Anni Sinnemäki: "Tarvitsemme lisää vaihtoehtoja oman auton käytölle"
Siis mikä helvetti tuota muijaa oikein vaivaa? Eikö se pysty ajattelemaan kuin itseään? Miten me matalapalkka-aloilla työskentelevät käydään töissä jos omaan autoon ei ole enää varaa? Mulla on autossa perus raksatyökalut tikkaineen, miten se kuvittelee että voisin ne kuljettaa ympäri Helsinkiä ilman autoa?
Mä vihaan tuota ja muita Vihreitä jotka eivät tee mitään muuta kuin haittaa minun elämälleni.
https://www.helsinginuutiset.fi/paakirjoitus-mielipide/7299256
Kommentit (373)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin keskustasta on hävinnyt paljon liikkeitä ja kauppoja. Keskeinen syy on liikennejärjestelyt.
Helsingin julkinen liikenne on niin hyvää että sillä pääsee kyllä keskustan ulkopuolelle ostoksille ihan hienosti. Ei siellä tarvitse omaa autoa mihinkään. Sen takia haluankin asua täällä kun mulla ei ole ajokorttia. Mä en todellakaan lähde mihinkään böndelle työttömänä autottomana ihmisenä kun sitten ois pakko mennä töihin, ostaa auto ja maksaa itte asumisenki viellä kun tuet lähtis.
Tyypillinen vihreiden kannattaja. Moraaliton pummi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, että tuo eukko saa mellastaa vuodesta toiseen. Ikinä koskaan missään tilanteessa ei katso asioita KAIKKIEN kaupunkilaisten kannalta. Silmitön autojen vihaaja ne punavihreät rillit päässä. Herätkää ihmiset älkääkö äänestäkö kyseistä tyyppiä enää yhtään mihinkään.
Häviäjien joukossa hän oli viime vaaleissa, en ymmärrä miten pääsi edelleen tuohon asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, että tuo eukko saa mellastaa vuodesta toiseen. Ikinä koskaan missään tilanteessa ei katso asioita KAIKKIEN kaupunkilaisten kannalta. Silmitön autojen vihaaja ne punavihreät rillit päässä. Herätkää ihmiset älkääkö äänestäkö kyseistä tyyppiä enää yhtään mihinkään.
Häviäjien joukossa hän oli viime vaaleissa, en ymmärrä miten pääsi edelleen tuohon asemaan.
Eihän sitä kukaan ymmärrä täällä Stadissa. Demarien ja Kokkareiden diili, nämä kolme hallinnoivat Stadia ja Sinnemäki sai pitää vanham pestinsä ja on vastuussa kaupunkisuunnittelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosivihreä pummaa aina tarvittaessa autokyydin joltain tuttavaltaan kun sillähän on jo se auto ostettuna. Mitä siitä jos vaikka joutuu sen takia ajamaan tuplamatkan.
Ystäväperhe on tällainen tosivihreä, eivät omista autoa ja matkustavat vain junilla ja pyöräilevät paljon. Se on ihan arvostettavaa. Mutta kun tarvitsevat jotain ovat kärkkymässä meiltä autollisilta kyytiä. Monet kerrat esim. jostain kaverin juhlista heittänyt heidät kotiin autollani kun myöhä ja lapset väsyneitä ja julkiset eivät kulje enää usein sinne Stadin keskustaan. No kukapas muu kuin kaverit lähtevät kuskeiksi ja tulee ajoa aika paljon viherpiipertäjäkavereiden hyysäämisestä. Mutta on sentään sähköauto Tesla jonka kyydissä viihtyvät.
Tämä on niin totisinta totta omissa piireissäkin. Alkaa ketuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole Sinnemäen puolustuspuhe, mutta muistanette liikenneministerin, Sipilän hallituksesta
Ja tuon porukan suunnitelmat, juuri Helsingin keskustaa koskien, maksut, yleiset tie maksut, sirut jokaiseen autoon kilometriveloituspohjainen, ei mennyt onneksi läpi.
Tuo olisi helposti toteutettavissa jops niin, ettei maksuja perittäisi hyötyajoneuvoilta tai huoltoliikenteeltä.
Mikä on hyötyajoneuvo? Esim. töihin autolla menevä ajaa hyötyajoneuvoa mutta arvaan että Annin mielestä ei aja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita. Mutta mitä kyllä tarvitaan, on riittävän iso uuni johon kaikki vihevasurit tukitaan.
Jaahas. Sitten alkoi taas keskitysleirifantasiat.
"Misogyniaa! Viherfobiaa! Heteropakotusta! Eläinvihaa! Taantumuksellista vihapuhetta! Rajattomien pervo-oikeuksien uhkaamista!" jne.
Tällähän se vasemmiston kannatus varmasti nousee. Miten noita voisi olla rakastamatta :/
Moni lähtee rakastamaan vaan vähän kauemmas Suomeen, heti kun tilaisuus siihen avautuu. Sitten taas ihmetellään junttien masentavaa junttiutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tietääksesi? Et tosiaan näytä tietävän, lehdissä on monia artikkeleita joista voit lukea yrittäjien näkökannan."
Ja yrittäjien mielipide on fakta? 🤣😂🤣
Taidat uskoa myös joulupukkiin. Tottakai yrittäjille kelpaa autolla tulevat lisäasiakkaat, muttei heidän bisneksensä siitä kiinni ole. Jos ei osaa itse kriittisesti arvioida, miten kehittää liiketoimintaansa, on todella helppo syyttää muita bisneksen vaikeuksista.
ei ole fakta, mutta ainakin relevantimpi kuin sun "mielipide". He sentään tietävät asiakkaansa, sulla vaan läpättää huulet tuulessa
Miksi olisi? Mielipide on kuin persereikä, jokaisella jolla se on, on omansa, eikä toisen mielipide ole toista parempi.
Jonkun "mielipiteen" pohjalta silti tehdään aina päätöksiä, mistä ylläolevakin esimerkki. MIetipä hetki sitä. Miksi tämä "mielipide" (unelma autottomuuden ihanuudesta) on päässyt näin hallitsevaan, jopa ulossulkevaan asemaan? Jos halutaan näivettyvää ja elotonta kaupunkikeskustaa, niin tällä "mielipiteellä" se näyttäisi onnistuvan yllättävän tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tietääksesi? Et tosiaan näytä tietävän, lehdissä on monia artikkeleita joista voit lukea yrittäjien näkökannan."
Ja yrittäjien mielipide on fakta? 🤣😂🤣
Taidat uskoa myös joulupukkiin. Tottakai yrittäjille kelpaa autolla tulevat lisäasiakkaat, muttei heidän bisneksensä siitä kiinni ole. Jos ei osaa itse kriittisesti arvioida, miten kehittää liiketoimintaansa, on todella helppo syyttää muita bisneksen vaikeuksista.
ei ole fakta, mutta ainakin relevantimpi kuin sun "mielipide". He sentään tietävät asiakkaansa, sulla vaan läpättää huulet tuulessa
Miksi olisi? Mielipide on kuin persereikä, jokaisella jolla se on, on omansa, eikä toisen mielipide ole toista parempi.
Jonkun "mielipiteen" pohjalta silti t
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä, paska on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaa, Sinnemäki voi viedä mut pyörän tarakalla koko 40 kilometriä työpaikalle ja takaisin
Sitten se voisi ottaa miehen työkalut selkäreppuun, sekä pari kompuraa
Miksi oletat, että polkupyörä olisi ainoa vaihtoehto? Tuskin kukaan on vaatimassa, että remonttireiskojen ja vastaavien pitäisi luopua työvälineistään joihin itse lasken auto, missä kulkee niin varaosat, tarvikkeet kuin muut työn tekemiseen käytetyt laitteet. Mikäli julkista liikennetta halutaan kehittää, niin onko se sinusta huono juttu?
On huono juttu koska:
tähän mennessä kehittäminen on tarkoittanut samalla autoilun vaikeuttamista
kun ihmiset eivät suurissa määrin vaihtoehdoista innostu niin niihin aletaan pakottaa tavalla tai
Aivan oikein että kaikkea (usein syyllistämällä ja leimaamalla) painostusta, jopa pakotusta vastustetaan raivokkaasti. Pelkästään terve reaktio epäterveeseen ylimieliseen käskytys-asenteeseen. Jos nuo tollot eivät tajua omaa tollouttaan niin kyllä yhä useampi ottaa heistä etäisyyttä, eli vanhan sanonnan mukaan tyhmyys tiivistyy entisestä. Suomi alkaa yhä selvemmin jakautua progressiivisiin puritaani-kiihkoilijoihin ja sitten niihin, jotka eivät tuohon edellä mainittuun aatemaailmaan kykene uskomaan saati sitä elämään käytännöksi. Juuri siksi, etteivät usko siihen.
Mistä sen tietää vaikka tästä jakautumisesta seuraisi hyvänä se, että jokainen löytää oman habitatinsa, itselle sopivimman elinympäristönsä mieleisine arvopohjineen. Uliskoon progressiivit tästä miten myrkyllisesti tahansa. Uskon että emme ole ihan niin tyhmiä, sokeita, tahdottomia ja muovailtavissa kuin mitä meidän uskotellaan olevan.
Sinnemäen helppo päästää suustaan tuollaisia sammakoita, koska itse voi aina tarpeen tullen istahtaa luksusvirka-auton takapenkille ja käskeä kuskia ookaamaan hänet haluamaansa paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaa, Sinnemäki voi viedä mut pyörän tarakalla koko 40 kilometriä työpaikalle ja takaisin
Sitten se voisi ottaa miehen työkalut selkäreppuun, sekä pari kompuraa
Miksi oletat, että polkupyörä olisi ainoa vaihtoehto? Tuskin kukaan on vaatimassa, että remonttireiskojen ja vastaavien pitäisi luopua työvälineistään joihin itse lasken auto, missä kulkee niin varaosat, tarvikkeet kuin muut työn tekemiseen käytetyt laitteet. Mikäli julkista liikennetta halutaan kehittää, niin onko se sinusta huono juttu?
On huono juttu koska:
tähän mennessä kehittäminen on tarkoittanut samalla autoilun vaikeuttamista
kun ihmiset eivät suurissa määrin vaihtoehdois
Valitettavasti tuo "progressiivinen" porukka on aivan historiallisestikin sitä joka on kärkäs tarttumaan aseisiin ja surmaamaan miljoonia utopiansa eteen.
Onneksi Helsingistä saa vielä vapaasti muuttaa pois. Ihmettelen tämän viskaalin kategorista pyhää autovihaa. Ei mitään merkitystä vaikka ajaisit sähköllä jota pidetään niin puhtaana kun puhutaan busseista ja ratikoista.
Viherkommarille ei vaan käy järkeen, että joku voisi itsenäisesti valita kulkuneuvokseen vaikka Teslan. Pitää kulkea siten kuin politrukki määrää.
Siinä oli vieressä puisto jonka läpi pyöräilijät on päässeet tähän asti ihan sujuvasti. Vaan kuunteliko viherdiktaattori vastaväitteitä? Ei tietenkään vaan toteutti oman fantasiansa, asfaltoi vanhat mukulakivet ja hommasi jotain ihmeen palmuja ja terassipenkkejä siihen jäljelle jääneen ajokaistan viereen koska.. jotain. Nyt sitten pitäisi keksiä miten sen asfaltin saa irti niistä mukulakivistä tai jotain.
Sais täti oikeastaan itse omin kätösin putsata noi kivet entisenlaisiksi niin ehkä siinä putsatessa heräisi ajatus siitä että suunnitelmia pitää miettiä vähän pidemmällekin.