Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisikymppiset! Onko teillä tällaista?

Vierailija
24.07.2024 |

Kroppa alkaa hajoilla sieltä täältä, etenkin selkä ja niska/hartiaosasto. Mies just eilen sanoi, että ei huvita ajaa pitkää automatkaa (n. tunti suuntaansa), kun menee jumiin ja tulee päänsärkyä. Sairaslomalle joudutaan välillä selkävaivojen takia. Istumatyö, mutta osataan tauottaa.

Emme nyt ihan sohvaperunoitakaan ole, harrastetaan kävelyä ja jumppaa ja mies golfaa. Vanhuus tulee?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa olla jo jatkuvasto pientä ja suurempaa kremppaa kun kuukautiset totaalil oppui. Nyt 54v. En tykkää tästä yhtään.

Vierailija
22/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ja olen 57v. Terve kuin pukki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna tulee 50v ja en ole enää vuosiin ollut yhtä vetreä kuin joskus parikymppisenä.

Vierailija
24/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä tenniskyynärpää ja olkapäävaivat, silloin auttoi fysioterapeutin ohjeet.

Nyt ongelmaa alaselässä, kipuilee sen verran että huolettaa pian alkavat työt. Juuri sain ohjeita venytyksiin ym.

Muuten olen ollut koko ikäni perusterve. Ei ylipainoa, liikuntana kävelylenkit.

Lihaskuntotreeniä pitäsi tässä iässä olla, sitä se fyssarikin sanoi.

N53

Vierailija
25/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä kremppaa alkaa olla mutta ei mitään mikä vaatisi sairaslomaa. Yritän liikkua monipuolisesti ja pieninä annoksina päivän mittaan, esim. taukojumppaa 2-3 kertaa työpäivän aikana. Lisäksi koiran kanssa lenkkeilyä, kuntosali, joogaa tai asahia ja talvella hiihtoa. En usko että pysyisin kunnossa jos olisin ihan passiivinen.

Vierailija
26/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi viiskymppinen, joka on monta kertaa yrittänyt aloittaa jonkin lihaskuntojumpan. Se päättyy siihen, kun joku paikka ottaa itseensä. Nytkin aloitin kevyet kyykkäykset ja pam, alaselkä kipeä jo 3kk.

Vierailija
27/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen todella hyvässä kunnossa, kiitos crosstrainingin. 

Vierailija
28/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunto on vielä varsin hyvä, mutta kyllä sen eteen joutuu jo töitä tekemään. Kroppa ei anna enää sohvalla makaamista anteeksi samalla tavalla kuin nuorempana.

Vierailija
29/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän alle 60 alkoi isommat vaivat, selän kanssa saanut olla tarkkana nuoresta asti. sukuvika kun on huono selkä

Vierailija
30/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap:n mainitsemat ovatkin vanhusten liikuntaharrasteita. Varmaan riittää monelle, mutta silti liian kevyttä elintasoliikuntaa. Alamäki on loiva, mutta varma.

Vierailija
31/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 57 vuotta, mutta olin ihan ok vielä vuosi sitten. Sen jälkeen alkoi selkä oireilemaan pahasti ja olen ollut tutkimuksissa joissa paljastui synnynnäinen selkävika. Vanhemmiten vaan pahenee, eipä voi asialle mitään.

Vierailija
32/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massaa kertyy helposti näin 50 kymppisenä.

T.Kehopositiivari

Vierailija
33/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista vuotta sitten oli. Edes takkia ei tahtonut saada päälle kivun takia, ja pakarat ja alaselkä niin jumissa, että pöntölle istuminen sattui. Sitten aloitin lenkkeilyn ja lihaskuntotreenin ja pudotin kolmasosan painostani. Enää noita kipuja ei ole.

Tosin urheilusta voi tulla satunnaisia kipuja, mutta ne ovat menneet pikku levolla ja tekniikoiden korjaamisella ohi.

m48

Vierailija
34/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolitoista vuotta sitten oli. Edes takkia ei tahtonut saada päälle kivun takia, ja pakarat ja alaselkä niin jumissa, että pöntölle istuminen sattui. Sitten aloitin lenkkeilyn ja lihaskuntotreenin ja pudotin kolmasosan painostani. Enää noita kipuja ei ole.

Tosin urheilusta voi tulla satunnaisia kipuja, mutta ne ovat menneet pikku levolla ja tekniikoiden korjaamisella ohi.

m48

Hyvä kuulla positiivisiakin kokemuksia!

Vierailija
35/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m48

Hyvä kuulla positiivisiakin kokemuksia!

... siis siitä, että kuntoa voi kohottaa.

Vierailija
36/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa alkaa polvia särkeä ja istuminen toimistotuolissa turvottaa. Onni on ollut etätyö, kun voi valita missä istuu tai jopa makaa. Nyt pitää pakotetusti olla hybridissä ja mietin saisinko lääkärintodistuksen, että en voi istua niin montaa tuntia tuolissa.

Vierailija
37/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen raskasta ruumiillista työtä välillä pakkotahtisesti. Nostoja joutuu tehdä väärissä asennoissa ja repimällä. Tärinä ottaa jonkun verran käsiin. Työpäivän jälkeen ei pääse sohvalta ylös kuin rullaamalla ja jalat jäykistyy niin että niitä saa hakea alleen. En ikinä ole tajunnut tuota "huono selkä" tai "selkä meni" valitusta. Mikä kohta on huono ja millä lailla? Mihin se selkä meni? Otti ja lähti vai? Itselläkin on pullistumaa c5-6 välissä, iskiasta, rintarankajumia, jännityspäänsärkyä, lapaluiden välissä varmaan myös pullistumaa ja rintarangassa, pitkä selkälihas vuoden jumissa että särkee maatessakin. Nukkuessa heräilee ja joutuu vaihtaa asentoa. Kädet ja jalat puutuu. Pää ei käänny. Näihin venyttelyä, sauna, avanto ja liikunta auttaa sekä perskindol.

Autolla jaksan ajaa kuinka paljon hyvänsä. Huomenna 500km. Joku koneella istuminen tai kumarassa pöydän vieressä seisominen ei onnistu kovin pitkään. 

Vierailija
38/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Alkoi heti 50 täytettyä. Lisäksi väsyttää ihan koko ajan, ei ole samanlaista tarmoa kuin ennen.

Ota hormonikorvaushoito. 

Vierailija
39/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Sukuvian takia selkä ja polvet vinkuu, mutta näillä mennään 🤩 

Ei kun se on se liiallinen keskipakosvoima huvipuistohärveleissä. 🎠🎡🎢

Vierailija
40/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole. Toisaalta minulla on yliliikkuvien nivelten vuoksi ollut niskavaivoja kolmekymppisestä asti, niin en mitään erityistä  muutosta ole huomannut. Sitkeä bursiitti on oikeassa lonkassa/reidessä, mutta sekin vaivannut jo vuosikaudet ennen viisikymppisiä. Liikun koiran kanssa päivittäin pitkiä lenkkejä ja toivon, että saan elää terveenä mahdollisimman pitkään. 

N50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi