Vatsan vihlonta oikealla ylävatsalla pidemmän aikaa-voiko olla mitään muuta kuin kasvain?
Noin neljä kuukautta on ollut yhdessä samassa kohtaa tuntemus/lievä kipu/vihlonta, päivittäin enemmän tai vähemmän. Paikallistan sen paksusuolen kohdalle, navasta yläviistoon. Välillä myös tuntuu kuin olisi ylävatsa kova/pinkeä/täyden tuntuinen. Lähinnä pelottaa voiko se olla mitään muuta kuin joku kasvain..joo olen menossa lääkäriin, mutta alkavatko tutkia kun ei ole näkyvää verta ulosteissa, eikä ripulia tai oikein muitakaan vatsavaivoja suuremmin, vain tuo kipu. Paniikkia saan jo lietsottiin tuosta itselleni.
Kommentit (37)
Ei voi. Suruvalittelut, se on loppu ny.
Vauvalta kyselet? For real?
Lääkäriin.
Sappi on oikealla ylhäällä. Kokeile sappidieettiä.
Mulla sama. 🙄
Välillä sellaista paineen tunnetta, ihan kuin ei kaikki elimet mahtuisi oikein olemaan siellä.
Ja välillä kipuilua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. 🙄
Välillä sellaista paineen tunnetta, ihan kuin ei kaikki elimet mahtuisi oikein olemaan siellä.
Ja välillä kipuilua.
Eiks tää paineen tunne oo enemmän rasvamaksaan viittaavaa? Kipu enemmän sappivaivoihin.
Nro 8 jatkaa: vatsaultra toisi varmaan vähän lisätietoa mulle tähän tilanteeseen, samoin sulle ap. 👍
Tsemppii! 😊
Sama juttu täällä. Alkoi viime syksynä. Pidemmässä rivakassa kävelyssä voimistuu. Kävin lääkärissä ja verikokeet otettiin. Muuta ei tehty, mutta käskettiin "seurailemaan".
Sappi on oikealla, haima vasemmalla kun katsot vatsaasi ylhäältä päin. Haima ja paksusuolen alkupää ovat samalla puolella.
Vaikea tietää mikä kenenkin oikea on kun kaikki ei tiedä sitä liikenteessäkään.
Lopeta se dokaaminen, sun maksa anelee jo armoa
Vierailija kirjoitti:
Sappi on oikealla ylhäällä. Kokeile sappidieettiä.
Vielä merkittävämpänä elimenä siellä on maksa!
Ap vastaa. Sappi ja maksa ovat ylempänä kuin kipuni, kipu tuntuu paksusuolen kohdalla. Ja joo olen sinne lääkäriin tosiaan menossa, mutta koska olen katastrofiajatteluun ja ahdistukseen taipuvainen, halusin kysellä vertaistukea, tai jos jollakin ollut samaa vaivaa. Miksihän tällaisiinkin ketjuihin aina vinoilijat löytää, toisen pelolle naureskelua. Ei tulisi mieleenkään kirjoittaa itse toisille noin.
Vierailija kirjoitti:
Sappivaivoja.
Tämä tuli mullekin mieleen
Huono ruokavalio, ei liikuntaa,ahmiminen,ylipainoa...
Voi olla harmitonta. Älä maalaa piruja seinille. Mene kuitenkin lääkäriin varmuuden vuoksi