Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anni Sinnemäki: "Tarvitsemme lisää vaihtoehtoja oman auton käytölle"

Vierailija
24.07.2024 |

Siis mikä helvetti tuota muijaa oikein vaivaa? Eikö se pysty ajattelemaan kuin itseään? Miten me matalapalkka-aloilla työskentelevät käydään töissä jos omaan autoon ei ole enää varaa? Mulla on autossa perus raksatyökalut tikkaineen, miten se kuvittelee että voisin ne kuljettaa ympäri Helsinkiä ilman autoa?

Mä vihaan tuota ja muita Vihreitä jotka eivät tee mitään muuta kuin haittaa minun elämälleni.

https://www.helsinginuutiset.fi/paakirjoitus-mielipide/7299256

Kommentit (373)

Vierailija
281/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että joillakin elämä on pienen piirin sisälle rajattua ja ei tarvitse viikossa matkustaa oman paikkakunnan ulkopuolelle. Onnea teille!

Minulla tulee huomaamatta 1000 km viikossa ajamista autolla ilman mitään työmatkoja, koska elämä on vain niin levittäytynyt ympäri Suomea. 400 km automatka suuntaansa ei tunnu miltään ja ei tarvitse edes pysähtyä. Oman kotikaupungin rajojen sisällä en autoa tarvitse ja käytän polkupyörää ja joskus yksittäisiä kertoja kuussa linja-autoakin.

Tähän jatkoksi lisään, että minun elämä olisi todella rajallista ja rajoittunutta, jos en autolla liikkuisi minnekkään. Olisin erittäin yksinäinen. Kaikki eivät saa haluamaansa työpaikkaa haluamaltaan paikkakunnalta, eivätkä kaikki löydä parisuhdetta tai ystäviäkään sieltä missä itse asuu.

Niin, ihmiset on haluttu töihin kasvukeskuksiin ja sitten he reissaavat jatkuvasti, kun läheiset ovat toisaalla. Onkohan tämän ympäristövaikutusta mietitty yhtään?

Vierailija
282/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, kun kaikista kiukkuisimmat kommentit tulevat aina juuri niiltä, jotka oikeasti tarvitsevat auton työssään, esim. raksamiehet. Ongelma on siinä, että autolla liikutaan kaikkialle, jopa lyhyet matkat. Esim. minä teen toimistotyötä, meidän ei tarvitse viedä toimistolle kuin omat itsemme. 500 m päässä asuva työkaverini ajaa autolla työmatkan. Hän on terve, ei tarvitse viedä lapsia yms. Toinen työkaveri ajaa kilometrin päästä, kolmas kahden kilometrin päästä. Kenelläkään ei ole pakottavaa tarvetta autoilla työmatkaa, vaan se ajetaan autolla ihan silkasta laiskuudesta. Terveelle aikuiselle 500 m-2 km työmatka kävellen tai pyöräillen olisi todella hyvää hyötyliikuntaa. Suomalaistan fyysinen terveys on romahtanut, meillä on valtavasti ylipainoisia ihmisiä. Jos katson esim. omia luokkakuvia 80-luvulta, silloin luokassa oli ehkä yksi pullea lapsi. Nyt tilanne on kääntynyt aivan päälaelleen. Kun laiskat vanhemmat totuttavat lapset siihen, ett

Minä asun helsingin ydinkeskustassa, tarvitsen työmatkaan kotoani asiakkaan luo espooseen 2 julkista kulkuvälinettä + henkilöauton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko keskustan erikoisliikkeitä on syönyt nettikauppojen ja maailmalta tilaamisen helppous? Miksi menisin esimerkiksi Kaisaniemessä olevaan kamppailulajientarvikkeita myyvään Nippon Sportsiin, kun nettikaupassa on moninkertainen valikoima, mahdollisesti halvemmat hinnat ja en tarvitse tuotetta heti itselleni? Vaikka tarvitsisin tuotteen heti, niin kivijalkamyymälän huonon valikoiman takia siellä ei todennäköisesti ole oikeaa tuotetta oikeassa koossa ja värissä. 

vaatteiden osalta minä taas nimenomaan käyn oikeissa liikkeissä, koska niissä voi kokeilla kokoja. Olen kyllästynyt palauttelemaan vääriä kokoja edestakaisin. Olen tästä palvelusta myös valmis maksamaan. Keskustassa en käy, sinne ei autolla pääse, on kokeiltu.

netistä ostan elektroniikkaa jne.

Vierailija
284/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"koska yrittäjillä se ei ole pelkkä mielipide, vaan he tuntevat asiakaskannan. Sinä et tiedä"

Viisaampi antaa periksi. Ei jaksa koko vapaapäivää tuhlata turhaan vänkäämiseen.

Vierailija
285/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosivihreä pummaa aina tarvittaessa autokyydin joltain tuttavaltaan kun sillähän on jo se auto ostettuna. Mitä siitä jos vaikka joutuu sen takia ajamaan tuplamatkan.

Vierailija
286/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, kun kaikista kiukkuisimmat kommentit tulevat aina juuri niiltä, jotka oikeasti tarvitsevat auton työssään, esim. raksamiehet. Ongelma on siinä, että autolla liikutaan kaikkialle, jopa lyhyet matkat. Esim. minä teen toimistotyötä, meidän ei tarvitse viedä toimistolle kuin omat itsemme. 500 m päässä asuva työkaverini ajaa autolla työmatkan. Hän on terve, ei tarvitse viedä lapsia yms. Toinen työkaveri ajaa kilometrin päästä, kolmas kahden kilometrin päästä. Kenelläkään ei ole pakottavaa tarvetta autoilla työmatkaa, vaan se ajetaan autolla ihan silkasta laiskuudesta. Terveelle aikuiselle 500 m-2 km työmatka kävellen tai pyöräillen olisi todella hyvää hyötyliikuntaa. Suomalaistan fyysinen terveys on romahtanut, meillä on valtavasti ylipainoisia ihmisiä. Jos katson esim. omia luokkakuvia 80-luvulta, silloin luokassa oli ehkä yksi pullea lapsi. Nyt tilanne on kääntynyt aivan päälaelleen. Kun laiskat vanhemmat totuttavat lapset siihen, ett

Jos sinulla on oikeus tuputtaa oma elämäntapasi kaikille vaikka väkisin niin yhtälailla esim. minulla on oikeus tuputtaa oma elämäntapani sinulle, ihan sinun mielipidettäsi kysymättä. Joten myy se typerä pyöräsi ja aikuistu ja osta auto. Voit itse valita onko se sähkökinneri vai diisseli. Sitten saat nauttia täysimääräisesti tuhoamistasi keskustan kulkuyhteyksistä kuten muutkin helsinkiläiset. 

Tuommoinen fanaattinen aktivismi mitä sinä harrastat on epäkypsää ja lapsellista ja lähinnä väännät perustellessasi rautalangasta miten kapea ajatusmaailma itselläsi on. Eli olet harvinaisen surkea tekemään auktoriteettina päätöksiä koko kansan puolesta koska et selvästikään ymmärrä ketään muuta kuin täysin itsesi kaltaisia. Mutta älä suotta puutteitasi häpeä. Kaikista ei ole auktoriteeteiksi. Hakeudu vaan hommaan jossa pärjäät puutteinesi. Päättäjän asema ei ole sellainen. 

Vierailija
287/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä bimbo tuo nainen on? Voisko sen siirtää muihin hommiin jo sotkemasta stadia!

Vierailija
288/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että joillakin elämä on pienen piirin sisälle rajattua ja ei tarvitse viikossa matkustaa oman paikkakunnan ulkopuolelle. Onnea teille!

Minulla tulee huomaamatta 1000 km viikossa ajamista autolla ilman mitään työmatkoja, koska elämä on vain niin levittäytynyt ympäri Suomea. 400 km automatka suuntaansa ei tunnu miltään ja ei tarvitse edes pysähtyä. Oman kotikaupungin rajojen sisällä en autoa tarvitse ja käytän polkupyörää ja joskus yksittäisiä kertoja kuussa linja-autoakin.

Tähän jatkoksi lisään, että minun elämä olisi todella rajallista ja rajoittunutta, jos en autolla liikkuisi minnekkään. Olisin erittäin yksinäinen. Kaikki eivät saa haluamaansa työpaikkaa haluamaltaan paikkakunnalta, eivätkä kaikki löydä parisuhdetta tai ystäviäkään sieltä missä itse asuu.

Ja sitten koska heillä itsellään ei ole varaa asua näissä kasvukeskuksissa voi työmatkaakin alkaa kertymään yllättävän paljonkin 

Vierailija
289/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kaiken vastustajat ovat varmasti suurimmaksi osaksi 40-70v miehiä? Nimittäin suurin osa nuorista joita tunnen ei edes omista autoa Helsingissä. He ovat tottuneet käyttämään julkista liikennettä koska sillä oikeasti pääsee nopeammin ja edullisemmin paikasta toiseen. Autosta on kuulemma älyttömät kulut ja matkat vievät aikaa enemmän kuin julkisella kulkeminen. Nämä vanhat sedät ovat tottuneet koko elämänsä kulkemaan sillä omalla autolla ja kuluttamaan aikaansa ratin takana joten tietenkään heille ei käy mikään muu. Sitten huudetaan kiukkuisena kun yritetään muuttaa maailmaa vähän paremmaksi. Ja hei ne muuttokuormat ja työkalut voi kyllä viedä sillä omalla tai firman autolla jos on tarvetta, sitä ei kukaan vastusta.

Kasva aikuiseksi. Myöhemmin elämässä joudut tekemään muutakin kuin maleksimaan kahviloissa maailmaa parantamassa.

Sitten kun itse myöhemmin elämässäsi yrität ihan normipäivänä selvityä 1,5-2h työmatkoista, töistä, kuljetat lapsiasi 1-2h päiväkotiin, kouluun tai harrastuksiin, järjestät 0,5-1 h perheelle ruokaa. ja viimeisillä voimillasi käytät 1-2 h iäkkäiden vanhempiesi hoitoon heidän kodissaan kun mistään eii saa apua alat ehkä ymmärtää mihin perheelliset sitä autoa Helsingissä käyttävät. 

Ostin auton kun julkset yhteydet heikkenivät ja aikaa alkoi palaa ihan vaan työmatkoihin 1h aiempaa enemmän päivässä muista matkoista puhumattakaan.

Ei minulla ole vuodessa 265h ylimääräistä aikaa seisoa julkisten vaihtopysäkeillä oli Anni Sinnemäki siitä mitä mieltä tahansa. Kaikki viime vuosien liikenneuudistukset ovat toistaiseksi vain hankaloittaneet elämäämme merkittävästi eikä valoa tunnelissa näy. 

Meillä on kyllä sähköauto ja aurinkopaneelit. Teemme osamme ilmastotalkoista, mutta autosta en luovu,

Epäilen että sähköautoilumme on omalla aurinkosähköllä ladattuna päästöttömämpää kuin pikaraitiovaunulla kulkeminen. Raitiovaunut kun kulkeva suurimman osan ajasta tyhjinä.

Vierailija
290/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos sinulla on oikeus tuputtaa oma elämäntapasi kaikille vaikka väkisin niin yhtälailla esim. minulla on oikeus tuputtaa oma elämäntapani sinulle, ihan sinun mielipidettäsi kysymättä. Joten myy se typerä pyöräsi ja aikuistu ja osta auto. Voit itse valita onko se sähkökinneri vai diisseli. Sitten saat nauttia täysimääräisesti tuhoamistasi keskustan kulkuyhteyksistä kuten muutkin helsinkiläiset. 

Tuommoinen fanaattinen aktivismi mitä sinä harrastat on epäkypsää ja lapsellista ja lähinnä väännät perustellessasi rautalangasta miten kapea ajatusmaailma itselläsi on. Eli olet harvinaisen surkea tekemään auktoriteettina päätöksiä koko kansan puolesta koska et selvästikään ymmärrä ketään muuta kuin täysin itsesi kaltaisia. Mutta älä suotta puutteitasi häpeä. Kaikista ei ole auktoriteeteiksi. Hakeudu vaan hommaan jossa pärjäät puutteinesi. Päättäjän asema ei ole sellainen. "

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa... Luitko kommentoimasi viestin? Sen kirjoittaja ei asu Helsingissä, joten miten voisi vaikuttaa Helsingin päätöksiin...

Vielä ihmetellään, että mistä liikenneraivo johtuu...

-eri

Vierailija
291/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko keskustan erikoisliikkeitä on syönyt nettikauppojen ja maailmalta tilaamisen helppous? Miksi menisin esimerkiksi Kaisaniemessä olevaan kamppailulajientarvikkeita myyvään Nippon Sportsiin, kun nettikaupassa on moninkertainen valikoima, mahdollisesti halvemmat hinnat ja en tarvitse tuotetta heti itselleni? Vaikka tarvitsisin tuotteen heti, niin kivijalkamyymälän huonon valikoiman takia siellä ei todennäköisesti ole oikeaa tuotetta oikeassa koossa ja värissä. 

Eikai kivijalassa kannata enää mitään bulkkia myydäkään, pelkkää mittatilausta.

Tuo jo itsessään karsii monta nykyistä kivijalkamyymälää. Tuohon kun yhdistää ulommas siirtyneet ketjumyymälät, niin ei ihme että asiakkaat katoavat keskustasta. Työpaikkojen siirto vie tuo oman vaikutuksensa.

Vierailija
292/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmastolla rahastajat haluaisivat tehdä muuta kuin tukea valtavaa ilmastolla rahastusta niin kaikki vihreät ja maailman rahastava eliitti olisivat talkoissa Aasian maissa ja Afrikassa missä tapahtuu kaikki saastuminen, se on ihan  turhaa valehdella että suomalaisilla on iso hiilijalanjälki koska Suomella ei ole mitään merkitystä esim. Intiaan verrattuna... ja seuraava valhe on että suomalaisten pitää näyttää esimerkkiä, jospa aletaan se esimerkin näyttäminen poistamalla maailman rikkaalta eliitiltä valtavat huvijahdit ja yksityiskoneet ja superautot, siihen asti voidaan lopettaa kaikki ilmastomaksut köyhdyttämästä suomalaisia...

Vierailija
293/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaatteiden osalta minä taas nimenomaan käyn oikeissa liikkeissä, koska niissä voi kokeilla kokoja. Olen kyllästynyt palauttelemaan vääriä kokoja edestakaisin. Olen tästä palvelusta myös valmis maksamaan. Keskustassa en käy, sinne ei autolla pääse, on kokeiltu.

Itse olen taas skipannut vaatekaupat, koska valikoima on niin suppea. Autolla pääsen keskustaan hyvin helpolla kyllä. Iso osa samoista kaupoista vain löytyy jo matkan varrelta jostain kauppakeskuksesta.

Vierailija
294/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä asun helsingin ydinkeskustassa, tarvitsen työmatkaan kotoani asiakkaan luo espooseen 2 julkista kulkuvälinettä + henkilöauton."

Mihin päin Espoota kuljet? Johonkin Siikajärvelle tai Röylään? Onhan ne Espoota joo, mutta matkaakin on reilusti...

Vierailija
295/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehto on jo olemassa, sitä kutsutaan taksiksi. Helsingissä sellaisen käyttö on kuulemma nykyisin hyvin kansainvälinen ja jännittävä kokemus. 

Siitä sitten vaan työkalut taksin kyytiin. Pari sirkkeliä ja puukkosahaa. putkarilla tietenkin kaasupullot sinne vaan takapenkille 

Kukahan senkin muka maksaa?

Vierailija
296/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmastolla rahastajat haluaisivat tehdä muuta kuin tukea valtavaa ilmastolla rahastusta niin kaikki vihreät ja maailman rahastava eliitti olisivat talkoissa Aasian maissa ja Afrikassa missä tapahtuu kaikki saastuminen, se on ihan  turhaa valehdella että suomalaisilla on iso hiilijalanjälki koska Suomella ei ole mitään merkitystä esim. Intiaan verrattuna... ja seuraava valhe on että suomalaisten pitää näyttää esimerkkiä, jospa aletaan se esimerkin näyttäminen poistamalla maailman rikkaalta eliitiltä valtavat huvijahdit ja yksityiskoneet ja superautot, siihen asti voidaan lopettaa kaikki ilmastomaksut köyhdyttämästä suomalaisia...

Kiina on jo ohittanut Suomen co2-päästöissä per kansalainen

https://data.worldbank.org/indicator/EN.ATM.CO2E.PC?locations=CN-FI

Suomessa 5,5 miljoonaa asukasta, Kiinassa 1,4 miljardia. Onhan nämä mittakaavat vihreillä aivan hukassa, jonkun Stadin kokoisen kylän liikenteen tuhoamisella ei ole YHTÄÄN mitään merkitystä ilmaston kannalta, mutta ihmisten ja tavaroiden sujuvan liikkumisen kannalta on

Vierailija
297/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

99/284 | 24.07.2024 | 18:38

Nyt vois Annitäti tulla vielä sukkelaan tänne landen kaupunkiin ennenkuin koulut alkaa. Mä tarjoon kotini käyttöösi ja sitten ihan ilman autoa lähdet isoon kauppaan hankkimaan 1 kk ruoat perheellemme. Eihän sinne ole kuin 50 km matkaa per sivu, joten reppu selkään ja 8.30 bussilla pyöräytät himpun yli tunnin, kun dösä kiertää pikkukyliä matkan aikana ja roudaa vielä postiakin. Maksat 11.40 lipusta per sivu. Oot perillä 9.45 ja sitte pidäkin kiirettä jos mielit paluubussiin ehtiä, se lähtee jo 10.45 ja sinä aikana pitää viidessä puodissa käydä ostoksilla ja niistä kaukaisin on toripysäkiltä 4 km päässä, joten lenkkarit jalkaan ja juoksuksi. Jos et ehdi 6 hengen tarpeita saada kasaan tunnin aikana pääset takaisin kuorminesi, joita kannat vasta klo 17.30. Nyt kun koulut vielä lomalla on koulukyydinkin mahdollisuus pois. Jos ois koulua niin 15.00 pääsis takas. Aamulla 1 dösä, ennen puolta päivää 1 dösä menomatkaan ja paluu sitten joko 15.00 tai 17.30 siinä koulun aikoina kulkeva julkinen liikenne. Taksi ois toista sataa sivu, mutta kyllä mulle kelpaa vapaat taksikyyditkin kunnon isolla tilataksilla (6 henkilöä) vaikka 2 kertaa kuussa. Joten kun ei julkiset oikein toimi niin oma auto se olla pitää tai sitten julkinen kuntoon tai taksikyyti. Siitä sopii Annitädin valita.

Loistavasti selostettu koko skenaario, meillä on ihan sama tilanne. Ja muuten, joutuisimme realistisesti katsoen muuttamaan täältä pois ellei meillä olisi omaa, toimivaa autoa. Yhdellä on pärjättävä, kaksi olisi ihanteellista, mutta toiseen ei ole varaa (ei ostohinnan, vaan verojen, vakuutusten, polttoaineen ym) takia.

Vierailija
298/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettikaupat johtavat turhiin ja epäonnistuneisiin ostoksiin. Aivan varmasti olisi ekologisempaa olisi käydä keskustassa ostamassa ja sovittamassa laadukas tuote peilin edessä kuin ostaa huonosti sopivia rättejä netistä, mutta kun Helsingin keskustan kaupat ovat kuolleet.

Olen ratkaissut ongelman niin että lennän Tukholmaan tai Kööpenhaminaan kerran vuodessa shoppailemaan. Ajallisesti matka on samaa luokkaa kuin Tampereelle tai Turkuun mutta valikoimat ovat paremmat,

Aivan halvatun epäekologista, mutta kun Helsinki on vihervasemmistolaisen politiikan vuoksi kuollut niin minkäs teet.

Mielummin sovittelisin tietysti vaatteeni Espalla tai Stoickkalla. Elän toivossa että vihervasemmiston valta valtuustossa loppuu ja asioihin tulee muutos.

Vierailija
299/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan nomenklatuura on vaatinut muita noudattamaan sääntöjä jotka ei heitä koske. Valta korruptoi.

Vierailija
300/373 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehto on jo olemassa, sitä kutsutaan taksiksi. Helsingissä sellaisen käyttö on kuulemma nykyisin hyvin kansainvälinen ja jännittävä kokemus. 

Siitä sitten vaan työkalut taksin kyytiin. Pari sirkkeliä ja puukkosahaa. putkarilla tietenkin kaasupullot sinne vaan takapenkille 

Kukahan senkin muka maksaa?

Asiakas.

Ainiin...