintaa puolustellut. Tässäkin ketjussa on vaikka kuinka monta kommenttia siitä, miten on itsekästä mennä pilaamaan veturinkuljettajan elämä jne. Opettele lukemaan. Se auttaa ymmärtämään muiden kirjoittajien viestejä. 

Vierailija
711/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Miksi jonkun perusjorman ajettua rekan keulaan te joukolla sätitte sitä ja nyt puolustelette samassa tilanteessa ollutta kaljupäätä? Oletteko kenties hieman kaksinaismoralisteja?

Ei kukaan ole Suomisen viimeistä valintaa puolustellut. Tässäkin ketjussa on vaikka

Ei tuota kukaan pysty auttaa.

Vierailija
712/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Sori, mutta en ole vastuussa kenenkään muun kirjoitteluista. Itse en ole missään perusjormaa sättinyt enkä myöskään Suomista puolustellut. Olen kirjoittanut vain ja ainoastaan hänen AMMATILLISISTA meriiteistään. Nehän eivät liity mitenkään siihen, millä tavoin hän elämänsä päätti. 

t.sama

Vierailija
713/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylistäkää toki tuota kaljupäätä. Se onkin teille sopiva esikuva kun olette samanlaisia kitiseviä ämmiä koko sakki.

Ei me voida sua kehua kun emme tunne sinua? Olet varmaan ihan kiva mutta vähän katkera?

Höpö höpö mitä kivaa tuossa on.

Vierailija
714/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä kuullutkaan, sori vaan.

Turha sitä on soritella, että olet viettänyt elämäsi jossain sillan alla ilman yhteyksiä ulkomaailmaan. Yllättävän hyvin kuitenkin toimii vauvapalsta siellä sillan alla....

Olen asunut elämäni aikana neljässä eri maassa ja tehnyt matkoja useisiin metropoleihin. Tämä puheena oleva Tapio ei tosiaan ole mahtunut ahtaaseen kuplaani.

Vierailija
715/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan palsaämmät mutta nyt paljastitte todellisen luonteenne. Kunhan henkilö on jonkinsortin julkkis ja teidän asenteillenne myönteinen niin puolustelette sitä vaikka heittäytyisi junan eteen. Jos joku tenueetu heittäytyy junan eteen niin sätitte sitä porukalla ja inisette että tuli junankuljettajalle traumat. Nyt ette kumma kyllä muista junan kuljettajaa

hänen omaiset ovat eniten järkyttyneitä. Toivottavasti kuljettajalle järjestetään henkistä tukea. 

Vierailija
716/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kyllä se on konduktööri joka menee, varsinkin noissa kaukojunissa missä sellainen vielä on.

Vierailija
717/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko uskossa?

Tapsa oli ateisti. On maininnut siitä ja mitä väliä oliko vai ei. 

Vierailija
718/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut elämäni aikana neljässä eri maassa ja tehnyt matkoja useisiin metropoleihin. Tämä puheena oleva Tapio ei tosiaan ole mahtunut ahtaaseen kuplaani.

--

Sellaista se on, kun ei ikinä lue muuta kuin av-palstaa. Silloin jää moni asia mahtumatta omaan ahtaaseen kuplaan. 

Vierailija
719/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä ketju alkaa alittaa jopa ylälaudan surkean tason.

Vierailija
720/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli erinomainen työssään, hankaluuksia henkisen hyvinvoinnin kanssa jo pitkään. Ei ollut helppo rasti, päällimmäiset tunteet suru ja sääli.