Selostajalegenda Tapio Suominen on kuollut
Suomalaista urheiluyhteisöä kohtasi keskiviikkona järkyttävä suru-uutinen. Ylessä 30 vuoden uran toimittajana ja selostajana tehnyt Tapio Suominenmenehtyi tapaturmaisesti keskiviikkona aamulla Parolassa. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias.
Kommentit (1082)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä kuullutkaan, sori vaan.
Turha sitä on soritella, että olet viettänyt elämäsi jossain sillan alla ilman yhteyksiä ulkomaailmaan. Yllättävän hyvin kuitenkin toimii vauvapalsta siellä sillan alla....
Olen asunut elämäni aikana neljässä eri maassa ja tehnyt matkoja useisiin metropoleihin. Tämä puheena oleva Tapio ei tosiaan ole mahtunut ahtaaseen kuplaani.
Mitä teemme tällä tiedolla?
Vierailija kirjoitti:
ei pääse jehovatkaan. eikö niillä ole joku zydeemi että jo kuolleet eivät ole taivaassa ja ne jotka nyt uskovat pääsevät, jos tulee vedenpaisumus ja maapallo tuhoutuu, mutta taitavat kuolla ennen sitä, joten kukaan ei ole vielä päässyt, ja tulevasta emme tiedä, pääseekö kukaan koskaan
Miten Jehovan todistajat liittyvät Tapion kuolemaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kyllä se on konduktööri joka menee, varsinkin noissa kaukojunissa missä sellainen vielä on.
Konduktöörille apua myös. Toivottavasti vr hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurja tapa lähteä hyppäämällä junan eteen. Todella surkeaa omaisille.
Puhumattakaan veturinkuljettajasta ja konduktööristä. Sairas ihminen ei tietysti pysty tekonsa seurauksia ajattelemaan, jotenkin pitäisi saada tuollaista tekoa ajattelevat ihmiset ymmärtämään, että teko saattaa pilata monen muun elämän ja viedä ammatin. Eikä tulos edes ole varma, sillä jopa tuolla tekotavalla osa jää henkiin.
Missäänhän ei ole varmuudella todettu että kuka oli se junan alle jäänyt ihminen.
Eipä niin. Mutta tuskinpa Parolan kokoisella paikkakunnalla kahta tapaturmaista kuolemaa samana aamuna tapahtuu, joten on hyvin todennäköistä, että tapaukset liittyvät toisiinsa, kun vielä otetaan huomioon, että nettiväitteiden mukaan uhri olisi itse puhunut juuri tuosta tekotavasta juuri tuossa paikassa. Surullista on sekin, että uhrille ei kyetty saamaan apua ajoissa oli syynä mikä vain (lähipiiri ei huomannut tilannetta/apua ei saatu/ei ollut lähipiiriä tms).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo ketju.
Muistammeko ihmiset vain heidän virheistä? Joku voi myös oppia virheistään?
Joku trollaa minkä kerkeää. Joku syy varmasti siihenkin, että hänellä on tarve siihen juuri tässä ketjussa. Vaikuttaa olevan syvästi koskettava ja rankka paikka tämä yllättävä ja äkillinen kuolinuutinen hänellekin.
Okei. Muistetaan sitten jatkossakin kun inisette ihmisten menneistä jutuista että se oli vaan virhe ja te olette vain trolleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan palsaämmät mutta nyt paljastitte todellisen luonteenne. Kunhan henkilö on jonkinsortin julkkis ja teidän asenteillenne myönteinen niin puolustelette sitä vaikka heittäytyisi junan eteen. Jos joku tenueetu heittäytyy junan eteen niin sätitte sitä porukalla ja inisette että tuli junankuljettajalle traumat. Nyt ette kumma kyllä muista junan kuljettajaa
hänen omaiset ovat eniten järkyttyneitä. Toivottavasti kuljettajalle järjestetään henkistä tukea.
Veturinkuljettajille tällaiset tapaukset ovat valitettavasti niin yleisiä, että heille on näitä varten erikseen tukijärjestelmä valmiina. Ensialkuun tulee 4 viikkoa sairauslomaa, jonka aikana saa kriisiapua jne. Sairauslomaa jatketaan matalalla kynnyksellä, jos on tarvetta.
t. veturinkuljettajan tytär
Outoa että nyt kun puhutaan rattijuopumuksista ja sekoiluista niin kertoja on trolli. Kun te mesoatte ikivanhoista jutuista niin te ette olekaan trolleja. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellinen legenda, joka lähti aivan liian aikaisin.
Miksiköhän juuri Olympialaisten alkaessa, vai onkohan ihan vaan sattumaa?
Legenda? Muistan kyllä tämän juontajan mutta mikä hänestä legendan tekee? Jotain suhteellisuudentajua voisitte ottaa noihin kommentteihinne ylisanojen sijaan. Vaaransi useasti monen ihmisen hengen känniajeluillaan.
Juontajan? Tapio Suominen oli urheilutoimittaja ja -selostaja. Yksi Suomen pitkäaikaisimmista sellaisista. Legenda kaikkien sellaisten silmissä, jotka vähänkään ovat kartalla siitä, mitä hän on ammatillisessa mielessä tehnyt. Ymmärrän, että nuorisolle hän on saattanut jäädä mieleen vain känniajeluista jne, mutta jokainen vähänkään aikuisempi ymmärtää kyllä, miksi Suominen on legenda omalla alallaan.
Mä olen lähes 50 v eikä todellakaan ole mulle mikään legenda. Mertaranta on.
Vierailija kirjoitti:
Helvetti kutsuu jokaista itsemurhan tehnyttä.
Kaikkeen voi uskoa. Kristinuskolla ruotsalaiset tämän maan valloittivat ja pitivät kansaa pelossa ja nuhteessa. Ei näemmä useassa sadassa vuodessakaan Herran pelko laannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä kuullutkaan, sori vaan.
Turha sitä on soritella, että olet viettänyt elämäsi jossain sillan alla ilman yhteyksiä ulkomaailmaan. Yllättävän hyvin kuitenkin toimii vauvapalsta siellä sillan alla....
Olen asunut elämäni aikana neljässä eri maassa ja tehnyt matkoja useisiin metropoleihin. Tämä puheena oleva Tapio ei tosiaan ole mahtunut ahtaaseen kuplaani.
Ok. Kerrotko vielä, miksi koet tarpeelliseksi mainostaa tietämättömyyttäsi internetissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse meni junan alle ja kuoli. Sori vaan mutta minä en tuollaisia heikkoja reppanoita arvosta paskan vertaa.
Eipä se sinun reppanan arvostusta kaipaakaan. Sori siitä.
No ei kaipaa kun oli niin reppana ettei kestänyt elämää ja meni junan alle. Tuhannen paskaksi hakkautunut raato kovin harvoin kaipaa mitään arvostusta.
Sellaiseksiko sinä koet itsesi? Siinä on vahva totuus, että kuka toista haukkuu, sitä itse on.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tämä ketju alkaa alittaa jopa ylälaudan surkean tason.
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku kirjoittelee tänne katkeran kuuloisena, että Suominen aiheutti omat potkunsa jne? Eikö hänelle riitä, että työkyvytön mies on nyt kuollut suhteellisen varhaisessa iässä? Minusta tämä uutinen oli vain ja ainoastaan surullinen 😞
Suominen on ihan itse kirjassaan todennut, että potkut olivat hänen oma syynsä. Miksi se on sinulle noin kova paikka?
Tällä palstalla kaikki kuolleet muuttuvat pyhimyksiksi kunhan eivät olleet persuja. Tämä kännissä ajelija oli kai joku wokemies niin siitä sopii tehdä palstamammojen keskuuteen pyhimys.
No ei ollut mikään wokemies. Todella taitava urheiluselostajat. Kamppaili mielenterveysongelmien kanssa ja törttöili päihteiden kanssa. Kyllähän nämä on mainittu kaikissa jutuissa, jotka hänestä on tänään tehty. Jos ei olisi ollut urheiluselostajat niin ei olisi julkisuuden henkilö. Ei nyt liene kohtuutonta, että ihmisen kuollessa keskitytään muistelemaan enemmän hyviä, kuin huonoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse meni junan alle ja kuoli. Sori vaan mutta minä en tuollaisia heikkoja reppanoita arvosta paskan vertaa.
Eipä se sinun reppanan arvostusta kaipaakaan. Sori siitä.
No ei kaipaa kun oli niin reppana ettei kestänyt elämää ja meni junan alle. Tuhannen paskaksi hakkautunut raato kovin harvoin kaipaa mitään arvostusta.
Sellaiseksiko sinä koet itsesi? Siinä on vahva totuus, että kuka toista haukkuu, sitä itse on.
En koe itseäni sellaiseksi. Ja tuo jälkeen mainitsemasi on sellainen lapsellinen hokema jota aikoinaan hoettiin kun koitettiin kasvattaa lapsia. Nykyisin tiedetään että lapsille voidaan kertoa asioita ilman tuollaista lässyttämistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku kirjoittelee tänne katkeran kuuloisena, että Suominen aiheutti omat potkunsa jne? Eikö hänelle riitä, että työkyvytön mies on nyt kuollut suhteellisen varhaisessa iässä? Minusta tämä uutinen oli vain ja ainoastaan surullinen 😞
Suominen on ihan itse kirjassaan todennut, että potkut olivat hänen oma syynsä. Miksi se on sinulle noin kova paikka?
Tällä palstalla kaikki kuolleet muuttuvat pyhimyksiksi kunhan eivät olleet persuja. Tämä kännissä ajelija oli kai joku wokemies niin siitä sopii tehdä palstamammojen keskuuteen pyhimys.
No ei ollut mikään wokemies. Todella taitava urheiluselostajat. Kamppaili mielenterveysongelmien kanssa ja törttöili päihteiden kanssa. Kyllähän nämä on mainittu kaikissa jutuis
No ei ole kohtuutonta muistella. Kohtuutonta on se että teette siitä jotain pyhimystä kun kyseinen äijä oli kaukana siitä.
Joku ihmetteli tuota että tehnyt itsemurhan heinäkuussa. Kuten Miki Liukkonen. Olen joskus lukenut jostain, että itsemurhia tehdään useimmiten keväällä/ kesällä. Kun se kaikki lämpö ja valoisuus, luonnon vehreys oikein korostaa sitä omaa masennusta .
Suominen kävi koulunsa Raisiossa. 1980-luvulla hän aloitti opinnot Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellisessä tiedekunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Kun teet itsemurhan heittäytymällä junan eteen niin saat vauvapalstalla pyhimyksen aseman!
Voimme sopia noin, jos se helpottaa sinun oloasi.
Joku trollaa minkä kerkeää. Joku syy varmasti siihenkin, että hänellä on tarve siihen juuri tässä ketjussa. Vaikuttaa olevan syvästi koskettava ja rankka paikka tämä yllättävä ja äkillinen kuolinuutinen hänellekin.